Alkoholiton 100 päivää.
Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.
Kommentit (1879)
Vierailija kirjoitti:
!00 päivää ei ole oikein terve ajattelu: vuodessa on 365 pävää, joista 100 olet juomatta. Paljonko vedät loppuina 265:nä päivänä? Pullo jallua päivässä?
Nyt haaste.Alkoholiton loppuvuosi.
Join ennen muutaman viikonloppuna, joskus terassilla jne. Lopetin kokonaan alkon käytön. Paino tippui 8kg vuodessa ja kerran laskin laskurilla, että useampi tonni säästynyt. En tarvitse alkoholia mihinkään ja olen niin kiitollinen, kun saan elää ilman sitä eikä mieskään juuri käytä:)
Vierailija kirjoitti:
Join ennen muutaman viikonloppuna, joskus terassilla jne. Lopetin kokonaan alkon käytön. Paino tippui 8kg vuodessa ja kerran laskin laskurilla, että useampi tonni säästynyt. En tarvitse alkoholia mihinkään ja olen niin kiitollinen, kun saan elää ilman sitä eikä mieskään juuri käytä:)
Tämä on hyvä päätös.
Vierailija kirjoitti:
Juon kaikki vapaapäivät. Keskellä viikkoa salaa kun muut pois kotoa. Aloitan jo aamusta että ehdin nukkumaan muiden tullessa kotiin. On salapulloja ja näytillä olevia joita täytän sit vedellä. Viikonloppuisin kun minulla harvoin vapaa niin otan näkyvästi. Työpäivinä turrutan lääkkeillä että saan unta. Näin mennyt jo vuosia. Ainakin seitsemän.
Elät helvettiä!!! Onneksi väsymys ja seisahtuminen tulee! Toivon että et menetä kaikkea terveyttäsi, perhettäsi, työtäsi. Et myöskään pysty salaamaan juomistasi vaikka moni niin luulee epätoivoissaan. Mikäli sinulla on lapsia niin he kärsivät hiljaa tilanteesta ja huomaavat heti välittömästi kun otat sen yhdenkin huikan vaikka salaa. Näin oli minunkin lapsuudessa isäni juomisten kohdalla ja näin on omat lapseni, nyt jo aikuiset, sanoneet että huomaavat heti (!), itsekkin salapulloineni muka juomista peitelleenä. Nyt olen jo pitkään asettanut itselleni kysymyksiä, miksi? Onko muutaman tunnin "parempi olo" kaiken sen tuskan ja masennuksen arvoista. Juomisen tulisi olla kivaa ja rentouttavaa mutta kun se ei ole enää, pitää lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
!00 päivää ei ole oikein terve ajattelu: vuodessa on 365 pävää, joista 100 olet juomatta. Paljonko vedät loppuina 265:nä päivänä? Pullo jallua päivässä?
Olet ymmärtänyt 100 tipattoman idean hiukan väärin. Tuo ei ole se tarkoitus, vaan olla 100 päivää peräkkäin juomatta. Siinä on hiukan tavoitetta jo vähänkin juovalle, silmät aukenevat kuinka usein meillä on tapana kilistellä ja viettää juhlapäiviä alkoholilla juhlistaen, kun 100 päivää kieltäytyy. Siihen mahtuu niitä juhliakin. Samoin kuin tipattoman tammikuun jälkeen ei ole tarkoituksenmukaista korkata heti 1.2. Mutta toki ymmärrän, jos sinun tapasi käsitellä alkoholia on se, meitä on moneen junaan. :)
Onneksi olkoon 20 000 pv, hienoa mukavia eläkepäiviä joko olet täyttänyt 80v onnittelut 🌹
9 kk ilman alkoholia. Vähäinen alkoholin käyttö. Joskus lasillinen seurassa ollut jo vuosia. Nuorena känni.
Tipaton tammikuu sitten alkoholiton 100 päivää ja nyt alkoholiton loppuvuosi.
Tämä vuosi ollut tähän asti alkoholiton.
Ihanaa, kun alkoi lämpö ja voi omassa kesäparatiisissaan juoda olutta auringon lämmittäessä ja lihan paistuessa grillissä. Leppoisa nousuhumala, jota voi ylläpitää kannabiksella niin, että alkoholin kulutus ei kasva kauhean suureksi. Sillä lailla säästää rahaa.
Mulla on 330 alkoholitonta päivää takana enkä edes yritä olla juomatta. Mä vain en juo kuin kaverin mökillä. Siitä tulee heinäkuun alussa vuosi.
En kaipaa alkoholia, en tupakkaa, en mitään pään sekoittavaa.
Jos joku kaipaa, kannattaa käväistä lääkärissä. Sieltä saa Kela-korvatut reseptituotteet.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, kun alkoi lämpö ja voi omassa kesäparatiisissaan juoda olutta auringon lämmittäessä ja lihan paistuessa grillissä. Leppoisa nousuhumala, jota voi ylläpitää kannabiksella niin, että alkoholin kulutus ei kasva kauhean suureksi. Sillä lailla säästää rahaa.
Vielä enemmän säästää kun hoitaa nuppinsa kuntoon. Ketipinor maksaa mulle 14 € vuodessa enkä syyllisty rikoksiin tai töhellä hallitsemattomassa tilassa.
Mulla tänään viides päivä ilman tippaakaan alkoholia!?! Aletaan olla tämän vuoden enkkalukemissa!
Olo on ihan mahtava, muidtan edellisten iltojen tekemiset ja katsotut leffat, ei huonoja oloja, mieliala optimistinen. Ihsn jees.
Seuraavan kerran otankin sitten juhannusviikon.
Mitä ihmeen hurskastelua tämä oikein on?
Mulla on menossa nyt päivä 2
😎
Lopetin alkoholin käytön n 1 kk sitten ihan omasta tahdostani. Ei mitään vetoja, ei mitään kimppalakkoja vaan totaalisesti korkki kiinni. Kun oikein tarkkaan mietti, niin eihän alkoholin käytössä ollut mitään järkeä Tarkoitus on olla ilman viinaa koko loppuelämä. Harmittaa kun ei ole tullut tehtyä tuota päätöstä aiemmin
Akateemista paskaa. Viina tykkää, että sitä juodaan. Pullon voi tempasta kossua joka ilta, ei siinä mitään pahaa ole. Hyvä olo tulee.