Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka teillä on varaa ostaa huonekaluja?

Vierailija
03.01.2021 |

Maksavat satoja tai tuhansia euroa ja ovat kuitenkin suht nopeasti kuluvia. Varsinkaan sohvat ei vuosikausia pysy siisteinä jos ne on hankittu istumiseen eikä koristeeksi. Säästättekö etukäteen huonekaluhankintoihin vai ostatteko osamaksulla?

Kommentit (140)

Vierailija
121/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan Ikeasta kaiken, no sänky on Iskusta kun halusin kunnolliset patjat.

Harvoin tarvitsee uusia, vaikka sohvakin halvimmasta päästä.

Ruokapöydän tein itse, ostin leveitä lankkuja pari, hion pinnat käsin ja lakkasin, ja ruuvasin kiinni irtojalat mitkä ostin rautakaupasta.

Toki lapsi/koira perheessä varmaan kaikki kuluu nopeammin...

Ikean sängyt ja patjat on parhaat! 

Me ostimme "kalliin ja laadukkaan" sängyn muualta ja se on ihan paska vsmaikka on painon ja nukkumatavan mukaan valittu.

2. kodissamme on joka makkarissa Ikean runkopatjat ja kaikki nukkuvat kuin pikkuvauvat. Jokainen kehuu ihania unia kun ei aamulla kolota lonkkia eikä niskoja.

Joskus testeissäkin saaneet parhaat pisteet

Vierailija
122/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pienipalkkainen yksineläjä. Jos jotain tarvitsen, niin säästän sitä varten, koska en halua mitään koskaan ostaa osamaksulla. Muutama vuosi sitten ostin uuden sängyn käteisellä alesta. Maksoi noin 1600€. Olin tuohonkin säästänyt. Kotoani löytyy Ikean ja Askon huonekaluja. Kierrätyksestä en suostu ostamaan, koska en halua ottaa riskiä luteista.

Nuorena, ennenkuin muutin kotoa omilleni, niin olin säästänyt rahat vuokratakuuseen ja huonekaluihin. Kävin töissä koulun ohella. Kotoa en saanut mitään, eikä vanhemmillani ollut varaa ostaa minulle mitään. Ostin juomalaseista pyyhkeisiin jne kaiken itse.

Eli säästämällä pienestä palkasta hankintoja on tehty. Välttelen osamaksuja, kulutusluottoja ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokapöydän tein itse, ostin leveitä lankkuja pari, hion pinnat käsin ja lakkasin, ja ruuvasin kiinni irtojalat mitkä ostin rautakaupasta.

Me ostimme "kalliin ja laadukkaan" sängyn muualta ja se on ihan paska vsmaikka on painon ja nukkumatavan mukaan valittu.

2. kodissamme on joka makkarissa Ikean runkopatjat ja kaikki nukkuvat kuin pikkuvauvat. Jokainen kehuu ihania unia kun ei aamulla kolota lonkkia eikä niskoja.

Kaikille ei kelpaa se kaikista huonoin mahdollinen laatu. Kokemusta on sekä Ikean sängyistä, että patjoista. Sänky oli lyhytikäinen, ja sitä joutui tukemaan kulmaraudoilla että yleensä edes pysyi kasassa. Joustinpatjojen reunat löytyivät, eli patja meni kuperaksi, jolloin sängyssä oli vaikea pysyä. Voit kuvitella, kuinka vaikea on nukkua sängyssä, josta tuntuu väkisin kierähtävän pois 

Vierailija
124/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuo linkki on höpö juttuja täynnä.

Mitä höpö juttuja? Kai edes kuvasta ymmärrät jotain, paperikennossa kiinni oleva sängynlaita ei kyllä mikään kestävä ratkaisu ole. Sen laidan päällä on nukkujien koko paino.

Vierailija
125/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😆🤭 Voiko tämä olla tottakaan, voiko edes ikeafani olla noin naurettava?

Yhdessä patjatestissä jossa ei eroja patjojen välille saatu sai Ikean patja samat pisteet kuin toinen patja. Ja tämä on muka sellainen saavutus, että sitä spämmätään vielä 20 VUOTTA MYÖHEMMIN!

Myös Jyskin halpispatja pesi testissä kalliimmat patjat, ja siitä testistä ei ole 20 vuotta. Jokatapauksessa sekä Jyskin, että Ikean patjat ovat vaihtuneet moneen kertaan testin jälkeen. 

