Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi poikaystävä käyttäytyy näin? "Kehuu" mutta kuitenkin piikittelee/vertaa muihin

Vierailija
04.01.2021 |

Kukkahatut sitten samantien pois tästä keskustelusta ettei tämäkin hä viä. Tein pitkän keskustelun ja se ka tosi ilman syytä.

Olen juuri 18v täyttänyt nainen ja poikaystävä on 21v. Annan nyt konkreettiset esimerkit mitä on sanonut.

Ostin uuden hameen. Poikaystävä sanoi "Toi olis tosi kaunis jos ei sulla olis sääressä tuota arpea" (vanha leikkaushaava)

Samoin uuden mekon kanssa joka oli tarkoitus laittaa hänen kaverinsa tupareihin. "Sä oot tossa asussa melkein yhtä kuuma kuin "Heidi" (Heidi on tyypin ex-tyttöystävä)

Minulla on neulakammo enkä halua mitään lävistyksiä. Serkkuni häihin lähtiessä poikaystävä ehdotti, että ehtisimme vielä käydä lävistyttämässä korviini reiät ja ostamassa korut. Jotta olisin kuten ne kaikki muutkin tytöt ja naiset siellä juhlissa.

Samoissa häissä minulla oli ballerina-tyyppiset kengät. Poikaystävä käski aina varvistamaan kun joku otti kuvia. Sanoi kuitenkin juhlien jälkeen, että tykkää kun olen pieni ja siro.

Mistä tuollainen käytös johtuu? Joku jolla samantyyppistä kokemusta?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on kaksi syytä.

1. Poikaystävästäsi on kiva kiusata ihmisiä.

2. Sinua on helppo kiusata, koska alistut tuollaiseen.

Hän ei tule lopettamaan. Jos alat panna vastaan, muutut epäkiinnostavaksi, koska poikaystäväsi ei saa sinusta huvia. Se tulee kostautumaan entistä rankempana kiusaamisena.

Erotkaa siis.

Mulla oli tuollainen joskus. Erottiin aika pian. Sattumalta törmättiin vuosia myöhemmin ja hän kysyi olenko naimisissa. Olin kyllä. Siihenkin tuli vielä viimeisenä kommenttina "ei uskois, sä kun oot niin kauhea".

Vierailija
22/42 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi mikä tyyppi. Itelläkin oli hieman vastaava kokemus nuorena ja arvostelu alkoi niin hienovaraisesti, että sitä ei tajunnut ennen kuin jälkeenpäin, ettei se kyllä ollut mistään kotoisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti. Eroa. Itse erosin vastaavasta kusipäästä katseltuani sitä liian monta vuotta ja ero oli paras päätös 🙏

Vierailija
24/42 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on siinä narsistin taimi. Sen tarkoitus on murtaa sinun itsetunto ja sinut ihmisenä että alat pitää itseäsi rumana. Siksi hän vertailee sinua muihin. Triangulaatioksi sanotaan menetelmää jossa suhteeseen tuodaan kuvitteellinen tai todellinen kolmas osapuoli johon sinua vertaillaan. Jokatapauksessa sinua valmistellaan tulevaan väkivaltaan ja hyväksikäyttöön. Tutustu jo nyt narsismiin, koska nuo ihmiset on hyvä jättää elämässä väliin. Eroa siitä, käytä tekosyynä vaikka polvesi arpea. Juokse.

Vierailija
25/42 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Usko että löydät paremman miehen ja sinkkuna ok. 

Vierailija
26/42 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan omalta nuoruudeltani. Itse olin suhteen alussa 17 ja mies 18. Mikä taitava manipuloija. Jäin suhteen alussa haitallisesti kiitollisuuden velkaan, sain ilmaisen kyydin kaukaa toiselta paikkakunnalta kotiin. Suhteen alussa Kehui ensin, että sai minut koukkuun ja sitten 3,5 vuotta kuuntelin omia vikojani, liian lihava, liian vähän lihaksia, väärän värinen tukka. Samalla siedin hänen isänsä tuurijuppottelevaa käytöstä, aivan hirveää sikailua ja ilkeilyä krapulassa. Opiskelupaikan saaminen 70km päässä pelasti minut ja pääsin irti tästä sairaasta kuviosta. Nyt vasta vanhempana tajuan kuinka tämä ihminen olisi voinut minut tuhota ihan lopullisesti, suhde oli niin sairas.

Neuvoni on, että lähde suhteesta heti! Et tule koskaan kelpaamaan, mies on narsisti.

Vierailija
27/42 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti. Juokse jo.

Vierailija
28/42 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyryyttävää, kohta sulla ei ole itsetuntoa ollenkaan. Lähde pian.

Vierailija
29/42 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas mammat nielee palstan "poikkis sanoi"-vakiotrollin tuotokset. Ei helvetti 

Vierailija
30/42 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallintaa, alistamista, itsetunnon nakertamista, hämmentämistä. Jos se kävelee kun narsku, jos se puhuu kun narsku, jos se käyttäytyy kun narsku, niin se on narsku. Äkkiä karkuun!

Vierailija
31/42 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samanlainen miesystävä. Jatkuvaa piilokettuilua. ”Oot kyllä nuorena ollut tosi nätti”jne. Olisitpa vieläkin 20v jne.

Vierailija
32/42 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas mammat nielee palstan "poikkis sanoi"-vakiotrollin tuotokset. Ei helvetti 

Vaikka ap olisikin trolli, kuvaillun kaltaisia tapauksia on olemassa. Hyviä kommentteja tullut.

Vierailija
33/42 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli tuollainen poikaystävä parikymppisenä. Kundilla oli huono itsetunto ja yritti tuolla käytöksellä manipuloida ja alistaa itseään fiksumpaa tyttöystävää. Kun ei onnistunut, otti lopulta nyrkit avuksi. Sitä ennen olin jo tehnyt eroa monta kertaa ja aina se tuli anelemaan takaisin. Tuollainen suhde kannattaa lopettaa heti alkuunsa eli älä tuhlaa enempää aikaasi ihmiseen, joka käyttäytyy noin. Se ei tuosta ainakaan parane. Jos annat sen jatkaa, se tekee susta kynnysmaton, johon voi pyyhkiä jalkansa. Tällä elämänkokemuksella voin sanoa, että ihminen, joka rakastaa sua myös kunnioittaa sua ja sun tunteita. Hienoa, että tiedostat, ettei toi ole ok. Nyt kunnioitat itseäsi sen verran, ettet kuuntele tuota enää, etkä sen aneluita, kun ilmoitat, että tää oli nyt tässä.

Vierailija
34/42 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eipä tuommoinen kuulu hyvään parisuhteeseen. Minä pistäisin kiertoon ukon, joka tollasia puhuu. On siellä vapailla markkinoilla sellaisiakin miehiä, jotka kohtelevat toista kuten kuuluukin.

Vierailija
35/42 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee sinä samoin, kehu vastaan tulevia tai edellä käveleviä kaikin tavoin, ensin hienovaraisesti ja jos ei siitä ota opikseen, niin aina runsaampia kehuja muista. Katso syrjäsilmällä ilmeitään ja kuuntele äänensävyään ja puheitaan sen jälkeen ja tee omat johtopäätökset itse.

=====

Voihan tuota kokeilla, mutta varo että ette jää vitiulukierteeseen. Sellaista joskus kuulee kun pariskunnat pottuilee toisilleen koko ajan. Kurjaa kuultavaa ja nähtävää.

Suosittelisin ottamaan asian kerran puheeksi, sanot miltä sinusta tuntuu. Ja jos pojan käytös ei HETI muutu, niin hänestä tulee välittömästi ex.

Vierailija
36/42 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli samanlainen miesystävä. Jatkuvaa piilokettuilua. ”Oot kyllä nuorena ollut tosi nätti”jne. Olisitpa vieläkin 20v jne.

Onhan se toki harmillista, jos joku on ollut parikymppisenä kuvankaunis ja hoikka, mutta sitten 15 vuotta myöhemmin jotain aivan muuta 20kg kookkaampana ja välinpitämättömänä. Eri asia, jos on vanhentunut kauniisti.

Vierailija
37/42 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin hetken aikaa tuollaisen kaverin kanssa. Sitten kerran kysyin siltä, että hakkasiko se entistä vaimoaan. Vastasi, ettei muuten paitsi kerran, kun se kerjäsi sitä. Oikeasti sitä hakkaamista tapahtui useamminkin ja oli pääsyy avioeroon, mies ei vaan halunnut muistaa. Tuollainen vähättely ja piikitely on ensimmäinen varoitusmerkki väkivaltaisesta kumppanista. Kun nainen on satimessa (yhteinen asunto ja lapsia) niin voi ottaa nyrkit käyttöön.

Onneksi ajoissa tunnistin käytöksen, kun entisellä työkaverilla oli ihan sama meininki. Meitä naispuolisia työtovereita hän kohteli samalla tapaa vähättelevästi ja piikittelevästi ja kotona hakkasi vaimoaan, kunnes vaimo lähti. Uusia naistuttuja kohtaan oli tietysti mielin kielin ja ulkopuolisesta mies vaikutti mitä ihanimmalta ihmiseltä.

Vierailija
38/42 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olin hetken aikaa tuollaisen kaverin kanssa. Sitten kerran kysyin siltä, että hakkasiko se entistä vaimoaan. Vastasi, ettei muuten paitsi kerran, kun se kerjäsi sitä. Oikeasti sitä hakkaamista tapahtui useamminkin ja oli pääsyy avioeroon, mies ei vaan halunnut muistaa. Tuollainen vähättely ja piikitely on ensimmäinen varoitusmerkki väkivaltaisesta kumppanista. Kun nainen on satimessa (yhteinen asunto ja lapsia) niin voi ottaa nyrkit käyttöön.

Onneksi ajoissa tunnistin käytöksen, kun entisellä työkaverilla oli ihan sama meininki. Meitä naispuolisia työtovereita hän kohteli samalla tapaa vähättelevästi ja piikittelevästi ja kotona hakkasi vaimoaan, kunnes vaimo lähti. Uusia naistuttuja kohtaan oli tietysti mielin kielin ja ulkopuolisesta mies vaikutti mitä ihanimmalta ihmiseltä.

Vielä tästä miespuolisesta työkaverista: kerran se kävi oikeasti käsiksi yhteen naispuoliseen työkaveriin, joka yritti olla mieliksi, niin kuin vain voi. Minut tämä mies jätti rauhaan, kun kerran nostin kunnon metelin siitä jatkuvasta nälvimisestä. Ei näitä voi myötäillä, pitää kerralla tehdä selväksi, ettei hyväksi moista käytöstä.

Vierailija
39/42 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto tolla pojalla. Kokee sut parempana kuin itsensä ja haluaa "lyödä" sinua alaspäin. Ei tollaseen epävarmaan junttiin kannata jäädä roikkumaan. Parempaakin on tarjolla. 

Vierailija
40/42 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen poikaystävä nuorena. Olisin ollut täydellinen, jos olisin ollut brunette, yli 170cm pitkä ja rinnat olisivat olleet vähintään C-kuppia. Olin 167cm, vaalea ja minulla oli A-kupin rinnat. Kuulin jatkuvasti mitä minun kannattaisi muuttaa itsessäni, jotta olisin täydellinen (hänen silmissään). Lista oli loputon.

Lopulta tajusin, etten voi enkä halua muuttaa itseäni. En myöskään halunnut miestä, jonka silmissä olisin aina jotenkin vääränlainen. Liikaa jotain ja liian vähän jotain.

Sinuna etsisin miehen, joka ”palvoo” sinua juuri sellaisena kuin olet. Tuossa suhteessa menetät vain itseluottamuksesi ja alat voida huonosti.

Arvosta itseäsi ❤️