Merkit joista tunnistaa henkisesti terveen ihmisen
Kommentit (25)
Positiivinen elämänasenne. Toki myös realistinen - ei sellainen pilvilinna-positiivinen.
Se joka ymmärtää ettei itsekään ole "terve".
Osaa suhtautua vastoinkäymisiin hyvin. Kyllä kaikilla pääsee joskus itku, mutta jos pienenkin asian takia itketään monta päivää niin ei ole normaalia. Ja tähän ei lasketa kuolemia, työn menettämisiä yms, koska yleensä niissä horjuu se henkinen tasapaino vahvallakin ihmisellä.
Ei ole stabiili olotila. Riippuu mitä on tapahtunut.
Hänen sanaan voi luottaa. On vastuullinen.
Vierailija kirjoitti:
Urheilullinen vartalo
Päivän paras vitsi, niinhän?
On ystävällinen ja empaattinen. Ei kiusaa muita. Puolustaa heikompia. 🙏
Joka on valmis myöntämään, ettei ole itse sen terveempi tai täydellisempi, kuin kukaan muukaan ja on valmis pohtimaan sitäkin vaihtoehtoa, että onkin itse väärässä tai tehnyt toista kohtaan väärin.
Tuntee ja tietää taitonsa ja taipumuksensa ja elää niitä kuunnellen ja toteuttaen. Osaa kuunnella ja ottaa huomioon muita jäämättä itse näiden varjoon eli on kykyä empaattisuuteen ja vastavuoroisuuteen. Kun tulee vaikeuksia eteen, löytää keinot jatkaa eteenpäin tai jos ei ihan itse selviä, osaa pyytää muiden apua. Hallitsee elämäänsä eli ei päästä terveyttä, taloutta tai ihmissuhteita sekaisin. Ei kehuskele näillä mainioilla ominaisuuksillaan, vaan on niin tavallinen, että hänen lähellään on helppo olla.
Ei piikittele muita tai kaada pahaa oloaan muiden niskaan
Vierailija kirjoitti:
Ei käytä alkoholia
Tai käyttää kohtuudella.
Antaa jokaisen olla sellainen kuin on. Ei pakota eikä vaadi.
Realiteetit kunnossa, ei haihattele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urheilullinen vartalo
Päivän paras vitsi, niinhän?
Siinä on siemeneksi totuutta siinä mielessä, että tasapainoinen ihminen ei käytä ruokaa tunne säätelyn keinona ja pitää myös kehostaan huolta. Se ei kuitenkaan mene ihan niinkään, etteikö ylipainoinen voisi olla varsin terve henkisesti saati niin, että urheilullinen ihminen olisi tasapainoisempi. Esim liikuntaa kohtaan voi myös kehittyä epäterve addiktio tai se voi olla oman arvon mitta.
Urheilullinen vartalo