Mies on kateellinen ja vihainen mun koronaolosta.
Mutta mitä mä voin tehdä? kun oppimisvaikeuksien takia en saa ammattia enkä työpaikkaa mistään löydä.
Kommentit (102)
Kappas vaan. Eilen oli kans plussalla ja täällä ketju, joissa ap olis hslunnu miehensä myyvän sen talon
Huhuuu ap? Täällä olis nyt sitä huomiota.
Tää saataa kuulkaa olla jonkun tutkijan luoma sosiaalinen koe. Monen vuoden tutkimushanke.
Voi voi en kerkiä koko päivää täällä olemaan koska kävin lääkärissä tässä välissä ja lukekaa niin kyllä lymfooma on hoidettavissa oleva syöpä.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 12:51"]
Voi voi en kerkiä koko päivää täällä olemaan koska kävin lääkärissä tässä välissä ja lukekaa niin kyllä lymfooma on hoidettavissa oleva syöpä.
[/quote]Joo niin on. Miksi sitten itse aloitit ketjun, jossa ulisit sitä sun syöpäkuolemaa sekä uhittelit myös itsemurhalla. Että kyllähän sä kaikkea älytöntä ehdit.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 13:31"]
[/quote]Joo niin on. Miksi sitten itse aloitit ketjun, jossa ulisit sitä sun syöpäkuolemaa sekä uhittelit myös itsemurhalla. Että kyllähän sä kaikkea älytöntä ehdit.
[/quote]
Koska luulin että tuo syöpä johtaisi kuolemaan ja olen mä tosissani itsemurhaa miettinyt jopa sitä aikanaan pari kertaa yrittänyt.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 13:31"]
[/quote]
Koska luulin että tuo syöpä johtaisi kuolemaan ja olen mä tosissani itsemurhaa miettinyt jopa sitä aikanaan pari kertaa yrittänyt.
[/quote]
Luulit että se johtaisi kuolemaan? Viime viikolla väitit että lääkäri on sinulle sanonut että on kaksi vuotta elinaikaa jäljellä.
Mä en uskaltaisi haukkua ja syytellä tuntematonta tai edes tuttua. Joka tapauksessa se on turhaa. Kuinka moni teistä on asunut tämän ihmisen kanssa ja oikeasti tietää hänestä jotain? Ei se repiminen ja muilutus mitään auta, vaikka joku olisikin täällä sitä kerjäämässä ollut monta vuotta. Kuka tietää, jos tämä ihminen onkin oikeasti epätoivoinen ja sairas. Ruudun takana mitä luultavammin on joka tapauksessa elävä ja tunteva ihminen eikä mikään trollirobotti. Ehkä aloittajalla on vaikeuksia ilmaista itseään johdonmukaisesti ja hän on välillä ristiriitainen kirjoituksissaan, mutta se ei tarkoita ettei hän kykenisi moneen muuhun asiaan. Ehkä hän ei kaipaa konkreettisia neuvoja vaan kannustavaa tukea ja kuuntelua. Luota itseesi! Ja parane pian! <3 Jos et voi muuttaa asioita, yritä löytää niiden hyvät puolet. Ehkä se ei olekaan niin huono asia asua pienessä, yhteisessä huoneessa omien kullannuppujesi kanssa. Että pisti ihan huulet ja otsan mutruun, kun luin kuinka joku kehtaa tarttua pieniin kirjoitusvirheisiinkin. Daijut hävetkää!
hommaa semmonen mies joka haluaa perheen, kotiäitys vois sopia sulle
Käy osteopaatilla ni kivut jää sinne.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 13:15"]
Käy osteopaatilla ni kivut jää sinne.
[/quote]Nyt odotellaan syytä, miksi ei onnistu. Tai sitten on jo käynyt ja ei auttanut.
Aloittaja taisi hävitä, kun noita vanhoja ketjuja kaiveltiin esiin. Mitäs kirjoitti?
Huhuu ap? Missä olet, menikö leikki liian pitkälle?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 11:08"]
[/quote]
Niin mies saa hakea eroa jos haluaa en mä viitsi sitä hakea. Tehköön hän päätöksiä.
[/quote]
Tässä koko tilanne pähkinänkuoressa. Mies tehköön päätökset. Miesparka, painaa pitkää päivää, elättää yksin perhettä ja sitten joutuu vielä tekemään päätökset vaimonsa puolesta, joka sitten valittaa. Mies ei anna rempata taloa, mies ei anna alkaa yrittäjäksi (joka ap:n heikkolahjaisuuden ja vaivojen takia olikin aika far out idea) ... "En minä, mutta kun mies ..."
Kommentti 70:lle
Tuskin kukaan on asunut tai asuu tämän ihmisen kanssa, koska häntä ei ole olemassa. En ole seurannut häntä alusta asti enkä Kaksplussalla, joten en tiedä alkuvaiheita, enkä kaikkia välivaiheitakaan. En usko että hän on epätoivoinen, epätoivoon ei liity energisyys, jolla ap ketjujaan tehtailee.
Kyseessä on leikki. Ap kirjoittaa, että vaivojensa takia hän ei voi opiskella. Hänelle ehdotetaan erilaisia opintovaihtoehtoja kannustavaan sävyyn. Hän keksii torppauksen jokaiseen. Sitten hän valittaa, ettei ole työtä. Hänelle ehdotetaan työtä, tuettua työtä, vapaaehtoistyötä. Torppaus tulee jokaiseen. Tämä on sellaista kopittelua. Toki tuntuu turhauttavalta, kun on yrittänyt auttaa ap:tä ja sitten pikkuhiljaa tajuaa, että hän vain pelaa jotain peliä, koska hän ei osaa tehdä elämänsä tylsyydelle muuta kuin roikkua netissä (ellei tämä ole joku ihmiskoe, niinkuin joku ehdotti).
Pari mokaa olen havainnut. Ensin oli hirveä rahapula ja surkeat asumisolot, nyt yhtäkkiä on pari kymppitonnia ap:n tilillä, mutta jostakin syystä hän ei teetä sillä remppaa, palkkaa lukiolaista hoitamaan lasta pari h/ pvä nyt kesällä tai tee jotakin muuta elämänsä parantamiseksi. Syynä on, että mies kieltää. Viime päivinä siitä rahasta ei ole ollut mitään puhetta. Se on ilmeisesti leikkirahaa, leikkiä niinkuin kaikki muukin.
Pahin moka on viimeviikkoinen lymfooma ja ettei ap aio ottaa vastaan syöpähoitoja. Elinaikaa annettiin 2 v.. Se avaus suututti monet, mm. minut, se meni jo liian pitkälle. Ketjuun vastasi vilpittömästi ja koskettavasti oikeasti syöpäsairaat ja ap kopitteli heidän kanssaan, kysyi mm. kuolevalta kommentoijalta tämän lapsista. Se oli sydämetöntä ja kuvottavaa, kuten joku jo täällä sanoi. Nyt se lymfooma onkin sitten ihan piece of cake, lällällää ap ei kuolekaan.
Kommentteja nrolle 73
Kyllä mä olen olemassa enkä leiki yhtään mitään.
Olen yrittänyt opiskella vaikka mitä mutta en ole pärjännyt en myös ole pieniä työllistämispätkiä lukuunottamatta töitä saanut.
Rahapulaa ei ole. Haluan vain että myös mies osallistuisi lapsen kustannuksiin, ei niin että vain minä ostan lapsen vaatteet,lelut yms ja alkaisitko sinä remontoimaan taloa jonka miehesi yksin omistaa ja josta hän maksaa yksin asuntolainaa vastoin miehesi tahtoa. En minä vaan niin voi tehdä.
Lymfooma mulla on mutta sen 2v ennustuksen antoi tavallinen yleislääkäri joka muitakin mokia uransa aikana tehnyt mm antoi mulle vatsalääkettä ja 2kk päästä mulla puhkesi umpisuoli mihin olisin voinut kuolla mutta valituksista huolimatta hän vaan saa jatkaa virassaa. Syöpälääkäri sitten tarkensi hoitoa ja sitä etten siihen kuole. ap
Minkälaista tukea ja neuvoa kaipaat av- palstalaisilta? Ilmeisesti sua on kuitenkin täällä yritetty neuvoa:)?
Minkälaisia ne sun oppimisvaikeuden on ja mistä olet hakenut niihin apua? Onko sulla itselläsi mitään ajatuksia mitä voisit tehdä?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2014 klo 07:25"]
Minkälaista tukea ja neuvoa kaipaat av- palstalaisilta? Ilmeisesti sua on kuitenkin täällä yritetty neuvoa:)?
Minkälaisia ne sun oppimisvaikeuden on ja mistä olet hakenut niihin apua? Onko sulla itselläsi mitään ajatuksia mitä voisit tehdä?
[/quote]
En mä kaipaa neuvoja enkä oikein tukeakaan. Mun oppimisvaikeuksia on aika vaikea selittää mutta ne liittyy matemaattisiin juttuihin, sitten esim kirjanpitoon yms että en vaan tajua tuollaisia juttuja vaikka kuinka saan tukiopetusta yms lukuaineissa pärjään kyllä hyvin. Mua on yrittäneet psykologit ja ammatinvalintapsykologit,opot,aikuiskoulutussuunnittelijat yms auttaa mutta oikeasti kovasti töitäkään opintojen eteen tekemällä en ole pärjännyt. Mä en tiedä mitä voisin tehdä koska toimistotöihin kykenisin mutta niihin en tietenkään pääse aika vaikealta vaikuttaa koska olen 5-6 ammatinvalintapsykologin luona vieraillut eikä hekään tiedä mitä tehdä.
Mä kyllä tunnen oikeasti heikkolahjaisen ihmisen, jolla myös fyysisiä vaivoja. On tasoaan vastaavassa työssä ja satakertaa toimeliaampi kuin ap.