Alexi Laiho kuollut
Kommentit (4925)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jotkut kehtaakin solvata muistoketjussa. Kaukana sivistyksestä.
Miksi muistella kuolutta kun täällä on vielä eläviäkin ihmisiä maapallolla. Me ei kyllä olla lahjakkaita muusikoita, mutta ihmisiä mekin olemme.
Eipä teissä ole mitään muistelemista. Minä en ainakaan tiedä sinusta mitään.
Ei tarvitse olla mikään fani tietääkseen kuka oli Alexi Laiho. Minäkin olen viiskymppinen täti-ihminen, en ole koskaan kuunnellut Children of Bodomia, mutta en olekaan tynnyrissä elänyt. RIP. 6
Pysäyttävä uutinen. Tuli nuorempana paljon kuunneltua COB. Musiikki auttoi jaksamaan hankalassa elämänvaiheessa ja mielenterveysongelmissa. Huh, on jotenkin sanaton olo. Kun lähdin tänään töihin, huudatin COB:a luureista. Kiitos Alex. Tulin tänne lukemaan muiden muistoja ja fiiliksiä, mutta ei niitä paljoa ollut, kun keskustelun taso on mitä on...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jotkut kehtaakin solvata muistoketjussa. Kaukana sivistyksestä.
Miten solvattu?
Ihanko kuvittelet, että joku alkaa toistaa? Pientä kunnioitusta toivoisin muiltakin.
Miksi tätä ketjua ei moderoida? Kaikki muut palstat ovat putsattu näistä älyttömyyksiä suoltavista.
VierailOija kirjoitti:
Nuorena kuolleiden artistien kohdalla jää harmittamaan myös se ajatus, mitä kaikkea he olisivat ehtineet vielä luoda, jos olisivat ehtineet elää kypsään ikään. Olisiko kukoistavin luova kausi ollut vasta edessäpäin.
Kyllä, niin on usein, ei aina, mutta 41v. ei ole nuori vaan keski-ikäinen.
Se ei poista sitä, että olisin halunnut kuulla mitä uutta olisi vielä mahdollisesti ollut tulossa.
Mun mielestä omaisten kannattaisi kertoa Laihon kuolinsyy, etteivät ihmiset spekuloisi, että onko kyseessä ollut oma käden kautta kuoleminen
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä ketjua ei moderoida? Kaikki muut palstat ovat putsattu näistä älyttömyyksiä suoltavista.
Tätä ketjua on moderoitu varmaan enemmän kuin AV-ketjuja keskimäärin. Onneksi.
Jos kaikki p*skakommentit olisi jätetty, sivuja olisi jo tuplaten.
Vierailija kirjoitti:
VierailOija kirjoitti:
Nuorena kuolleiden artistien kohdalla jää harmittamaan myös se ajatus, mitä kaikkea he olisivat ehtineet vielä luoda, jos olisivat ehtineet elää kypsään ikään. Olisiko kukoistavin luova kausi ollut vasta edessäpäin.
Kyllä, niin on usein, ei aina, mutta 41v. ei ole nuori vaan keski-ikäinen.
Se ei poista sitä, että olisin halunnut kuulla mitä uutta olisi vielä mahdollisesti ollut tulossa.
Jos ihmisen odotettavissa oleva elinikä on lähes tuplat tuosta, on hän silloin kuollut nuorena. Termillä ei ole tekemistä sen kanssa, minkä ikäisenä ihminen on nuori tai keski-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Alexi on uhrannut paljon muuta elämässään saadakseen sen arvostuksen ja menestyksen, mikä hänellä on. Se ei ole ollut helppoa, kuten lopputuloksestakin voimme päätellä. Näin ollen hän on ansainnut kaiken sen kunnian ja muistamisen, minkä olemme viime päivinä nähneet. Toisilla taas voi olla jotain muuta, mitä Alexilla ei ollut, he tehkööt töitä sen eteen omassa elämässään.
Minä arvostan häntä kovasti soittajana, mutta yleisesti ottaen minua vähän karmii tuollainen ajattelu, että olisi ihailtavaa ja kunnioitettavaa uhrata muu elämänsä menestyäkseen työssään. Sellainen kuulostaa minusta lähinnä surulliselta, vaikka kyseessä olisi intohimo. Itse pidän jonkinlaista tasapainoa elämässä ihanteena, eikä tasapainon uhraaminen saa minua kunnioittamaan ketään lisää. Aika harva meistä haluaa, että läheisemme muistavat meidät ensisijaisesti siitä, miten kehitimme itseämme ja taitojamme, tai mitä ulkoisia tunnustuksia tai palkintoja saimme. Enkä nyt väitä, ettei Laihosta olisi jäänyt läheisille paljon muutakin lämmöllä muisteltavaa. Kunhan kommentoin toisenlaisenkin näkökulman, koska tuo toinen viesti tuntui minulle vieraalta.
Kristiina xx kirjoitti:
Mun mielestä omaisten kannattaisi kertoa Laihon kuolinsyy, etteivät ihmiset spekuloisi, että onko kyseessä ollut oma käden kautta kuoleminen
Ihan varmasti kertovatkin, kunhan saavat tulokset ruumiinavauksesta ja muutenkin ehtivät koota itsensä. En lähtisi itsekään kiistämään tai väittämään mitään ennen kuin olisi mustaa valkoisella. Sitten voi näyttää keskaria ja prsettä idiooteille, joiden mielestä huumeet ja viina on ainoa mahdollisuus kenenkään kuuluisan kuolemalle.
Kristiina xx kirjoitti:
Eiköhän Laiho tiennyt mitä tuleman pitää kun päätti pistää bodomin kaltaisen rahasampon säppiin. Miksi olisi muuten pistänyt ja ihmeen vähin narinoin myös muut jäsenet sen hyväksyivät. Veikkaan, että tiesivät jo silloin lopun olevan lähellä ja uusi bändi oli vain kulissi, ettei laihon tarvitse käyttää viimeisiä hönkäyksiään voivottelujen ja nyyhkyttelyjen kuuntelemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Terveysongelmat?
Eli huumeet koska ei sanota suoraan. Jos asioista ei voi puhua suoraan, yhteiskunnassa on ongelma. Jos syynä oli huumeet, se pitää sanoa.
Niin, tai asia voi olla niinkin, että Laiho olisi yhä elossa ja vauhti päällä, jos olisi jättänyt viinalla läträämisen sikseen ja alkanut monroe-tyyliin häpeilemättömäksi piripääksi. Tai andy-tyyliin kompensoinut muiden ylikierroksia jarruttelulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alexi on uhrannut paljon muuta elämässään saadakseen sen arvostuksen ja menestyksen, mikä hänellä on. Se ei ole ollut helppoa, kuten lopputuloksestakin voimme päätellä. Näin ollen hän on ansainnut kaiken sen kunnian ja muistamisen, minkä olemme viime päivinä nähneet. Toisilla taas voi olla jotain muuta, mitä Alexilla ei ollut, he tehkööt töitä sen eteen omassa elämässään.
Minä arvostan häntä kovasti soittajana, mutta yleisesti ottaen minua vähän karmii tuollainen ajattelu, että olisi ihailtavaa ja kunnioitettavaa uhrata muu elämänsä menestyäkseen työssään. Sellainen kuulostaa minusta lähinnä surulliselta, vaikka kyseessä olisi intohimo. Itse pidän jonkinlaista tasapainoa elämässä ihanteena, eikä tasapainon uhraaminen saa minua kunnioittamaan ketään lisää. Aika harva meistä haluaa, että läheisemme muistavat meidät ensisijaisesti siitä, miten kehitimme itseämme ja taitojamme, tai mitä ulkoisia tunnustuksia tai palkintoja saimme. Enkä nyt väitä, ettei Laihosta olisi jäänyt läheisille paljon muutakin lämmöllä muisteltavaa. Kunhan kommentoin toisenlaisenkin näkökulman, koska tuo toinen viesti tuntui minulle vieraalta.
Kyseessä on juurikin se hiuksenhieno nerouden raja, mikä erottaa suuret taiteilijat muusta massasta, eli tietenkään et voi sitä ymmärtää, koska et itse sitä koe.
Mulla sama. Ekaa kertaa ikinä tuli aito suru ja menetyksen tunne julkkiksesta.
Löytyi fiksumpi keskustelufoorumi missä jatkan aiheesta.
Siellä joku kuulemma Laihon tuttu sanoi että olisi ainakin diabetestä ollut, mutta en enempää viitti kirjoitella, kun ei ole mitään faktaa.
Hansin matkassa jakso lähtee etsintään missä on Laihon vieraana ja kertoo terveysongelmistaan.
Kiitos seurasta ja vertaistuesta 💔
Vierailija kirjoitti:
Kualix tää heebo tatuointiainemyrkytykseen kun oli mustetta roiskittu ympäri ruumista?
Jos joku saa verenmyrkytyksen, ongelmat alkaa päivän parin sisällä. Tässä tatuoinnit oli otettu ehkä jo vuosia aiemmin eli vastaus on ei.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kun spekuloitte Alexin laihuutta ja sen yhteyttä kuolemaan, kannattaa muistaa että myös hänen isänsä ja isoisänsä ovat olleet Laihoja
Koita ensi kerralla keksiä oma vitsi äläkä kopioi sitä Yl. ilaud. alta.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullutkaan tästä heebosta.
Kuvissa kädet kuin pulkannarut.
Oliko hän jollekin tärkeäkin ihminen?
No mitäpä luuleet onko esim. perheelleen tärkeä?
Oletko sinä kenellekään tärkeä ihminen?
Näin. Ehkä eniten kuitenkin vaikuttaa miten ja mihin taitojaan käyttää.
Aika moni on luonut uraansa käyttämällä ihmisiä hyväkseen.
Liian usein ilkeät tallaa kiltit. Ja tittelien arvostus tämän mahdollistaa. Valon enkeliksi naamioituneita paholaisia vilisee. Että eikö kaikki pikkasen fuskaa? Ei, ei kaikki.