Mitä tyttökirjoja tai kirjasarjoja luitte kun olitte lapsia?
Minä luin ainakin
Viisikkokirjoja
SOS-kirjat
Seikkailujen saari, Seikkailujen linna jne
Neiti Etsivät
Tiina-kirjoja
Anni Swanin kirjat
Runotyttökirjoja, Anna-kirjat, Pikku naisia jne
Mestarietsivä Kalle Blomqvist (astrid Lindgren)
Totte Svensson (onko muille tuttu tuo laskiaispullia syövä salapoliisi?)
Kommentit (15)
Nummelan ponitalli, Haavikon ravitalli, Vihreä varis- sarjaa, Sos, viisikko, Pikku Vampyyri, Neiti etsivä, etsiväkaksoset, Susikoira Roit, Mirkka- sarja, Tiina-kirjat...onhan noita! Olin oikea lukutoukka!!
Ehkä 13 v aloin lukea Laila Hietamiehen Laatokka-sarjaa innoissani.
Lotta-kirjat oli mun ehdottomia suosikkeja ja hauskoja olivat myös Etsiväkaksoset Klas & Göran :D
Tulee vieläkin kylmiä väreitä kun muistelen niitä tarinoita,
Aivan uskomattoman hyviä!
Aion lukea uudestaan kun vain mahdollisuus tulee ja saan ne jostain ostettua.
Voi toki olla että ne eivät enää tuntuisi niin taianomaisilta, mutta koska ne olivat ystäväni äidin niin luulen että soveltuvat hyvin myös aikuisille. Niinkuin ne taisivat olla tarkoitettukin.
Itse luin Nummelan ponitalli -sarjaa, Tiinat ja Neiti Etsivät.
Samantapaisia kirjoja oli myös Ulrikakirjat.
Tiina-sarja
Lotta-sarja
Neiti Etsivät
Viisikot
Seikkailujen saari jne (yleensä kaikki Enid Blytonit)
3 Etsivää (vai mikä se oli se " poikien" sarja)
Tuija Lehtisen kirjat
Aika pian siirryin aikuisten osastolle, luin mm. Catherine Cooksonin, Danielle Steelin, Kaari Utrion, Agatha Christien kirjoja. Olin himolukija, raahasin kassikaupalla kirjoja viikoittain kotiin. Eihän siinä lastenosasto pitkälle riittänyt.. =0)
Luin aivan todella paljon (ja luen vieläkin) kaikenlaista.
Lotta-kirjat olivat hauskoja, samoin Tiinat, Viisikot, Neiti Etsivät, vanhat kunnon tyttökirjaklassikot jne. Narnia-kirjat. Muistan hämärästi lukeneeni myös jotain Puck (?) kirjoja.
Tiina kirjoja
Viisikoita
Neiti Etsivää
Babysitters' club
Tiina-kirjat
Runotyttö-kirjat
Vihervaaran Anna-kirjat
Pikku Naisia jne.
Neiti Etsivät
ja sitten ehdinkin jo viidennelle luokalle ja aloin lukea " aikuisten" kirjoja.
Luin:
-neiti etsiviä
-viisikko ja muut enid blytonin sarjat
-tuija lehtisen kirjat
-ja sit joskus 17-18 vee aloin lukea kanssa sitä jääkansaa. mutta kahta viimeistä kirjaa en ikinä lukenut, harmi, nyt sitä ei taida enää mistään saada... oli tosi hyvä sarja, vaikka oli ns. kiskaromaaneja
Mäkin luin Viisikot, Neiti Etsivät, Tiina- sarjan, Anni Swanin kaikki kirjat, jotain hevoskirjoja. Oikeastaan minäkin olin sellainen lukutoukka, että kokolailla kaikki meidän pikkukirjaston nuorisokirjat tuli luettua läpi. Ja aika nuorena siirryin aikuisten osastolle.
Noita Anni Swanin kirjoja minulla on tallessa vieläkin joitain. Minä sain ne jo useaan kertaan luettuina ja luin ne itsekin moneen kertaan. Ollin oppivuodet taitaa olla äitini vanha kirja.
Sweet Valley High
Neiti Etsivä
SOS
Viisikot
Salaisuudet (vai mikä oli se yksi Enidin kirjasarja?)
Baby Sitters Club
Mystery Club
Tiinat
Pieni talo preerialla sarja
Vihervaaran Anna
Runotyttö
Sisar Helena
Ulrika
Bertin päiväkirjat
Hullu luokka
Helkala sarja
Hiekkalan lapset sarja
Ja Tiina-kirjoja vähän sitä nuorempana.
Jonkun verran luin myös SOS-sarjaa ja Neiti Etsivää, jotka olivat oman sukupolven suursuosikkeja, mutten oikein päässyt niihin sisälle.
Tuo Ponitalli-sarja oli mun huippujuttu.