Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syötkö ain vain ruokaa jota tekee mieli?

Vierailija
04.01.2021 |

Minä pystyn tarvittaessa syömään ruokaa, jota minun ei erityisesti tee mieli, mutta jota on tarjolla ja joka muuten menisi roskiin tms. Mies ei. Ja tämä ärsyttää minua.

Laittavatkon ihmiset siis mieluummin ruoan roskiin, kuin syövät sen? Tai syövätkö aina sitä parasta?
Esim. kotona on vanha leipäpussi ja tänään ostettu leipä. Kumpaa syöt?
Jääkaapissa on kaksi samanlaista jogurttia, toinen parasta ennen tänään, toinen viikon päästä. Kumman syöt?
Hedelmäkipossa on vähän tummunut banaani ja tuore banaani, kumpi menee ääntä kohti?
Muu perhe syö tonnikalasalaattia, jää yksi annos, joka ei huomenna enää ole parhaimmillaan. Syötkö salaatin vai otatko voileipää?
Kinkkukiusausta tehty iso vuoallinen. Syötkö sitä, vai teetkö kinkkuvoileivän?

Minusta aikuinen voisi lapsillekin näyttää mallia, että syödään sitä mitä on. Kiva lapsille sanoa, että te nyt syötte tätä ruokaa ja vettä, vaikka iskä syö joulutorttua cokisella.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkukiusausta en söisi vaikka mulle maksettaisiin,ihmiskunnan pahin keksintö,tai muut kiusaukset hyi yökk.

Kyllä mä aina syyön sen minkä pitää,järjestyksessä. Koska teen itse ruokani,en tee pahaa ruokaa. Lapseni opetin samaan...ei ronkita. (kiusauksia en koskaan edes tehnyt,kammottavinta ruokaa ikinä)

Vierailija
2/46 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pidetään huoli, että hävikkiä ei tule. Eli vanhenevat syödään alta pois.

Mutta meillä myös järkeistetään sen verran, että ylimääräiset leivät yms. pakastetaan jo ennen kuin ne vanhenevat.

Miehesi on kyllä vähän lapsellinen, jos tahallaan tekee hävikkiä. Mutta monet miehet on. Nainen maksaa hintaa heteroudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ajattelen syön vain elääkseni tyyppisesti, eli ruoka on energiaa. Ja toisaalta taas uskon siihen että kehoni kertoo mitä se tarvitsee, eli syön usein mitä se käskee, mutta terveellisesti.

Syön kyllä mielummin kun laitan ruoan roskiin, tai joku muu syö. Yleensä se ylijäämä on pastaa tai riisiä. Helppo jonkun vaihtaa lisuke.

Lapseni lempiruoka on salaatti 😄

Vierailija
4/46 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain ruokaa mitä haluan.

Vierailija
5/46 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin pidetään huoli, että hävikkiä ei tule. Eli vanhenevat syödään alta pois.

Mutta meillä myös järkeistetään sen verran, että ylimääräiset leivät yms. pakastetaan jo ennen kuin ne vanhenevat.

Miehesi on kyllä vähän lapsellinen, jos tahallaan tekee hävikkiä. Mutta monet miehet on. Nainen maksaa hintaa heteroudestaan.

Apua mikä kommentti eikä edes mun kirjoittama :D

Teen itse ruokani sen mukaan mikä maistuu ja pakastan hyvissä ajoin, jos pelkään, että alkaa tökkiä.

T. Nainen, suhteessa naisen kanssa :D

Vierailija
6/46 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ruoka pyritään syömään aina loppuun. Teen ruokaa sen verran, että sitä syödään kaksi kertaa (jos mahdollista). Jos on

vaarana, että ruoka ei tule kokonaan syödyksi, pakastan osan.

Leipä laitetaan pakkaseen ja sieltä sulatetaan tarpeen mukaan 1-3 päivän tarve.

Jugurtit ja maidot käytetään vanhenemisjärjestyksessä.

Vierailija
7/46 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luonnollisestikaan oleta, että sellaisia ruokia mies söisi, joita ei muutenkaan syö, mutta esim. sitä kinkkukiusausta tehdään miehen ja pojan toiveesta. Minä en pidä siitä koskaan, mutta syön kyllä jos sitä ruokana on. Miehen ei kuitenkaan juuri silloin välttämättä tee sitä mieli.

Minä laitan leivät pakkaseen. Mies ottaa ne sieltä pois tai ostaa uutta. Mies ei syö pakasteessa ollutta ruokaa. Itse saan siis syödä usein vanhoja jämiä ja vielä niistä ruoista, joista en alunperinkään pidä (kuten se kinkkukiusaus).

Ap

Vierailija
8/46 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole mikäään kulinarist. Syön pilttiä ja juon rommia.

Vierailija
9/46 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehoni ei ole roskis. Yritän kyllä syödä niin ettei roskikseen mene turhaa kamaa, mutta en väkisin syö mitään mitä en todella halua. Muutenkin, jos mieleni tekee suklaata eikä salaattia niin syön suklaata. Painoa ei tarvi vahtia yhtään jos kuuntelee elimistöä.

Ja meillä koirat saa aika paljon jämiksiä.

Vierailija
10/46 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies kävi ennen yhteenmuuttoa joka päivä kaupassa. Tai ainakin lähes joka päivä.

Hän siis osti ruokaa, jonka söi ja seuraavana päivänä uusi yritys. Itseäni tuollainen ahdistaa, en halua (ennen koronaakin) mennä joka päivä kauppaan ja joka päivä pohtia mitähän sitä tänään söisi. Ja aamulla yllättyä, kun ei olekaan aamiaistarpeita.

Ymmärrän, ettei tuolla tavalla elänyt ihminen osaa tavan vuoksi katsoa jääkaapissa olevien ruokien päiväyksiä tai valita niitä tähteitä. Ottaa vaan mitä tekee mieli. Toisin kuin minä, joka ostan kerralla paljon kaikkea mikä miellyttää ja syön vanhemisjärjestyksessä ihan luonnostaan.

Sellaista se on kun yhdessä eletään. Meillä useimmin syödään yhdessä ja minä mielelläni vastaan ruokahuollosta, niin otan esiin ne vanhemmat tuotteet. Mutta, jos muun perhe syö keskenään, niin varmasti on mennyt satunnaisesti vanhoja, uusia ja ruuanlaittoon ajateltuja aineksia. Puhun tästä sitten heille ja keksin luovempia ruokia seuraavina päivinä. Toivottavasti eivät ota nalkutuksen :D

Vierailija
11/46 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luonnollisestikaan oleta, että sellaisia ruokia mies söisi, joita ei muutenkaan syö, mutta esim. sitä kinkkukiusausta tehdään miehen ja pojan toiveesta. Minä en pidä siitä koskaan, mutta syön kyllä jos sitä ruokana on. Miehen ei kuitenkaan juuri silloin välttämättä tee sitä mieli.

Minä laitan leivät pakkaseen. Mies ottaa ne sieltä pois tai ostaa uutta. Mies ei syö pakasteessa ollutta ruokaa. Itse saan siis syödä usein vanhoja jämiä ja vielä niistä ruoista, joista en alunperinkään pidä (kuten se kinkkukiusaus).

Ap

No sitten kun lapsi on aikuinen teet ainoastaan niitä ruokia joista tykkäät.

Vierailija
12/46 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan kävisi kalliiksi.

Vierailija
13/46 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei vahingossa ota jääkaapista uudempaa maitoa, vaan tietoisesti valitsee aina sen uudemman. Tuoreemman ja paremman.

Ap

Vierailija
14/46 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli mieleen meillä minua ärsyttävä tapa. Meillä on lähes aina leipää pakkasessa, koska sitä syödään aika epäsäännöllisesti, välillä meni monta pakettia roskiin ja välillä saa ostaa hulluna. Itse otan sieltä aina parin ja laitan paahtimeen. Mies otta aina sen koko paketin, vaikka olisi miten iso 12parin paketti, sulamaan siihen pöydälle ja usein siitä ainakin osa menee roskiin. Ärsyttävää.

Vierailija
15/46 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen normaali ihminen syö kaikkea ruokaa, mistään ei sanota yök! Ei se silti tarkoita, että kaikesta tykkää. Eikä ruokaa laiteta roskikseen. Toki sitä pitää ostaa järjen kanssa eikä turhaan ylimääräistä. Jogurtti säilyy hyvin 2kk parasta ennen päivästä, rahka vielä kauemmin. Lapsille kannattaa opettaa jo pienestä pitäen järkevää ostamista ja totuttaa kaikkeen ruokaan. Ja tommosta ukkoa ei kannata alunperinkään ottaa, joka ei osaa käyttäytyä.

Vierailija
16/46 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain mistä pidän, mielummin nälkä kuin pahaa ruokaa. Olin kerran 2 viikkoa syömättä niin että söin vain banaanin päivässä kun muuta en todella halunnut (olin todella alkeellisissa olosuhteissa reissussa, tarjottiin mm. Hyönteisiä ja veristä lihaa). Ei meiltä kyllä lähes koskaan hävikkiä tule vaikka olenkin tällainen. Osaan ostaa fiksusti kun tiedän tämän piirteen itsessäni, mies tosin syö aika joustavasti mutten koskaan pyydä häntä syömään omia ”huonojani”, ihan jo siksikin kun ei niitä ole :D

Vierailija
17/46 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain ja ainoastaan mitä tekee kullakin hetkellä mieli. Mulla ei ole kotona oikein koskaan kahvia kummempaa kaapissa, haen syötäväni parin metrin päästä kaupasta tai jostakin ruokapaikasta sitä mukaa kun haluan syödä sen.

Vierailija
18/46 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on siellä mieslapsi.

Vierailija
19/46 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei vahingossa ota jääkaapista uudempaa maitoa, vaan tietoisesti valitsee aina sen uudemman. Tuoreemman ja paremman.

Ap

Eikö hän arvosta sinua ja lasta yhtään? Vastenmielistä.

Onko suhteessa hyviä puolia vai kannattaisiko aloittaa lähtölaskenta?

Vierailija
20/46 |
04.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin syön sitä, mitä tekisi mieli. Kaikki meidän perheessä syövät ruokaa kyllä järjestyksessä. Kyllähän se tuorein leipä olisi se paras, mutta leivät, jogurtit, banaanit yms. syödään ostojärjestyksessä. Kun on lapsiperhe ja suurperhe, hyvin harvoin ruoka on itselle mieleinen. Ruoka on aina kompromissi, ja kun makuja on monenlaisia, tulee tehtyä sellaisia ruokia eniten, mitkä eniten tekevät kauppansa ja mistä on vähiten nurinaa. Itse esim. pidän janssonin kiusauksesta tosi paljon, samoin mieheni, mutta en tee sitä juuri koskaan kun suurin osa lapsista ei siitä pidä. Itse jos päättäisin, söisin enimmäkseen vaan salaatteja, hyvää leipää ja juustoa, enkä keittelisi nakkikeittoja ja tekisi makaronilaatikoita. Syömme kuitenkin kaikki aina samaa ruokaa.