Mies on kateellinen ja vihainen mun koronaolosta.
Mutta mitä mä voin tehdä? kun oppimisvaikeuksien takia en saa ammattia enkä työpaikkaa mistään löydä.
Kommentit (102)
Vitun ärsyttävää, kun joku jaksaa valittaa keksittyjä vaivoja ja itseaiheutettuja ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 07:32"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 11:35"]Siis nytkö sä et olekaan kuolemassa siihen syöpääsi?
[/quote]Oksettava trolli... ensin kerjäs sillä huomiota ja ylläri nyt tarina muuttuu. Varmaan kivaa niille oikeasti sairaille.
[/quote]
Todellakin. Mun äiti on kuolemassa syöpään ja isä kuoli jo 10 vuotta sitten. Ja olen vasta 30. Minulla on pahoja kipuja ja liikehäiriöitä aiheuttavia sairauksia, enkä ole työkykyinen. Käytännössä mies elättää meidät.
Silti minulla on KOLME ihanaa lasta ja avioliitto kunnossa. Mies tekee 50-80 tuntia viikossa töitä johtotehtävissä, silti jaksaa aina touhuta lastenkin kanssa ja ottaa vastuun perheestä kun en itse pysty.
Tietysti se ero on, että minä en ole tyhmä. Olen jopa korkeakoulutettu ennen sairauteni viimeisintä pahenemisvaihetta. Kykenen kasvattamaan lapseni, rakastamaan miestäni ja hoitamaan kodin useimmiten. Ja mikä tärkeintä, en todellakaan JAKSA valittaa kohtaloani jatkuvasti. Jollekin se nalli aina napsahtaa, elämää se on. Ja minun elämäni on kaikista vaikeuksista ja erityisvaatimuksista huolimatta hyvää ja onnellista.
Vitun ärsyttävää, kun joku jaksaa valittaa keksittyjä vaivoja ja itseaiheutettuja ongelmia.
[/quote]
Mun ongelmani ja sairauteni ei ole keksittyjä.
Joko olet olemassa tai sitten et, sitä ei tiedä kukaan muu kuin viestiesi kirjoittaja.
Jätetään nyt ne opiskelut ja työllistymiset, niistä on ollut jo niin paljon puhetta, että tuskin niihin asioihin mitään uutta voi sanoa.
On ihan selvää, että vanhemmat osallistuvat yhdessä lapsen kustannuksiin, onhan lapsi yhteinen. Vaikka onkin epäoikeudenmukaista, että joudut kustantamaan lapsen menot, niin tuskin se elämääsi hankaloittaa. Olen ymmärtänyt, että pysyttelet aika paljon kodin piirissä, eikä sinulla ole muita menoja, joten mitään kurjistumista sinulle tuskin seuraa lapsen aiheuttamista menoista.
Kodista meillä on eri käsitys. Jos asun mieheni ja lasteni kanssa yhteisessä kodissa, minulle on autuaallisen yhdentekevää kuka sen kiinteistön tai osakkeen paperilla omistaa. Minulle se on meidän koti ja sen parantaminen on kaikkien yhteinen asia. Se maksaa, jolla on siihen rahaa ja kaikki voittavat. Kun äitini kuoli ja perin vähän, käytin melkein koko rahan asuntolainamme lyhentämiseen. Nyt meillä ei enää ole asuntovelkaa ja se on helpottanut arjen rahatilanteita paljon. Kaikista vaiheista on tehty paperit.
Ikävää, että olet saanut syöpääsi noin puutteellista alkuhoitoa. Oletko tehnyt yleislääkäristä valituksen? Kannattaisi tehdä, kun sinulla on jo saman lääkärin kohdalla kaksi kokemusta puutteellisesta hoidosta. Saat samalla tekemistä ja osoitat kansalaisvastuuta. Heikkolahjaisuus ei nyt tule vastaväitteenä kyseeseen, koska viesteistäsi päätellen et ole heikkolahjainen ollenkaan. Kielioppi ja lauserakenteet pelaa, samoin oikeinkirjoitus ja jäsennys. Niihin aikoihin kun heikkolahjaisuus oli sinulle johtava teema, tapasi kirjoittaa oli aivan toisenlainen.
73
Olen tehnyt lääkäristä valituksen jo 2 kertaa tietenkin. On tällä paikkakunnalla varmasti moni muukin tehnyt mutta vuosikymmenet on saanut silti virassaan olla. ja mulla on oppimisvaikeuksia ne on eri asia kuin heikkolahjaisuus. Enkä mä kyllä ole kirjoitustyyliä muuttanut millään lailla ihan kummallisa syytöksiä tällä palstalla aina mulle satelee.
Miksi sä sitten kirjoitat tänne? Jos et halua neuvoja tai apua?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 08:08"]
[/quote]
haluan purkaa ajatuksiani koska mulla ei ole yhtään ystävää ei ketään sukulaista kelle jutella, mies aina töissä ja kun iltaisin tulee kotiin soittelee puhelimella ja tekee kirjallisia hommia niin ei hänkään koskaan juttele mun kanssani. Ainoa joka juttelee on lapseni mutta sehän on erilaista kuin juttelu aikuisten kesken.
Sun tilannetta ei ei ei auta pelkkä tänne kirjoittelu. Ainoa joka sua voi auttaa, olet sinä itse. Jos et tee mitään,et saa apuakaan.
Sun aloitusviestissä on kysymys " mitä voin tehdä?"
Mitä voit tehdä?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 08:48"]
Sun tilannetta ei ei ei auta pelkkä tänne kirjoittelu. Ainoa joka sua voi auttaa, olet sinä itse. Jos et tee mitään,et saa apuakaan.
Sun aloitusviestissä on kysymys " mitä voin tehdä?"
Mitä voit tehdä?
[/quote]
Taas mä tässä alan etsimään töitä. Opiskelemaan hain mutta ei enää tuohon kouluun mua huolittu.
[/quote]
Onks koronaolo kivaa?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 09:10"]
[/quote]
Onks koronaolo kivaa?
[/quote]
Siis mä ihmettelin, että taasko mammojen huumorintaju on huono, kun tämä ketju vain porskuttaa tuolla etusivulla... luulin, että kirjoitusvirhe oli koronaolosta = Corona-oluesta. Nehän on kuulemma lopussa Pohjoismaissa... :D
Ai sä jatkat nykyään täällä siitä mihin plussalla jäit.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 08:13"][quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 08:08"]
[/quote]
haluan purkaa ajatuksiani koska mulla ei ole yhtään ystävää ei ketään sukulaista kelle jutella, mies aina töissä ja kun iltaisin tulee kotiin soittelee puhelimella ja tekee kirjallisia hommia niin ei hänkään koskaan juttele mun kanssani. Ainoa joka juttelee on lapseni mutta sehän on erilaista kuin juttelu aikuisten kesken.
[/quote] pistä blogi pystyyn.
Nyt vauhdissa taas plussalla! Eikö sulle yks ketju ikinä riitä?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:11"]
[/quote]
Mitä sitten saa sitä useammalla palstalla palstailla.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 07:47"]
Olen tehnyt lääkäristä valituksen jo 2 kertaa tietenkin. On tällä paikkakunnalla varmasti moni muukin tehnyt mutta vuosikymmenet on saanut silti virassaan olla. ja mulla on oppimisvaikeuksia ne on eri asia kuin heikkolahjaisuus. Enkä mä kyllä ole kirjoitustyyliä muuttanut millään lailla ihan kummallisa syytöksiä tällä palstalla aina mulle satelee.
[/quote]Mihin olet tehnyt valituksen? Ei ole mahdollista, että lääkäristä on useampi valitus vetämässä ja mitään ei tapahdu. Kyllä se tutkitaan, varsinkin jos on paljon hoitovirheitä. Sitten taas tietenkin, kun tämä on vaan satua, niin ei varmasti tutkita...
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 12:11"]
[/quote]
Mitä sitten saa sitä useammalla palstalla palstailla.
[/quote]Mitä se auttaa sua? 10 vuotta pelkkää valitusta ja vastuun väistelyä. Uli uli uli.
Tässä ap vauhdissa syöpänsä kanssa. http://www.vauva.fi/keskustelu/3992218/ketju/en_aio_hoitaa_syopaani
Hoitoon sut pitäs ohjata!
kyllä minäkin olisin kateellinen jos toisella olisi olo kuin auringolla.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 11:37"][quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 11:35"]Siis nytkö sä et olekaan kuolemassa siihen syöpääsi?
[/quote]Oksettava trolli... ensin kerjäs sillä huomiota ja ylläri nyt tarina muuttuu. Varmaan kivaa niille oikeasti sairaille.
[/quote]
Todellakin. Mun äiti on kuolemassa syöpään ja isä kuoli jo 10 vuotta sitten. Ja olen vasta 30. Minulla on pahoja kipuja ja liikehäiriöitä aiheuttavia sairauksia, enkä ole työkykyinen. Käytännössä mies elättää meidät.
Silti minulla on KOLME ihanaa lasta ja avioliitto kunnossa. Mies tekee 50-80 tuntia viikossa töitä johtotehtävissä, silti jaksaa aina touhuta lastenkin kanssa ja ottaa vastuun perheestä kun en itse pysty.
Tietysti se ero on, että minä en ole tyhmä. Olen jopa korkeakoulutettu ennen sairauteni viimeisintä pahenemisvaihetta. Kykenen kasvattamaan lapseni, rakastamaan miestäni ja hoitamaan kodin useimmiten. Ja mikä tärkeintä, en todellakaan JAKSA valittaa kohtaloani jatkuvasti. Jollekin se nalli aina napsahtaa, elämää se on. Ja minun elämäni on kaikista vaikeuksista ja erityisvaatimuksista huolimatta hyvää ja onnellista.