Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö yh:na saa asumistukea?

Vierailija
02.01.2021 |

Olen yhden lapsen yh, nettopalkka 1830 e kuussa. Asumme pk-seudulla, jossa on korkeat vuokrat, kunnan vuokra-asuntoa minulle ei ole myönnetty vaan joudumme asumaan vapailla markkinoilla. Kaksiomme vuokra on 1070 e. Katsoin asumistukilaskurista, ja minulle myönnetään asumistukea vain parikyt euroa eli ei mitään. Miten saada rahat riittämään asumiseen ja ruokaan? Ei meillä jää pakollisten työmatkakulujeni, vuokran, sähkön ja kotivakuutuksen jälkeen melkein yhtään rahaa ruokaan.

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, status ei vaikuta millään tavoin tukien määrään. Ei yksinhuoltajuus, ei työttömyys, ei se, käykö töissä vai ei. Tietyt tuen yksinhuoltaja saa, mutta mm. asumistukeen vaikuttaa ruokakunnan koko ja huollettavien alaikäisten määrä. Yh ei ole mikään taikasana kaikkeen, vaikka lehtijutuissa annetaan usein muuta ymmärtää. 

Vierailija
62/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto on aivan liian kallis tuloihin nähden. Siinä ratkaisun avain. Joudut muuttamaan kauemmaksi tai löytämään edullisemman asunnon. Yksi vaihtoehto on myös jonkinlainen kimppa-asuminen kaltaisesi yh:n kanssa. Tai alivuokralainen.

Tolla on työpaikka helsingissä. Helsingissä ei asuntoa saa kuin tuurilla, tuo vuokra jopa keskitasoa.

Ei ole pakko asua Helsingissä, vaikka työpaikka onkin Helsingissä. Junallakin pääsee ainakin keskustaan kätevästi kauempaakin. Järjestelykysymyksiä. Tarpeeksi vetoavan hakemuksen kun tekee, niin tiedä vaikka saisi kaupungiltakin asunnon. Tai ylipäätään näkisi vähän enemmän vaivaa. Eikä tuo alivuokralainenkaan ole mielestäni aivan huono idea. Pitäisi olla vain siihen soveltuva asunto.

Ei ole pakko asua Helsingissä tosiaan, kyllä Espoo ja Vantaa minulle käy myös. Työpaikkani on Lauttasaaressa ja joudun laskemaan matka-ajan kotoa julkisilla niin että lapsen päiväkotikuljetukset pystyn hoitamaan päiväkodin aukioloajan puitteissa. En voi yh:na muuttaa paikkaan josta on ajallisesti liian pitkät matkat. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis se vuokrahan on sitä asumista?

Sä tietenkin lasket nyt veroprossan just kohdilleen jo täksi vuodeksi.Ruokaan riittää kahdelle 330 euroa kuukaudessa. Sä saat lapsilisän, elatusmaksun ja yh-korotuksen sen nettopalkkasi lisäksi. Se kattaa lapsen osuuden vuokrasta.

Excel esiin ja budjettia tekemään. Kuluja kannattaa miettiä ennalta sen sijaan että ostelee mitä sattuu ja ihmettelee jälkeenpäin minne se raha meni. Priorisoi ja etsi samalla halvempaa asuntoa.

Olen ehkä yksinkertainen, mutta en tajua miten kaksi syö 330 eurolla kuussa. Otan töihin eväät, eli syön lounaan niin halvalla kuin voi. En tupakoi, en käytä alkoholia, en ostele itselleni herkkuja, eli rahaa tosiaan kaupassa menee vain ihan ruokaan ja vessapapereihin ym. shampoisiin (jotka ostan marketista halpaa). Mutta kyllä meillä maidot, jauhelihat, tomaatit, kanat, appelsiinit, viilit, kurkut ym. leivät maksaa enemmän kuin tuo 330. Ap

330 on runsaasti kahden hengen kuukauden ruokiin. Jotain mättää omassa toiminnassa jos tuolla summalla ei syö hyvin.

Puskaradio kertoo minulle että vaikeuksistaan ulisevien ihmisten kertomuksista jää usein varjoon ne pienet luksukset tyyliin ostin lattea kahvilasta tai naposteltiin sen lapsen kanssa koko viikonloppu herkkuja tai jotain muuta. Aina siellä laskelmien uumenissa on jotain mitä ei haluta näyttää, jotain mikä ne rahat saa niin vähiin.

En osta lattea. En ole kuukausiin käynyt kahvilassa koronan takia. En napostele. Enkä tosiaan osta herkkuja, joskus lapselle edullista jäätelöä mutta itselleni en. ap

No mikä sitten tökkii? 330 kahdelle tarkoittaa 165 yhdelle? Tuolla rahalla yksi ihminen syö kuukauden ajan erittäin hyvin.

