Alkoholiton 100 päivää.
Ei vain tipaton tammikuu vaan alkoholiton 100 päivää.1.1-10.4.
Kommentit (1879)
Vierailija kirjoitti:
Hieno tapa todistella läheisilleen, ettei ole ongelmaa alkoholinkäytön kanssa.. Ja sitten 100 pv päätteeksi juhlistetaan oikein kunnolla ja otetaan kiinni se menetetty (juomis)aika :D
Minä olin marraskuun lopulta vappuaattoon asti "tipattomalla", eilen juhlistin vappua muutamalla alkoholiannoksella ihan kokeillakseni, pystynkö rakentamaan tervettä ei-ehdotonta suhdetta ko päihteeseen.
Pitkän tauon jälkeen hillitty muutaman annoksen juominen ei tuntunut oikein miltään, melko nopeasti tuli fiilis, että ei nappaa koko touhu ja odotan vain, että se myrkky on taas poissa systeemistä.
Jos joskus parin kk:n päästä taas keksisin ottaa seurassa vaikka pari lasia viiniä, niin sittenpä keksisin. Tärkeintä on pysyä näin, ettei sitä säännöllistä alkoholinkäyttöä ovelasti ujuta osaksi arkea. Sillä tavalla se koukku alkaa syntyä, ja tulee vähitellen se ajatus että "tarvitsen tätä", ja se alkon vaikutuksen olotila aikaa tuntua normaalilta. Noin pitkän tauon jälkeen se ei enää tuntunut -> en halua palata siihen oloon.
Meillä Sanomassakin on selvät päivät menossa. Ihan selvin päin ollaan.
Ollaan ollaan.
Mulla on vuodessa n. 345 tipatonta päivä. Noina parina kymmenenä tipallisena päivänä juon yhden siiderin. Alkoholiin kulutan äärimmäisen vähän rahojani. 2,65*20=53 €/vuosi. Tämän enempää en voisi kuvitellakaan huuhtovani suusta rahaa alas. Näillä mennään.
Olin alkoholin suurkuluttaja. Viime jouluaatonaattona join 8dl brandyä muuttaessani ikäväksi muuttuneesta asunnosta pois. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla.
Nyt starttaa 130. alkoholiton päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 päivää täynnä. Illalla saa taas rommia!
Muista että viinilasi päivässä riitttää pitkällä aikavälillä aiheuttamaan haimatulehduksen joka on hengenvaarallinen tila. Eräs mäkikotkakin kuoli siihen.
Mäkikotkan annos oli tunnetusti ihan jotain muuta kuin viinilasillinen päivässä. Todella rajua juomista. Koko aikuisikä. Ihanko oikeasti olet noin pihalla?
Miksei kaikilla ihmisillä Etelä-Euroopan viinimaissa ole haimatulehdusta? Kaikki alkoholiperäiset terveysongelmat, joita tunnen ovat nimenomaan suurkuluttajilla, siis tosi juopoilla. Yhdenkään kohtuukäyttäjän en ole kuullut sairastavan alkoholin takia.Yhden viikonlopun pikkuputkikin voi saada aikaan haimatulehduksen
Kyllä, monen päivän humalajuominen, eli "putki" on nimenomaan suurkulutusta, vaikka siinä välissä sitten olisikin juomattomia päiviä x kpl.
Miten pystytte tipattomuuteen? Minäkin hakuaisin mutta joka viikko viimeistään torstaina tulee olo että huomenna on pakko hakea viiniä. Miten pystyisi olla hakematta?
Vierailija kirjoitti:
Miten pystytte tipattomuuteen? Minäkin hakuaisin mutta joka viikko viimeistään torstaina tulee olo että huomenna on pakko hakea viiniä. Miten pystyisi olla hakematta?
Minulle alkoholi ei ole koskaan tuonut mitään myönteistä elämääni. Paremminkin tulen sairaaksi alkoholista kuin saan siitä mitään positiivista. Samoin on nikotiini, josta voin pahoin. Joten tupakointi on minulle mahdotonta. Tuttavapiirissäni on ihmisiä, joilla on esim. käsittämättömän vahva nikotiini-tai alkoholiriippuvuus. He ovat tehneet helvetillisesti töitä päästäkseen eroon noista aineista. Ystäväni vapautui nikotiinista 63-vuotiaana kokonaan, 20 vuoden ratkeamisen ja työn jälkeen. Minun hyvä puoli on ollut että tulen jo kättelyssä niin sairaaksi molemmista. Yksi siideri silloin tällöin sopii minulle eikä aiheuta pahoinvointia minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään tarvetta pitää tipatonta. Paras on olla käyttämättä tai max. 7 annosta viikossa alkoholia.
Tiede ei ole kanssasi samaa mieltä, oikeastaan se ei kiinnosta mielipiteistämme. Mitä vähemmän juo, sen parempi. Edes kohtuukäyttö ei ole terveellistä, ne debunkattiin jo vuosia sitten.
Moni "kohtuukäyttäjä" on todellisesti deekiskamaa. Alkkis väheksyy valintansa seurauksia ja haittaa.
Kun julkinen hoitelee ilmaiseksi tai muodollisesta maksusta, on varaa leikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Se salaisuus on juuri siinä, että käytön ollessa säännöllistä se koukku on sen verran olemassa, ettei pysty näkemään elämää ilman sitä ainetta.
Kun tämän saa katkaistua, se on ihan kuin joku olisi laittanut pimeään huoneeseen valot: miten ihmeessä kuvittelinkaan tähän saakka, etten pystyisi elämään ilman sitä päätä sumentavaa, alakuloa ja masennusta lisäävää ja vapaa-aikaa passivoivaa myrkkyä. Näin ainakin omalla kohdallani kävi. Luopumisen hetkellä ajattelin juuri samoin. Mutta en todellakaan ajattele enää, enkä ajatellut parin ensimmäisen viikon jälkeen. Vaan ihan päin vastoin, että miten voikin olla että luulin niin pitkään elämän ja suurimman onnen ja nautinnon löytyvän pullon pohjalta.
Kannattaa ehdottomasti antaa rohkeasti mahdollisuus tälle kokeilulle, haastaa itsensä keksimään muita ilon lähteitä ja onnea tuottavia asioita sen päihteen tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se salaisuus on juuri siinä, että käytön ollessa säännöllistä se koukku on sen verran olemassa, ettei pysty näkemään elämää ilman sitä ainetta.
Kun tämän saa katkaistua, se on ihan kuin joku olisi laittanut pimeään huoneeseen valot: miten ihmeessä kuvittelinkaan tähän saakka, etten pystyisi elämään ilman sitä päätä sumentavaa, alakuloa ja masennusta lisäävää ja vapaa-aikaa passivoivaa myrkkyä. Näin ainakin omalla kohdallani kävi. Luopumisen hetkellä ajattelin juuri samoin. Mutta en todellakaan ajattele enää, enkä ajatellut parin ensimmäisen viikon jälkeen. Vaan ihan päin vastoin, että miten voikin olla että luulin niin pitkään elämän ja suurimman onnen ja nautinnon löytyvän pullon pohjalta.Kannattaa ehdottomasti antaa rohkeasti mahdollisuus tälle kokeilulle, haastaa itsensä keksimään muita ilon lähteitä ja onnea tuottavia asioita sen päihteen tilalle.
Kerta kaikkiaan upea kommentti! Miten loistavaa on lukea tai kuunnella alkoholi-tai nikotiiniriippuvuudesta vapautuneiden kokemuksia. Minäkin olen nähnyt omin silmin, miten valot ovat syttyneet ihmisen silmiin ja elämään, joka lopulta vapautui nikotiinista, sairastettuaan vaikeaa nikotiiniriippuvuutta. Se on elämän käännekohta.
Tämä vuosi ollut tähän asti alkoholiton.Onko muita.(ap).
Mulla on menossa, Alkoholia 100 päivää.
Nyt 6/100
Juon kaikki vapaapäivät. Keskellä viikkoa salaa kun muut pois kotoa. Aloitan jo aamusta että ehdin nukkumaan muiden tullessa kotiin. On salapulloja ja näytillä olevia joita täytän sit vedellä. Viikonloppuisin kun minulla harvoin vapaa niin otan näkyvästi. Työpäivinä turrutan lääkkeillä että saan unta. Näin mennyt jo vuosia. Ainakin seitsemän.
Vierailija kirjoitti:
Tämä vuosi ollut tähän asti alkoholiton.Onko muita.(ap).
Mulla jo neljäs vuosi tipatonta tässä menossa ja tämä vuosi myös nikotiinitöntä. On tosi hyvä olla.
Onko kukaan suurkuluttaja tai alkoholisoitunut kokeillut hypnoosia yhtenä apukeinona muuttaa tapojaan? Harkitsen sitä itse..
Itse olen ollut ilman päihteitä (alkoholi, huumeet) nyt 185 päivää ja hyvältä tuntuu. Alkusysäyksen antoi 4 viikon hoitojakso mutta nyt mennään AA:n ja NA:n voimalla. Olen korkeakoulutettu ja hyvistä oloista kotoisin mutta ei se minua addiktiolta varjellut. Täysraittius ainoa vaihtoehto.
Tänä päivänä voin hyvin, lapsikin kiittää vielä joku päivä.
Alkoholin käytön rajoittaminen kannattaa aloittaa nuorena-keski-ikäisenä. Tai ainakin kiinnittää siihen huomiota jo silloin. Kun on 40 kosteaa vuotta takana, niin jos on vielä hengissä, niin elämäntapojen muuttaminen on todella vaikeaa ja nimenomaan fyysisten oireiden vuoksi, ei niinkään sosiaalisten tai psyykkisten syiden vuoksi. Elämä on jo rauhoittunut ja ryyppykavereita ei välttämättä enää ole mutta keho (aivot) vaatii oman tutun annoksensa ja jos sitä ei tule, niin 100 päivää on lyhyt aika muuttaa aivojaan. Siihen menee vuosia tai loppu elämä.
Pitääkö noiden 100 päivän olla perättäisiä päiviä?
Kohtuukäyttäjä kirjoitti:
Pitääkö noiden 100 päivän olla perättäisiä päiviä?
Kyllä ehdotomasti.100 päivää ei yhtään alkoholia.
Oli Loppiaisesta Vappuun karkittomalla. Olo paranee kummasti. Jatkuu tästä Juhannukseen.