Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö yh:na saa asumistukea?

Vierailija
02.01.2021 |

Olen yhden lapsen yh, nettopalkka 1830 e kuussa. Asumme pk-seudulla, jossa on korkeat vuokrat, kunnan vuokra-asuntoa minulle ei ole myönnetty vaan joudumme asumaan vapailla markkinoilla. Kaksiomme vuokra on 1070 e. Katsoin asumistukilaskurista, ja minulle myönnetään asumistukea vain parikyt euroa eli ei mitään. Miten saada rahat riittämään asumiseen ja ruokaan? Ei meillä jää pakollisten työmatkakulujeni, vuokran, sähkön ja kotivakuutuksen jälkeen melkein yhtään rahaa ruokaan.

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat lapsilisän, yh-korotuksen ja elatusavun/tuen eli vielä reilu 300€ lisää rahaa?

Mies on tuloton ja työtön työmarkkinatuella eli ei maksa elareita, eikä ole suostunut allekirjoittamaan sopimusta, jolla saisin ne kelasta. Saan kyllä lopulta kelasta sen minimielarin kunhan saan mieheltä allekirjoituksen ensin. ap

Ne on ihan omia valintoja ja niiden kanssa eletään, jos ei vaadi mieheltä elareita vaikka oikeuden päätöksellä. Tuossa tapauksessa se oli nolla euroa miehen maksettavaksi, joten mitä hän menettäisi ilman allekirjoitusta?

Vaadin minä. Erilleen muutosta on vain reilu 1 kk aikaa eli asia on tuore. Eikä mies mitään hyödy, kunhan tekee kiusaa. Ap

Oot siis yhden kuukauden asunut omillasi lapsen kanssa ja nyt huomaat ettei yhden ihmisen  rahoilla hilluta samalla tavalla kuin kahden tuloilla. Puhut nyt itseäsi vähän pussiin. Yksi kuukausi ja annat jutuillasi kuvan että olet jo ainakin puoli vuotta tapellut elareista ja maksanut kallsita vuokraa. Vuosikin erosta voi katsoa olevan vielä "hiljattain".

Vierailija
102/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat lapsilisän, yh-korotuksen ja elatusavun/tuen eli vielä reilu 300€ lisää rahaa?

Mies on tuloton ja työtön työmarkkinatuella eli ei maksa elareita, eikä ole suostunut allekirjoittamaan sopimusta, jolla saisin ne kelasta. Saan kyllä lopulta kelasta sen minimielarin kunhan saan mieheltä allekirjoituksen ensin. ap

Ne on ihan omia valintoja ja niiden kanssa eletään, jos ei vaadi mieheltä elareita vaikka oikeuden päätöksellä. Tuossa tapauksessa se oli nolla euroa miehen maksettavaksi, joten mitä hän menettäisi ilman allekirjoitusta?

Vaadin minä. Erilleen muutosta on vain reilu 1 kk aikaa eli asia on tuore. Eikä mies mitään hyödy, kunhan tekee kiusaa. Ap

Oot siis yhden kuukauden asunut omillasi lapsen kanssa ja nyt huomaat ettei yhden ihmisen  rahoilla hilluta samalla tavalla kuin kahden tuloilla. Puhut nyt itseäsi vähän pussiin. Yksi kuukausi ja annat jutuillasi kuvan että olet jo ainakin puoli vuotta tapellut elareista ja maksanut kallsita vuokraa. Vuosikin erosta voi katsoa olevan vielä "hiljattain".

Olen tapellut elareista useamman kuukauden, yritin saada niitä sovittua jo ennen kuin muutin pois. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tapellut elareista useamman kuukauden, yritin saada niitä sovittua jo ennen kuin muutin pois. Ap

Eihän elareita voi virallisesti edes sopia, jos ei ole asumiskulut ym selvillä.

Vierailija
104/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän elareita voi virallisesti edes sopia, jos ei ole asumiskulut ym selvillä.

Eipä voi ei. Mutta yritin saada miehen kanssa sovittua jonkun noin summan jotta voisimme sitten heti päästä lastenvalvojalle oman ehdotuksemme kanssa. Tarkoitus oli että siihen viilattaisiin ne tarkat eurot sitten hetkeä ennen. Yritin hoitaa näitä asioita ennakkoon kuntoon mutta mies heittäytyi heti todella hankalaksi. Mutta se ei ollut tämän ketjun aihe vaan asumistuki. Ap

Vierailija
105/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 330e ei riitä kahden ihmisen ruokaan?

Meitä on 4 ja 400e riittää.

Vierailija
106/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuta halvempaan. Ei ne maksa mitään miljoonalukaaleja vaikka täällä niin väitetään. Maalla on tilaa!

Mielelläni muutan halvempaan, mutta mistä sellaisen löydän? Minulla on vakityöpaikka täällä pk-seudulla ja lapsella päiväkotipaikka. Ap

Lumo.fi :stä löytynee kaksioita pk alueella jollain 800-900e kuussa, vakuus 0egee

Vierailija
107/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten 330e ei riitä kahden ihmisen ruokaan?

Meitä on 4 ja 400e riittää.

Tuo on 3,33 e oer hlö per pvä. Miten sillä saa muka aamupalat, lounaat, päivälliset ja iltapalat? Ja jonkun banaanin tms välipalaksi. En ymmärrä. Mitä oikein syötte?

Vierailija
108/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
109/109 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eih. En TAJUA ihmisiä jotka odottavat tällaisia lakisääteisiä rahoja ja antavat toisten kekkuloida maksamatta. Haasta oikeuteen, sulle ilmaista kun kyseessä lapsen asia ja hänen rahansa. Vähän ryhtiä nyt. Mitä ihmettä odotat.

Kyllä, niin haastankin. Olemme äskettäin eronneet. Oikeuteen ei haasteta heti vaan ensin yritetään hoitaa sopimuksen lastenvalvojalla. Mies kieltäytyy tulemasta sinne, mutta jonkin aikaa on pakko yrittää ennen kuin voin viedä asian oikeuteen. Ja juristini sanoo, että prosessissa voi kestää. ap

Jos tilanne on tuore, ja mies heittelee kapuloita rattaisiin kieltäytymällä sopimasta/maksamasta, voisit kysyä akuuttia apua sossusta? Voi olla että saatte toimeentulotukea jos pakollisten menojen jälkeen jää liian vähän rahaa elämiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi