Jätättekö tippiä kuskille kun tilaatte ruokaa kotiin?
Tein jo yhden aloituksen aiheesta, mutta se hukkui johonkin.
Onko tapana antaa tippiä?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Olen jos vaikka pizza maksaa 14,20 ja mulla on käteisenä 15e. Niin sanonut että pidä vaan loput. Mutta en ns. erikseen ole tipannut. Ei oikein kuulu Suomalaiseen kulttuuriin.
Voiko jossain maksaa vasta ovella? Tarkoitin lähinnä näitä lähettifirmojen kuljettamia safkoja, jotka on maksettu etukäteen.
Itse en ole maksanut. Aloin vain miettiä olisiko pitänyt. Nyt korona-aikaan yleensä ovat vain soittaneet ovikelloa ja lähteneet. Viimeksi lähetti jäi kassin kanssa seisomaan ovelle.
Pk-seudulla peruspizza maksaa noin 10€ (euron yli/ali) ja toki kuljetus päälle. Ihan oikeastiko tuohon vielä pitäisi antaa tippiä päälle? Ei ihan hinta/laatu muutenkaan kohtaa. Joo ymmärrän että siellä 4 lämpimien maiden miestä istuu toimeettomana 8-9 tuntia päivästä ja sillekin ajalle pitää saada katetta, mutta silti. Vertailun vuoksi Lidl myy valmispizzoja 4kpl paketissa hintaan 4,50€. Ja vähintään samalla laadulla.
Tipsukka kirjoitti:
Annan pimssua tippinä.
Halvalla myyt itsesi. Entä se ruoka?
Tt-tukielätti katsoo että pikkuraha.
Tipsukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tipsukka kirjoitti:
Annan pimssua tippinä.
Pepulla maksan.
Kuskin työnantaja ei tykkää.
Minusta näille kuskeille pitäisi maksaa sellaista palkkaa, ettei tippejä tarvittaisi. Ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
En anna tippiä, ostos on maksettu netissä jo tilattaessa, myös kuljetus.
Vierailija kirjoitti:
Tipsukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tipsukka kirjoitti:
Annan pimssua tippinä.
Pepulla maksan.
Kuskin työnantaja ei tykkää.
Ei ole mun huoli.
Tipsukka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tipsukka kirjoitti:
Annan pimssua tippinä.
Pepulla maksan.
Ruotsalainen raha ei edelleenkään kelvata meilä! Minä ola asiasta tuhat kerta sanoa!
T: Ali
Annan aina viiden euron setelin. Useimmat kuskit ovat olleet yllättyneitä ja kiitollisia. Sovelluksen kautta voisi myös tipata mutta en luota että raha oikeasti menee kokonaan kuskille.
En todellakaan. Suomessa palkkaus ei perustu tippeihin, ja pitkällä tähtäimellä tippaaminen huonontaa alan työntekijöiden asemaa merkittävästi.
Älä anna tippejä Suomessa, kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Annan aina viiden euron setelin. Useimmat kuskit ovat olleet yllättyneitä ja kiitollisia. Sovelluksen kautta voisi myös tipata mutta en luota että raha oikeasti menee kokonaan kuskille.
Melko paskaa trollausta, 1/5.
Ette nyt ala edistämään mitään tippauskulttuuria. Se on vain kokoomuksen unelma kun voidaan palkanmaksua ulkoistaa asiakkaalle
En yleensä anna. - Jos maksan vasta kun otan tilauksen vastaan saatan pyöristää lähimpään seuraavaan euroon. On asioita, joiden uskon ja luotan olevan Suomessa kunnossa. Yksi niistä on se, että työnantaja ymmärtää, että hän vastaa työnekijöidensä palkoista; eikä työntekijä/t ole riippuvainen meidän kuluttajien almuista.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Ette nyt ala edistämään mitään tippauskulttuuria. Se on vain kokoomuksen unelma kun voidaan palkanmaksua ulkoistaa asiakkaalle
Hienoa, että jotkut osaava nähdä omaa napaansa pidemmälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin tosissani. Miksi trollaisin? Minulla on varsin hyvät tulot ja minusta palvelusta voi hyvin maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta näille kuskeille pitäisi maksaa sellaista palkkaa, ettei tippejä tarvittaisi. Ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin.
Tt-tuki kattaa sen mikä palkasta jää uupumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin tosissani. Miksi trollaisin? Minulla on varsin hyvät tulot ja minusta palvelusta voi hyvin maksaa.
Hyvä että ne joilla on isommat tulot antaa joskus ekstraa pienipalkkaisille. Voit uskoa että sitä arvostetaan! Mitään tippi kulttuuria yleisesti en kannata, palkka tulee työnantajalta kaikille samansuuruisena.
Olen jos vaikka pizza maksaa 14,20 ja mulla on käteisenä 15e. Niin sanonut että pidä vaan loput. Mutta en ns. erikseen ole tipannut. Ei oikein kuulu Suomalaiseen kulttuuriin.