Minkä ikäisenä rupsahditte?
Vai onko niin edes vielä tapahtunut teidän kohdalla? Mulla naama valahti 24 täytettyäni ja menetti selkeästi osittain ryhtinsä, sain silmäkulma ja alus juonteet , ja nyt kauhulla odotan kolmeakymmentä vuotta, olenko silloin jonkun todella vanhan rouvan näköinen.
Miksi muutenkin toiset rupsahtaa ja valahtaa ja toiset vain porskuttaa vuodesta toiseen hehkeänä kuin Helinä-Keiju?
Kommentit (92)
Alakasvot alkoivat rupsahtaa 42-vuotiaana, jolloin alkoi ilmestyä hamsteripussit ja löysää ihoa leuan alle. Kasvojen yläosassa ei ole vielä tapahtunut juuri mitään muutoksia, ehkä yläluomissa on hiukan raskautta. Olen nyt 44-v. Ryppyjä minulla ei vielä ole oikeastaan ollenkaan, eikä harmaata hiuksissa. Harkitsen alakasvojen kohotusleikkausta.
Vuoden sisään on tullut rupsahdus, voi olla hormonaalista taikka johtua parista raskaanpuoleisesta vuodesta. "Oireina" väsyneet kasvot, kilojen kertyminen (vaikka syön samalla tavalla kuin ennenkin) ja ryhdin katoaminen. Huono ryhti voi johtua kyllä etätyöstä kun ergonomia on vähän niin ja näin. Plussaa on kohtuullisen vähäryppyinen iho. Näillä mennään kohti viidenkympin ihmeitä ja kauhuja...N44
Olen nyt 35 ja ekaa kertaa alan nähdä peiliin katsoessa pieniä muutoksia kasvoissa. Ns. naururypyt ovat tulleet kolmenkympin jälkeen silmäkulmiin silloin kun nauran, mutta ne oikenevat samalla kun lopettaa nauramisen, eli eivät vielä ole pysyviä. Silmien alla alkaa näkyä pientä juonnetta, eli kun laittaa silmien alle meikkiä, niin sen täytyy olla kevyttä ettei kerry juonteisiin. Varsinaisina ryppyinä nämä juonteet eivät vielä näy ja niitä ei huomaa, jos ei niihin kerry meikkiä tai katso 20 senttimetrin päästä valon osuessa tietyssä kulmassa. Poskista pyöreys on ruvennut häviämään ja sitä myöten huomaan, että kasvojen alaosa alkaa vähitellen valahtamaan. Tällä hetkellä muutokset ovat vasta hyvin hienovaraisia, mutta on jännä miten omista kasvoista voi jo nyt ennustaa miten tulee vanhenemaan.
Ennustan itselleni ns. raskaita silmäluomia, eli yläluomet tulevat roikkumaan. Kasvoista häviää pyöreys ja hieman hamsterinpussimaista efektiä ennustan tulevan tämän myötä. Tämän lisäksi nasolabiaalit tulevat ensimmäisinä ryppyinä näkyviin, silmänympärille tulevien harakanvarpaiden lisäksi.
NAL(sinkut palsta) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 45-vuotiaana huomasin ensimmäisiä rupsahtamisen merkkejä.
mutta kaikki muut huomasivat niitä viimeistään kun olit 30 vuotias.
Väärin, mua luultiin työelämässä 30- ja 40-vuotiaana aina kymmenisen vuotta nuoremmaksi ja se todellakin otti päähän. Myös papereita kysyttiin kaupassa yli nelikymppiseksi, nyt olen lähempänä viittäkymppiä ja alkaahan se ikä tosiaan näkyä - vihdoinkin!😁
Lapsen odottaminen nuorentaa ... eli mitä enemmän lapsia sen nuorekkaampana säilyy ja pitempään. Toki vielä nuorekkaat geenit ovat plussaa ja leikkisä ,eloisa mieli.
32-vuotiaana oli todella komea, mutta näin 38-vuotiaana on rupsahdus lähtenyt käyntiin. Vaikea tosin sanoa mikä on iän tuomaa rupsahdusta ja mikä on isosta ylipainosta pudotuksen seurauksena jäänyttä ihon löystymistä kasvoista.
Olen reilusti viiskymppinen ja lähinnä naururyppyjä, hiuksissa vähän harmaata ja väsymys näkyy välillä, helpommin kuin ennen. Kymmenen vuotta oli myös tuloillaan mustat renkaat silmien alle mutta nyt niitä ei enää ole kun koko korona-aika on tullut ulkoiltua tunti lähes päivittäin. Juuri tänään huomasin ongelman poistuneen.
Kun lihoi kunnolla niin ei tiedä onko rupsahtanut vai vain lihonut. Mut juu kyllä kunnon renkaat tuli silmien alle kolmen- ja neljänkympin välissä.
35-vuotiaissa on vielä hurraajia että kato! Ei oon ryppyjä (kuten ei kuulu ollakaan!)
Mutta 45-vuotiaiden ryhmästä ei enää hihkuta!
No, miksikö
No, koska rupsahdus starttaa henkilöstä riippuen 36-43 ikävuoden välillä!
Ja se on muuten faktaa se!
Et ilmeisesti näe miehiä realistisesti kuten eivät naisetkaan näe itseään. Näin naisen silmin miehet vanhenevat kyllä vähintään samaan tahtiin kuin naisetkin. Kummallinen tuo harha, että miehet eivät vanhene. Itseäni ei tosin vanhenemisen merkit haittaa miehissä eikä naisissa. Nuoret ihmiset eivät oikein ole kiinnostavia.