Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka et osaa tehdä mitään kivaa kuvaamatta

Vierailija
03.01.2021 |

Esim mennä konserttiin ilman että räpsisit kuvaa ja videota, niin katseletko niitä videoita ja kuvia kotona? Esitätkö niitä jollekulle muulle? Vai onko pointti vain somettaminen? Luuletko että ketään kiinnostaa sun kuva jostain konsertista?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa enemmän kuvien ottaminen kuin sun mielipide.

Vierailija
2/59 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on jotenkin outoa että jos joku julkkis vaikka kuninkaallinen on esiintymässä niin koko ajan vaan kuvataan eikä nautita siitä tilanteesta ollenkaan. Samanlaiset kuvat löytyy sitten netistä tai seuraavan päivän lehdestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan järkkärillä n. 1000 kuvaa kuukaudessa jo teinistä saakka eikä yksikään kuva löydy netistä. Myös tällaisiakin kuvaajia vielä löytyy. Ja tosiaan katson kuviani. Äskettäin katson kuvia kun omat teinit oli pieniä.

Vierailija
4/59 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen elää siitä minkälaisena muut hänet näkevät. Persoonallisuushäiriö tällaisilla, tavallaan se mitä tekevät ja kokevat muuttuu todeksi vasta muiden huomion ja silmien alla.

Vierailija
5/59 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on jotenkin outoa että jos joku julkkis vaikka kuninkaallinen on esiintymässä niin koko ajan vaan kuvataan eikä nautita siitä tilanteesta ollenkaan. Samanlaiset kuvat löytyy sitten netistä tai seuraavan päivän lehdestä.

Tuli mieleen tämä kuva missä Hillary Clinton ja kaikki on selin häneen päin ottamassa selfietä

https://i.guim.co.uk/img/media/cdcdf73298322bf44c83c1788aa8fb642f3d3c25…

Vierailija
6/59 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mukavaa ja vaivatonta seurata tuttujeni tekemisiä esimerkiksi WhatsAppin kautta. Siis kunhan sinne laitetaan vaikka yksi lomakuva matkalta. Erikseen sitten ihmiset, jotka laittavat videoita tai kymmeniä kuvia pilttinsä potalla istumisesta.

Vierailija
7/59 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuvaa ruokiani tai ota joka valveillaolotunti vuorokaudessa säännöllisesti kuvia elämästäni. Sen sijaan kuvaan kivoja tapahtumia. Esimerkiksi tänä aamuna kun oltiin lasten kanssa ulkoilemassa ja oli ekaa kertaa kunnolla lunta. Ne on myöhemmin ihania muistoja, mitä on tehty ja missä oltu, kun lapset oli pieniä.

Myös lasten vauva-aikaa kuvattu paljon, mikä on ihan hyvä, koska ne jutut unohtuu tosi nopeasti. Varsinkin ekat viikot, kun nukkuu ekan kuukauden itse 2h yöunilla.

Lapsuudessani minulla oli kaveri, jonka perheessä ei kuvattu lainkaan. Ainoat kuvat lapsista oli joku valokuvaamossa otetut 1v-kuvat, muut koulukuvia. Minusta sellainen olisi aika kauheaa.

Vierailija
8/59 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelle mitään ei ole tapahtunut ellei hän ole ottanut siitä kuvaa kavereidensa whatsapp-ryhmään. Hän vain seuraa elämäämme linssin läpi.

Vierailija
9/59 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun otan kuvia mun kännykällä esim. ruoka-annoksista niin ohjelma automaattisesti rakentaa mulle videon ”parhaat ruokamuistot Berliinistä”. Siis kaikista niistä vuosien varrella samasta paikasta otetuista.

Samalla logiikalla syntyy myös ”muistoja Turkista” jne.

Joten mulle noista on iloa.

Vierailija
10/59 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys.. Itse tykkään valokuvaamisesta sen takia, että tulee hyvä mieli, kun saa jonkin näkymän onnistuneesti sommiteltua ruutuun, niin että kuva on tasapainoinen ja kiinnostava.

En tosin taida sopia aloituksen kuvaukseen, koska en yleensä kuvaa mitään sosiaalisia menoja, enkä laita kuvia someen: vuorovaikutus menee edelle ja kuvaaminen on sitten harrastus erikseen.

