Sinä joka et osaa tehdä mitään kivaa kuvaamatta
Esim mennä konserttiin ilman että räpsisit kuvaa ja videota, niin katseletko niitä videoita ja kuvia kotona? Esitätkö niitä jollekulle muulle? Vai onko pointti vain somettaminen? Luuletko että ketään kiinnostaa sun kuva jostain konsertista?
Kommentit (59)
Mä olen facessa mm. leivonta-, eläin- ja leivontaryhmissä. Siinä missä muut laittavat kuvia hienoista tekeleistään, mä laitan epäonnistuneista ja kysyn neuvoa. Eläinryhmissä saatan joskus laittaa jostain kissatalovierailusta ihan mainostaakseni jotain kotia etsivää kissaa, mutta aika varovasti, koska face on näistä tarkka. Suunnilleen vain että tällainen nätti arka kissa oli perähikiän eläintalossa ja etsii oma kotia, lisätietoja eläintalosta. Lintu- ja luontoryhmissä minä vain ihailen toisten kuvia, omia en ota.
On kyllä ihmistyypistä yksi rasittavimpia.
Mitään ei voi tehdä ettei koko ajan pidä kuvata ja pyöriä kuvattavana.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen facessa mm. leivonta-, eläin- ja leivontaryhmissä. Siinä missä muut laittavat kuvia hienoista tekeleistään, mä laitan epäonnistuneista ja kysyn neuvoa. Eläinryhmissä saatan joskus laittaa jostain kissatalovierailusta ihan mainostaakseni jotain kotia etsivää kissaa, mutta aika varovasti, koska face on näistä tarkka. Suunnilleen vain että tällainen nätti arka kissa oli perähikiän eläintalossa ja etsii oma kotia, lisätietoja eläintalosta. Lintu- ja luontoryhmissä minä vain ihailen toisten kuvia, omia en ota.
Tällanen on mielestäni ihan ok mutta itsensä mainostaminen on ihan hölmöä.
Mulla on sama, kuvaan itselleni muistoja, joihin on hauska palata. Lisäksi tykkään ottaa kauniita kuvia. Noin 1-2krt/kk laitan jotain someen. Muuten pidän muistot itselläni. Mutta toki täällä kannattaa musta-valkoisesti miettiä, että kaikki kuvaavat vain somen kiilto silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän valokuvilla päiväkirjaa itselleni merkityksellisistä tapahtumista. Joskus jaan kuvan, joskus taas en. Minä en ole tilivelvollinen ap:lle tekemisistäni.
Ap voisi tyydyttää uteliaisuuteni ja kertoa miksi hän hengaa av-palstalla ja tekee aloituksia? Itse olen satunnainen sunnuntaiselaaja, entäpä ap?
Se koira älähtää mihin kalikka....
Mitäs järkeä tässä kommentissa oli?
Rasittavinta on olla somehenkilön kanssa matkalla tai harrastamassa. Koko ajan on kuvattava itseään erilaisissa feikatuissa tilanteissa ja aikaa menee odotteluun eikä paljon puhuta. Somehenkilöä ei kiinnosta minun seurani vaan pakko saada sisältöä tilille ja olen rekvisiittaa.
Paperiset kuvat ymmärrän mutta en näitä digitaalisia, ne kaikki tulevat katoamaan.
Koska yksinkertaisesti tykkään hienojen ja omaperäisten kuvien ottamisesta ja saan siitä iloa, että voin jakaa otokset muidenkin katseltaviksi!:D Jokainen julkaisemani kuva on tarkkaan harkittu. En juuri koskaan ota kuvia itsestäni vaan asioista ja paikoista.
Voihan hevon ttu. Minä kuvaan joka päivä asioita ja ainakin kerran kahdessa päivässä laitan hyvän kuvan instaan, yleensä luontoretkeltä tai eläimistä. Joskus myös ihmisistä kun on syytä elävöittää kuvaa, ettei jää pelkästään maisemakuviksi.
En jaksa jauhaa paskaa tällä palstalla niin paljon, kuvaan mieluummin. Enkä yritä vaikuttaa jotenkin hienommalta ihmiseltä kuin olen, yli puolet kommentoijista ei kuvaa, ei kuvaa ainakaan someen eikä käy koskaan paskalla.
Vierailija kirjoitti:
Rasittavinta on olla somehenkilön kanssa matkalla tai harrastamassa. Koko ajan on kuvattava itseään erilaisissa feikatuissa tilanteissa ja aikaa menee odotteluun eikä paljon puhuta. Somehenkilöä ei kiinnosta minun seurani vaan pakko saada sisältöä tilille ja olen rekvisiittaa.
Olin juuri kylpylässä tällaisen tyypin kanssa, hänestä piti ottaa varmaan 100 kuvaa erilaisissa paikoissa ja tilanteissa, minusta ei yhtään kuvaa.
Keikkavideoiden jakaminen on kyllä rasittavaa. Yksi hyvällä maulla valittu klippi tosi hyvästä biisistä on ok, mutta monta klippiä peräkkäin stoorissa paskalla äänenlaadulla on turhaa. Ketään ei kiinnosta. Ei ketään.
Sääliksi käy kyllä ihmiset, jotka elävät elämänsä kuvaamisen kautta. Ikään kuin asia ei olisi tapahtunut, ellei sitä ole ikuistettu. Onko se keikka jotenkin parempi kännykän läpi katsottuna?
Koska, kun olen iloinen ja innoissani en malta pysyä pöksyissäni vaan minun on pakko päästä kertomaan asiasta jolle kulle ja kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa^^
Mua ei kiinnosta pätkän vertaa jonkun kaverin tai sukulaisen kuvat siitä mitä hän on syönyt, juonut, pukenut päälleen tai kenen alla ollaan oltu viime yönä.
Itse otan kuvia minua kiinnostavista asioista, mutten jaa niitä yleisesti, koska en odota että muita kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Keikkavideoiden jakaminen on kyllä rasittavaa. Yksi hyvällä maulla valittu klippi tosi hyvästä biisistä on ok, mutta monta klippiä peräkkäin stoorissa paskalla äänenlaadulla on turhaa. Ketään ei kiinnosta. Ei ketään.
Sääliksi käy kyllä ihmiset, jotka elävät elämänsä kuvaamisen kautta. Ikään kuin asia ei olisi tapahtunut, ellei sitä ole ikuistettu. Onko se keikka jotenkin parempi kännykän läpi katsottuna?
Väärin, minua kiinnostaa. En itse ole keikoilla kävijä tyyppiä sosiaalisen tilanteiden pelkoni vuoksi, mutta tykkään katsella kavereiden, joskus vähän hullukurisiakin keikka ja festari videoita. Joten älä yleistä.
Käyn tai kävin paljon taidenäyttelyissä ja museoissa, ja jaksan aina vain ihmetellä, miten ihmiset eivät enää viitsi katsoa taidetta, vaan siitä otetaan pikaisesti kuva ja pian liuetaan paikalta. Somessa sitten mainostetaan hienoa taide-elämystä.
Vaikuttaa ihan hirveästi minun tekemisiini jos joku random-tyyppi vauva-palstalla hyväksyy ja määrittelee minun tekemiseni mikä on ok ja mikä ei. Ei yhtään hassumpaa pitää insta yksityisenä, ei tulisi mieleenkään pitää julkista tiliä.
Ihmisiä ärsyttää nähdä toisten videoita ja kuvia -> Samat ihmisillä on silti tilit sosiaalisen median kanavilla. Mikä logiikka? Sulkekaa se some.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Itse en haluaisi kenenkään kuviin ollenkaan. Suostun silti valittamatta yhteen kuvaussessioon per tapaamiskerta, kun joillekin on niin jumalattoman tärkeää saada ne hiton kuvat, että menee koko päivä ilmeisesti pilalle ja tapaaminen on ollut aivan turha, jos siitä ei pääse päivittämään kuvan kera someen saman tien.
Arvaatte oikein, en tapaa näitä ihmisiä usein.
Ap:lla ja vastaavilla ihmisillä on typerä ongelma. Ratkaisu on yksinkertainen, sulje some. Älä katso niitä kuvia niin sinulla ei ole ongelmaa. Miksi roikut katsomassa kuvia, jotka eivät kiinnosta sinua? Ei käsitä...
Se koira älähtää mihin kalikka....