Säilytetäänkö Malmin kenttä?
Tarvitaanko pienkoneille kenttä Helsingin kaupunkialueella, vai olisiko alue hyödyllisempi asunrakentamiseen ja virkistyskäyttöön?
Kommentit (84)
Siitä tulee muutamassa vuodessa suosittu asuinalue hyvien yhteyksien varrella.
Tuo kenttä pitää säilyttää jo ihan vain siksi, että se on pienempi paha kuin se mitä sen tilalle suunnitellaan. Tänne pohjois-helsinkiin ei tarvita lisää asukkaita.
Itse asun alueella ja kannatan nykyistä täydennysrakentamista. En kentän rakentamista. Jos maa on jo luonnostaan myrkyllistä savea, niin mitä se on kentän kohdalla? Ja meidän talot kärsii maan pehmeydestä, vaikka luulisi, että on paalutettu kunnolla. En usko, että kentälle rakennetaan niin korkeita taloja, kuin sinne on suunniteltu.
Kentän voi hävittää vain siinä tapauksessa että sen paikalle kasvatetaan metsä ja tehdään siitä laaja ulkoilualue.
Asuntoja siihen ei pidä rakentaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kenttä pitää säilyttää jo ihan vain siksi, että se on pienempi paha kuin se mitä sen tilalle suunnitellaan. Tänne pohjois-helsinkiin ei tarvita lisää asukkaita.
No täällä Pohjois-Helsingissä ei kukaan ajattele noin. Tervetuloa lisäasunnot ja asukkaat, mutta kenttä on silti säilyttämisen arvoinen, eikä "pienempi paha". Kerran katsottiin, ketkä valittaa eniten kentästä, niin ne eivät olleet alueen asukkaat, vaan kauempana asuvat.
Vierailija kirjoitti:
Kentän voi hävittää vain siinä tapauksessa että sen paikalle kasvatetaan metsä ja tehdään siitä laaja ulkoilualue.
Asuntoja siihen ei pidä rakentaa.
No ei noin. Kenttä on suota. Päärakennus on parhaalla paikalla ja valinnut 1.5 m . Jos kenttä poistuu, niin tietysti se on hyvä alue rakentaa pientaloja.
Toivottavasti säilytetään! Lentokentän läheisyydessä löytyy vielä paljon maata, mihin rakentaa ja kenttä voisi hyvin jäädä tuohon.
Ihana lenkkipolku siinä ympärillä ja talvella hiihtoladut.
Ja kiva katsella nousevia pienkoneita..
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole lentoharrastaja, mutta Malmin kenttä on minulle valtavan ihana seurantakohde ja luo alueen persoonan. Eli meitä on paljon, jotka nauttivat kentän antimista, vaikka eivät itse mitään lentotoimintaan liittyvää harrastakaan. Ja raha tässä on kyseessä, ei mikään muu. Malmin ostoskeskus Novan omistajuus on mennyt käsi kädessä kentän lopettamisen kanssa.
Tästä täysin samaa mieltä.
Kenttä on rakennettu jo 1930-luvulla ja harvinaista kyllä säilynyt tähän päivään saakka.
Ei ole mitään järkeä tuhota arvokasta kulttuurihistoriaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole lentoharrastaja, mutta Malmin kenttä on minulle valtavan ihana seurantakohde ja luo alueen persoonan. Eli meitä on paljon, jotka nauttivat kentän antimista, vaikka eivät itse mitään lentotoimintaan liittyvää harrastakaan. Ja raha tässä on kyseessä, ei mikään muu. Malmin ostoskeskus Novan omistajuus on mennyt käsi kädessä kentän lopettamisen kanssa.
Puhu vain omasta puolestasi antimisistasi. Meitä on paljon jotka harrastavat lentämistä mutta muualla. Malmin alue virkistyskäyttöön pian kaikkien Helsinkiläisten käyttöön.
Ulosotto hoitaa jos ei muuten mene perille.Kiitotiet irtisanotaan 31.1.2012. Senjälkeen vain menelentoja.Tervetuloa muille korpikentille.
Vierailija kirjoitti:
Ei säilytetä. Sinne rakennetaan asuntoja helsinkiläisille.
Hovioikeus kanssasi samaa mieltä. Täällä yllytetään rikokseen useamman taholta, tosin vaikuttaa yhdeltä virkistyslentäjältä joka haluaa kotiportiltaan lennellä.
Asiahan on jo päätetty ja lentoporukka on hävinnyt asiansa myös oikeudessa.
Hesarin mukaan muuttopäivä on 31.1. saako niitä koneita ostaa heti sen jälkeen ulosottohuutokaupasta?
Sinne sopisi hyvin suuri vastaanottokeskus tai huumekuntoutuskeskus. Turha kahta lentokenttää ylläpitää pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
Ei säilytetä. Sinne rakennetaan asuntoja helsinkiläisille.
Ei rakenneta. Alueen liito-orava kanta takaa sen, ettei sitä voida rakentaa. Eri asia sitten on, säilyykö alue lentokenttänä.
Ei säilytetä. Sinne rakennetaan uusia asuntoja helsinkiläisille.
Vierailija kirjoitti:
Hesarin mukaan muuttopäivä on 31.1. saako niitä koneita ostaa heti sen jälkeen ulosottohuutokaupasta?
Ne siirretään tontinvaltaajien omalla kustannuksella kaupungin varikolle. Samalle johon kadun varteen hylätyt autonromut toimitetaan. Huutokauppa on vasta myöhemmin keväällä.
Hienoa, että rakennushanke vihdoin etenee.
Vierailija kirjoitti:
Mikä Malmi kahjo tänne on pesiytynyt? Ketä kiinnostaa. En edes tiijä missä tämmöinen Malmi on.
Noita lentoveikkoja kuumottelee kun kuun lopussa on häätö. Kauan ne onkin sitä yrittäneetkin jarrutella. Itse olen kiitollinen, kun leikkikenttä lähtee.
Vierailija kirjoitti:
No ei ihan heti, takavarikkoon ja huutokaupan järjestämoiseen menee hetki, mutta varmaan aika pian.
Juuri näin! Paikka olisi ideaalinen uusille taloille ja sivuun puisto. Lentäjille on mm. Nummelassa hyvä kenttä ja se on moottoritietä pitkin mennessä hyvin lähellä.
Itse en asu lähellä, joten minulle on periaatteessa ihan sama mitä sille tehdään, mutta kannatan sen hävittämistä ja fiksumpaan käyttöön ottamista mahdollisimman nopealla aikataululla. Museo ja kenttärakennus voivat jäädä muistuttamaan menneistä ajoista.