Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholiton 100 päivää.

04.01.2021 |

Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.

Kommentit (1879)

Vierailija
401/1879 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sata päivää on jo hyvä alku. Se on reilu kolme kuukautta. Siinä ajassa on jo aivokemiat tasoittuneet sen verran, että on oppinut ajattelemaan asioita uusista näkökulmista.

Itse join aikoinaan viis vuotta suht rankasti, enkä ymmärtänyt ollenkaan, mikä mun suhde alkoholiin todellisuudessa oli. Join suurimman osan tuloista ja jätin laskuja maksamatta, että rahat riitti paremmin juomiseen. Sitten luulin olevani alkoholin kohtuukäyttäjä, vaikka juominen oli ihan käsistä lähtenyttä alkoholistista örvellystä. Ja aina, kun viinapäissä oli jotain munannut, niin sitä piti paskana säkänä ja että tää nyt vaan kuuluu asiaan, kun viinaa otetaan. Joo, kyllä se kuuluu asiaan silloin, kun juominen on alkoholistista. Ei se kuulu asiaan silloin, kun alkoholin käyttö on kohtuullista, hallinnassa. Ja ei se ole paskaa säkää, jos jokin menee munilleen siksi, kun se on lähetty tekee väärällä tapaa. Alkoholi teki musta aina ihan idiootin. Alkoholi sopii meikäläiselle huonommin kuin bensiini nuotion sammuttamiseen. Onneksi tässä on eletty jo yli 12,5 vuotta absolutistina. Mitä kauemmin on ollut ilman alkoholia, sen helpompaa on elää ilman alkoholia.

Vierailija
402/1879 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, kun alkoi lämpö ja voi omassa kesäparatiisissaan juoda olutta auringon lämmittäessä ja lihan paistuessa grillissä. Leppoisa nousuhumala, jota voi ylläpitää kannabiksella niin, että alkoholin kulutus ei kasva kauhean suureksi. Sillä lailla säästää rahaa.

Ihanan kuuma kesäviikonloppu taas tulossa. Oluet hyvissä ajoin kylmään ja kaikki pakolliset hommat on tehty jo nyt. Aion niin nauttia lämmöstä ja uimisesta, sopivasti päihtyneenä toki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1879 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sata päivää on jo hyvä alku. Se on reilu kolme kuukautta. Siinä ajassa on jo aivokemiat tasoittuneet sen verran, että on oppinut ajattelemaan asioita uusista näkökulmista.

Itse join aikoinaan viis vuotta suht rankasti, enkä ymmärtänyt ollenkaan, mikä mun suhde alkoholiin todellisuudessa oli. Join suurimman osan tuloista ja jätin laskuja maksamatta, että rahat riitti paremmin juomiseen. Sitten luulin olevani alkoholin kohtuukäyttäjä, vaikkakin se juominen oli ihan käsistä lähtenyttä alkoholistista örvellystä. Ja aina, kun viinapäissä oli jotain munannut, niin sitä piti paskana säkänä ja että tää nyt vaan kuuluu asiaan, kun viinaa otetaan. Joo, kyllä se kuuluu asiaan silloin, kun juominen on alkoholistista. Ei se kuulu asiaan silloin, kun alkoholin käyttö on kohtuullista, hallinnassa. Ja ei se ole paskaa säkää, jos jokin menee munilleen siksi, kun se on lähetty tekee väärällä tapaa. Alkoholi teki musta aina ihan idiootin. Alkoholi sopii meikäläiselle huonommin kuin bensiini nuotion sammuttamiseen. Onneksi tässä on eletty jo yli 12,5 vuotta absolutistina. Mitä kauemmin on ollut ilman alkoholia, sen helpompaa on elää ilman alkoholia.

Alkoholin käytön lopettaminen on aina hyvä päätös.

Vierailija
404/1879 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, kun alkoi lämpö ja voi omassa kesäparatiisissaan juoda olutta auringon lämmittäessä ja lihan paistuessa grillissä. Leppoisa nousuhumala, jota voi ylläpitää kannabiksella niin, että alkoholin kulutus ei kasva kauhean suureksi. Sillä lailla säästää rahaa.

Ihanan kuuma kesäviikonloppu taas tulossa. Oluet hyvissä ajoin kylmään ja kaikki pakolliset hommat on tehty jo nyt. Aion niin nauttia lämmöstä ja uimisesta, sopivasti päihtyneenä toki.

Totta kai. Alkoholisti-sekakäyttäjä suunnittelee tekemisensä niin, että ryyppääminen on varmistettu.

Vierailija
405/1879 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ollu melkein 4vuotta ilman alkoholia. Sitä ennen tuli kipattua kaljaa baareissa ihan huolella, kun baarit jäi nii jäi myös alkoholikin.

M29

Niin, löysit akan itelles. Minä oon aina ollut parisuhteessa pieniä taukoja lukuunottamatta, mutta aina nekin suhteet kariutuu.

N26

Vierailija
406/1879 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen alkoholittomalla linjalla. Samoin aloin vhh- kuurille syömiseni suhteen. Katsotaan syksyllä uudemman kerran lihoneet ja pöhöttyneet juopot !

Vierailija
407/1879 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina vei miehen ja piru meinasi periä loput. Joillekin viinasta eroon pääsemistä helpottaa uskoon tuleminen. Itselleni riitti tietoisuuteen tuleminen. Jollen lopeta, kuolen. Nyt on kulunut viimeisestä ryypystä 17 vuotta ja ne ovat olleet elämäni parhaimmat vuodet. Kaapista löytyy kyllä viskit ja konjakit, vaan hiiappi ei enää toimi. Painoa on 25 kg vähempi kuin viina-aikoina. 

Vierailija
408/1879 |
17.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse join aikoinaan viis vuotta suht rankasti, enkä ymmärtänyt ollenkaan, mikä mun suhde alkoholiin todellisuudessa oli. Join suurimman osan tuloista ja jätin laskuja maksamatta, että rahat riitti paremmin juomiseen. Sitten luulin olevani alkoholin kohtuukäyttäjä, vaikkakin se juominen oli ihan käsistä lähtenyttä alkoholistista örvellystä. Ja aina, kun viinapäissä oli jotain munannut, niin sitä piti paskana säkänä ja että tää nyt vaan kuuluu asiaan, kun viinaa otetaan. Joo, kyllä se kuuluu asiaan silloin, kun juominen on alkoholistista. Ei se kuulu asiaan silloin, kun alkoholin käyttö on kohtuullista, hallinnassa. Ja ei se ole paskaa säkää, jos jokin menee munilleen siksi, kun se on lähetty tekee väärällä tapaa. Alkoholi teki musta aina ihan idiootin. Alkoholi sopii meikäläiselle huonommin kuin bensiini nuotion sammuttamiseen. Onneksi tässä on eletty jo yli 12,5 vuotta absolutistina. Mitä kauemmin on ollut ilman alkoholia, sen helpompaa on elää ilman alkoholia.

Alkoholin käytön lopettaminen on aina hyvä päätös.

Se on ollut elämäni paras ja järkevin päätös. Siitä ei ole koitunut mitään vahinkoa.

Vierailija
409/1879 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta alkoholin käyttö tai se lopettaa sinut.

Vierailija
410/1879 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholitta 100 päivää tai alkoholiton 100. päivä.

Vierailija
411/1879 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maijamyöhänen liittyy seuraan. Kolmas tipaton päivä alkoi. Ensimmäinen yö hikoilin hirveästi, heräilin koko ajan enkä lopulta saanut kauheasti unta. Viime yönä otin sitten melatoniinia, nukahdin paremmin, heräsin vain kerran yöllä ja nukuin jo paremmin. Kauankohan kestää, että nukun kunnolla?

Olen siis juonut päivittäin, en mitään hirveitä määriä, vaan tissuttelua niin, että olen töissä säännöllisesti käynyt ja hoitanut työni hyvin. Silti näköjään kroppa mennyt sekaisin juomisesta...

Vierailija
412/1879 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahh kylmää lonkeroa heti aamusta .

Vierailija
413/1879 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokaa noita kevyt oluita ja lonkeroita. Makua ei juurikaan erota ja 2,8 -2,8% haihtuu päästä sitä mukaan kun juo. Ei krapulaa ja huonoja yöunia. Se alkoholin rentouttava tunne tulee kuitenkin.

Vierailija
414/1879 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
415/1879 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 tuntia ilman alkoholia!

Vierailija
416/1879 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä maijamyöhänen liittyy seuraan. Kolmas tipaton päivä alkoi. Ensimmäinen yö hikoilin hirveästi, heräilin koko ajan enkä lopulta saanut kauheasti unta. Viime yönä otin sitten melatoniinia, nukahdin paremmin, heräsin vain kerran yöllä ja nukuin jo paremmin. Kauankohan kestää, että nukun kunnolla?

Olen siis juonut päivittäin, en mitään hirveitä määriä, vaan tissuttelua niin, että olen töissä säännöllisesti käynyt ja hoitanut työni hyvin. Silti näköjään kroppa mennyt sekaisin juomisesta...

Kyllä kuukauden päästä unikin on jo parempaa.

Vierailija
417/1879 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista edes milloin viimeksi, ei tänävuonna, ei 2020, 2019 ei, oisko ollut 2018 jolloin olin Italiassa, ruoan kanssa viiniä. 

Vierailija
418/1879 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 tuntia ilman alkoholia!

Tämä on jo hyvä alku.

Vierailija
419/1879 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

4:s tipaton päivä ja viime yö taas katkonainen ja painajaisia ja hikoilua. Alkoholia ei onneksi tee yhtään mieli, koska nyt tekee mieli vihdoin onnistua tässä!

Vierailija
420/1879 |
20.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni monta vuotta jotta sain korkin lopullisesti kii. Olin joitakin kuukausia raittiina, kunnes repsahdin. Sitten taas hyvä kausi, repsahdus. Tätä jatkui tovin. Vasta kun pääsin terapiaan ja opin käsittelemään vaikeat tunteet niin juominenkin väheni. Viimeinen niitti oli se, kun aloin saamaan paniikkikohtauksia yhdestä annoksesta. Ajattelin että eihän tässä oo mitään järkee, ei tullu enää sitä kivaa nousuhumalan tunnetta vaan pelkästään hirveä ahdistus.

Nyt tulee 2 vuotta täyteen raittiina :) Kyllähän se edelleen välillä tulee ajatus et "oispa kaljaa" tai "oispa kylmää lonkkuu", mutta kun muistelee niitä paniikkikohtauksia ja järkyttävää krapulaa niin nou tänks.

Tsemppii kaikille jotka yrittää päästä alkosta eroon