Alkoholiton 100 päivää.
Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.
Kommentit (1879)
820 päivää ilman alkoholia, tupakkaa vielä aski päivässä. Jos vielä senkin jättäisi. Viina oli helppo nakki mutta tupakkaa hieman epäröin.
Sanotaan kyllä että tupakanpolton lopettaminen ei jatka ikää. Loppuelämä vaan tuntuu pitemmälle.
Kahdeksas päivä menossa. Ajattelin pitää alkoholittoman kesän.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut ilman päihteitä (alkoholi, huumeet) nyt 185 päivää ja hyvältä tuntuu. Alkusysäyksen antoi 4 viikon hoitojakso mutta nyt mennään AA:n ja NA:n voimalla. Olen korkeakoulutettu ja hyvistä oloista kotoisin mutta ei se minua addiktiolta varjellut. Täysraittius ainoa vaihtoehto.
Tänä päivänä voin hyvin, lapsikin kiittää vielä joku päivä.
Ja raittiina ollaan edelleen, 7 kuukautta rikki hetki sitten. Voimia kaikille jotka käy samanlaista taistoa joko alkoholismia/addiktiota vastaan tai muuten vaan itseään haastaakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut ilman päihteitä (alkoholi, huumeet) nyt 185 päivää ja hyvältä tuntuu. Alkusysäyksen antoi 4 viikon hoitojakso mutta nyt mennään AA:n ja NA:n voimalla. Olen korkeakoulutettu ja hyvistä oloista kotoisin mutta ei se minua addiktiolta varjellut. Täysraittius ainoa vaihtoehto.
Tänä päivänä voin hyvin, lapsikin kiittää vielä joku päivä.
Ja raittiina ollaan edelleen, 7 kuukautta rikki hetki sitten. Voimia kaikille jotka käy samanlaista taistoa joko alkoholismia/addiktiota vastaan tai muuten vaan itseään haastaakseen.
Aivan loistavaa! Onnittelut ja hyvää kesää!
Kiitos. Loistava kesä tästä tuleekin, voi touhuta lapsen kanssa ja tehdä niitä asioita mitä aina talvella puhuu että "sit ku on kesä ja hyvät kelit" mut jää aina tekemäti ku kaikki rahat menee viinaan ja aikaa ja jaksamista ei ole kun on kännissä tai vähintään pikku kankkusessa.
Oon ollu jo 16kk ilman alkoholia.En koskaan ollutkaan mikään yksin tissuttelia koska en näe siinä mitään hauskaa.Lopetin vaan koska krapulat kesti liian kauan ja ei vaan huvittanut enää.
Alkoton alkuvuosi, juomaton joulukuu ja maistiton marraskuu. => 222 pv silkkaa raittiutta. Enään ei oikein tee mielikään, vaikka aikaisemmin on silloin tällöin maistunut ihan huolella.
Alkoholitonta tämä vuosi tähän asti.
Mä olin just 6 kk ilman alkoholia.. ei niinkään siksi, että olisi tarvinnut, ei vaan huvittanut. En ole alkoholia koskaan juonut edes viikottain, mutta yleensä kuukaudessa kyllä ainakin kerran. En juo alkoholia siksi, että se olisi hyvää/rentoutuakseni tms.. vaan lähinnä juhliakseni. Nyt kun on ollut koronaa, ei ole ollut mitään illanistujaisia tms. jonka vuoksi olisin alkoholia juonut. Hetki sitten oli yhdet juhlat, joissa join muutaman lasin. Ihan turhaa tavaraa koko alkoholi. Juon seuraavaksi luultavasti samasta syystä vähän (juhlat).. en tiedä milloin.. eikä paljon houkuttele. Mieluumin syön nekin kalorit kuin juon.
Kuinka monella on alkoholiton juhannus,?
Voi kuule en ole juonut alkoholia ikinä.
M28
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule en ole juonut alkoholia ikinä.
M28
Hauskaa ilman sitäkin.
Oon ollu melkein 4vuotta ilman alkoholia. Sitä ennen tuli kipattua kaljaa baareissa ihan huolella, kun baarit jäi nii jäi myös alkoholikin.
M29
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 12 772 alkoholitonta päivää takana.
Laskin, että elämäni päiviä takana n. 19 170. Raittiita päiviä takana n. 19 150. Eli juuri maistanut olen. En ymmärrä mikä siinä alkoholissa viehättää.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monella on alkoholiton juhannus,?
Mulla, alkoholi ei vaan koskaan ole ollut sellainen asia mistä nauttisin. Joten juhannuskin menee siinä samassa, mitä sitä pilaamaan omaa fiilistään alkoholilla kun siitä ei nauti. Monet ei kyllä ymmärrä, vaan luulee, että asia olisi päinvastainen.
167 päivää ilman alkoholia! Uutenavuotena viimeksi join, enpä tiedä tulenko koskaan enää juomaan.
Tai itse asiassa nyt muistan että pari päivää uudenvuoden jälkeen join kaapista pois muutaman sinne jääneen oluen, ihan vaan siksi että saa ne pois näkyvistä kiusaamasta. Tämä selittänee miksi päätin jättää alkoholin kokonaan.. :D
Olo on aivan mahtava, juuri kuten joku toinenkin kirjoitti, että vihdoinkin tekee niitä asioita joita haluaa, sen sijaan että vain ajattelisi tekevänsä niitä, mutta ei jaksa tai viitsi, koska miettii lähinnä että miten niihin yhdistäisi kaljoittelun, tai on humalassa tai krapulassa eikä pysty. Kun miettii minkälainen olo alkoholista oikeastaan tulee, niin eipä sitä kaipaa ollenkaan. Sehän on käytännössä aivojen toimintahäiriö joka johtuu myrkytyksestä. Kaikkea kivaa ja ihmisten tapaamista tekee mielummin ilman aivojen myrkytystilaa, huh!
Olin keväällä 100 päivää tipattomalla ja sillä oli monia hyviä vaikutuksia fysiikkaan ja lisäksi aivot sai palautua ja jotenkin hyrähtivät taas kunnolla käyntiin. Aivot on kuitenkin ainoat työkaluni nykyään. Uni ja lepo on varmaan se ratkaiseva tekijä, aivot kun kuulemma palautuu jo 2-4 viikon tipattomuuden jälkeen alkoholia edeltävään tilaan. Onkohan muita, joilla kunnon palautumisen tuntee kasvoista, jotka kiristyvät pöhöttymisen jälkeen?
Noin 3285 päivää ilman alkoholia.