Alkoholiton 100 päivää.
Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.
Kommentit (1879)
Entäs kun se vähemmän haitallinen ennen pitkää vaihtuu kokkeliin, hepoon, metaan, spiidiin yms vähän vähemmän haitallista haitallisimpiin aineisiin?
Joka väittää ettei näin käy on ääliö, idiootti ja päihteiden käyttäjä. Kaikkea tuota samassa paketissa. Huumeet koukuttavat ihan eri tavalla kuin viina. Kannabista puolustavat hörhöt kieltäytyvät näkemästä sitä tosiasiaa, että "nälkä kasvaa syödessä" eli koviin aineisiin ennen pitkää retkahdetaan ja se on sitten menoa eikä nykytystä.
Jo juhannussunnuntaista 2020 ilman alkoholia. Eli reilut 1000 päivää
M42
Kärvistelyä on alkoholistin elämä.
Näin äsken unta että aloin dokaamaan oikein kunnolla. Mopo karkasi käsistä totaalisesti. Kun nuoruudessa aloitin juopottelun en pitänyt siitä laisinkaan. Ihmettelin kun toisilla oli hauskaa kännissä. Kun aikani harjoittelin tulin riippuvaiseksi viinasta ja sen myötä tulevasta sosiaalisesta kanssakäymisestä kai lähinnä siksi, että ujona introverttinä elämä oli helpompaa ja sosiaalinen kanssakäyminen vähemmän stressaavaa pienessä gänässä.
Tein pari vuotta sitten uuden vuoden päätöksen olla vuosi juomatta. Nyt on kolmas menossa, mutta tuo uni oli enne kuinka käy jos nyt alan kuppia ottaa. Mopo varmasti karkaisi käsistä. Meitä juoppoja halveerataan ja ylenkatsotaan. En usko kenenkään omasta tahdostaan juopoksi ryhtyvän. Sama se on "hörhöjen" mainostamien "mietojen" huumeidenkin suhteen. Vaaratonta päihdettä ei ole olemassakaan, koska aina on vaara tarjolla ettei käyttöään ennenpitkää pysty hallitsemaan ja "alkuperäisten" kiksien aikaansaamiseksi siirrytään kovempiin aineisiin jotka koukuttavat yhä pahemmin ja pahemmin. Pian huomaa olevansa noidankehässä, josta ulospääsy vaatii tosi kovaa itsekuria.
Onhan tässä ollut ilman alkoholia uudenvuoden aatosta saakka. Ens viikolla punaviinimarinoitua lammasta ja lasillinen punaviiniä, kun on pääsiäinen.
Vierailija kirjoitti:
M42
Tämä on jo hyvä saavutus.
Ylihuomenna tule 60-vuotta kännissä pyörimistä, ilo ilman viinaa on teeskentelyä.
Kerran lasillisen punaviiniä /100. Ihan yhdenkäden sormin laskettuna /365
9 päivää ja sitten on alkoholiton 100 päivää on pidetty.
Vierailija kirjoitti:
Tänään on 4/100.
amatööri, 5v takana
Se on vielä 6 päivää ja sitten tavoite on saavutettu.
Kesällä otan siideriä ja olutta, muuten en juo.
Mulla on nyt 375 päivää ilman pisaraakaan alkoholia.
Aion jatkaa tällä linjalla tappiin asti.
Aikaisemmin olin 553 päivää ilman alkoholia.
Vuosi 2021 meni kokonaan raittiina.
Nyt olen taas 04.04.2023 ollut 103 päivää raittiina.
Huomasin näissä sellaisen seikan että tuossa 100 päivän tietämillä alkaa voittamaan juopottelun himonkin.
Terveiset vaan kaikille alkoholisoituneille. Helppoa ei ole päästä tuohon sataan päivään. mutta jos pääsee, niin ei kannata enää ratketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 12 772 alkoholitonta päivää takana.
Tämä on aivan mahtava saavutus.
Sama täällä.
Eloa 20397 vuorokautta kertynyt tähän mennessä joista tipattomia yli 20 000. Alkoholia olen nauttinut vain muutaman kuoharin joissakin juhlissa.
Pykologien mukaan vain alkoholisti laskee päiviä koska tekee mieli viinaa. Toivottavasti olen väärässä ja olet loppuelämäsi raitis ja käyt AA jne. Siis et enään ikinä juo ja aiheuta pahaa sillä muutoin et olisi raitis.
Nyt tulee tunnustus, mutta ei repsahduksesta vaan harkinnan tuloksesta syntyneestä tietoisesta päätöksestä.
Join eilen kaksi pientä lasillista kuohuviiniä, määrä alle 2 dl. Suomen Natoon liittymisen kunniaksi.
Jäin siis 93 päivään.
Sen tunnustan, että hieman odotin skoolaushetkeä. Jouduin kuitenkin pettymään. Juoma ei edes noussut päähän, vaikka aiemmin lasillinenkin on jo tuonut pientä hilpeää nousua. Mitä tapahtui? Lisäksi hetken päästä olo tuntui turvonneelta. Yhtä tyhjän kanssa siis.
Perjantaipulloihin en aio enää lipsua, joten matka terveempiin juomistapoihin jatkuu.
Nainen39
Jebouski kirjoitti:
Mulla on nyt 375 päivää ilman pisaraakaan alkoholia.
Aion jatkaa tällä linjalla tappiin asti.
Alkoholinkäytön lopettaminen on aina hyvä päätös.
Vierailija kirjoitti:
M42
hommaa elämä
Vierailija kirjoitti:
Pykologien mukaan vain alkoholisti laskee päiviä koska tekee mieli viinaa. Toivottavasti olen väärässä ja olet loppuelämäsi raitis ja käyt AA jne. Siis et enään ikinä juo ja aiheuta pahaa sillä muutoin et olisi raitis.
jeps kuvittelis että jossain vaiheessa keksis jonkun paremman harrastuksen
nyt 6kk eikä tippaakaan viinaa. Joka päivä tekee mieli ja järki lähtee, tänään ryhdistäydyn ja juon votkaa.