Kuinka teillä on varaa ostaa huonekaluja?
Maksavat satoja tai tuhansia euroa ja ovat kuitenkin suht nopeasti kuluvia. Varsinkaan sohvat ei vuosikausia pysy siisteinä jos ne on hankittu istumiseen eikä koristeeksi. Säästättekö etukäteen huonekaluhankintoihin vai ostatteko osamaksulla?
Kommentit (140)
Saanut kavereilta, ostanut torista, kirpparilta tai jostain alesta. En koe, että olisi mennyt juuri ollenkaan rahaa. Vain patjat ja sohvat ym pehmeitä osia sisältävät pitää ostaa uutena.
sohva uutena joku tarjouksessa joku 750e vuonna 2006 ja edelleen käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Säästän ja sitten ostan. Uusi sohva pitäisi pian ostaa ja tilillä on siihen rahat olemassa. Vanha sohva on 10-vuotta vanha ja silloin ostin sen käytettynä halvalla. Seuraava olkoon uusi ja kallis.
10 vuotta vanha. Ei tarvita väliviivaa. Sohvasi on 10-vuotias, siis 10 vuotta vanha. Väliviiva ilmaisee, että numero kuuluu yhdyssanaan. Kymmenen vuotta ei ole sellainen.
Kyllä aikusella ihmisellä pitää sen verran olla painetta tilillä että esim. sohvakaluston pystyy ostamaan ilman osamaksuja.
Nimimerkillä just maskusta 1300 €:lla sohvat eikä tehny pahaakaan.
Ens viikonloppuna pitäisi sitten ostella tv-tasoa yms. Rahalle tietysti.
Ei kalusteita kovin usein tarvi uusia. Nykyinen sohva ollut 3 v ja menee vähintään toiset 3, todennäköisesti enemmänkin.
Joskus, kun uusin koko kalustuksen tein sen vähitellen, en ostanut kaikkea kerralla. Tiettyjen kalliimpien hankintojen kanssa kyttäsin alennusmyyntejä ja ostin sellaisten aikaan.
Ensimmäisen asunnon kalustin (sänkyä lukuunottamatta) saaduilla ja käytettynä ostetuilla kalusteilla.
Meillä vaimo pieraisi uuden valkean sohvan ruskeaksi niin jouduttiin nyt ostamaan uusi 2300€ sohva.
Olen joitakin huonekaluja ostanut uutena, mutta ostan harkiten ja etsin mahdollisimman monista paikoista löytääkseni sen mitä haluan. Tykkään myös entisöidä tai tuunata tai viedä verhoilijalle. Joskus olen teeetättänyt, jos ei löydy juuri oikean kokoista ja sopivaa.
En tykkää sohvista. Ne ovat mielestäni rumia möykkyjä, joiden käyttöä en ole koskaan tajunnut. Onneksi niin, koska niiden muuttaminen on hankalaa. Kestin yhden muuton ja sitten lähti sohva tutulle.
Ostan liki kaiken käytettynä. Meillä on kaksi sohvaa, toinen maksoi kympin ja toinen oli ilmainen. Ruokapöytä on ostettu käytettynä ja meillä kävi liki lottovoitto, kun saatiin ilmaiseksi kotimaiset design-tuolit sen ympärille. Uutena olen ostanut (Ikeasta) kaksi työpöytää. Totta kai meillä on nyt sitten nämä kalusteet vähän sekamelskaa, eli chippendalesta Ikeaan, mutta mä en ole niin tarkka sisustaja. Halvan näkösiä kalusteita en hanki, vaan kyttään niin pitkään että löytyy silmää miellyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Täällähän nämä keskituloiset jakavat vinkkejään, kuinka kannattaa ostaa osamaksulla, hienoa!
Vepsäläiseltä saa jopa 60kk korotonta ja kulutonta luottoa sieltä ostettuihin huonekaluihin. Toki se rahoittaja toivoo, että asiakas käyttäisi sitä luottokorttia johonkin muuhunkin ja päätyisi maksamaan muista luotoista kovia korkoja.
Meillä ei ole mitään vaikeuksia maksaa useiden tuhansien huonekaluostoksia kerralla. Mutta ei ole myöskään hinnansietokykyä niihin kalliimpiin huonekaluihin. Huonekalut on kestäviä, ei niitä yhtä mittaa tarvitse olla ostelemassa. Mutta niihin saattaa helposti kyllästyä. 10 vuotta tuntuu olevan sellainen aika, että siinä ajassa alkaa jo tympiä ne aiemmin tehdyt valinnat ja haluaisi vaihtelua. Ei tietenkään kaikkien huonekalujen kohdalla, mutta jotkut valinnat voi osoittautua sellaisiksi, ettei niitä jaksa kymmeniä vuosia katsella. Onnittelut niille, joiden sisustusmaku ja -tyyli on järkähtämätön.
Sänky on sen verta tärkeä että en itse lähtisi kuin pakon edestä käytettyä hommaamaan, semmoista siis missä runkopatja on kiinteästi osa rakennetta.
Jos patjan saa vaihdettua niin eihän siinä sitten mitään.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä pelota luteet jos ostatte käytettynä?[/quotePunasen ristin Kontti. Höyry pesee kaiken materialin,ennen kuin tuo myyntiin myymälät,myös huonekalut. Löytyy aihe heidän sivulta.
Onlyfans mahdollistaa ostaa uuden sängyn
En ole ostanut uusina kuin sängyn ja pienen sohvan. Ruokapöytä, tuolit, kirjahylly, tv-taso, sohvapöytä on kaikki ostettu edullisesti käytettynä. Ihan hyvin on rahat riittäneet vaikka maksan yksin ja palkka on alle keskitasoa.
Totta. Joustinpatjat ja päällyspatjat järkyttävän kalliita. Ja sohvat. Lista on loputon.
Sohva ja sängyt kuluu (koiratalous).Muuta en ole kymmeniin vuosiin ostanut,iso osa on mummon peruja tai puisia käytettynä ostettuja ja kunnostettuja...
Ei ookaan tällä hetkellä varaa. Mutta kunhan velat saanut maksettua, niin sitten on. Nykyään huonekaluista keittiönpöytä ja sänky saatu ilmaiseksi, sohva kierrätyskeskukselta, matto 20 vuotta vanha tarjoustuete myymälästä, kierrätyskeskukselta toimistotuoli ja pöytä jne...
Eli halvalla hankittua/saatua tavaraa, mutta kyllä minulle kelpaa. Ikea tavarakin ihan kuranttia tavaraa pääosin enkä arkailisi tilata sieltäkään edullisia huonekaluja.
Olen yleensä yksittäisen kalliimman huonekalun ostossa säästänyt vähän jo etukäteen. En muista ostaneeni ikinä mitään osamaksulla. Nyt muuton jälkeen olin vähän aikaa ilman sohvaa kun vanha sai mennä (liian iso, kulunut ja likainen). Varauduin ja tein suunnitelman että voin ostaa sohvan osamaksulla, mutta olin tehnyt siihen jo suunnitelman ja miettinyt että maksimissaan kolme kuukautta menee takainmaksuun. Mutta lopulta ei mennytkään, vaan pystyttiin maksamaan koko sohva kerralla. Puolisolla on vaihtelevat yritystulot, joten ei voi aina ennakoida kuinka paljon sieltä itselleen voi nostaa.
Sängynrunko ollut sama jo vuodesta 1996. Patjat vaihdettu ja kohta taas aika vaihtaa ne.
Huonekalujen hinnoissa on täysin järjettömiä eroja ja hyvin huomaa, miten niissä oin ilmaa.
On kuitenkin järkeviäkin paikkoja.
Kannattaa katsoa https://www.on24.fi
Toinen on Hobbyhall
Tarpeeseen ostetaan. Eli jos rikki tai liian kulahtanut.
Viime talvena ostettiin yläkerran aulaan uuden löhösohvan uutena. Meillä telkkari siellä.
Alakertaan ostettiin nyt syksyllä kuluneen sohvsn tilalle nojatuolit uutena.
Käytettynä ostettu viimeisinä vuosina täyspuisen ruokailuryhmän (etsin muutaman vuoden mieluisaa) ja pari vuotta sitten löytyi Tori.fi:stä todella halvalla juuri sellaisen jota etsin.
Senkit on veljeltäni. Meinas heittää roskiin. Meille pelastin.
Loput sitten perintökamaa esim. vanha kirstu joka toimii pöytänä.
Säästän ja sitten ostan. Uusi sohva pitäisi pian ostaa ja tilillä on siihen rahat olemassa. Vanha sohva on 10-vuotta vanha ja silloin ostin sen käytettynä halvalla. Seuraava olkoon uusi ja kallis.