Alkoholiton 100 päivää.
Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.
Kommentit (1879)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moro.Mites sujuu alkoholiton?
Hyvin 76/183 (6 kk) jo oltu.
Tämän on jo hyvä alku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukana ollaan!
Taustana kerrottakoon, että joka viikonloppuinen viinin latkiminen on rassannut jo pidemmän aikaa ja tällä useamman kuukauden tipattomalla saaneen tavan katkaistua ja mahdollisen haitallisen kierteen lopetettua.
Viimeisin pidempi paussi syksyllä 2021 jolloin olin kaksi kuukautta tipattomalla.
Tuleva vuosi tuo myös pyöreät neljäkymmentä ikävuotta, joten kokonaisvaltainen hyvinvoinnin lisääminen ja terveyteen panostaminen on tärkein prioriteettini.
Nainen39
Viikonloput ovat saaneet ihan uudenlaisen vireen, kun aika ei mene humalassa tai krapulassa haaskuuseen.
Tämä on hieno tilaisuus tutustua omaan alkoholinkäyttöön sekä tulla tietoisiksi niistä hetkistä, joihin itselleni "kuuluu" alkoholi.
Tsemppiä kaikille!
Nainen39
Jostain syystä viime viikko oli haastava, vaikka muutoin on ollut helppo pysyä viinistä erossa tähän saakka. Stressasi ja nukuin huonosti, tuli tunne, että viinillä asiat paranisi. Ehkäpä kuitenkaan ei :)
Tämä viikko on alkanut paremmissa merkeissä. Aloitin nyt sitten karkkilakon sen kunniaksi. Raittiuteni siis liittyy laajemminkin terveellisempien elämäntapojen opetteluun.
Askel kerrallaan.
Nainen39
Mukana keikutaan. Holiton on sujunut huomattavasti helpommin kuin namiton. Jälkimmäisen osalta olen repsahtanut jo monesti. Viinihimo sen sijaan unohtui miltei kokonaan tammikuun jälkeen.
Tästä on hyvä jatkaa!
Mites muilla?
Nainen39
Alkoholia noin kaksi kertaa viimeisen 10 vuoden aikana niin, että olen ollut humalassa. Yhtä viinilasillista noin joka toinen vuosi esim. joulupöydässä tai lasillinen kuohuvaa vaikka tupareissa, näitä en laske mukaan.
No kun ei haluta tippaakaan, ennen se maistu viikottain, ja koko ikäni, vuosikymmeniä, kummallista, ihan itsestään on näin mieli muuttunut.
Maailmassa monta ,on ihmeellistä asiaa, se kummastuttaa hämmästyttää pientä kulkijaa.
Päivä kerrallaan kelle ongelma. Rahat ja terveys kiittää selvistä päivistä. Paljon asioita mitä kokea selvänä, ole oman elämäsi sankari
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukana ollaan!
Taustana kerrottakoon, että joka viikonloppuinen viinin latkiminen on rassannut jo pidemmän aikaa ja tällä useamman kuukauden tipattomalla saaneen tavan katkaistua ja mahdollisen haitallisen kierteen lopetettua.
Viimeisin pidempi paussi syksyllä 2021 jolloin olin kaksi kuukautta tipattomalla.
Tuleva vuosi tuo myös pyöreät neljäkymmentä ikävuotta, joten kokonaisvaltainen hyvinvoinnin lisääminen ja terveyteen panostaminen on tärkein prioriteettini.
Nainen39
Viikonloput ovat saaneet ihan uudenlaisen vireen, kun aika ei mene humalassa tai krapulassa haaskuuseen.
Tämä on hieno tilaisuus tutustua omaan alkoholinkäyttöön sekä tulla tietoisiksi niistä hetkistä, joihin itselleni "kuuluu" alkoholi.
Tsemppiä kaikille!
Nainen39
Jostain syystä viime viikko oli haastava, vaikka muutoin on ollut helppo pysyä viinistä erossa tähän saakka. Stressasi ja nukuin huonosti, tuli tunne, että viinillä asiat paranisi. Ehkäpä kuitenkaan ei :)
Tämä viikko on alkanut paremmissa merkeissä. Aloitin nyt sitten karkkilakon sen kunniaksi. Raittiuteni siis liittyy laajemminkin terveellisempien elämäntapojen opetteluun.
Askel kerrallaan.
Nainen39
Mukana keikutaan. Holiton on sujunut huomattavasti helpommin kuin namiton. Jälkimmäisen osalta olen repsahtanut jo monesti. Viinihimo sen sijaan unohtui miltei kokonaan tammikuun jälkeen.
Tästä on hyvä jatkaa!
Mites muilla?
Nainen39
Taidan taapertaa yksin tätä pitkää sadan päivän taivalta :D
Missä muut on?
Nainen39
Jotain 120 päivää takana alkotonta aikaa, hyvinkin paljon mahdollista että näin kesään asti, mökillä sauna bisset sitten.
Tsemppiä sulle N39 pitäkäähän korkki kiinni.
Moro, Alkoholi liuotimena muokkaa aivojen hermoratoja siten että ne on loppuelämän valmiina ottamaan seuraavan hörpyn. Aivot siitä hankala et siellä asuu mielikin. Parein olla ilman, päivistä viis.
Vierailija kirjoitti:
Jotain 120 päivää takana alkotonta aikaa, hyvinkin paljon mahdollista että näin kesään asti, mökillä sauna bisset sitten.
Tsemppiä sulle N39 pitäkäähän korkki kiinni.
Alkoholiton 120 päivää on jo ihan hyvä saavutus.
Kolme vuotta ilman alkoholia.
Se on ollut ihan helppo.
Mutta 3 vuotta ilman pullaa, suklaata, pizzaa, nikotiinia, energiajuomia, laiskottelua, somettamista, lihatuotteita...
Alkoholista oli ihan helppo luopua. Haasteita riittää.
Onnea kaikille jotka olette onnistuneet laittamaan korkin kiinni. Alkoholin väärinkäyttäjä voi olla todella inhottava ja rasittava tyyppi. Alkoholistit eivät muista piittaa.
Tsemppiä matkaan! En tajua mäkätystä, et on ongelmia ja alkoholisti, jos on tarvetta tipattomalle. Ei, kyllä moni meistä ihan kohtuukäyttäjistäkin (pari annosta viikossa) hyötyy siitä, että on hetken kokonaan ilman.
Vierailija kirjoitti:
Onnea kaikille jotka olette onnistuneet laittamaan korkin kiinni. Alkoholin väärinkäyttäjä voi olla todella inhottava ja rasittava tyyppi. Alkoholistit eivät muista piittaa.
Alkoholismi on sairaus, vaikkakin alkunperin itseaiheutettu. Haukkuminen ei paranna ketään, vaikka lähipiirikin niin myös itse voivat huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Kolme vuotta ilman alkoholia.
Se on ollut ihan helppo.
Mutta 3 vuotta ilman pullaa, suklaata, pizzaa, nikotiinia, energiajuomia, laiskottelua, somettamista, lihatuotteita...
Alkoholista oli ihan helppo luopua. Haasteita riittää.
Alkoholista luopuminen on aina hyvä päätös.
Mulla tulee 3.3. täyteen 1158 päivää tai 10 miljoona sekuntia ilman. Kolme kertaa oon pitänyt tauon tätä nykyistä ennen. (70pv, 111pv ja 9kk). 2 viikon jälkeen helpottaa ja alkoholiton kalja vie sosiaalisen paineen pois.
Lokakuun jälkeen en oo ryypänny kun laitettiin mökki talvikuntoon. En oo laskenu päiviä mutta yli 4kk sitten. En jaksa kotona talvella juoda, masennun helposti tähän betoniin. Onneksi pääsee muutaman viikon päästä muuttamaan takas mökille, haen tallinnasta pakettiautollisen ja juon saunon uin mökillä päivittäin, nautin elämästä.
Minua alkoholi ei enää ohjaile. Sen tietää siitä, kun ei tarvitse enää päiviä laskea.