Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaako muita tämä maailmanloppu?

Vierailija
03.01.2021 |

Olen 15v tyttö ja olen ihan valtavan ahdistunut koko ajan, koska pelkään lähestyvää maailmanloppua. Olen menettänyt kaiken toivoni ja olen hyvin masentunut, koska tiedän etten saa elää täällä aikuiseksi eikä täällä ole enää turvallista elää.
Ilmastonmuutos etenee niin pelottavaa vauhtia että itse olen ollut täysin lamaantunut jo kuukausia, lisäksi pelkään tauteja, sotaa ja salaliittoteoreetikkoja sekä yleistä maailmanlopun meiningillä pelottelua.
Tiedän etten voi pelastaa koko maailmaa, mutta ahdistaa todella seurata tätä touhua sivusta. Mitä voisin tehdä oloani helpottaakseni?

Kommentit (319)

Vierailija
301/319 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelen, että asteroidi tulee olemaan elämän loppu maan päällä. Mutta tapahtuuko se huomenna vai 10 miljoonan vuoden kuluttua, kukaan ei tiedä.

Vierailija
302/319 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo ovat asioita, joihin et voi vaikuttaa, joten turha pelätä. ahdistuskin loppuu heti, kun lopettaa somen ja uutisten seuraamisen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/319 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, ihana maailmanloppu! Ei tarvitse elää enää tässä paskassa maailmassa.

Vierailija
304/319 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuorena ahdistusta maailmanlopusta. Sitten joku viisas läheinen ihminen, ehkä isäni, sanoi: Jokaisella ihmisellä on oma henkilökohtainen maailmanloppunsa sillioin kun hän itse kuolee.

Eipä ole sen jälkeen tarvinnut maailmanloppua pelätä.

Pahintahan siinä maailmanlopussa minun näkökulmastani olisi, jos kaikki muut kuolisivat, ja minä en.

Vierailija
305/319 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä ahdista, kun olen kuullut siitä tyhmiä huhuja kohta 70 vuotta.

Vierailija
306/319 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fyysisiä luonnonlakeja ei ole olemassa siksi, että ne olisi "löydetty". Luivatko tiedemiehet luonnonlait? He keksivät monia asioita, mutta järki luonnossa oli olemassa jo kauan ennen sitä. Kaikkialla on myös monia voimakkaita energioita. Mistä ne tulevat? Kuka on heidän lähteensä? Tiedemiehille on selvää, että on olemassa äly, jonka avulla tieteellisiä löytöjä ja keksintöjä tehdään, mutta mistä se on peräisin?

Luonnonlait ja fysiikan lait eivät ole sama asia. Fysiikan lait ovat teorioita, joilla tieteentekijät pyrkivät mallintamaan luonnonlakeja mahdollisimman tarkasti. 

Vierailija
307/319 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista maailmanloppu. Sehän voi tulla kelle tahansa vaikka sekunnin päästä jos kuolee vaikka onnettomuudessa tai sairaskohtauksessa. Silloinhan henkilökohtainen maailma loppuu. Syntymän luonnollinen seuraus on kuolema ja se tulee sitten kun on tullakseen. 

Vierailija
308/319 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä.

Vierailija
309/319 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi ne päivämäärät, joilla määritetään auringon kulku eläinradan merkkien läpi, ovat toivottoman vanhentuneita. Nämä päivämäärät pitivät paikkansa 2500 vuotta sitten Euroopan tähtitieteen perustajan Claudius Ptolemaioksen aikaan. Maapallon akselin kaltevuuskulma on kuitenkin sittemmin muuttunut lähes 24 astetta, joten vanhoihin päivämääriin on lisättävä 24 päivää, jotta saadaan selville, missä eläinradan merkissä aurinko nyt on.

Joulukuun ainoa tärkeä tapahtuma on päivän nousun alkaminen, ja se tapahtuu 22. joulukuuta, ei 31. joulukuuta. Kuukausien nimetkin osoittavat, että uuden vuoden pitäisi alkaa keväällä eikä keskellä talvea. Joissakin niistä on säilynyt numeroihin liittyviä sanskriittisia juuria. Esimerkiksi syyskuu (September) tulee sanskritin kielen juuresta "sapta" - seitsemän. Toisin sanoen syyskuu on seitsemäs kuukausi. Lokakuu (Octo - kahdeksan) on kahdeksas kuukausi jne.

Vierailija
310/319 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt on vaan tällainen parin vuoden ohimenevä kriisi. Kriisejä tulee ja menee, aina on päivä paistanut risukaankin loppujen lopuksi.

Vierailija
311/319 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IHMISIÄ ON LIIKAA ETTÄ TÄSTÄ VOITAISIIN SELVITÄ, SE TÄSSÄ AHDISTAA. Lukekaa joskus kirja tai vaikka uutisia, mistä apukoulusta te olette tänne eksyneet?

Ap

No eihän sille mahda mitään seksuaalivietti ja elämänhgalu on liian mahdoton asia turruttaa ihmisiltä pois. Jossain vaiheessa tulee korona 2.0 ja sitten on sen jälkeen taas tilaa ja luonto elpyy.

Vierailija
312/319 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan. Toivon vain, että tämä olisi ohi pian.

Vierailija
313/319 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää nyt on vaan tällainen parin vuoden ohimenevä kriisi. Kriisejä tulee ja menee, aina on päivä paistanut risukaankin loppujen lopuksi.

Valitettavasti tämä kriisi ainoastaan syvenee.

Vierailija
314/319 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tämä kriisi ainoastaan syvenee.

Eihän tää ole edes ww2 tasolla ja sekin loppu muutaman vuoden rähinöinnin jälkeen.

Vierailija
315/319 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palaisimme aikakoneella mille tahansa vuosikymmenelle jopa satojen vuosien taaksr ja haastattelisimme ihmisiä niin aivan varmasti löytyisi kriisin aiheita.

Jokaisen vuosikymmenen elo on omanlaista koska tilateet muuttuvat, maailma muuttuu ja ihmiset muuttuvat. Äskettäin kohtasimme koronakriisin, joka oli pelottava, tuntematon ja loi synkän varjon kaikkien elämään. Mutta nyt elämme taas melko normaalia koronanjälkeistä elämää. Epidemioita historiassa on ollut ennenkin. Samoin sotia.

Nyt saattaa tuntua pahalta. Mutta kyllä tämä tästä.

Vierailija
316/319 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiset kristityt olivat kaikki marttyyrejä. Hee kohtasivat väkivaltaisen kuoleman ja menivät sinne kuolemaan, koska uskoivat Jeesukseen ja hänen rakkauden sanomaansa. Ne olivat todellisia

kristittyjä; he olivat rakastavia ja hyviä. Mutta tuosta rakkauden sanomasta ei ole enää mitään jäljellä. Nykyään niin sanotut "kristityt" ovat valmiita tappamaan jokaisen, joka ajattelee eri tavalla kuin he, joka on "epäuskoinen". Kuka tahansa, joka uskoo toisin. Sillä ei ole väliä, onko vääräuskoinen ateisti, muslimi tai jotain muuta. Kristinuskosta on tullut maailman väkivaltaisin uskonto. Ennen se edusti rakkauden sanomaa, mutta se on muuttunut vihan sanomaksi. Jokin tässä ei täsmää. Alkuperäistä Jeesuksen sanomasta ei enää ole mitään jäljellä. Kun otetaan huomioon kristittyjen väkivaltaiset ja uhkaavat viestit eri palstoilla, niin näin on nykyään.

Vierailija
317/319 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intersektionaalinen marxilainen feminismi puree. Vallankumous syntyy ahdistuksesta, kateudesta, katkeruudesta ja vastakkainasettelusta.

Vierailija
318/319 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarttee ammattiapua

Vierailija
319/319 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tarttee ammattiapua

Olistko hieman myötätuntoisempi? Ap huuta apua hädässään, joten ollaan ymmärtäväisä.