HEI, HALOO siis 20 VUOTTA SITTEN tehty testi! Jokaisen luulisi ymmärtävän, ettei patjoja tai autoja voi pistää paremmuusjärjestykseen jollain testillä missä eri osa-alueille on tietty merkitys/pisteet. 

Ostaisitko testivoittaja-auton, vaikka se veisi 1000 litraa/100km? Eli kun pisteet lasketaan laskemalla yhteen eri osa-alueet, eniten pisteitä saanut voittaa. Se voittaja voi periaatteessa olla oikeasti huonoin. Itse en juuri testien tuloksista välitä, mutta vertaan pelkkien mittaustulosten perusteella. 

Vierailija
126/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😆🤭 Voiko tämä olla tottakaan, voiko edes ikeafani olla no

No viis testeistä, on näillä vaan hyvä nukkua! 

Ihan omakohtaista empiiristä kokemusta. Tältä vuodelta 16 nukkujan verran. Jopa sellaisen jolla on Hästens kotona... jäi toiseksi

Vierailija
127/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikille ei kelpaa se kaikista huonoin mahdollinen laatu. Kokemusta o

Jaa, eipä olla huomattu moista ilmiötä. 

Mulla tärkeintä on nukkumisen laatu, ei se miten hieno nimi tai merkki tai kova hinta patjalla on. 

Vierailija
128/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydään töissä joten on varaa ostaa vaikka sohva käteisellä.ei tukisi mieleenkään ostaa mitään velaksi.

ei niitä kaikkia tarvitse kerralla ostaa.omien tulojen mukaan hankinnat.

Vierailija
129/140 |
24.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti kuluvia huonekaluja?

Olen ostanut noin kuusi huonekalua viimeisen 15 vuoden aikana. Oletan, että ovat käytännössä ikuisia.

Menihän niihin muutama tonni. Kun ei omista autoa, säästää sen verran vuodessa.

Vierailija
130/140 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ostaa sellaiset huonekalut ja sen verran huonekaluja kuin mihin hänellä on varaa.

Mitä ihmeen uusavuttomuutta tuollaiset ap:n kaltaiset kyselijät edustavat?

Vai onko kyse palstan maksetusta työntekijästä, jonka pitää tehtailla aloituksia. Jos näin, niin ehdotan että luet vaikka Alastalon salissa ja kehittelet sen nojalla kysymyksiä.

Kyllä ihmisillä on hyvin erilaisia kulututottumuksia vaikka tulotaso olisi sama. Jotkut toden totta ostaa vaikka osarilla uutta ja hienoa, toiset käytettynä ja halvalla. Ja siltä ja väliltä monenlaista.

Vierailija
131/140 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä ja ansaitsen akuuttilääkärinä 15 000 kuussa. Kun katsoo mihin rahat käyttää niin on ollut varaa huonekaluihinkin.

:)

Vierailija
132/140 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty sängyn runko 80cm, 40e ja siihen parisängystä patja. Sitten myin parisängyn rungon hintaan 100e, umpimäntyä. Tulot 60e.

Vierailija
133/140 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 3 vuotta yrittänyt säästää uutta sohvaa varten ja toivon saavuttavani tavoitteeni ensi vuonna. Olen jo eläkkeellä enkä osta enää mitään osamaksulla, olen mieluimmin ilman jos en saa säästettyä niin paljon jotta pystyn maksamaan heti. Säåstötilillä on jotain pahan päivän varalle, mutta niitä rahoja en uuteen sohvaan upota. 

Vierailija
134/140 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on todella vanhoja ikean huonekaluja , jotka kestää edelleen.

Ruokapöydän tuolit ovat ärsyttävän luija. Ja koska en osta mitään mitä en oikeasti tarvitse, en saa uusia tuoleja.😤

Joten turhaan minusta moititaan ikean laatua.

esim ikean pikkulipastot toimii tv tasona täydellisessä kunnossa, kun taas jyskistä ostettu lipasto, taso on aivan pilalla.

Ikean sänkyihin olen vai uusinut vuosien varrella patjat. Eikä notku tai natise.

Ikean sängyt on tunnetusti kaikista heikoimpia, samaa paperikennomoskaa kuin pöydät. Ei taida missään muussa huonekaluliikkeessä olla myynnissä sänkyä jonka runkorakenteessa on tällaisia viritelmiä. Kertokaa yksikään muu kuin Ikean sänky, jonka rungossa on paperikennoa ja pahvia.

Paperikennoa käyttää huonekaluissaan myös Artek. 

Vierailija
135/140 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaessa ostetaan käteisellä, ei mennä kauppaan ennenkuin raha riittää ostokseen. Kun ostaa laadukasta, se ei kulu muutamassa vuodessa. Meillä on yli 20 vuotta vanha sohva, ei ole yhtään kulunut, kun kangas on alcantaraa.

Vierailija
136/140 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokapöydän tuolit ovat ärsyttävän luija. Ja koska en osta mitään mitä en oikeasti tarvitse, en saa uusia tuoleja.😤

esim ikean pikkulipastot toimii tv tasona täydellisessä kunnossa, kun taas jyskistä ostettu lipasto, taso on aivan pilalla.

Ikean sänkyihin olen vai uusinut vuosien varrella patjat. Eikä notku tai natise.

Ikean sängyt on tunnetusti kaikista heikoimpia, samaa paperikennomoskaa kuin pöydät. Ei taida missään muussa huonekaluliikkeessä olla myynnissä sänkyä jonka runkorakenteessa on tällaisia viritelmiä. Kertokaa yksikään muu kuin Ikean sänky, jonka rungossa on paperikennoa ja pahvia.

Paperikennoa käyttää huonekaluissaan myös Artek.&nbs

Oletko sama idiootti, joka aina vertaa Ikeaa Artekkiin? Ilmeisesti olet, ja siksi on turha kertoa mikä ero tuotteilla on. 

Vierailija
137/140 |
25.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paperikennoa käyttää huonekaluissaan myös Artek.&nbs

Mikset vastannut kysymykseeni?

PS joku toinen kerkesi jo kyseenalaistaa viestisi sisällön muutenkin! 

Vierailija
138/140 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän etukäteen enkä koskaan käytä osamaksua.

Viime vuonna uusin tv-tason ja sohvapöydän, edelliset olivat palvelleet jo lähes 15 vuotta.

Sänky on uusittu 10 vuotta sitten ja menee helposti vielä toiset.

Ruokapöytä on noin 15 vuotta vanha, sain siihen ilmaiseksi toiselle tarpeettomat mutta hyväkuntoiset tuolit.

11 vuotta käytössä olleen sohvan uusin tänä vuonna.

Vaatekomerot ja lipastot on ostettu Ikeasta myös noin 10 vuotta sitten ja menevät vielä pitkään.

Vierailija
139/140 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän niitä tarvi uusia...sohva ja tv-tuolit ostettu 1995 pehmeällä nahkalla verhoiltua Ekornes-laatua ajalta jolloin oli vielä laatutuote. Pari muuta sohvaa oikeasta puusta tehdyllä rungolla, päällisiä voi itse ommella haluamaansa tahtiin jos vaihtelua kaipaa, palakupasta verhoilukankaat edullisesti. Matalat kirjahyllyt ikkunoitten alle kierämään koko olkkarin itsetehtynä mittojen mukaan tummasta puusta joka on laivojen painolastina joskus ollut, lajia ei ole kukaan tunnistanut. Kirjoituspöytä ja muut lipastot 1930-40 luvulta entisöityä. Komerokaapit kiinteitä rakenteita, liukuovet peileillä, pöydät muissa huoneissa myös 1930-40 lukua, keittiössä  1980 luvulla hankittu vankkatekoinen edullinen ns pirttipöytä tyyppinen+ penkit, olleet ostaessa puunväriset ja maalattu nykyisin ns. kustavilaistyylisellä vaalean harmaalla.. Matot vanhaa Rasinmäkeä joka on erilaatuinen kuin nykyään. Kapeat käytävämatot sekä eteis- ja keittiömatot itsekudotut. Puoliso teki kangaspuut 1990 luvulla kun olin lomautettuna kk ja sitten 4-päiväistä viikkoa tehtiin jonkinaikaa, tuolloin kudoin mattoja melkoisen määrän huvikseni. Kudetarvikkeet hain kierrätyksestä, sai tuolloin ilmaiseksi.

Talossa 3 kerrosta, huonekaluja ja mattoja on paljon.Kuin myöskin tauluja

Mittän noista ei ole tarvis uusia, vain patjat n. 10v välein, suositus valmistajalta

Vierailija
140/140 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kaapin ostin etukäteismaksulla, yhden osamaksulla.  Kumpaankin olen tyytyväinen.  Jysk myi hyvän nojatuolin.  Sänky käytettynä.

Oli epätoivo iskeä kun luin seinään kiinnitettävistä kaapeista, ei voi kun asuu vuokralla.  Nämä ovat sokkeli ja jaloilla seisova, joihin päädyin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi