Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholiton 100 päivää.

04.01.2021 |

Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.

Kommentit (1879)

Vierailija
1381/1879 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään tarvetta pitää tipatonta. Paras on olla käyttämättä tai max. 7 annosta viikossa alkoholia.

En näe mitään pointtia juoda vain 7 annosta alkoholia. Muutenkin sen voi korvata kokonaan vähemmän haitallisella päihteellä. Laki nyt sallii vain huomattavan haitallisen alkoholin mutta sellaista se elämä on hölmölässä.

"Vähemmän haitallisella päihteellä"?? Ei kauaa menny, kun ensimmäinen hörhö alkoi mainostaa ja tiedetään kyllä mitä... Päihteen haitallisuus/ haitattomuus riippuu täysin siitä kuka haluaa tuon "tutkia".  Hörhöt löytää kyllä selityksiä tuota omaa päihdettään puolustamaan. Myös alkoholisti löytää omansa. 

Ja siitä minkälaisista annoksista keskustellaan. Onpa eräs oikea lääkäri minulle sanonut, että ravinola-annos konjakkia illalla ennen nukkumaan menoa ei ainakaan pahaksi ole. Onkohan olemassa esimerkin vuoksi ravinola-annoksellista sitä "vähemmän haitallista päihdettä"? Pitänee lähteä ulkomaille asti. 

Vierailija
1382/1879 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäseiväs kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään tarvetta pitää tipatonta. Paras on olla käyttämättä tai max. 7 annosta viikossa alkoholia.

En näe mitään pointtia juoda vain 7 annosta alkoholia. Muutenkin sen voi korvata kokonaan vähemmän haitallisella päihteellä. Laki nyt sallii vain huomattavan haitallisen alkoholin mutta sellaista se elämä on hölmölässä.

"Vähemmän haitallisella päihteellä"?? Ei kauaa menny, kun ensimmäinen hörhö alkoi mainostaa ja tiedetään kyllä mitä... Päihteen haitallisuus/ haitattomuus riippuu täysin siitä kuka haluaa tuon "tutkia".  Hörhöt löytää kyllä selityksiä tuota omaa päihdettään puolustamaan. Myös alkoholisti löytää omansa. 

Ja siitä minkälaisista annoksista keskustellaan. Onpa eräs oikea lääkäri minulle sanonut, että ravinola-annos konjakkia illalla ennen nukkumaan menoa ei ainakaan pahaksi ole. Onkohan olemassa esimerkin vuoksi ravinola-annoksellista sitä "vähemmän haitallista päihdettä"? Pitänee lähteä ulkomaille asti. 

Tiede on täysin yksimielinen siitä, että alkoholihuume on moninverroin haitallisempaa kuin kannabis.

Laittaisin linkin, mutta Sanomakonsernin kuusipäät estävät sen...joten googleta: David Nutt drugs bbc

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/1879 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on kun kaikki kertoo siitä kuinka ovat lihoneet alkoholin takia? Multa lähti 20kg kaljakuurilla.  Lähti vähän lapasesta sattuneesta syystä.

Vierailija
1384/1879 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sujuu alkoholiton nyt ???

Vierailija
1385/1879 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukana ollaan!

Taustana kerrottakoon, että joka viikonloppuinen viinin latkiminen on rassannut jo pidemmän aikaa ja tällä useamman kuukauden tipattomalla saaneen tavan katkaistua ja mahdollisen haitallisen kierteen lopetettua.

Viimeisin pidempi paussi syksyllä 2021 jolloin olin kaksi kuukautta tipattomalla.

Tuleva vuosi tuo myös pyöreät neljäkymmentä ikävuotta, joten kokonaisvaltainen hyvinvoinnin lisääminen ja terveyteen panostaminen on tärkein prioriteettini.

Nainen39

Viikonloput ovat saaneet ihan uudenlaisen vireen, kun aika ei mene humalassa tai krapulassa haaskuuseen.

Tämä on hieno tilaisuus tutustua omaan alkoholinkäyttöön sekä tulla tietoisiksi niistä hetkistä, joihin itselleni "kuuluu" alkoholi.

Tsemppiä kaikille!

Nainen39

Jostain syystä viime viikko oli haastava, vaikka muutoin on ollut helppo pysyä viinistä erossa tähän saakka. Stressasi ja nukuin huonosti, tuli tunne, että viinillä asiat paranisi. Ehkäpä kuitenkaan ei :)

Tämä viikko on alkanut paremmissa merkeissä. Aloitin nyt sitten karkkilakon sen kunniaksi. Raittiuteni siis liittyy laajemminkin terveellisempien elämäntapojen opetteluun.

Askel kerrallaan.

Nainen39

Mukana keikutaan. Holiton on sujunut huomattavasti helpommin kuin namiton. Jälkimmäisen osalta olen repsahtanut jo monesti. Viinihimo sen sijaan unohtui miltei kokonaan tammikuun jälkeen.

Tästä on hyvä jatkaa!

Mites muilla?

Nainen39

Taidan taapertaa yksin tätä pitkää sadan päivän taivalta :D

Missä muut on?

Nainen39

Hyvin sujuu edelleen, mutta nyt vaikuttaa uhkaavasti siltä, että tällä viikolla holiton keskeytyy mahdollisesti hetkeksi erään tapahtuman johdosta, johon siis aion osallistua.

Olo on kaksinainen. Toisaalta pieni holihumppa olisi vaihteeksi ihan mukava, mutta toisaalta taas ei tekisi yhtään mieli juoda alkoholia. En kaipaa nousuhumalaa, seuraavan aamun oloista puhumattakaan.

Sangen ristiriitaisia fiiliksissä siis olen.

Viime viikkoina olen miettinyt aika paljonkin omaa suhdettani alkoholiin. Lapsuuteni päihdeperheessä opetti varovaiseksi alkoholin käytön suhteen. En usko olleeni liian varovainen, vaan koen, että minun on koko elämäni ajan kiinnitettävä huomiota omiin juomatapoihin ja puututtava niihin heti jos tahti tai määrät kasvaa.

Reilu kuukausi enää 100-juhliin. Ehkä jätän menemättä siihen tapahtumaan...

Nainen39

Vierailija
1386/1879 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kan.fi täältä saat apua päihdeongelmaan.

Vierailija
1387/1879 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vaan 105 päivää alkoholitonta on hujahtanut. Matka jatkuu, vähintään sinne puoleen vuoteen.

Vierailija
1388/1879 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut koko aamupäivän, olen aivan kännissä ja muutaman tunnin päästä pitäisi lähteä töihin. Olin myös eilen kännissä ja sammuin. Vissiin taas luvassa koko paketillinen mynthoneita ja tösisä ihan jäätävä aivosumu ja selviytymismoodi ja ihmisten välttely. Yritin aloittaa 100 päivää ilman alkoa kuun vaihteesta lähtien, selvisin kaksi päivää ja sitten lähti alkot päälle kahta kauheammin.

Vierailija
1389/1879 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikot juopot taas kärvistelee..

Vierailija
1390/1879 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 50 päivää absolutisti. Lääkäri kirjoitti sellaiset selkälääkkeet, että se on alkoholin kanssa goodbye hengityslaman kautta. 

Olen iloinen kun turha läträäminen jäi pois. 

Vierailija
1391/1879 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän olisi nyt sitten 71 päivää ilman tipan tippaa.

Omilla juomatottumuksilla se tarkoittaa sitä, että väliin on jäänyt tasan 100 alkoholiannosta ja olen saanut 10 humalatonta ja 10 krapulatonta päivää lisää elämääni.

Jihuu! :)

Nainen39

Vierailija
1392/1879 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se vaan 105 päivää alkoholitonta on hujahtanut. Matka jatkuu, vähintään sinne puoleen vuoteen.

105 päivää on jo hyvä alku.

Vierailija
1393/1879 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 päivää vielä ja sitten on 100 alkoholitonta päivää pidetty.

Vierailija
1394/1879 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän jälkeen enää 14 päivää jäljellä.

Taival on edennyt helpommin kuin alkuun pelkäsin. Olen yrittänyt kutkutella janoani esiin, mutta mitä pidempään on raittiutta kestänyt sitä vähemmän on tehnyt mieli.

Nyt tuntuu siltä, että raittius jatkuu toistaiseksi. Ja jos/kun jossain vaiheessa juon, pyrin siihen, että humala ei ole juomisen tavoitteena ja alkoholi toiminnan keskiössä

Hyvä, rauhallinen mieli.

Nainen39

Vierailija
1395/1879 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän jälkeen enää 14 päivää jäljellä.

Taival on edennyt helpommin kuin alkuun pelkäsin. Olen yrittänyt kutkutella janoani esiin, mutta mitä pidempään on raittiutta kestänyt sitä vähemmän on tehnyt mieli.

Nyt tuntuu siltä, että raittius jatkuu toistaiseksi. Ja jos/kun jossain vaiheessa juon, pyrin siihen, että humala ei ole juomisen tavoitteena ja alkoholi toiminnan keskiössä

Hyvä, rauhallinen mieli.

Nainen39[/quote

100 päivää on jo hyvä alku alkoholittomaan vuoteen 2023.

Vierailija
1396/1879 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama projekti menossa. Vaimo jätti kaiken tissuttelun viime vuonna ja tiputti kaiken ylipainonsa sen ansiosta. Nyt on minun vuoro. Aika tuntuu matelevan. Juoppoja ei olla oltu, mutta pitkin viikkoa on mennyt helposti 2 sixpackiä lonkeroa tai olutta. Ei olisi pitänyt Latvian kaljanhakureissuja tehdä.

Parempi, kun ei tee Latviaan mitään reissuja. Eikä virolandiaan, eikä Polakkelaan. Kyllä sitä sivistymättömyyttä on täälläkin ihan tarpeeksi, ei sitä kannata nuiden maiden avoimiin yliopistoihin hakeutua opiskelemaan.

Vierailija
1397/1879 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nyt 90/100.

Vierailija
1398/1879 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vasta 1 kk ja 4 pv tipatonta elämää takana. Raittius alkoi kun luin Allen Carrin kirjan. Tuntuu siltä kuin olisin kokonaan uusi ihminen! Aiemmin join joka viikonloppu punaviiniä, olutta ja siideriä/lonkeroita. Nyt olo on virkeä ja liikunkin paljon. Mukavaa on olla raitis! :)

Vierailija
1399/1879 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen juonut koko aamupäivän, olen aivan kännissä ja muutaman tunnin päästä pitäisi lähteä töihin. Olin myös eilen kännissä ja sammuin. Vissiin taas luvassa koko paketillinen mynthoneita ja tösisä ihan jäätävä aivosumu ja selviytymismoodi ja ihmisten välttely. Yritin aloittaa 100 päivää ilman alkoa kuun vaihteesta lähtien, selvisin kaksi päivää ja sitten lähti alkot päälle kahta kauheammin.

Olen huolissani sinusta, haethan apua.

Vierailija
1400/1879 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän olisi nyt sitten 71 päivää ilman tipan tippaa.

Omilla juomatottumuksilla se tarkoittaa sitä, että väliin on jäänyt tasan 100 alkoholiannosta ja olen saanut 10 humalatonta ja 10 krapulatonta päivää lisää elämääni.

Jihuu! :)

Nainen39

Tämä olikin hauska, mutta samalla herättävä laskukaava alkonkulutukseen! Itse en ole ollut juurikaan juomatta viimeiseen 10 vuoteen, mutta jos kuvitellaan että olisin ollut nyt 71 päivää juomatta, niin laskin että juomatta olisi jäänyt arviolta 700-800 alkoholiannosta ja olisin saanut 65-70 humalatonta ja krapulatonta päivää lisää elämääni. Mies38