Toi on n. 5e päivä. Annapas terveelliset esimerkit yhden euron aamiaisesta, lounaasta, välipalasta, päivällisestä ja iltapalasta. Annas tulla, vai mikä tökkii?

Minäkin mielelläni kuulisin. Yritän säästää niin että viilit ja jugurtit syömme ilman marjoja ja leivälle laitamme vain margariinia ja juustoa, muita leikkeleitä vain viikonloppuisin ja silloinkin tarjouksesta jne. Mutta kyllä meidän kaupassa halvin maito maksaa 0.91 e ja lapsi juo paljon maitoa. Halvin viili on 0.49. Jauhelihakastikkeen ainekset ja makaroni maksaa paljon yli 1 e per hlö. Ap

Ap on hiljaa koska aplla on 165 euroa per henki per kuukausi mikä on todella paljon.

Eihän tuo budjetti toki salli IHAN MITÄ TAHANSA MENUA. Mutta se ei ole tarkoituskaan. Jos haluat sen vapauden että joka kauppareissulla ostat mitä tahansa niin sitten ap hankkiudut rikkaaksi ja kiitos samalla kerrot meille muillekin miten se tehdää koska ainakaan minulle ei ole tällä hetkellä hienouksiin varaa. Minulla on pienempi ruokabudjetti kuin sinulla ap henkeä kohden. Niin mistäs ap ne rahat tuohon tulee eli nostat jotain tukiakin? Minä olen yksin enkä nosta hevon mitään mutta ei tulis mieleenkään kirjoitella niin kuin sinä että oih voih olen uhri koska en saa ostaa ruokakaupasta ihan mitä tahansa.

No en saakaan. Mutta syön silti ok koska Käyn Töissä.

Vierailija
64/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan turhaa kitinää jos kitistään siitä, ettei voikaan asua leveästi kantakaupungissa lapsen kanssa jos on matalapalkka-alalla. Sopeudu. Kaikilla täällä se on sama tilanne. Itse onnistuin löytämään edullisen asunnon lähiöstä. Se ei ollut mikään taikatemppu, vaan kirjoitin tarpeeksi monta hyvää hakemusta oikeisiin paikkoihin.

Vierailija
65/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Säästämään joka kk 100-200 e etc rahastoon ja siellä on nyt 23000

Vierailija
66/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh t saa muutenkin kaiken maailman taloudelliset tuet, kalliiks tulevat yhteiskunnalle. Yhteiskunnan elätit.

Vierailija
67/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunto on aivan liian kallis tuloihin nähden. Siinä ratkaisun avain. Joudut muuttamaan kauemmaksi tai löytämään edullisemman asunnon. Yksi vaihtoehto on myös jonkinlainen kimppa-asuminen kaltaisesi yh:n kanssa. Tai alivuokralainen.

Tolla on työpaikka helsingissä. Helsingissä ei asuntoa saa kuin tuurilla, tuo vuokra jopa keskitasoa.

Ei ole pakko asua Helsingissä, vaikka työpaikka onkin Helsingissä. Junallakin pääsee ainakin keskustaan kätevästi kauempaakin. Järjestelykysymyksiä. Tarpeeksi vetoavan hakemuksen kun tekee, niin tiedä vaikka saisi kaupungiltakin asunnon. Tai ylipäätään näkisi vähän enemmän vaivaa. Eikä tuo alivuokralainenkaan ole mielestäni aivan huono idea. Pitäisi olla vain siihen soveltuva asunto.

Ei ole pakko asua Helsingissä tosiaan, kyllä Espoo ja Vantaa minulle käy myös. Työpaikkani on Lauttasaaressa ja joudun laskemaan matka-ajan kotoa julkisilla niin että lapsen päiväkotikuljetukset pystyn hoitamaan päiväkodin aukioloajan puitteissa. En voi yh:na muuttaa paikkaan josta on ajallisesti liian pitkät matkat. Ap

Espoo siis toimisi hyvin teille

Vierailija
68/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihan turhaa kitinää jos kitistään siitä, ettei voikaan asua leveästi kantakaupungissa lapsen kanssa jos on matalapalkka-alalla. Sopeudu. Kaikilla täällä se on sama tilanne. Itse onnistuin löytämään edullisen asunnon lähiöstä. Se ei ollut mikään taikatemppu, vaan kirjoitin tarpeeksi monta hyvää hakemusta oikeisiin paikkoihin.

Mitä kummaa? En asu kantakaupungissa vaan lähiössä, en edes missään ns. hyvässä lähiössä. Ja asuntomme on tavallinen kerrostalokaksio jossa ei mitään luksusta ole. Ap

Vierailija
69/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Espooseen vaikka Perkkaalle tai Matinkylään.

Vierailija
70/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä tietenkin lasket nyt veroprossan just kohdilleen jo täksi vuodeksi.Ruokaan riittää kahdelle 330 euroa kuukaudessa. Sä saat lapsilisän, elatusmaksun ja yh-korotuksen sen nettopalkkasi lisäksi. Se kattaa lapsen osuuden vuokrasta.

Excel esiin ja budjettia tekemään. Kuluja kannattaa miettiä ennalta sen sijaan että ostelee mitä sattuu ja ihmettelee jälkeenpäin minne se raha meni. Priorisoi ja etsi samalla halvempaa asuntoa.

Olen ehkä yksinkertainen, mutta en tajua miten kaksi syö 330 eurolla kuussa. Otan töihin eväät, eli syön lounaan niin halvalla kuin voi. En tupakoi, en käytä alkoholia, en ostele itselleni herkkuja, eli rahaa tosiaan kaupassa menee vain ihan ruokaan ja vessapapereihin ym. shampoisiin (jotka ostan marketista halpaa). Mutta kyllä meillä maidot, jauhelihat, tomaatit, kanat, appelsiinit, viilit, kurkut ym. leivät maksaa enemmän kuin tuo 330. Ap

330 on runsaasti kahden hengen kuukauden ruokiin. Jotain mättää omassa toiminnassa jos tuolla summalla ei syö hyvin.

Puskaradio kertoo minulle että vaikeuksistaan ulisevien ihmisten kertomuksista jää usein varjoon ne pienet luksukset tyyliin ostin lattea kahvilasta tai naposteltiin sen lapsen kanssa koko viikonloppu herkkuja tai jotain muuta. Aina siellä laskelmien uumenissa on jotain mitä ei haluta näyttää, jotain mikä ne rahat saa niin vähiin.

En osta lattea. En ole kuukausiin käynyt kahvilassa koronan takia. En napostele. Enkä tosiaan osta herkkuja, joskus lapselle edullista jäätelöä mutta itselleni en. ap

No mikä sitten tökkii? 330 kahdelle tarkoittaa 165 yhdelle? Tuolla rahalla yksi ihminen syö kuukauden ajan erittäin hyvin.

Toi on n. 5e päivä. Annapas terveelliset esimerkit yhden euron aamiaisesta, lounaasta, välipalasta, päivällisestä ja iltapalasta. Annas tulla, vai mikä tökkii?

Minäkin mielelläni kuulisin. Yritän säästää niin että viilit ja jugurtit syömme ilman marjoja ja leivälle laitamme vain margariinia ja juustoa, muita leikkeleitä vain viikonloppuisin ja silloinkin tarjouksesta jne. Mutta kyllä meidän kaupassa halvin maito maksaa 0.91 e ja lapsi juo paljon maitoa. Halvin viili on 0.49. Jauhelihakastikkeen ainekset ja makaroni maksaa paljon yli 1 e per hlö. Ap

Ap on hiljaa koska aplla on 165 euroa per henki per kuukausi mikä on todella paljon.

Eihän tuo budjetti toki salli IHAN MITÄ TAHANSA MENUA. Mutta se ei ole tarkoituskaan. Jos haluat sen vapauden että joka kauppareissulla ostat mitä tahansa niin sitten ap hankkiudut rikkaaksi ja kiitos samalla kerrot meille muillekin miten se tehdää koska ainakaan minulle ei ole tällä hetkellä hienouksiin varaa. Minulla on pienempi ruokabudjetti kuin sinulla ap henkeä kohden. Niin mistäs ap ne rahat tuohon tulee eli nostat jotain tukiakin? Minä olen yksin enkä nosta hevon mitään mutta ei tulis mieleenkään kirjoitella niin kuin sinä että oih voih olen uhri koska en saa ostaa ruokakaupasta ihan mitä tahansa.

No en saakaan. Mutta syön silti ok koska Käyn Töissä.

Sinähän kehuit syöväsi hamppareita ja tilailevasi pizzoja vähän väliä. Mieti, mitä moskaa kirjoittelet, ja mitä syöt.

Vierailija
71/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ilmeisesti kuvittelee että kukaan muu pk-seudulla asuva ei ole hänen tilanteessaan. Thh.

Vierailija
72/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kummaa? En asu kantakaupungissa vaan lähiössä, en edes missään ns. hyvässä lähiössä. Ja asuntomme on tavallinen kerrostalokaksio jossa ei mitään luksusta ole. Ap

Siihen nähden asunto on ihmeellisen kallis.

Vierailija
73/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta halvempaan. Ei ne maksa mitään miljoonalukaaleja vaikka täällä niin väitetään. Maalla on tilaa!

Mielelläni muutan halvempaan, mutta mistä sellaisen löydän? Minulla on vakityöpaikka täällä pk-seudulla ja lapsella päiväkotipaikka. Ap

Kumma juttu. EILEN oli Espoossa heti vapaana kaksioita alle 800 eurolla useampiakin. Ja Ei YH EI tarkoita että automaattisesti saisi asumistukea ja sitäpaitsi sinähän saisit.

Oikotiessä jne. on jatkuvasti vapaina/vapautumassa asuntoja Kodistolta, M2kodeilta, Ilmariselta yms. mutta silti niitä asuntoja pitää hakea ja asuntoa tarjotaan sitä eniten tarvitsevalle.

Niin? Jos haluaa jotain tapahtuvan niin kai pitää ITSEKIN jotain tehdä sen eteen. Ei vuokranantajat tuolla kadulla kulkeskele ja kysele satunnaisilta henkilöiltä että "et tarttis tartteen halvempaa asuntoa, mul ois sulle yks. Tuun kantaa sun tavaratkin uuteen asuntoon ilmaseksi".

Pointtina se että niitäkin asuntoja hakee todella monet muutkin ihan niin kuin edullisia kaupungin asuntojakin eikä asunnon saanti mistään ole itsestäänselvää, etenkin jos haluaa pitää vuokran suht alhaisena. Lumolta ja Satolta asunnon saa lähestulkoon kuka tahansa mutta vuokrat on paljon isompia.

https://www.sato.fi/fi/vuokra-asunnot/Espoo/Karakallio/Kotkatie%206/94/…

Hups.,

kävipä tuuri. HETI vapaa kämppä. Kaksio espoossa eli PK-seudulla. Ja jopa halvempi kuin AP:n asunto....

Vierailija
74/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaa aika sossuun ja selitä tilanne. Saat vähintään toimeentulotukena tuon elarin osan, koska se kuuluu sinulle. Kela pystyy perimään sen mieheltäsi, jos on tuilla.

Ei sitä elaria toimeentulotukena saa. Eikä toimeentulotukea edes voi saada jos ei ole edes asumistukeen oikeutettu. ap

En rupea vänkäämään kanssasi. Jos rahasi kaikesta huolimatta eivät riitä, niin sossu on se minne ollaan yhteydessä. Itse päätät teetkö niin tai näin. Sinulle kuuluu se 300e elareita, ja jos miehesi ei sitä suoraan maksa, niin kela hoitaa sen ja repii vaikka miehen selkänahasta takaisin.

Eri vastaaja...

Asiahan menee nykyään niin, että ENSIKSI KELASTA haetaan as.tuki ja tt-tuki ja jos esim. tt-tukipäätös on kielteinen, niin voi hakea sossusta HARKINNANVARAISTA TOIMEENTULOTUKEA. Harkinnanvaraista ei tietääkseni voi hakea ennen kuin KELA on käsitellyt tt-tukihakemuksen.

Ei enää sossu hoida näitä, ei ole hoitanut muutamaan vuoteen, paitsi tuon harkinnanvaraisen kohdalla. Sitä en osaa sanoa, saako harkinnanvaraista joka kuukausi, vai onko se vain kerran-kahdesti myönnettävä. En ole koskaan hakenut.

Toimeentulotukea VOI SAADA vaikka asumistuki hylättäisiin, koska tt-tuki on viimesijainen tukimuoto ja siksi sitä voidaan myöntää myös asumiskustannuksiin. Näissä kahdessa tuessa on erilaiset myöntämisperusteet, joten kumpaakin voi saada ilman toista.

On ihan omalta kohdalta kokemusta tukihakemuksista, työttömänä ja työllisenä. Ja aina kannattaa kokeilla hakea tukia, jos tuntuu ettei oma palkka riitä, koska hakeminen ei maksa mitään ja ei siinä (tavallaan) häviä yhtään mitään (paitsi jos tuntee ettei omasta mielestä hylkäävä päätös ole oikea). 

Elareista en osaa sanoa miten tänäpäivänä menee tuo hakeminen KELASTA. On niin pitkä aika omasta ja toki selvitykset sun muut ovat muuttuneet sitten 2000-luvun alun. 

Vierailija
75/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaa aika sossuun ja selitä tilanne. Saat vähintään toimeentulotukena tuon elarin osan, koska se kuuluu sinulle. Kela pystyy perimään sen mieheltäsi, jos on tuilla.

Ei sitä elaria toimeentulotukena saa. Eikä toimeentulotukea edes voi saada jos ei ole edes asumistukeen oikeutettu. ap

Harkinnanvaraisena toimeentulotukena sain itse kun isä ei maksanut elareita ja oikeusprosessi oli kesken. Kannattaa siis ainakin hakea. Ohis.

Vierailija
76/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5e ja risat päivä, pieni summahan se on, erittäin pieni, jos haluaa syödä terveellisesti. Jos sinusta pizzat ja hampparit ovat hyvin syömistä, niin kaikista ei. -eri

se terveellinen ruoka on HALVEMPAA kuin kotipizzan pizzat.

Vierailija
77/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidemmän päälle tuo kulujen ja tulojen suhde on kestämätön. Jopa niiden elareiden kanssa. Ei se taida olla iso summa mikä tulisi Kelalta yhdestä lapsesta. Ratkaisu on joko hankkia lisää tuloja tai pienentää menoja.

Vierailija
78/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta halvempaan. Ei ne maksa mitään miljoonalukaaleja vaikka täällä niin väitetään. Maalla on tilaa!

Mielelläni muutan halvempaan, mutta mistä sellaisen löydän? Minulla on vakityöpaikka täällä pk-seudulla ja lapsella päiväkotipaikka. Ap

Kumma juttu. EILEN oli Espoossa heti vapaana kaksioita alle 800 eurolla useampiakin. Ja Ei YH EI tarkoita että automaattisesti saisi asumistukea ja sitäpaitsi sinähän saisit.

Oikotiessä jne. on jatkuvasti vapaina/vapautumassa asuntoja Kodistolta, M2kodeilta, Ilmariselta yms. mutta silti niitä asuntoja pitää hakea ja asuntoa tarjotaan sitä eniten tarvitsevalle.

Niin? Jos haluaa jotain tapahtuvan niin kai pitää ITSEKIN jotain tehdä sen eteen. Ei vuokranantajat tuolla kadulla kulkeskele ja kysele satunnaisilta henkilöiltä että "et tarttis tartteen halvempaa asuntoa, mul ois sulle yks. Tuun kantaa sun tavaratkin uuteen asuntoon ilmaseksi".

Pointtina se että niitäkin asuntoja hakee todella monet muutkin ihan niin kuin edullisia kaupungin asuntojakin eikä asunnon saanti mistään ole itsestäänselvää, etenkin jos haluaa pitää vuokran suht alhaisena. Lumolta ja Satolta asunnon saa lähestulkoon kuka tahansa mutta vuokrat on paljon isompia.

https://www.sato.fi/fi/vuokra-asunnot/Espoo/Karakallio/Kotkatie%206/94/…

Hups.,

kävipä tuuri. HETI vapaa kämppä. Kaksio espoossa eli PK-seudulla. Ja jopa halvempi kuin AP:n asunto....

Aamuruuhkassa karakalliosta lauttasaareen julkisilla on aika hidas matka...

Vierailija
79/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi VVO/Kojamo on näitä "vuokraa heti" juttuja sivuillaan. Eli jos on varaa, niin voi ilman takuuvuokria vuokrata kämpän vaikka jo tänään. Tai siis näin olen asian ymmärtänyt. Eihän esim. Vantaa ole enää mitenkään halpa paikka asua, paitsi jos onnistuu samaan kaupungin asunnon - mitä itse en ole koskaan onnistunut tekemään, syystä jota en tiedä. Toki varmaan Vantaalla on hieman halvempaa kuin Helsingissä ja sinun kohdalla auttaisi varmasti jo parin sadan euron vuokranalennus, jotta tulisitte paremmin toimeen. 

Minulla on 48 neliön asunto ja vuokra 760e/kk, VVO (olen töissä ja maksan vuokrani itse, huom.). En asu edes missään keskustoissa, vaan aika syrjässä kaikesta. Talo on rakennettu 80-luvulla ja kaikki asunnossa on niiltä ajoilta ennallaan. Eli vuokra on mielestäni suuri asunnon kuntoon ja sijaintiin nähden. Näillä mennään, kun en kerta kaupungin asuntoa saa. Olenkin harkinnut muuttoa muualle Suomeen, kunhan saan asiat järjestykseen.

-Eri

Vierailija
80/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matinkylässä näyttäisi olevan paljonkin isoja kaksioita alle 900 eurolla. Metrolla pääsee kätevästi Lauttasaareen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän