Nimim. Assburger syytit minua omahyväisyydestä vaikka itsestäsi huokuu ylimielisyys
Itsestäsi huokuu tyytyväisyys omaan älyysi ja itseesi. Taivasten valtakunta on hengessään köyhille. Jatka sinä oman itsesi ihailua. Näköjään sanonta tikusta ja silmästä on sekin mennyt ohi. Näet omahyväisyyttä toisessa, nimenomaan sinun kanssasi eri tavalla ajattelevassa, vaan katsoisit itseäsi.
Kommentit (10)
En alapeukuttanut, löysin aloituksesi juuri.
Moro vaan!
Laitan mieliksesi yläpeukun!
Miksei itseensä saisi olla tyytyväinen?
Tuo pätee käytännössä joka suuntaan viimeistään kun aletaan kaivelemaan äärimmäisyyksiä. Aivan jokaiselta löytyy se kynnyskysymys.
Tissranslaiset
Parahin loukkaantuja!
Tulit julistamaan uskoasi ja aloituksesi sisälsi oletuksen, että ne, jotka eivät rukoile Jeesusta, tekevät jotain pahoja asioita.
Tätä sanoin omahyväisyydeksi.
Älystäni tiedän vain sen, ettei se ainakaan keskivertoa huonompi ole.
Hyvää illanjatkoa, ap .
Assburger kirjoitti:
Parahin loukkaantuja!
Tulit julistamaan uskoasi ja aloituksesi sisälsi oletuksen, että ne, jotka eivät rukoile Jeesusta, tekevät jotain pahoja asioita.
Tätä sanoin omahyväisyydeksi.
Älystäni tiedän vain sen, ettei se ainakaan keskivertoa huonompi ole.
Hyvää illanjatkoa, ap .
1. Ei sisältänyt, älä vääristele. Kehotin katsomaan miten elämä muuttuu sillä että luopuu pahasta ja alkaa rukoilla.
2. Minulta kysyttiin ketä, ja vastasin tähän kysymykseen. Joku alkoi väittelemään, en alkanut muuten väitellä uskonasioista.
3. Pahasta luopuminen siinä tapauksessa että sitä on. En väittänyt ettei ihmisillä yleensä ole omatuntoa. Näin ei itse asiassa väitä Raamattukaan. Hienoa jos sinä toimit hyvin!
4. Pelastuskysymyksistä ei keskusteltu, mutta siinä kristinuskon näkemys on vain Jeesuksen sovitus pelastaa, sillä kaikki ovat elämässään joskus tehneet syntiä.
5. Ei minullakaan.
Ap
Jos olisin muuten kehottanut rukoilemisen sijasta meditoimaan, olisinkohan samalla lailla saanut haukut?
Ap
Tulkitsin tuo "luopumisen pahasta" tarkoittavan, että oletat ei-uskovan elämän jotenkin pahaksi tai pahantekoa sisältäväksi.
Joten ei tukous-sanan muuttaminen meditoinniksi reaktiotani olisi muuttanut.
Hieman harmittaa jyrkkä sanavalintani, tavallisesti olen julistajien toimesta saanut yhtä jyrkkää kielenkäyttöä osakseni.
Assburger kirjoitti:
Tulkitsin tuo "luopumisen pahasta" tarkoittavan, että oletat ei-uskovan elämän jotenkin pahaksi tai pahantekoa sisältäväksi.
Joten ei tukous-sanan muuttaminen meditoinniksi reaktiotani olisi muuttanut.
Hieman harmittaa jyrkkä sanavalintani, tavallisesti olen julistajien toimesta saanut yhtä jyrkkää kielenkäyttöä osakseni.
No ihmisluonto kuitenkin on itsekäs. Uskovallekin on valinta seuraako luontoansa vaiko pyrkiikö seuraamaan Jeesusta. Jos seuraa luontoansa + se kuorrutettuna ulkokultaisella uskonnollisuudella (mikä ehkä johtuu pelosta) niin väitän että se on omiaan synnyttämään kaikkea rumaa mikä sinullekin varmaan julistajista tulee mieleen.
Ap
Ps. pidän sinusta kommenttiesi perusteella enemmän kuin monestakin joka sanoo itseään uskovaiseksi. Heippa.
Ap
Assburger alapeukutti.
Ap