Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka teillä on varaa ostaa huonekaluja?

Vierailija
03.01.2021 |

Maksavat satoja tai tuhansia euroa ja ovat kuitenkin suht nopeasti kuluvia. Varsinkaan sohvat ei vuosikausia pysy siisteinä jos ne on hankittu istumiseen eikä koristeeksi. Säästättekö etukäteen huonekaluhankintoihin vai ostatteko osamaksulla?

Kommentit (140)

Vierailija
81/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo montaa uutta huonekalua ostanut. Käytettynä melkein kaikki. Pari vuotta sitten ostettiin sängyt kaikille neljälle perheenjäsenelle, se on suurin investointi. Olen myös saanut tosi paljon huonekaluja.

Vierailija
82/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan Ikeasta kaiken, no sänky on Iskusta kun halusin kunnolliset patjat.

Harvoin tarvitsee uusia, vaikka sohvakin halvimmasta päästä.

Ruokapöydän tein itse, ostin leveitä lankkuja pari, hion pinnat käsin ja lakkasin, ja ruuvasin kiinni irtojalat mitkä ostin rautakaupasta.

Toki lapsi/koira perheessä varmaan kaikki kuluu nopeammin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden kerran elämässäni olen ostanut uuden sohvan ja sekin oli sellainen halpa vuodesohva. Muuten olen huonekaluni ostanut käytettynä. Nykyinen sohva oli ilmainen, taisi Torin kautta löytyä. Olen keskituloinen, mutta pihi. 

Oletko laskenut, mistä kannattaa säästää oikeasti? Pihi tietysti säästää kaikesta, mutta onko siinä järkeä? Itse pihistelen suuria hankintoja varten, jokapäiväiset kulut on se suurin rahareikä. Niitä säästyneitä rahoja olen käyttänyt autoon ja mittatilaushuonekaluihin. Ja väitän, että eniten elämisen laatua lisäsi ne huonekalut, kun ne on just eikä melkein. Eli helpottaa arjen pyöritystä ja siivoustakin kun kaikelle osin turhallekin tavaralle on paikkansa.

Vierailija
84/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Kotoa lähtiessäni sain jotain huonekaluja säälistä sukulaisiltani ja tuttaviltani. Nykyäänkin kun uusivat sisustustaan kysyvät, haluanko vaihtaa minulla olevia heiltä lähteviin. Tuossa yhteydessä olen myös usein vähentänyt huonekalujani, kun ovat kuitenkin menossa kaatopaikalle täältä lähtiessään.

Seuraavalla kerralla aion luopua ruokapöydästäni ja sen tuoleista. Sen vähän mitä syön voin syödä tiskipöydän tai tason vieressä jakkaralla istuen.

Vierailija
85/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Kotoa lähtiessäni sain jotain huonekaluja säälistä sukulaisiltani ja tuttaviltani. Nykyäänkin kun uusivat sisustustaan kysyvät, haluanko vaihtaa minulla olevia heiltä lähteviin. Tuossa yhteydessä olen myös usein vähentänyt huonekalujani, kun ovat kuitenkin menossa kaatopaikalle täältä lähtiessään.

Seuraavalla kerralla aion luopua ruokapöydästäni ja sen tuoleista. Sen vähän mitä syön voin syödä tiskipöydän tai tason vieressä jakkaralla istuen.

Kuulostaa melko ankealta elämältä. Osta 300€ asuntovaunu, niin asumiskuuluissakin säästyy, ja saat pitää kuitenkin samat mukavuudet.

Vierailija
86/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän että meille tahalleen myytiin sekundaa. Ei kai vaan jotain ottanut päähän kun sukulainen osti erään sohvan.

Jumalauta ihmiset on sairaan katkeria ja kateellisia. 

Rikollistshan tuo on ollut. Kaikki ssbotoitiin.Ei siinä mistään huonosta onnesta ole ollut kyse. Jos joutuu paskajengin vqinoamiseksi, en kutsuisi huonoksi onneksi vaan rikosten kohteena olemiseksi. 

Vierailija
87/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme osta jatkuvasti uusia huonekaluja. Asumme perintökartanossa ja meillä on suuri osa talon vanhoja huonekaluja.

Vierailija
88/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän että meille tahalleen myytiin sekundaa. Ei kai vaan jotain ottanut päähän kun sukulainen osti erään sohvan.

Rikollistshan tuo on ollut. Kaikki ssbotoitiin.Ei siinä mistään huonosta onnesta ole ollut kyse. Jos joutuu paskajengin vqinoamiseksi, en kutsuisi huonoksi onneksi vaan rikosten kohteena olemiseksi. 

Kaikki Ikean kalusteet on sekundaa, turha myyjiä on syyttää jos olet itse siellä kalusi hakenut.

Vierailija
89/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Ikean kalusteet on sekundaa, turha myyjiä on syyttää jos olet itse siellä kalusi hakenut.

Minä saan kalua, vaikken sitä mistään hae.

Vierailija
90/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Kuulostaa melko ankealta elämältä. Osta 300€ asuntovaunu, niin asumiskuuluissakin säästyy, ja saat pitää kuitenkin samat mukavuudet.

Se ei muuttaisi yhtään mitään, kun olen oikeutettu toimeentulotukeen ja 400 euron vuokra on normien sisällä. 

Vierailija
91/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tule huvin vuoksi ostettua huonekaluja. Viimeisin ostos oli teinille uusi sänky, ostin osarilla. Itselle ostin jotain 3-4 vuotta sitten uuden sohvaryhmän. Sohva ei ole kovin hyvä istua mutta näillä mennään siihen asti että raaskin ostaa uuden. Sekin varmaan osarilla jos hinta tulee olemaan 800-1000 euron luokkaa.

Vierailija
92/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä ja ansaitsen akuuttilääkärinä 15 000 kuussa. Kun katsoo mihin rahat käyttää niin on ollut varaa huonekaluihinkin.

Ei tuostakaan jää kuin 7500 lapaan.

Näin on. Ja sitten ihmetellään että miksi lääkärit yhtiöittää toimintansa..

Vierailija
93/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään pitää omistaa sohva?  Mun kämppään ei mahdu sohvaa ollenkaan. Kaikille on sänky ja ruokapöydässä tuoli.  Pari pöytä/hyllykköyhdistelmää läksyjen tekoa varten.

Ei mennyt tuhansia näiden hankintaan

Vierailija
94/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontoimme vuosi sitten yläkerran ja uusimme huonekalut. Osan rahasta olin säästänyt etukäteen, sohvan ja kaksi tuolia ostin osamaksulla. Sohva oli -50%, olisi muuten ollut ihan liina kallis. Osamaksut maksoin pois veronpalautuksella ja ylimääräisillä tuloilla kun olin catering firmassa töissä muutamissa juhlissa.

Vierailija
95/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesto riippuu mitä ostaa ja miten käyttää ja huoltaa. Laatuun panostaminen kannattaa, eikä se aina tarkoita kallista designia. Just myytiin 14v vanha kulmasohva pois kun ei sovi uuteen asuntoon, päivittäisessä käytössä ollut, ja olisi mennyt varmaan seuraavatkin 14 vuotta. Askon mallistoa.

Virolaisen puuseppäfirman tekemät yöpöydät menneet moitteetta jo 15 vuotta, olivat halvemmat kuin esim Jyskin.

Kirjahylly Vepsäläiseltä 10v ja ihan uutta vastaavassa kunnossa vaikka muutossa kiinnitetty/kasattu uudelleen.

Sängyn rungot kestää myös aikaa ja käyttöä kun ovat massiivipuuta, patjat joskus menee vaihtoon ja ruuveja kiristellään.

Ruokapöydän tuolit artekia, osa käytettynä hankittuja, mutta siltikin vähintään jo 15 v olleet käytössä. 

Paljon suvun vintage huonekaluja, osa 100v vanhoja. 

Myös ensimmäinen itse ostamani huonekalu on edelleen käytössä, tästä ostoksesta on 18 vuotta aikaa. Ei ole tarvinnut edes saranoita säätää.

Vierailija
96/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on paljon Artekkia ja Muuramea, oikeastaan kaikki ostettu käytettynä.

Sängyt ovat maksaneet , mutta ostan uuden n 15 v välein.

Tosi paljon perinnöksi saatua. 

Toinen sohva Ikean, käytettynä, toinen antiikkia.

Vierailija
97/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Remontoimme vuosi sitten yläkerran ja uusimme huonekalut. Osan rahasta olin säästänyt etukäteen, sohvan ja kaksi tuolia ostin osamaksulla. Sohva oli -50%, olisi muuten ollut ihan liina kallis. Osamaksut maksoin pois veronpalautuksella ja ylimääräisillä tuloilla kun olin catering firmassa töissä muutamissa juhlissa.

Sohvat on AINA -50% tai enemmän, eli ostit normaalihintaan. 

Vierailija
98/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä sohva kestänyt jo viisi vai kuusi vuotta, oli alle 300e. Ainoa vika, kun kissa koristeli vähän päätyä.

Vierailija
99/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä, niin on helposti varaa.

Joskus nuoruudessa ekassa asunnossa ja vähävaraisten ostin parempia huonekaluja säästämällä ja sitten kun tuli tyyliin 4kk korotonta ja kulutonta maksuaikaa tarjouksia, niin sen aikana sitten maksoin loput. Muut huonekalut oli torista ja sukulaisilta saatuja.

Nyt päällä kolmikymppisenä vertailen lähinnä ulkonäköä, materiaaleja, kestävyyttä ja ostan suoraan käyttö- tai säästö tililtä valitun huonekalun. Osa on laadukkaampaa ja osa on ihan Ikeaa. Nyt alkaa olla kaikki vaihdettu mieleisiksi, joten ei niitä usein tarvitse tai oikeastaan saa ostaa. Pidän sisustamisesta, mutta en halua turhaan ostella ehjien ja mieluiten tilalle mitään.

Sohva on miehen aikanaan ostama, joku 5 vuotta vanha ja alkaa olla päälliset vähän kauhtuneita nukkaisia. Varmaan muutama vuosi kuitenkin harkitaan millainen uusi sohva tilalle. Tuskin monet muut huonekalut kuitenkaan näin kolmihenkisessä perheessä erityis

Käyn töissä, muttei silti ole varaa ostaa huonekaluja.

Eikä pahemmin muutakaan.

Vierailija
100/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on varaa. Tulot 2700€ netto ja asumiskulut 200€. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän