Miten sanotaan sinun murteellasi: Onko minulle kukaan soittanut?
Kommentit (501)
Vierailija kirjoitti:
Onko mulkukka soittanut minulle?
Jos haluatte oikeasti vitsailla turun murteella niin koittakaa edes sisäistää mikä siinä vitsissä on se pointti. Siinä ei puhuta mistään mulkukasta vaan kysellään että "onks mulkukkaa soittanu", eli suomennettuna "onko mulkutkaan soittaneet".
-Turkulainen
onks kukaan mulle soittanu?
(hki)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mulkukka soittanut minulle?
Jos haluatte oikeasti vitsailla turun murteella niin koittakaa edes sisäistää mikä siinä vitsissä on se pointti. Siinä ei puhuta mistään mulkukasta vaan kysellään että "onks mulkukkaa soittanu", eli suomennettuna "onko mulkutkaan soittaneet".
-Turkulainen
En mä halunnut vitsailla Turun murteella, mä halusin "vitsailla" sillä, että koko tämä avaus on tehty siksi, että halutaan se mulkukka-vastaus. Mä osaan Turun murretta ihan hyvin. Ei nyt tullut mieleen, että joku kuvittelisi, että tuossa yritin tapailla jotain murretta, mutta näköjään meitä on joka junaan.
Onks ketää soittanu mulle? (Satakunta)
Vierailija kirjoitti:
Sori OT, mutta tästä tulee lapsuusmuistot mieleen. Vielä silloin minulle tuli puheluita vain lankapuhelimeen, jolloin oikeasti jouduin välillä kysymään perheenjäseniltä: ”Onks mul kukaa soittanu?” Nykyään ei ole tarvetta sellaisia kysellä, koska näen kännykästä kysymättäkin, onko minulle kukaan soittanut.
Tämä.
Kuka mulkku tänne oikeen soitteli?
Onks mua kyselty? Onks mulle kukaa kilauttanu? Tampere.
Ps. Turun murre on hienoa. Hidas hämäläinen vain ei meinaa ehtiä joka lauseeseen mukaan.. Treeniä vaan.
Onks mulle soittanu kukaan sanoo tsadilainenkin yleiskielellä.
Ei mikään slangisanakaan ole kovin yleinen tässä, vaikka joku ehkä hauskuuttaakseen puhuu skulaamisesta (pelata, soittaa) tai ringaamisesta (oikeastaan vain svetisisimi).
Ei tällaista kukaan enää kysele kännyköiden aikakaudella.
Har någon ringt mig?