Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin tupakoinnin. Kuntoni ei ole kohentunut, olen jatkuvasti vihainen ja olen lihonut 15 kiloa vuodessa, missä v""ussa ne hyvät puolet on?

Vierailija
05.01.2021 |

Mieskin varmaan lähtee kohta kun vaimo nykyään tälläinen läski raivotar.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulit että tapahtuu? Kun lopetit röökin polton niin mysteerisesti laihtuisit, takapuolestasi tulisi täydellinen tekemättä kyykyn kyykkyä ja kuntosi kasvaa liikumatta laisinkaan?

Vierailija
22/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkosu voivat paljon paremmin, fyysinen suorituskykysi on parempi. Fyysinen suorituskyky ja laiskuus ovat eri asioita.( jos on laiskempi liikkumaan) Terveytesi on parempi. Ihosi in hehkeämpi. Vaatteesi tuoksuvat puhtailta. Kiukkuisuus voi johtua monesta eri asiasta, vaihdevuosien läheneminen jne. Olet varmasti nätimpi nyt kuin tupakoidessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakanpolton lopettaminen kannattaa aina.

Vierailija
24/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka on minun käsityksen mukaan tällä hetkellä paras laihdutuslääke. Nikotiinipurukumi ei pysty samaan, joten tupakassa on joku muu ainesosa tai niiden yhdistelmä joka tehoaa. Kannattaisi alkaa tutkimaan ja tehdä sama pillerin muotoon.

Vierailija
25/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijat ilmeisesti alapeukuttavat täällä niitä jotka kertovat lopettamisen hyödyistä.

Vierailija
26/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lihoin 40kg kahdessa vuodessa kun lopetin.

Juu kyllä kannatti, nyt olen 100kg. Mieluummin olisin elänyt lyhyemmän elämän normaalipainoisena.

Pian varmaan aloitan uudestaan, koska en saa näitä kiloja pois.

N34

Siinä on vaan semmonen juttu, ette välttämättä laihdukkaan, vaikka taas polttaisit...

Itse lopetin n. 2 vuotta sitten, paino vähä noussut. Pankkitili lihonut, laitoin säästyneet tupakkirahat tilille, on se 5000€ mukava raha säästötilillä.

Vierailija
27/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuelämäsi ainakin tuntuu pidemmältä. Kerran nikotinisti, aina nikotinisti.

Vierailija
28/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakka on minun käsityksen mukaan tällä hetkellä paras laihdutuslääke. Nikotiinipurukumi ei pysty samaan, joten tupakassa on joku muu ainesosa tai niiden yhdistelmä joka tehoaa. Kannattaisi alkaa tutkimaan ja tehdä sama pillerin muotoon.

Lie se pienikin liikunta minkä tarviit parikyt kertaa päivässä kun ramppaa röökillä.

Siitä tulee äkkiä paljon.

Vierailija
29/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin lopetin vuosi sitten. Verenpaine laski, kunto on parempi (aloin tosin liikkuakin enemmän tupakoinnin lopetettua), paino on pysynyt aika samana (mutta vartalo on kiinteämpi ja hoikemman näköinen), se ainainen liman rykiminen loppui, rahat säästyy ja en ole yhtään niin kiukkuinen kuin aina ennen odotellessa röökille pääsyä! Niin ja ei tarvi miettiä koska pääsee tupakalle seuraavaksi ja missä kehtaa polttaa. Ihan mahtavaa! :)

Vierailija
30/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakoinnin lopettaminen ei aiheuta lihavuutta. Painonnoususi johtuu siitä että olet korvannut tupakan herkuilla. Olet vain vaihtanut addiktiosta toiseen. Kun ennen menit tupakalle, menet nyt sen sijaan jääkaapille.

Kyllä nikotiini kuluttaa. Jos syöt tarkalleen saman määrän kuin ennen tupakoinnin lopettamista, niin lihot.

mies52v

Jep, nikotiini kiihdyttää kilpirauhasen toimintaa eli energiankulutus on suurempi.

Turha mun mielestä lähteä markkinoimaan tupakointia jonain laihhdutuskeinona. Energiankulutus saattaa olla ihan inasen suurempaa, mutta eiköhän kyse ole loppujen lopuksi siitä, että tupakoidessa ei tee mieli syösä, kun makuaistikin on kadoksissa. Tupakointi nyt muutenkin on ihan pellejen touhua.

Vierailija
31/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä ostamassa aski ja aloittaa uudelleen. Samahan se on kerran hyviä puolia ei lopettamisessa ollut. Tuli sekin kokeiltua. Jatkossa voi tupakoida hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
32/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedät onko ne v**ussa, mutta keuhkoissa ainakin. Moni korvaa sitä tupakkaa sitten syömisillä, mutta kilot saa pois kropasta, tupakan vauriot on vaikeammin korjattavissa.

Vierailija
33/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pikku weetee-possu ottaa nyt itseään niskasta kiinni myös muissa elämän osa-alueissa ja lopettaa sen vinkumisen.

Vierailija
34/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, et välttämättä kuole ainakaan keuhkosyöpään. Toisaalta saatat jäädä vittuuntuneena auton alle.

Vierailija
35/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä elät pidempään, eli sua vituttaa mahdollisesti n. 10-15 vuotta kauemmin.

Vierailija
36/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin kans tupakoinnin, seurauksena vatsan toiminnot sekaisin ja jatkuva nälkä.

Siis ihan nälkä nälkä, ei mikään sijaistoiminto.

Olenkin syönyt hedelmiä ja vihanneksia nälkään muun ruuan ohessa.

Vettä olen muutenkin aina juonut vähintään 2 litraa päivässä muiden nesteiden lisäksi (tee enimmäkseen)

Liikkuminen on tosin jäänyt vielä vähemmälle kuin aiemmin. En ole ikinä ollut mikään jumppaaja tai kävelijä saati juoksija tms.

Maku ja hajuaisti ei ole parantunut entisestään, ekat pari viikkoa olin kiukkuinen, ihossa ei näy mitään näkyviä muutoksia.

Puoli vuotta nyt mennyt savuttomana, näen unia röökinpoltosta .

Ehkä tää jossain vaiheessa tasaantuu.

Rahaa on kyllä säästynyt....

Vierailija
37/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulostat nyt kyllä vähän, hmm, luuserilta. Eiköhän se itsestään selvin hyvä puoli pitäisi olla se, että olet lopettanut itsesi myrkyttämisen?! 

Mä lopetin keväällä yli 30 vuoden röökaamisen jälkeen ja kyllä tuntuu tässä vaiheessa, että miten olen voinut olla niin tyhmä ja pahanhajuinen monta kymmentä vuotta. Mulla on astma, eikä se ole miksikään muuttunut, ei siis todellakaan yhtään parantunut. En siltikään ajattele, että lopettaminen olisi ollut jotenkin turhaa. Outo ajatusmalli AP:lla.

Vierailija
38/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narkkareilla on usein tuollaisia ongelmia. Sama esim. heroiinin piikityksen lopettamisen jälkeen. Paino nousee ja tunteita pitäisi oppia hallitsemaan.

Vierailija
39/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut tupakoinnin lopettaneelta kaverilta että se vaikutti hänen haju- ja makuaistiin eli hänen aistinsa herkistyivät. Tosin sanoen ruokakin voi maistua paremmalta kun on lopettanut tupakoinnin ja sitä kautta jotkut saattavat lihota. Varmaankin tupakoitsijoilta turtuu ainakin se hajuaisti, sillä he eivät ilmeisesti huomaa sitä ero jos joku tulee ulkona tupakalta sisätiloihin, niin hän tuo myös sen hajun mukanaan.

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…

Siihen tupakoinnin lopettamiseen kannattaa yhdistää myös muita terveitä elintapoja kuten arkipäiväinen hyötyliikunta kuten kävely ja pyöräily sekä katsoo vähän enemmän mitä sitä laittaa suuhunsa.

Paraneeko se vihaisuus vihanneksilla ja kävelyllä?

Paraneeko vihaisuus tupakalla? Syötkö hormoneita esim. e-pillerit tms?

Tupakka rentouttaa ja siten vähentää vihaisuutta. Tiedän tämän asian yli viidenkymmenen vuoden kokemuksella.

En syö hormoneita, tai e-pillereitä. Minä pärjään sillä, mitä kivekset tuottavat, kiitos kysymästä.

Vierailija
40/82 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakoinnin lopettaminen ei aiheuta lihavuutta. Painonnoususi johtuu siitä että olet korvannut tupakan herkuilla. Olet vain vaihtanut addiktiosta toiseen. Kun ennen menit tupakalle, menet nyt sen sijaan jääkaapille.

Kyllä nikotiini kuluttaa. Jos syöt tarkalleen saman määrän kuin ennen tupakoinnin lopettamista, niin lihot.

mies52v

Minä en ole onnistunut lihottamaan itseäni, vaikka olen lopettanut tupakoinnin jo vuosia sitten. Ehdin polttaa ainakin 17 vuotta. Olin hoikka kun tupakoin ja olen ainakin yhtä hoikka nyt, painan korkeintaan 60 kg ja olen mies. M39