Alkoholiton 100 päivää.
Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.
Kommentit (1879)
195 päivää mulla takana -nainen
500 päivää tipatonta takana.
M43
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistin omaisen neuvo. Ole ylpeä saavutuksestasi. Sitä osaavat arvostaa sellaiset, jotka ovat vastaavien ongelmien kanssa painineet. Me, joilla alkoholin käyttö tai käyttämätömyys ei aiheuta minkäänlaista päänvaivaa omassa elämässämme, emme oikein osaa sitä arvostaa.
Sanon tämän siksi, että omaisellani raittiuden kaudet olivat hänelle suuri ylpeydenaihe (hieno juttu), mutta myös suuren ylemmyyden tunteen (ei niin hyvä juttu). Olisi pitänyt niin kauheasti kehua, vaikka olimme nähneet niin monta retkahdusta eikä meillä luottamus oikein tahtonut riittää. Hän oli vuorenvarma ja voitonriemuinen, että ongelma ratkaistu loppuiäksi. Kaiken paskan jälkeen mitä olimme saaneet kokea, emme oikein olleet valmiita taputtamaan päätä muutaman kuukauden raittiudesta. Tietty yritimme olla empaattisia ja iloita, mutta pelko oli takaraivossa.
Tätä minäkin tässä pohdin alkoholistin entisenä läheisenä. Kuinka monta kertaa olin niin toiveikas, kun se kolme kuukautta meni niin hyvin. Jopa puoli vuotta. Sitten hän sanoi "tämä meni niin hyvin, ettei minulla selvästikään mitään ongelmaa ole alkoholin kanssa. (Voi ei...) Voin isän hyvin ottaa seuraavissa juhlissa yhden. Yhden vain, juhlan kunniaksi. Ei ole mitään syytä alkaa absolutistiksi, koska alkoholi ei selvästikään ole minulle ongelma." Puolen vuoden päästä se kulutus ja kännäys oli taas samalla vanhalla tasolla. Kerran hän pystyi olemaan jopa vuoden. Mutta siitä se sit taas lähti. Vuosien ja iän myötä hauskuus oli vähissä ja kiukuttelu, masennus, huonot unet, verenpaine, eteisvärinät, hikoilu, turvotus, haluttomuus ja kykenemättömyys oli yhä enemmän tilalla.
Erottua hän raitistui ehkä vuodeksi, ja laihtui ihan eri näköiseksi.
Nykyään olen häntä taas nähnyt terasseilla oluella vanhaan tapaan.
Humalaton Heinäkuu menossa nyt.
Vierailija kirjoitti:
100 päivää ilman mielalalääkkeitä?
Tai ilman insuliinia, verenpainelääkettä, syöpälääkettä...
Ei tarvitse olla idiootti. Näköjään alkoholistin on pakko.
Otin viiniä vuosi sitten. Sitä ennen viime vuoden helmikuussa ennen koronaa.
Tänä vuonna en, kun lopetin suhteen alkoholistin kanssa. Ei velttomunaisen, lupauksensa unohtelevan äijän kanssa kannata aikaansa haaskata.
Ei ole tarvis juoda kuin vettä, mutta sitä menee usea litra päivässä näillä säillä.
Raittiuden soisi yleistyvän, humala kun tekee tyhmistä vielä tyhmempiä.
5556 päivää ilman ja matka jatkuu! Ja taustalla ei ole mitään ihmeellisempää syytä.
Jaahans...oma "matka" alkoi päivä kerrallaan 9360 päivää sitten...
Eipä ole tarvinnut tätä reissua katua.
Tämä vuosi tähän asti ei alkoholia.
Taitaa olla neljä päivää pisin "raittiusputki" tänä vuonna. On vaan niin nautinto ottaa grillatessa olut, kalan kanssa valkkaria, illalla punaviinilasillinen ja välillä vaan riippumatossa löhötessä kylmää lonkeroa tai kuohuvaa.
Yhtään ei haittaa tai tunnu pahalta. Humalassa tulee harvoin oltua, mut se mukava rentous ja keveys, mitä yhdestä tai kahdesta juomasta tulee, jää pelkällä vedellä saamatta. Ja jotenkin vaikkapa kunnon pihvi jää jotenkin vajaaksi, jos sen kanssa ei saa hyvää viiniä. Vähän kuin söis lettuja ilman hilloa
AlkoHolillinen 100pv vois olla konn.
Tänään 24:s päivä ilman alkoholia. Olen katsonut terassilla ihmisiä huurteisen parissa ja pieni mieliteko ollut, mutta en sorru! Olen viimeksi v. 2009 ollut näin kauan ilman alkoholia. T. entinen päivittäinen tissuttelija
Jii kirjoitti:
5556 päivää ilman ja matka jatkuu! Ja taustalla ei ole mitään ihmeellisempää syytä.
Tämä on hyvä saavutus.
Parhaiten menee, kun ei ole ikinä tarvinnut laskea alkoholijuomien määrää. Koskaan ei ole myöskään tarvinnut tehdä mitään käyttämättömyyslupauksia. Pitää luottaa itseensä, että pärjää oikein hyvin ilman keksittyjä rajoja tai ulkopuolisten tahojen manipulointia.
Ota alkotonta. Ei tuu huono olo.
Minä juon lasin giniä ja Dubonnettia ennen lounasta. Lasi viiniä lounaalla. Martini lounaan jälkeen. Illalla lasi shampanjaa ja dry martin. Mutta ei koskaan tyhjään vatsaan. Olen terve 73v. Alkoholi on oikein käytettynä pitkän iän salaisuus.625
28s päivä ilman alkoholia. Ihmiset kommentoivat, että mitä minulle on tapahtunut kun olen niin paljon virkeämpi ja energisempi... ihan kuin eri ihminen. En ole paljastanut salaisuuttani :D
Olen ollut kuukauden ilman alkoholia, ennen join perjantaisin viiniä 6 annosta, joskus harvoin myös lauantaina kaksi annosta. En huomaa olossani mitään positiivista muutosta. Uni ei ole yhtään parempaa, olen lihonut, kun olen vaihtanut viinin herkkuihin. Kukaan ei ole huomauttanut, että ulkonäössäni olisi mitään parempaa.
Onko kenelläkään mitään kannustavaa sanottavaa, miksi jatkaa tätä alkoholittomuutta? Alkaa kohta usko loppua. Halusin lopettaa sen takia, koska join noin paljon. Mielestäni kyseessä on riippuvuus, koska se kuului joka perjantaihin varmaankin viimeiset viisi vuotta. Juon yhdessä mieheni kanssa, yksin en ole koskaan juonut.
458 päivää tipatonta. Hyvä fiilis, taitaa näin jatkuakin.
Ylihuomenna kaks päivää ilman