Minkä ikäisenä rupsahditte?
Vai onko niin edes vielä tapahtunut teidän kohdalla? Mulla naama valahti 24 täytettyäni ja menetti selkeästi osittain ryhtinsä, sain silmäkulma ja alus juonteet , ja nyt kauhulla odotan kolmeakymmentä vuotta, olenko silloin jonkun todella vanhan rouvan näköinen.
Miksi muutenkin toiset rupsahtaa ja valahtaa ja toiset vain porskuttaa vuodesta toiseen hehkeänä kuin Helinä-Keiju?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pian 35 ja lihominen tuntuu käyvän helpommin kuin ennen. Näytän joidenkin mielestä 20-vuotiaalta tai alle. Mies sanoo nuorekkaaksi. Itse näen juonteet silmäkulmissa ja isot ihohuokoset poskissa. Olen käyttänyt alkoholia paljon 18 ikäisestä asti, mutta olen myös treenannut, syönyt terveellisesti ja käyttänyt iholla aurinkosuojavoidetta vuosikaudet. En ole myöskään ollut aktiivinen auringonpalvoja.
Isot ihohuokoset johtuu alkoholista. Lopeta alkon käyttö kokonaan ja n. 1-3 viikkoa ja ihohuokoset pienet. Muutoksen huomaa nopeasti.
Eivät poistu. Ne on ja pysyvät poskissa, sori vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pian 35 ja lihominen tuntuu käyvän helpommin kuin ennen. Näytän joidenkin mielestä 20-vuotiaalta tai alle. Mies sanoo nuorekkaaksi. Itse näen juonteet silmäkulmissa ja isot ihohuokoset poskissa. Olen käyttänyt alkoholia paljon 18 ikäisestä asti, mutta olen myös treenannut, syönyt terveellisesti ja käyttänyt iholla aurinkosuojavoidetta vuosikaudet. En ole myöskään ollut aktiivinen auringonpalvoja.
Isot ihohuokoset johtuu alkoholista. Lopeta alkon käyttö kokonaan ja n. 1-3 viikkoa ja ihohuokoset pienet. Muutoksen huomaa nopeasti.
Oletko kokeillut.
58v aloin tuntemaan ensimmäisen kerran ikääntymisen merkkejä. En ulkoisesti niinkään mutta näen kasvoissa väsymystä koska kärsin kovista kivuista jotka aiheuttaa unettomuutta. Naamasta sen iän näkee varmaan parhaiten.
En ole ryppyinen (leuan alla ja suupielessä yksi viiva), hiukset harmaantuu hitaasti mutta tummiksi teräksenharmaiksi. Latvat vielä luonnollisen punertavat ja hiukset muutenkin mahtavan paksut ja taipuisat. Boxerinposkia ei vielä ole, decoltessa ei ole ryppyjä ja vatsalihaksetkin näkyy vielä. Kyykyillä pysyy takamus kiinteänä. Hassua kyllä, nahka on valahtanut vain polvien päällä jos seison aivan tikkusuorana:D Allit on kyllä tulleet jostain, en tiedä koska ja mistä. Kuitenkin teen käsillä töitä lähes päivittäin (hyötyliikuntaa esim puutarhassa). Olen normaalipainoinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut.
Olen. Ne ovat aikanaan tulleet rasvaisen akneihon myötä.
Aurinko, alkoholi ja tupakka, ne vanhentavat nopeasti kasvojenkin ihon. Älä ole auringossa, älä juo tai polta, niin pysyt hehkeänä, hoikkana ja terveenä. Ota D-vitamiinia purkista. Näillä minä menen. Olen 64-v ja kasvot ovat oikeasti rypyttömät. Olen kyllä aina hoitanut hyvillä yö- ja päivävoiteilla ihoani, myös kaulan ihoa ja syönyt vitamiineja, varsinkin E-vitamiinikuuri silloin tällöin on hyväksi iholle. Silmät ovat kyllä jo vanhentuneet, en tahdo nähdä lähelle, eli ikänäkö alkaa vaivata.
NAL(sinkut palsta) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siinä 25-26v alkoi alamäki. Ei mitään tramaattista, mutta juonteita alkoi ilmestymään enemmän ja tummasta tukasta alkoi löytymään harmaita hapsia. Iho on myös ehkä vähän sameampi kuin ennen.
Ensimmäinen rehellinen vastaus ilman harhaista itsepetosta. Naisen kukoistuskausi on todella lyhyt ja 40v nainen on vanha kurttu. Mies taas on komea ja miehekäs Tom Hardy tuossa iässä eikä nuorista naisista ole pulaa.
Olen tuon ensimmäisen kommentin kirjoittaja.
Nauran sun harhoillesi. Olen edelleenkin alle 30v ja en koskaan ottaisi yli 40v miestä. :D
Kukoistuskausi on lyhyt molemmilla sukupuolilla ja se on ihan ok. Niin luonto on sen tarkoittanut. Ei kasvikaan kuki kuin pienen hetken. Ensin se on verso, sitten tulee kukka ja hetken se on vielä vihreä kunnes kuihtuu pois.
Valokuvista ja videoista katsoen 35-v ihon- ja hiustenväri oli raikas, vartalo sutjakka ja liikkeet keveän eloisat. Tämä omakuva romuttui täysin 40-v juhlissa otettujen otosten katsomisella. Niissä näkyy hiuksissa harmahtavaa sävyä, kasvoissa juonnetta, eikä ihana kepeä tyttömäinen mekko häivytä pukeutujansa keski-ikäistä tätimäisyyttä yhtään. Havainto sekä järkytti että huvitti.
Mutta selkeästi muutos tapahtui ikävuosien 35 ja 40 välillä.
Minä sain viime syksynä 1,5 cm mittaisen haavan just vasemman sibeliusrypyn kohtaan. Vuosi reippaasti verta.
Että just tuohon. Arpi näkyy vielä selvästi ja ehkä sitä luullaan aidoksi sibeliusrypyksi.
Olen hieronut pahkuraa kevyesti ja rasvannut, että arpi poistuisi.
Nenänpielistä alkavat uurteet ehkä merkittävin luonnollinen ikääntymisen merkki.
N 45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pian 35 ja lihominen tuntuu käyvän helpommin kuin ennen. Näytän joidenkin mielestä 20-vuotiaalta tai alle. Mies sanoo nuorekkaaksi. Itse näen juonteet silmäkulmissa ja isot ihohuokoset poskissa. Olen käyttänyt alkoholia paljon 18 ikäisestä asti, mutta olen myös treenannut, syönyt terveellisesti ja käyttänyt iholla a juuurinkosuojavoidetta vuosikaudet. En ole myöskään ollut aktiivinen auringonpalvoja.
Oletko kokeillut.
Olen. Ne ovat aikanaan tulleet rasvaisen akneihon myötä.
Ok
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta sanoisin, että kaikki yli 25-vuotiaat naiset, jotka väittävät rupsahduksen olevan vielä edessäpäin, valehtelevat.
M44
Tuon ikäistä nyt ei kattele enää kukaan.
Niin, kyllähän ne yli 25-vuotiaat naiset kieltämättä aika näkymättömiä ovat.
M44
Entäs 44- vuotiaat miehet.
Yli 40v. alkoi ikä vähän näkymään. Sillon sairastuin suolistosairauteen. Jos nukun hyvin, ei oo huolia ja syön terveellisesti. Vieläkään en näytä ikäiseltäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta sanoisin, että kaikki yli 25-vuotiaat naiset, jotka väittävät rupsahduksen olevan vielä edessäpäin, valehtelevat.
M44
M44
Ymmärrän mitä tässä haetaan takaa. Väitän että useimpien naisten se ainoa etu on se nuoruus ja sehän palaa pois aika nopeasti. Mutta jos naisella on jotain sisältöä niin eipä se ikä estä. Nyt naiset vihaa minua kun sanon näin koska heillähän ei sitä ydintä juuri ole. Mutta on todellakin niitä naisia jotka ovat ihan tosi kuumia ihan minkä ikäisenä tahansa. Ehkä 0,01 prosenttia kaikista naisista tai vähemmän. Oi voi.
40-vuotiaana oli periodi, jolloin en saanut unta ja jäljet siitä eivät lähteneetkään koskaan. :( Sitä ennen minua luultiin 10 vuotta nuoremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M44
M Oi44
Ymmärrän mitä tässä haetaan takaa. Väitän että useimpien naisten se ainoa etu on se nuoruus ja sehän palaa pois aika nopeasti. Mutta jos naisella on jotain sisältöä niin eipä se ikä estä. Nyt naiset vihaa minua kun sanon näin koska heillähän ei sitä ydintä juuri ole. Mutta on todellakin niitä naisia jotka ovat ihan tosi kuumia ihan minkä ikäisenä tahansa. Ehkä 0,01 prosenttia kaikista naisista tai vähemmän. Oi voi.
Eikös miehet vanhenekkaan.
Päälle kolmekymppisenä tulin peiliin katsoessani ensimmäistä kertaa ajatelleeksi, että se semmoinen nuoruuden hehkeys oli katoamassa. Siitä eteenpäin olen vanhentunut vähitellen mielestäni ihan normaalisti. En ole ainakaan itse huomannut mitään kohtaa, jossa olisin yhtäkkiä lyhyessä ajassa muuttunut selvästi. Ehkäpä se on edessä, kun vaihdevuodet kunnolla alkavat.
N49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M44
M Oi44
Eikös miehet vanhenekkaan.
Kyllä joo mutta tosi hitaasti. Ei ole minulla tässä niitä käyriä mutta miehillä se hiipuminen on tosi verkkaista ja joskus vanhempana vasta romahtaa kun taas naisilla se tapahtuu aiemmin. Tämä siis jokin sukuhormonitaso tms, en muista tarkkaan.
Karkeasti yleistäen naiset on nuorina tärkeitä ja miehet ei, vanhempana taas toisinpäin. Reilu peli minusta paitsi että olisi ihan kiva että naisille kerrottaisiin tämä selkeästi aivan varhain. Anteeksi, syyllistyn nyt itse halveksumaani asiaan eli "miksi kukaan ei kertonut minulle" -ajatteluun. En voi syyttää ketään koska jos ei itte aattele niin sittenpähän kärsii mutta olisi auttanut minua jos olisi jostain saanut selkeämmin tämän viestin että nainen tee jotain järkevää vielä kun voit.
35 jälkeen alkoi alamäki,kiihtyi 40 kohdalla.Naama valahtanut,persaus lässähtänyt,maha kasvanut.Melko rypytön yhä.N44
Viisikymppiseksi olin vetävän näköinen, suhteita kymmenisen vuotta nuorempien toimitusjohtaja-tasoisten miesten kanssa. 51 tapahtui jotain, naama valahti lyhyessä ajassa, nyt mua kattelee enää sellaiset 60-65 v. miehet, ei paljon kiinnosta vanhat ryppyiset äijät, jotenkin miehet kutistuu vanhemmuuten, siis lyhenevät ja menevät kasaan, eron huomaa jos on tuntenut kaverin vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M44
M44
Sama koskee kyllä miehiäkin. Jotkut miehet on kuumia vielä vanhusten iässäkin, mutta suurin osa on parhaimmillaan nuorempana.
48-vuotiaana ihan vuodessa menin paljon vanhemman näköiseksi. Nyt 52, ja vaikea hyväksyä tätä yhä.