Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vastasi raskausuutiseeni näin:

Vierailija
04.01.2021 |

Minulla oli yli vuoden on/off suhde ihanaan mieheen, joka kuitenkin valitsi toisen. Pyysimme väleissä.
Mies on edelleen avoliitossa tuon naisen kanssa.

Toivuin tästä, löysin miehen ja nyt olen raskaana.
Kerroin tälle on/off tyypille että olen ihan alussa raskautta, mutta haluan itse kertoa hänelle ennen kuin kuulee tuttavapiiristä aikoinaan.

Reaktio: katsoi silmiin, hymyili, sanoi ”Ollaanko me nyt onnellisia?”
Olin ihmeissäni enkä sanonut muuta kuin että ”No tottakai, tietysti!”
Johon mies: ”Okei, jos tää on se mitä sä haluat, ni sit me ollaan onnellisia!”

Öööö - mitä just tapahtui?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selvää. Itekin joskus tarvinnut miettiä, saako onnitella vai pitääkö pahoitella ei toivottua raskautta. Kun aina ei ole tiennyt.

Vierailija
22/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esittää ikään kuin olevansa tosi iloinen. Voi toki olla. Mutta tuo me-muoto on eräänkainen lyttäys, kiska tosiaan jätti sinut.

No tätä ihmettelin!

Suhteemme ei oikein edennyt koskaan, koska kuvioissa oli enemmän tai vähemmän hänellä haaveissa tuolloin jo tuo toinen nainen (itse olisin suhdetta toivonut tämän miehen kanssa), jonka hän sitten valitsikin.

Jäin ns.lehdellä soittelemaan.

Ja nyt ihmettelen, miksi kyselee olemmeko me nyt onnellisia - hän ja minä - että janottaako vanha suola vai mitä ihmettä. Meistä kun ei koskaan edes tullut kunnolla mitään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti hän ei kuitenkaan voi luulla, että odotat hänen lastaan?

Vierailija
24/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti hän ei kuitenkaan voi luulla, että odotat hänen lastaan?

Ei voi.

Ap

Vierailija
25/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esittää ikään kuin olevansa tosi iloinen. Voi toki olla. Mutta tuo me-muoto on eräänkainen lyttäys, kiska tosiaan jätti sinut.

No tätä ihmettelin!

Suhteemme ei oikein edennyt koskaan, koska kuvioissa oli enemmän tai vähemmän hänellä haaveissa tuolloin jo tuo toinen nainen (itse olisin suhdetta toivonut tämän miehen kanssa), jonka hän sitten valitsikin.

Ja nyt ihmettelen, miksi kyselee olemmeko me nyt onnellisia - hän ja minä - että janottaako vanha suola vai mitä ihmettä. Meistä kun ei koskaan edes tullut kunnolla mitään.

Ap

No sitä ei janota, sinua taitaa janottaa. Unohda se!

Vierailija
26/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tätä ihmettelin!

Ap

No sitä ei janota, sinua taitaa janottaa. Unohda se!

Ei todellakaan janota. Minulla on nykyään ihana mies, jonka reaktioita ei tarvitse arvailla - näyttää tunteensa.

Jäi vaan ihme olo tuosta kommentista. Että ”ollaanko me nyt onnellisia” ja sellainen vino hymy...

Huh.

Ap

Vierailija
27/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tätä ihmettelin!

Ap

Voi ei, älä ylitulkitse!

Joillain ihmisillä on tapa puhua me-muodossa, eikä se tarkoita silti mitään oikeita "meitä" tai haikailua tms.

Mulla esim. ystävä jolle kerron jotain juttua "sit se sano mulle sitä ja sitä" ja ystävä saattaa kysyä tähän väliin "no mitäs ME sit siihen reagoitiin?" (vaikkei ollut siis tilanteessa itse, haluaa tietää miten minä reagoin)

Se on vain puhetyyli. Vähän hassu joo, mutta älä ala kuvitella mitään ettet pistä itseäsi pahaan tilanteeseen, turhaan.

Vierailija
28/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä koit tarvetta kertoa tuolle miehelle ennen muuta kaveripiiriä? Taidat olla vielä aika kovin kiinni hänessä ja etsiä sanoista väkisin jotain piilomerkityksiä, jotka osottaisivat hänen välittävän sinusta.

Vierailija
29/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kirjoitit noin niin voisi luulla miehen puolelta v*ttuiluksi mutta ei sitten kuitenkaan...

Vierailija
30/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks edes mietit tätä asiaa jos et kerran haikaile miehen perään.

Vierailija
31/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks edes mietit tätä asiaa jos et kerran haikaile miehen perään.

Koska aloin juurikin miettiä, että

A) haikaileeko

B) kettuileeko

C) oliko oikeasti vaan varmistamassa että tyyliin sopiiko onnitella

Ap

Vierailija
32/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan psyko koko tyyppi ja mitä hittoa sinä kerrot tuollaisia asioita jollekin satunnaissäädölle?

Vierailija
33/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rakastat miestäsi niin jatkakaa omaa elämäänne ja he taas omaa elämäänsä. Teillä on nyt omat elämät.

Vierailija
34/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan kerroit ja nyt mietit. Tästä jäi sellainen vaikutelma, että mies ja hänen mielipiteensä kiinnostaa jotenkin sinua ja pitää edelleen löysässä hirressä. Kunnes sitten 5 vuoden päästä päättää tuikkasta sinua jossain puutarhajuhlissa ja siitähän se tunteiden soppa sitten syntyy.

Jos oikeasti olet uuden miehen kanssa ja teet siihen lapsenkin, niin nyt loppu kysely, yhteys ja haikailu. Nih. oliko muuta?

Vierailija
35/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän pitää sinusta kuin siskosta ja halusi kysymyksellään selvittää, onko tämä nyt sitä mitä elämältäsi haluat, koska hän välittää sinusta ja miten sinulla menee.

Vierailija
36/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kysyi oletko onnellinen uudessa suhteessasi ja iloinen vauvasta. Vastasit tietysti olet (=en haikaile perääsi). Mies vastasi, että sitten on hänenkin tyytyminen omaan onneensa vaikka jos olisit vastannut toisin, niin hän olisi halunnut olla sinun kanssasi.

Halusitko tämän vastauksen?

Vierailija
37/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, tuo on ihan yleinen "sanonta". Jos on siis epäselvää mitä mieltä joku on häntä koskevasta asiasta, noin sanomalla varmistellaan ettei ala puhua mitään mikä loukkaa toista. Eli tässä tapauksessa jos raskaus olisikin mielestäsi vahinko ja haluaisit tehdä abortin, olisit varmaan pahoittanut mielesi jos tämä mies olisi alkanut iloitsemaan raskaudestasi. Näin rautalangasta väännettynä!

Vierailija
38/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tätä ihmettelin!

Ap

Niin, eli hän siis vain kyseli, että oletteko onnellisia omilla tahoillaan. Hän on onnellinen, mutta oletko sinä? Ja koska olet, niin hän pääsee sinusta vapaaksi lopulta.

Vierailija
39/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outo vastaus mieheltä.  En tajua koko hommaa.

Vierailija
40/48 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et oo vieläkään päässyt yli äijästä. :D miksi muuten raportoisit raskaudestasi, joka on vasta ihan alussa. Olet nolo.