Alkoholiton 100 päivää.
Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.
Kommentit (1879)
Vierailija kirjoitti:
Miten tämän muotoilisi. En tarkoita että kaikilla jotka tauottavat alkoholin käyttöä olisi ongelma. Mutta yhden kuukauden tai 100 päivän tauko ei ongelmakäyttöä korjaa vaan päin vastoin se pahentaa sitä. Muistan hyvin kun vakuuttelin itselleni että eihän mulla ole ongelmaa kun voin olla kuukauden tai puolivuotta ilman. Sitten kun taas aloin juomaan oli meno aina entistä hurjempaa. Luojan kiitos sain juoda monta vuotta ihan huolella vailla mitään rajoituksia. Se oli pelastus kun juomaa oli kaadettu tarpeeksi ja joku tolkku oli tallella niin oli pakko hakea apua. Sain raittiuden lahjan ja monta vuotta on mennyt tätä uutta elämää ja mennyt aika on hyvin mielessä kun oman hengen riistänmnenkin oli jo niin lähellä. Se oli puhdasta helvettiä. En halua että tämä oli saarna vaan ehkä joku koppaa tästä jotain laittaa miettimään että onkohan oma käyttö normaalia. Yhden ihmisen sekoilut vaikuttaa niin moneen ihmiseen. Itse yritän korjata sen mitä voin v
Minäkin olen näitä asioita pyöritellyt päässäni. Tipattomalla on yleensä sellaiset ihmiset, jotka tietää, että heillä on ongelma. Sitten kun lopettavat sen tipattoman, niin ongelma saattaa lähteä ihan lapasesta. Mun tuttava oli tipattomalla lähes 10 vuotta ja luuli, että voisi vähän alkoholia nauttia. No siitä se sitten lähti, eikä paluuta enää ollut. Yötäpäivää joi muutaman kuukauden ja kuolla kupsahti pois, kun sisuskalut meni.
Vierailija kirjoitti:
Jaha, 6,5 vuotta ollut tipatonta, kun ei ole tehnyt mieli. Meistä ei kumpikaan välitä alkoholista. Vesi ja piimä riittää.
Siitä kofeiinipäihteestä vielä irti niin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Reilu 200 tipatonta päivää jo takana. Eikä tee mieli yhtään. Mitään tavoitetta ei ole, eikä päätöstä lopettaa kokonaan. Aika näyttää..
200 alkoholitonta päivää on jo hyvä alku.
Tipaton jatkuu! Joka aamu kannustan ja kehun itseäni hyvästä päätöksestä, nukun hyvin ja olen tarmokas toimissani. Päivä kerrallaan.
Tänään 40% tavoitteesta saavutettu.
Alkoton noin 21 900 päivää.
En jaksa alkaa laskea karkausvuosia mutta sanotaan noin likimääräisesti.
Ryyppy murheeseen ja tuikku perseeseen
t. ystäväsi wlaaadiimiir
Kyllä se viinapiru käy välillä kuiskuttamassa mutta vielä olen sen saanut huitaistua matkoihinsa. Täällä ihmiset kehuvat olleensa vuosikausia, tai peräti koko ikänsä, ilman viinaa. Hyvät heille! Mutta nyt me tissuttelijat, riippuvaiset, heikkoluonteiset, viinanhimosta kärsivät, tapojemmeorjat, kaipaamme kannustusta pyrkimyksessä hillitä ja estää pullojen kutsua. Raitistuneet voisivat kertoa omat tarinansa ja keinonsa elää ilman viinaa.
Ilman alkoholia ja tupakkaa menisi helposti vaikka sata vuotta. Alkoholia olen maistanut muutaman tipan ja muutaman tupakan olen polttanut. Eikä kumpaakaan ole sen koommin tehnyt mieli. Mutta ollapa ilman sokeripitoisia tuotteita. Jäätelö, karamellit, kahvileivät. Siinä tärkeimmät. Tiukkaa tekee välillä, että menee 100 minuuttia, ettei jotakin noista tekee mieli. Varmaan alakouluikäisenä alkoi sokerikierre ja loppua ei näy, vaikka olen jo eläkeiässä!
8.1 alkoi itsellä. Jatkan niin kauan kuin hyvältä tuntuu, mutta kyllähän tämä fiilis motivoi ja painoakin on pari kiloa pudonnut. Nyt 190/95.
Aina välillä unohdan koko viinajutun. Muistan kyllä iltasella, kun istahdan sohvalle mutta teen käsityötä, vaikea kuvio, pakko keskittyä, ja pääsen halun ylitse. Oikein hyvä. Jatketaan!
Vierailija kirjoitti:
Mites sujuu alkoholiton nyt?
48/100 tänään.
Hyvin sujuu. Jo 9.vuosi putkeen tätä 100.päivän holionta perinnettä.👍
Puoliväli lähestyy, olo on hyvä. En ole suuremmin hekumoinut ajatuksella pitkästä, kylmästä drinkistä ennenkuin istahdin tähän kirjoittamaan. Mutta pääsen halun yli ja jatkan sinnikkäästi viinattomana. Lähden kävelylle.
Tämä on Vauva-sivusto.
Mene alkoholisti-sivustoille tai ryhmiin.
Kiitos ja hyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Puolitoista vuotta keskikulutuksella annos/viikko. Ei laske paino, ei nouse kunto, ei kohene mieliala. Pitänee koettaa täysraittiutta sitten.
Onko muna noussut?
Ei se välttis nouse enää ikinä.
Alkoholi on paras ystävä yksinäiselle introvertille, vieläpä jonka naamavärkin ala-arvoisesta geenitasosta ei kukaan nainen välitä, nykydeittailu perustuu täysin ulkonäköasioihin, enkä tarkoita ainoastaan tinderiä, vaan kaikki muutkin deittiapit ovat samanlaisia, naiset hakee vain komistuksia. Baareissa sama tilanne, naiset hakee baareista seksiseurakseen vain komeita tai törkeästi käyttäytyviä päällekäyviä alfauroksia.
Siistille hyvinkäyttäyvälle introvertiksi syntyneelle miehelle ei jää yksinäisyyden lisäksi kuin se ystävä alkoholi, joka ei koskaan petä.
Puolitoista vuotta keskikulutuksella annos/viikko. Ei laske paino, ei nouse kunto, ei kohene mieliala. Pitänee koettaa täysraittiutta sitten.