Ahdistaako muita tämä maailmanloppu?
Olen 15v tyttö ja olen ihan valtavan ahdistunut koko ajan, koska pelkään lähestyvää maailmanloppua. Olen menettänyt kaiken toivoni ja olen hyvin masentunut, koska tiedän etten saa elää täällä aikuiseksi eikä täällä ole enää turvallista elää.
Ilmastonmuutos etenee niin pelottavaa vauhtia että itse olen ollut täysin lamaantunut jo kuukausia, lisäksi pelkään tauteja, sotaa ja salaliittoteoreetikkoja sekä yleistä maailmanlopun meiningillä pelottelua.
Tiedän etten voi pelastaa koko maailmaa, mutta ahdistaa todella seurata tätä touhua sivusta. Mitä voisin tehdä oloani helpottaakseni?
Kommentit (319)
Ei ole tulossa maailmanloppua. Ainakaan yhtään en tod.näköisemmin kuin koskaan. Sittenkin jos se tulee niin se kestää kauan. Tarkoitan, että jos ihmisten loppumisesta puhutaan niin se on luultavasti vähintää satojen vuosien aikajänteen tapahtuma. Ainoastaan jokin taivaankappale pudotessaan voisi tuhota kaiken ihmiselämän kerralla. Toinen on ydinsodan seurauksena ydintalvi. Ydinsotaakaan en jäisi odottelemaan sillä sitä on saatu pelätä aina. Elämä voi muutenkin loppua jokaisen kohdalla koska vain onnettomuuden tai sairauden vuoksi.
Lähde ulos, näe kavereita, opiskele hyvä ammatti tai mene kohti unelmatyötäsi askel kerrallaan. Opettele tekemään hyvää ja terveellistä ruokaa. Harrasta liikuntaa mistä pidät, kokeile uusia lajeja. Lue/kuuntele kirjoja, podcasteja, seurustele. Elämä on nyt eikä se odota.
Voi kuule, maailmanloppua on povattu tulevaksi aina ihan just kohta. Ydinsotaa on pelätty siitä asti kun ydinaseet keksittiin. Lähimpänä ydinsota taisi olla 60-luvulla Kuuban kriisissä, jolloin sormi oli käytännössä jo liipaisimella. Sitten tuli kylmä sota, jolloin suurvallat kalisteli sapeleitaan ihan olan takaa, eikä Suomella ollut herkkua kun iso naapuri NL oli vielä voimissaan. Nyky-rysssälandia on vain varjo siitä. Oli öljykriisi, jolloin oikeasti öljyn pelättiin loppuvan. 70-80 -luvuilla oli terrorismia paljon enemmän kuin nykyään, etenkin Euroopassa. Sitä ei moni nykyihminen edes tajua.
On tämäkin tilanne huolestuttava, en sitä sano, mutta pahempaakin on ollut. En usko että tässä maailmanloppu vieläkään on tulossa, kai olen tottunut jo näiden uhkakuvien maalailuun.
Eihän täällä lopu siinä tapauksessa kun lähinnä ihmisen elämä. Se onkin luultavasti lottovoitto tälle planeetalle.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, maailmanloppua on povattu tulevaksi aina ihan just kohta. Ydinsotaa on pelätty siitä asti kun ydinaseet keksittiin. Lähimpänä ydinsota taisi olla 60-luvulla Kuuban kriisissä, jolloin sormi oli käytännössä jo liipaisimella. Sitten tuli kylmä sota, jolloin suurvallat kalisteli sapeleitaan ihan olan takaa, eikä Suomella ollut herkkua kun iso naapuri NL oli vielä voimissaan. Nyky-rysssälandia on vain varjo siitä. Oli öljykriisi, jolloin oikeasti öljyn pelättiin loppuvan. 70-80 -luvuilla oli terrorismia paljon enemmän kuin nykyään, etenkin Euroopassa. Sitä ei moni nykyihminen edes tajua.
On tämäkin tilanne huolestuttava, en sitä sano, mutta pahempaakin on ollut. En usko että tässä maailmanloppu vieläkään on tulossa, kai olen tottunut jo näiden uhkakuvien maalailuun.
Me, vedalaiset emme pelkää sitä, koska Vedan tekstien mukaan maailmaloppu ei ole vielä tulossa kauan aikaan. Vaikka ydinsotia voi tietenkin tulla ja muuta tuhoa. Kun koko maapallon loppu tulee, siihen menee vielä kauan aikaa. Ja jonain päivänä se ei ole vain maapallon loppu, vaan myös maailmankaikkeuden loppu. Mutta loppu on aina myös uusi alku. Kun kaikki tuhoutuu, luominen alkaa uudestaan. Ei tietenkään heti. Loppu on aina myös alku. Yhden aikakauden loppu ja seuraavan aikakauden alku jne. Universumin tuhon jälkeen seuraa uusi luominen. Kaikki alkaa alusta.
Ei ahdista maailmanloppu. Saisi jo tulla. Mielellään nopea kertarysäys tyyliin Tunguskan meteoriitti.
ilmastonmuutoshöpötys on vihreiden valhetta, sen pitäs vain naurattaa
maailmanloppu sen sijaan tulee 7 vuoden sisällä kyllä, lue ilmestyskirjasta
tulee pedon aika sodat katastrfot nälähätä antikristus ja ahdistus, ja Jeesuksen paluu ja tempaus
666 on ovella
Kyllähän tuo maailmaloppu jo joutaisi loppua, alkaa kyllästyttää.
Se on hidas maailmanloppu, kun se on lähestynyt jo yli kaksituhatta vuotta, eikä vaan ole saapunut.
Mikä yhdelle on yö, on toiselle valveillaoloaika, ja päinvastoin". Se tarkoittaa, että on olemassa maailma ja että joku on herännyt tuossa maailmassa. Hänelle kaikki tässä maailmassa on ymmärrettävää ja havaittavissa, ja tavallisille ihmisille se on kuin hulluutta. Mutta onko se hulluutta vai jotain aitoa, todellista?
Elä sitä elämää, jota itse haluat, et sitä elämää, jota muut odottavat sinulta. Riippumatta siitä, vastaatko heidän odotuksiaan vai et, kuolet ilman heitä.
Vierailija kirjoitti:
Elä sitä elämää, jota itse haluat, et sitä elämää, jota muut odottavat sinulta. Riippumatta siitä, vastaatko heidän odotuksiaan vai et, kuolet ilman heitä.
Sivilisaatio on vuosisatojen kuluessa hitaasti kertyneiden uskomusten, tapojen ja tiedon perintö, jonka elementtejä on toisinaan vaikea perustella logiikalla, mutta jotka oikeuttavat itsensä polkuina, kun ne johtavat jonnekin, koska ne avaavat ihmiselle hänen sisäisen etäisyytensä.
Antoine de Saint-Exupery
Tunnen vain yhden vapauden, ja se on mielen vapaus.
Antoine de Saint-Exupery
Nyt kun olemme oppineet lentämään ilmassa kuin linnut ja uimaan veden alla kuin kalat, puuttuu enää yksi asia: opimme elämään maan päällä kuin ihmiset.
Ruoka on myrkkyä ruoansulatushäiriöistä kärsivälle, maallinen yhteiskunta on myrkkyä köyhille, nuori vaimo on myrkkyä vanhalle miehelle, mutta käyttämätön tieto on myrkkyä kaikille.
Se, joka laiminlyö katoamattoman katoavan vuoksi, menettää molemmat.
Älkää uskoko, että hyvän ja totuuden oivaltaminen on mahdotonta sielussanne
Vierailija kirjoitti:
Kun oli sinun ikäisesi, minua peloteltiin ydinsodalla ja venäläisillä. Jossain vaiheessa maailmantuskani hävisi, kun aloin vain elää elämääni ja tajusin, etten voi asioille mitään. Kannattaa nauttia kaikesta, mitä nuoren ihmisen elämään kuuluu ja tulee.
Ylläoleva on kirjoitettu viime vuoden alussa eli vuoden 2021 alussa: nyt saamme taas todellakin pelätä venäläisiä ja ydinsotaa...
Kysymys "Mitä ihmiset ajattelevat?" - pitäisi olla viimeisellä sijalla. Pohjimmiltaan kukaan ei välitä. Elämä on sinun.
Konfutse
Sydämen vetovoima synnyttää ystävyyden, mielen vetovoima synnyttää kunnioituksen, ruumiin vetovoima synnyttää intohimon, ja vain kaikki kolme yhdessä synnyttävät rakkauden.
Joskus kannattaa tehdä virhe, jos vain tietää, miksi sitä ei olisi pitänyt tehdä.
Otamme neuvoja vastaan tipoittain, mutta annamme niitä ämpäreittäin.
Chatur Yuga on 4 320 000 maanpäällisen vuoden pituinen aikajakso, joka on jaettu neljään yugaan (aikakauteen): Satya-yuga ("kulta-aika", 1 728 000 vuotta), Treta-yuga ("hopeakausi", 1 296 000 vuotta), Dvapara-yuga ("kuparikausi", 864 000 vuotta) ja Kali-yuga ("rautakausi", 432 000 vuotta).