Alkoholiton 100 päivää.
Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.
Kommentit (1879)
Aina hämmentävät nämä ketjut, eikö aikuiset oikeasti kestä elämäänsä ilman päihteitä? En ole vuosikymmeniin käyttänyt alkoholia tai muita päihteitä kuin satunnaisesti, mitään mielialalääkkeitä koskaan. Mutta onnea teille näihin haasteisiin kestää omaa elämää selvinpäin pari kuukautta...
Vierailija kirjoitti:
Aina hämmentävät nämä ketjut, eikö aikuiset oikeasti kestä elämäänsä ilman päihteitä? En ole vuosikymmeniin käyttänyt alkoholia tai muita päihteitä kuin satunnaisesti, mitään mielialalääkkeitä koskaan. Mutta onnea teille näihin haasteisiin kestää omaa elämää selvinpäin pari kuukautta...
Mua taas hämmentää sinun kaltaisesi tyypit, jotka tulevat tällaisiin ketjuihin kommentoimaan ja taivastelemaan. Jos aihe ei koske sinua, niin pysy poissa!
Tämähän on hienoa, että ihmiset, jotka haluavat vähentää alkoholinkäyttöä, saavat tästä keskustelusta vertaistukea. Tsemppiä ja hyvää alkanutta vuotta kaikille terveempää elämää tavoitteleville ihmisille! Te pystytte siihen
Jos on alkoholisti nii silleki on tauko parempi ku juominen!
100 pv hyvä idea samoin tupakoinnin lopettaminen.
Se on nyt sitten 1/100 tänään.
Vierailija kirjoitti:
No niin tästä se nyt lähtee, 100 päivää ilman alkoholia![
100 alkoholitonta päivää.Tämä on hyvä päätös.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku tehnyt tipaton tammikuu 2023 -ketjua, vai tälläkö mennään? Mukana olen, ja yritän pysytellä alkottomana ainakin tammikuun, ehkä 100 pv ja pienenä toiveena koko vuosi 2023.
Tipaton Tammikuu on jo hyvä alku 100 alkoholittomaan päivään.
Vierailija kirjoitti:
Ihailen niiden selkärankaa jotka pystyy. Haluaisin lopettaa alkoholin käyttöni joko kokonaan tai palauttaa sen käytön terveeksi.
Mutta olen jumissa addiktiossa ja tunnen itseni täysin selkärangattomaksi asian suhteen. Alkoholi tuo häviävän hetken rohkeutta, mutta muuten vain häpeää ja alakuloa. Silti juon ja tunnen olevani aika synkän polun alkuvaiheilla.
Tsemppiä teille jotka sitä tarvii.
Sinun täytyy keksiä jokin syy, miksi kannattaisi olla ilman. Esimerkiksi jokin kuntoiluharrastus, joka ei onnistu, jos vetää jatkuvasti persekännejä. Kuntoilusta hyödyt todella paljon, persekänneistä et yhtikäs mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihailen niiden selkärankaa jotka pystyy. Haluaisin lopettaa alkoholin käyttöni joko kokonaan tai palauttaa sen käytön terveeksi.
Mutta olen jumissa addiktiossa ja tunnen itseni täysin selkärangattomaksi asian suhteen. Alkoholi tuo häviävän hetken rohkeutta, mutta muuten vain häpeää ja alakuloa. Silti juon ja tunnen olevani aika synkän polun alkuvaiheilla.
Sinun täytyy keksiä jokin syy, miksi kannattaisi olla ilman. Esimerkiksi jokin kuntoiluharrastus, joka ei onnistu, jos vetää jatkuvasti persekännejä. Kuntoilusta hyödyt todella paljon, persekänneistä et yhtikäs mitään.
Jos on painon kanssa ongelmaa, siinä voisi olla yksi motivaattori. Mikään ei ole niin turha kalori kuin alkoholista hankittu kalori.
Mukana ollaan!
Taustana kerrottakoon, että joka viikonloppuinen viinin latkiminen on rassannut jo pidemmän aikaa ja tällä useamman kuukauden tipattomalla saaneen tavan katkaistua ja mahdollisen haitallisen kierteen lopetettua.
Viimeisin pidempi paussi syksyllä 2021 jolloin olin kaksi kuukautta tipattomalla.
Tuleva vuosi tuo myös pyöreät neljäkymmentä ikävuotta, joten kokonaisvaltainen hyvinvoinnin lisääminen ja terveyteen panostaminen on tärkein prioriteettini.
Nainen39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla hyviä syitä riittäisi olla ilman. En vain pysty siihen, enkä tiedä syytä.
Uuvun helposti ja minulla ei ole tavoitteita tai unelmia. Voimat menee arkeen ja viime aikoina sekin puoli sakannut. Töissä olen, mutta rehellisesti tätä menoa vähintaan varoitus tulee tänä vuonna.
En nyt kuitenkaan oo kaappaamassa ketjua henkilökohtaiseen itkemiseen, vaan vaikka sitten antamassa motivaatiota sataan päivään sellaiselle, joka edes kerran on viime vuonna miettinyt alkoholin käytön järkevyyttä ja ei halua tähän jamaan. Niin kuin joku sanoi, niin mikä tahansa tauko tekee varmasti hyvää vaikka olisi alkoholisti.
Ja hei, mulla olis tossa eilinen viinilasi vielä jääkaapissa mutta en ole sitä juonut, eli teknisesti oon vielä mukana!
Holi on yksi niistä asioista, jotka aiheuttavat hirveästi ongelmia, mutta jos ei ole koskaan kokeillut ei tunne siihen mitään vetoa kun näkee vain sen haitat.
Huomenna alkaa 100 päivää ilman alkoholia! Kuinkas paljon porukkaa on mukana? :)
3.5. Shamppanjaa tänä vuonna ja sitä ennen viiniä ruoan kanssa ulkomailla v 2019 ulkomailla.
Olin avioeron jälkeen reilun puolen vuoden tipattomalla. Olo oli aivan eri tavalla pirteä ja parin kuukauden jälkeen koko ainetta ei enää kaivannut. Sittemmin hiljalleen vanhat tavat palasivat (suomalainen sosiaalisuus tuntuu todellakin pyörivän alkoholin ympärillä) ja nykyään holia menee taas kohtuullisesti, joskaan ei haitaksi.
Oma kokemus pidemmästä tipattomasta siis vahvasti positiivinen ja näillä muistoilla voisikin ottaa 100 päivän tauon, ehkä pidemmänkin. Aika turha ainehan tuo on. Hyvä ketju, kun muistutti :)
Mukana ollaan 1.1-10.4.
Rahaa säästyy kun se ei mene alkoholiin.
Pitää kuitenkin tulla omaa kruunuaan kiillottamaan tällaiseen ketjuun 🙌?