Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tori.fi sivuston mysteeri

Vierailija
03.01.2021 |

Osaako joku selittaa tallaista kaytosta? Laitoin joitakin viikkoja sitten tori.fi palstalle ilmoituksen, etta annan ilmaiseksi keittionpoydan, joka on liian iso nykyiseen asuntooni, mutta joka on ihan hyvassa kunnossa, toki joitakin kayton jalkia loytyy. Nyt on kaynyt jo kaksi kertaa, parin viikon valein, taysin samalla lailla. Eli joku on ilmoittanut, etta olisi kiinnostunut hakemaan poydan ja on sovittu, että han tulee hakemaan poydan myohemmin samana paivana. Noudolle on sovittu tarkka aika (5-6 tunnin paahan viestittelysta) ja olen ilmoittanut osoitteeni ja puhelinnumeroni. Kummallakaan kerralla henkilo ei ole ilmestynyt paikalle, ei ilmoittanut peruuttavansa tulonsa eika vastannut mitaan tiedusteluuni siita, miksei han olekaan tullut. Kyse on siis nailla kerroilla ollut eri henkiloista ainakin tori. fi sivuston viesteissa nakyvan nimen perusteella, vaikka toimintatapa oli niin samanlainen että aloin jo miettia vainoharhaisena, onko tassa menossa joku sairas peli, jossa sama tyyppi eri profiileilla teeskentelee aina olevansa tulossa hakemaan tavaran.

En siis ymmarra, miten kenenkaan mieli voi muuttua noin taysin muutamassa tunnissa? Ja eiko ihmisilla ole tosiaan enaa mitaan kaytostapoja, etta vaivautuisivat edes ilmoittamaan, etteivat ole tulossa? Tuntuu, että kohta rahtaan poydan mieluummin vaikka kaatopaikalle, vaikka siita olisi joku saanut ihan hyvan poydan ilmaiseksi. Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ostaja ilmoitti ajan xx mikä käy hänelle, se oli ok myös minulle. Paria tuntia aikaisemmin ilmoittaa ettei pääse kun "Pertti" ei suostukaan kuskaamaan. Sovittiin uusi aika. No taas hän ilmoittaa että kun se "Pertti" on niin hankala eikä lähde häntä kuskaamaan. Sovittiin kolmas aika. Tällä välin sain yhteydenoton jossa toinen ostaja ilmoitti lähtevänsä heti noutamaan, sopiiko. Ja haki tuotteen joten ilmoitin tuolle "Pertin" kuskaamalle naiselle että sori, ohi meni, en jaksanut enää veivata. Suuttui mulle puhelimessa mutta ei se mua haitannut. Ostaa vasta sitten kun on varma että "Pertti" kuskaa.

Vierailija
22/35 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt Torissa vuosien varrella yhtä sun toista ja antanut myös. Eniten kaikenlaista säätöä aiheuttanut tuote oli telkkari, helpoimpia kauppoja käsityö- ja tiedelehdistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin viime keväänä pesukonetta erittäin edullisesti. Sain kymmeniä OTAN viestejä, ja sovin monta kertaa noudon uuden ihmisen kanssa. KUKAAN ei oikeasti tullut paikalle. Poistin ilmoituksen torista ja tuolla se kone seisoo kellarissa. Hinta oli siis niin edullinen että kyse oli lähinnä muodollisuudesta. En ymmärrä.

Vierailija
24/35 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa pöydälle pieni hinta, niin oikeat ostajat lähtevät liikkeelle. Ilmaistavaroille käy aina noin.

Vierailija
25/35 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle kohdalleni sattunut mystisin ostajan katoamistemppu kävi kerran, kun eräs ostajaehdokas oli ilmoittanut tulevansa hakemaan tavaran illalla, soitti vielä matkalta että on 10 minuutin päästä perillä, ja sitten ei näkynyt eikä kuulunut. Mitähän mahtoi tapahtua? Onnettomuus? Olikin väärässä kaupungissa? En kyllä perään kysellyt...

Vierailija
26/35 |
13.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalle kohdalleni sattunut mystisin ostajan katoamistemppu kävi kerran, kun eräs ostajaehdokas oli ilmoittanut tulevansa hakemaan tavaran illalla, soitti vielä matkalta että on 10 minuutin päästä perillä, ja sitten ei näkynyt eikä kuulunut. Mitähän mahtoi tapahtua? Onnettomuus? Olikin väärässä kaupungissa? En kyllä perään kysellyt...

Mulle kävi lähes vastaava. Oli tulossa noin 50 km päästä ja laittoi vielä viestin että lähtee matkaan. No ei koskaan näkynyt. Ei ainakaan onnettomuuksiakaan uutisoitu sille suunnalle.

Vierailija
27/35 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimellinen hinta yleensä karsii nuo hupivaraajat. Ei tosin aina. Huomasin sen kun myin valaisiamia ja mattoja...

Vierailija
28/35 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse heitän ihan kalliimpaakin tavaraa kylmästi roskiin, juurikin siksi etten jaksa vääntää noiden urpojen kanssa.

Vierailija
29/35 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama homma kun nämä ainaiset kyselyt ”onko se ja se vielä myynnissä?” Vastaan että on ja lähes poikkeuksetta ei kuulu enää mitään. Vain kerran onneksi on käynyt niin ettei ole tullutkaan paikalle vaikka oli sovittu, hieman otti päähän kun alkoi jälkeenpäin tinkimään ja vinkumaan jotain tavaroista vaikka oli jo nähnyt kuvat ajat sitten ja sanonut ottavansa.

Vierailija
30/35 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monilla varmaan just se, että ollaan innoissaan ottamassa, mutta sitten ei löydykään kuljetusta.

Vierailija
31/35 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen myyntikokemus:

-ostaja tuli myöhässä sovitusta ajasta

-ihmetteli tuotteen kokoa vaikka ilmoituksessa oli mitat

-maksoi käteisellä vaikka ilmoituksessa luki mobilepay

-tuli hetken kuluttua pimpottelemaan ovikelloa uudestaan

-sanoi että haluaa palauttaa tuotteen kun olikin väärän kokoinen

Vierailija
32/35 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa vain henkilöille jotka puhuvat suomea tai ruotsia (parempi). Suodattaa pois lähes kaikki ongelmat. Ja kyllä, olen persu, mistä arvasit?

Vierailija
33/35 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi viime syksynä hiukan samalla tavalla. Laitoin toriin ilmoituksen, että annan ilmaiseksi lastensängyn. Hakija löytyi saman päivän aikana ja sovimme, että hän tulee seuraavana päivänä kello X.

Seuraavana päivänä noin puoli tuntia ennen sovittua aikaa hakija laittoi viestiä, että on juuri lähdössä ja että hänellä menee puolisen tuntia. Kului tunti eikä hakijaa vieläkään näkynyt. Laitoin hänelle viestiä mutta hän ei vastannut. Yritin jopa soittaakin mutta hän ei vastannut siihenkään.

Tämä hakija ei koskaan saapunut mutta onneksi sain annettua sängyn toiselle ihmiselle.

Vierailija
34/35 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös muuttamassa parin kuukauden päästä. Olen katsellut Torin ilmoituksia sitä silmällä pitäen. Varmaan minultakin tulee jäämään paljon kelpo tavaraa annettavaksi.

Olen huomannut, että siellä on pakko olla haukkana päivystäviä tyyppjeä kun en ehdi edes sivua päivittää, on tavara jo varattu. Luultavasti pienehkö ryhmä ihmisiä on niin ahneita, että pitää saman tien varata tavara itselleen sen enempää kuljetus- ja varastointijuttuja miettimättä. Ja kun on tusinan varannut, on ihan sama jättää asia vaan siihen.

Huonoa käytöstä.

Vierailija
35/35 |
31.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taannoin yritin antaa ilmaiseksi kuutta viinilasia. Neljän eri ihmisen kanssa sovin noudon (yksi jopa viitsi ruinata, että toisinko hänelle kotiin koska hän on autoton - kuten minäkin), joista viimeiselle laitoin seuraavana päivänä piruillakseni viestin, että lasit voi noutaa taloyhtiön roskakatoksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi