Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajissa pitäisi olla mieskiintiö - tasa-arvo!

Vierailija
04.01.2021 |

Tasa-arvo ei toteudu. Myös terveydenhoitajina pitäisi olla miehiä.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja paskakuskina pitäisi olla enemmän naisia. Samoin öljynporauslautoilla ja kiinteistönhuollossa.

Vierailija
2/74 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun, lukion ja amiksen opettajat ovat kyllä n. 50/50 miehiä ja naisia. Lastentarhan opettajissa ja alakoulussa on kyllä vahva naisenemmistö. Kyllä mä kannatan, että lisää miehiä näihin töihin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesopettaja valitaan aivan varmasti virkaan naisopettajan ohi juuri tuosta syystä. Mutta miehiä ei hakeudu alalle. Kerro miksi?

Vierailija
4/74 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on silloin aikanaan vuonna miekka ja kivi ollut useampiakin miesopettajia. On heillä ollut omat hyvätkin puolensa, kuten tietty rentous ja kyky hallita luokkaa. Mutta kyllä monen kohdalla näytti siltä, että ne syyt hankkiutua ammattiin ovat olleet kesä-, heinä- ja elokuu. En tiedä, miten he olisivat pärjänneet nykypäivänä, kun opettajan työ on aika paljon vaativampaa.

Vierailija
5/74 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kaipaan myös tasa-arvoa. Yritysjohtajiksi enemmän naisia.

Vierailija
6/74 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on silloin aikanaan vuonna miekka ja kivi ollut useampiakin miesopettajia. On heillä ollut omat hyvätkin puolensa, kuten tietty rentous ja kyky hallita luokkaa. Mutta kyllä monen kohdalla näytti siltä, että ne syyt hankkiutua ammattiin ovat olleet kesä-, heinä- ja elokuu. En tiedä, miten he olisivat pärjänneet nykypäivänä, kun opettajan työ on aika paljon vaativampaa.

Niin ja naisopettajilla ne ainoat syyt on että haluan päättää mitä tulevat kansalaiset ajattelee. Melkein halveksuttavampaa kuin kesäheinäelo.

Vierailija
7/74 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään ammatissa ei tulisi olla sukupuolikiintiöitä oikeasti. Parhaat valitaan, sukupuoleen katsomatta. Ja joillekin aloille nyt vaan on tulossa enempi naisia kuin miehiä ja sama toisin päin.

Vierailija
8/74 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkoulun, lukion ja amiksen opettajat ovat kyllä n. 50/50 miehiä ja naisia. Lastentarhan opettajissa ja alakoulussa on kyllä vahva naisenemmistö. Kyllä mä kannatan, että lisää miehiä näihin töihin!

Lukion opettajista on naisia yli 60 prosenttia ja ammattikoulunkin opettajista yli 55 prosenttia.

Vierailija
9/74 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesopettaja valitaan aivan varmasti virkaan naisopettajan ohi juuri tuosta syystä. Mutta miehiä ei hakeudu alalle. Kerro miksi?

Tiedän hakeutuneita, jotka eivät päässeet sisään.

Vierailija
10/74 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kaipaan myös tasa-arvoa. Yritysjohtajiksi enemmän naisia.

Ne yritysjohtajan paikat vaatii ihan tasa-arvoisesti saman verran tunteja vuorokausia hoitajiltaan, oli mies tai nainen. Naiset ei viittis panna ihan niin paljon vaivaa asiaan kuitenkaan. Siksi valittavat.

Vierailija
11/74 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajankoulutuksessa mieskiintiöt poistettiin vasta 80-luvulla. Siellä ne nimenomaan oli käytössä, kun haluttiin miehiä opettajiksi.

Vierailija
12/74 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja naisopettajilla ne ainoat syyt on että haluan päättää mitä tulevat kansalaiset ajattelee. Melkein halveksuttavampaa kuin kesäheinäelo.

Kauhistus olisi sellainenkin opettaja, jolle on täysin samantekevää, mitä tulevat kansalaiset ajattelevat vai ajattelevatko yhtään mitään.

Kyllä tietynlainen usko koulutukseen ja sivistykseen ja halu nähdä oppilaassa hyvää on opettajuuden pohja.

Ja ei, en ole itse opettaja.

Vierailija
13/74 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö kaikki miehet pakottaa siihen? Kaikki, joilla on sopiva koulutus, ja hakevat, pääsevät varmasti. Riippumatta siitä, sopivatko alalle vai eivät.

Vierailija
14/74 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhistus olisi sellainenkin opettaja, jolle on täysin samantekevää, mitä tulevat kansalaiset ajattelevat vai ajattelevatko yhtään mitään.

Kyllä tietynlainen usko koulutukseen ja sivistykseen ja halu nähdä oppilaassa hyvää on opettajuuden pohja.

Hyvä opettaja keskittyy tiedon jakamiseen eikä siihen että pitää saada päättää oppilaittensa mielipiteet. Tässä naiset ovat huonoja koska totta kai he haluavat päättää kaikkien muiden mielipiteet. Miksi muuten tehdä ylipäänsä mitään jos ei pääse nakittamaan ihmisiä omiin tarkoituksiinsa?

Vierailija
15/74 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä 20 vuotta sitten. Kolmen jakson määräaikaisuus on pisin mitä olen saanut. Iso osa hakemistani viroista on mennyt naisille ja varmaan ihan aiheesta.

M30

Vierailija
16/74 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajankoulutuksessa mieskiintiöt poistettiin vasta 80-luvulla. Siellä ne nimenomaan oli käytössä, kun haluttiin miehiä opettajiksi.

Kiintiöissä on se huono puoli, että alalle voi tulla kiintiössä aivan täysiä luusereita tai ulospäin näkyviä psykopaatteja, jos ei hyviä hakijoita riitä.

Minun muistaakseni 90-luvulla oli niin sanotut piilokiintiöt, eli asepalveluksesta tai siviilipalveluksesta sai jonkin lisäpisteen, ja haastatteluissa ja ryhmätöissä sitten annettiin avokätisesti pisteitä pojille, jos he vaikuttivat yhtään järkeviltä.

Vierailija
17/74 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauma neuroottisia ja pakkosuorittavia, maailman kuoliaaksi halaavia naisia on aika raskas paketti työkavereina.

Jaa, mistäkö tiedän

Vierailija
18/74 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä opettaja keskittyy tiedon jakamiseen eikä siihen että pitää saada päättää oppilaittensa mielipiteet. Tässä naiset ovat huonoja koska totta kai he haluavat päättää kaikkien muiden mielipiteet. Miksi muuten tehdä ylipäänsä mitään jos ei pääse nakittamaan ihmisiä omiin tarkoituksiinsa?

Tiedon jakaminen on hankalaa, kun nykyään niin moni ajattelee, että oma mielipide on tietoa. Sinäkin.

Vierailija
19/74 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesopettajat myös ylenevät nopeammin ja heitä valitaan enemmän asiantuntijatehtäviin.

Vierailija
20/74 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajaopinnoistasi taitaa olla hieman aikaa. Opettaminen ei tosiaan ole ylhäältä alaspäin tiedon jakamista.

eri