Ahdistaako muita tämä maailmanloppu?
Olen 15v tyttö ja olen ihan valtavan ahdistunut koko ajan, koska pelkään lähestyvää maailmanloppua. Olen menettänyt kaiken toivoni ja olen hyvin masentunut, koska tiedän etten saa elää täällä aikuiseksi eikä täällä ole enää turvallista elää.
Ilmastonmuutos etenee niin pelottavaa vauhtia että itse olen ollut täysin lamaantunut jo kuukausia, lisäksi pelkään tauteja, sotaa ja salaliittoteoreetikkoja sekä yleistä maailmanlopun meiningillä pelottelua.
Tiedän etten voi pelastaa koko maailmaa, mutta ahdistaa todella seurata tätä touhua sivusta. Mitä voisin tehdä oloani helpottaakseni?
Kommentit (319)
Ainoat joukossanne, jotka tulevat olemaan todella onnellisia, ovat ne, jotka ovat etsineet ja löytäneet, miten palvella.
Albert Schweitzer
En voi tehdä muuta kuin olla kunnioittava kaiken sen edessä, mitä kutsutaan elämäksi. En voi tehdä muuta kuin osoittaa myötätuntoa kaikkea sitä kohtaan, mitä kutsutaan elämäksi. Se on kaiken etiikan alku ja perusta.
Albert Schweitzer
Aivan kuten aalto ei voi olla olemassa itsekseen, vaan se on aina osa valtameren kuohuvaa pintaa, niin minäkään en saa koskaan elää elämääni itsekseen, vaan aina siinä kokemuksessa, joka tapahtuu ympärilläni.
Albert Schweitzer
Totuudella ei ole omaa aikaa. Sen hetki on nyt - aina.
Albert Schweitzer
Kunnioittamalla elämää astumme henkiseen suhteeseen maailman kanssa Harjoittamalla elämän kunnioittamista meistä tulee hyviä, syviä ja eläviä.
Albert Schweitzer
Vierailija kirjoitti:
Hallitus on sellaisten ihmisten yhteenliittymä, jotka tekevät väkivaltaa meille muille.
Leo Tolstoy
Ihan ajankohtainen nykyaikanakin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki väkivalta on sitä, että jotkut ihmiset pakottavat toiset kärsimyksen tai kuoleman uhalla tekemään jotain sellaista, mitä he eivät halua tehdä.
Leo Tolstoi
Niinpä.
Ahdistaa ja pelottaa, sittenkun ylöstempaus eli uskovat katoaa niin kukaan ei ole enää rukoilemassa täällä sitten tulee kolmas maailmansota ja miljardeja kuolee, ikävää mut minkäs teet,pitää elää hissukseen ja nauttia elämästä vielä kun pystyy.
Valta turmelee, absoluuttinen valta turmelee täysin.
Et omista mitään ja olet onnellinen - Klaus Marin, eiku Shcwab
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa ja pelottaa, sittenkun ylöstempaus eli uskovat katoaa niin kukaan ei ole enää rukoilemassa täällä sitten tulee kolmas maailmansota ja miljardeja kuolee, ikävää mut minkäs teet,pitää elää hissukseen ja nauttia elämästä vielä kun pystyy.
Ylöstempausta ei tule olemaan, kun jopa kristinuskon sisällä siitä kiistellään. Dereck Prince ja David Pawson puhuvat asiasta eri tavalla. Meidän ei pitäisi ottaa kaikkea kirjaimellisesti.
Kaikki syvällinen on myös yksinkertaista, ja se voidaan toistaa yksinkertaisesti, kunhan sen viittaus koko totuuteen säilyy. Mutta tärkeintä ei ole se, mikä on nokkelaa, vaan se, mikä on totta.
Albert Schweitzer
Vierailija kirjoitti:
Jos uskot Jeesukseen niin olet turvassa, niin eihän sulla ole mitään pelättävää.
Ja kaikki ihmiset elävät, ei sen tähden, että he huolehtivat itsestään, vaan sen rakkauden tähden, joka on toisissa ihmisissä heitä kohtaan.
Ei tämä ole mikään maailmanloppu, vaikka media sitä yrittää maalatakin tuttuun tapaansa.
Tämä on suurin syy, miksi moni on "liian" ahdistunut siihen nähden, että asiat ovat kuitenkin aika hyvin. Pitää vain olla lukematta mediaa koko ajan ja miettiä arjessaan, että minulla on tänäänkin ruokaa, netti toimii, kahvia riittää jne, mitä nyt kenelläkin on prioriteettilistallaan korkealla.
Ikäviäkin asioita on, mutta ne korostuvat liikaa iltapöpinälehtiä ja tätä palstaa lukiessa. Muistakaa aina, ettö mediatalojen omistajat ovat ikäviä ihmisiä, jotka elävät ihmisten kärsimyksellä ja sillä, että ihmiset laitetaan kiukuttelemaan keskenään usein täysin yhdentekevistä jutuista.
Summa summarum: Maailma on ihan kiva paikka olla ja elää, kun ymmärtää katsoa kokonaisuutta.
Hyvää joulua kaikille <3
Ei ole suuruutta siellä, missä ei ole yksinkertaisuutta, hyvyyttä ja totuutta.
Leo Tolstoi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö muka kukaan muu ole ahdistunut näistä jatkuvasti rikki menevistä lämpöennätyksistä, jäävuorien sulamisista, metsäpaloista ja Suomen mittakaavassa poikkeuksellisista myrskyistä?
Auttaako se ahdistuminen ketään?
Tämä maailma voi tuhoutua niin kovin monella tavalla, oikeasti paha pandemia, supertulivuori, meteoriitti, ydinsota jne. ja vielä helpommin täällä saattaa itse kuolla koska vaan (mm. tuttava vaan kuoli n. 30v iässä yksi aamu ruokapöytään), että jos näistä kaikista alkaa ahdistumaan, niin sittenhän se elämä on pelkkää ahdistusta.
Tai sitten voi päättää elää päivä kerrallaan mahdollisimman hyvää elämää, ja nauttia niistä päivistä, jotka on tähän elämään saanut.
Ja kyllä, nämä on valintoja. Maailma ei ole koskaan ollut turvallinen paikka, itse asiassa nykyään on monintavoin turvallisempaa kuin ikinä.
t:entinen joka asiasta ahdistunut.
Hyvin kirjoitettu!
Media on aina ollut iso syypää ihmisten pahoinvointiin ja sen kuuluu ottaa vastuu uutisoinnistaan, koska sillä on niin paljon lukijoita.
Asiat ovat oikeasti hyvin, kun juttelee oikeiden ihmisten kanssa tuolla ulkona ja muistaa, että netissä on trolleja, jotka haluavat nimenomaan levittää pahaa oloa ihmisiin, jotta he pelkäisivät entistä enemmän.
Kaikki on hyvin <3
Mua on ahdistanut kaikki maailmanloput. Kuudettakymmentä maailmanloppua olen jo elänyt ja vieläkin tämä saaga jatkuu.
Kyllä vaan. Tämä ja kaikki edellisetkin ahdistivat. Uskoisin seuraavienkin ahdistavan kokolailla.
Myötätunto, johon kaiken etiikan on juurrutettava, voi saavuttaa täyden laajuutensa ja syvyytensä vain, jos se kattaa kaikki elävät olennot eikä rajoitu ihmiskuntaan.
Albert Schweitzer