Vierailija
11/59 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somevaikuttaja otti kuvan saunastaan ja itsestään saunomassa. Kiitos tästä tiedosta. Nyt me kaikki voimme elää hyvillä mielin ja vaikuttajakin, kun on taas jakanut meille jotain elämästään.

Vierailija
12/59 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin äsken pulkkamäen ohi, jossa vanhemmat kuvasivat lapsiaan keskeyttäen tämän tästä heidän leikkinsä ja pyytäen hymyilemään tms.

Vierailija
13/59 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä kuva menee "pilalle" jos sen laittaa someen. Kuva on jotenkin tahraantunu ja joutunu toisten armoille, joten voitte kuvitella onko minulla yhtään sometiliä.

Vierailija
14/59 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun otan kuvia mun kännykällä esim. ruoka-annoksista niin ohjelma automaattisesti rakentaa mulle videon ”parhaat ruokamuistot Berliinistä”. Siis kaikista niistä vuosien varrella samasta paikasta otetuista.

Samalla logiikalla syntyy myös ”muistoja Turkista” jne.

Joten mulle noista on iloa.

Itse en voi sietää noita kuvakoosteita.

Vierailija
15/59 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse dokumentoin meidän perheen arkea. Poika laittaa ruokaa, mummo tiskaa, mies imuroi, lapset lähtee kouluun, tekee läksyjä ja kaikki visusti tallella kahdella kovalevyllä. Toinen jopa eri rakennuksessa ettei tulipalo vie. Kuvat liian arvokkaita nettiin toisten riepoteltaviksi.

Vierailija
16/59 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisillä on pakkomielle kommentoida toisten ihmisten tekemisiä, oli se nyt vaikka valokuvaaminen tms.

Minusta onnettomuuspaikalla perusteeton kuvaaminen tulisi olla tuhansien eurojen sakon arvoista, muuten se on ihan sama miten joku kuvaa tai on kuvaamatta. Mitä hittoa se minulle tai ap:lle kuuluu.

Vierailija
17/59 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin ihmisillä on pakkomielle kommentoida toisten ihmisten tekemisiä, oli se nyt vaikka valokuvaaminen tms.

Minusta onnettomuuspaikalla perusteeton kuvaaminen tulisi olla tuhansien eurojen sakon arvoista, muuten se on ihan sama miten joku kuvaa tai on kuvaamatta. Mitä hittoa se minulle tai ap:lle kuuluu.

Uteliaisuudesta. Minuakin kiinnostaa, millä sitä toimintaa harrastavat perustelevat asiaa itselleen vai ajattelevatko asiaa ollenkaan.

Vierailija
18/59 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän valokuvilla päiväkirjaa itselleni merkityksellisistä tapahtumista. Joskus jaan kuvan, joskus taas en. Minä en ole tilivelvollinen ap:lle tekemisistäni.

Ap voisi tyydyttää uteliaisuuteni ja kertoa miksi hän hengaa av-palstalla ja tekee aloituksia? Itse olen satunnainen sunnuntaiselaaja, entäpä ap?

Vierailija
19/59 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, otan aina vähintään yhden kuvan konserteista tms tapahtumista itselleni muistoksi. Esimerkiksi nyt korona aikana on ollut kiva katsella menneitä muistoja ja hetkeksi matkata ajassa taaksepäin siihen aikaan, kun vielä sain käydä konserteissa sun muissa itselle tärkeissä tapahtumissa. Joskus saatan myös postata facebook tai instagram tarinaani kuvan tai videonpätkän hyvistä hetkistä. Harvoin kuitenkaan julkaisen kuvia. Tarinasta ne häviävät 24 tunnin kuluessa. Olen myös aina ollut todella ujo ihminen ja minun on vaikeaa kertoa itsestäni ihmisille, mutta silti haluaisin, että ihmiset voisivat tuntea minua(Harva tuntee sen ihmisen, joka minussa asuu), joten postailen sillon tällöin kuvia minua kiinnostavista asioista ja paikoista. Toisia kiinnostaa ja toisia ei, niitä joita tämä ärsyttää saavat vapaasti blokata minut :)

Vierailija
20/59 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikuvaaja otti hienot rippikuvat eräässä kartanossa. Olisi halunnut julkaista kuvat somessaan, mutta poika ei tahtonut niin en antanut lupaa. Ne kuvat otettiin meitä varten eikä somea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä