HUS-pomo lapissa lomailemassa.
Älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon!!!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b6c5810d-00cd-42e3-9184-aaece44e144f
Kommentit (639)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä tuomitsemista. Ette tiedä, miten lääkäri on elänyt. En ole itsekään käynyt koko syksynä kuin töissä, lenkillä ja ruokakaupassa pk-seudulla. Enempää en voi rajoittaa elämääni. Olen silti 2 viikon karanteenin jälkeen eri maakunnassa, mutta taas eristäytyneenä. Asioita tulee suhteuttaa. Osa täälläkin tuomitsevista on itse juossut menoissa ja kauppakeskuksissa, eikä osalla ole sen enempää jouluna kuin hiihtolomallakaan varaa matkustaa Lappiin. Eivät olisi siellä ilman koronaakaan.
Ennenkuin ehti laittaa fb ei-julkiseksi, sieltä pystyi katsomaan kuinka tämä toimialajohtaja oli reissannut kesän ja syksyn ympäriinsä Uudellamaalla ravintoloissa, jonkinlaisissa tapahtumissa ja museoissa jne. Tietenkin jotkut varmaan työhön liittyviä. Maaliskuulta "hauska" päivitys corona 6-packista ja karanteenista, jonka jälkeen oli lähtenyt Egyptiin Niilin risteilylle :).
Kesällä oli varsin normaalia reissata ympäri Uuttamaata ja käydä ravintoloissa ja tapahtumissa. Suomi avattiin kesäksi koska koronatilanne hyvä ja talous tarvitsi sitä pyöriäkseen. Tämä toimialajohtaja (josta en muuten pidä koska olen tavannut) ei tehnyt Uudellamaalla liikkuessaan absoluuttisesti mitään mitä koko Suomi ei olisi tehnyt.
Koko Suomi? Ei pidä paikkaansa. Monet meistä noudattivat suosituksia, mm. minä.
Olihan Tehyn mannekiini Maisa Torppakin ennen joulua Dubaissa, joten kyllä näillä terveydenhuollon ammattilaisilla taitaa olla ihan omat matkustusohjeistukset ja tavallinen kansa pysykööt kotonaan. Miksei Millariikka Rytkönen silloin paheksunut julkisesti kyseisen julkimon matkustelua.
Kontrolloidusti. Ei suuria kokoontumisia, turvavälit ja maskit. Näin eletään tänään. Sinäkin av:läinen, kun otat nuo huomioon voit tehdä paljon enemmän kuin istua tietokoneella kotona. Samalla pidät yhteiskunnan pystyssä kuluttamalla edes vähän.
Olisiko tämä mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Saako näitä pipoja tilata jostain? Nuoriso kyselee penkkaria varten. Laittavat kuulemma valkoiset takit, ja vitsin kruunaisi kuuluisa Hus-pipo. (Tämä on oikea kysymys eli ei vitsi.)
Penkkareille viestiksi, että jos ei ole suvussa HUS:n palkkalistoilla olevia, kannattaa alkaa kiivaasti lukemaan, kuuden vuosen kuluttua voi jo pistää HUS:n pipon päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä tuomitsemista. Ette tiedä, miten lääkäri on elänyt. En ole itsekään käynyt koko syksynä kuin töissä, lenkillä ja ruokakaupassa pk-seudulla. Enempää en voi rajoittaa elämääni. Olen silti 2 viikon karanteenin jälkeen eri maakunnassa, mutta taas eristäytyneenä. Asioita tulee suhteuttaa. Osa täälläkin tuomitsevista on itse juossut menoissa ja kauppakeskuksissa, eikä osalla ole sen enempää jouluna kuin hiihtolomallakaan varaa matkustaa Lappiin. Eivät olisi siellä ilman koronaakaan.
Ennenkuin ehti laittaa fb ei-julkiseksi, sieltä pystyi katsomaan kuinka tämä toimialajohtaja oli reissannut kesän ja syksyn ympäriinsä Uudellamaalla ravintoloissa, jonkinlaisissa tapahtumissa ja museoissa jne. Tietenkin jotkut varmaan työhön liittyviä. Maaliskuulta "hauska" päivitys corona 6-packista ja karanteenista, jonka jälkeen oli lähtenyt Egyptiin Niilin risteilylle :).
Kesällä oli varsin normaalia reissata ympäri Uuttamaata ja käydä ravintoloissa ja tapahtumissa. Suomi avattiin kesäksi koska koronatilanne hyvä ja talous tarvitsi sitä pyöriäkseen. Tämä toimialajohtaja (josta en muuten pidä koska olen tavannut) ei tehnyt Uudellamaalla liikkuessaan absoluuttisesti mitään mitä koko Suomi ei olisi tehnyt.
Koko Suomi? Ei pidä paikkaansa. Monet meistä noudattivat suosituksia, mm. minä.
Tottakai! Kahviloissa+ravintoloissa oli käsidesit, turvavälejä pidettiin ja otettiin tilanne huomion. Miksi et olisi sinäkin voinut niin toimimalla käydä esim. kahvilassa? Ei kesällä "käsketty" ketään pysymään kotona.
Heti poistui kommenttini Oulusta. Että olemattoman koronatilanteen aikana lähikoulua ja nyt leviämisvaiheessa koulut normaalisti auki. Ja etä kriisi paljastanut instituutioiden osaamattomuuden ja yksilöiden tyhmyyden ja itsekkyyden.
Mutta onko järkeä pitää etäkoulua kun ei ole tartuntoja ja epidemian pahimmassa vaiheessa llysätä ja antaa koulujen koota satoja ja satoja ihmisiä yhteen rakennukseen?
Onko THL turvannut terveyttämme ja hyvinvointiamme, onko Huoltovarmuuskeskus turvannut elintärkeiden tarvikkeiden saannin kriisissä (varastot tikissä ja tilaukset menneet okei) j n e?
Kuka täällä on vakuuttunut valtioneuvoston ja pääministerin osaamisesta pitkin matkaa? Minä en.
Mikään ei mene fiksusti, ei mikro- eikä makrotasolla. Näkee hyvin sen, mitä tapahtuu kun johtajanpesteihin pääsyssä nimenomaan se asiaosaaminen ja pätevyys ovat olleet maan tapana jo vuosikymmeniä täysin alisteisia puoluekirjalle, hyväveli/sisarverkostolle ja henkilön omalle pyrkyryydelle.
Tämä koko fiasko oli viestinnällisesti jo sen tason perinpohjainen moka, etten ymmärrä enää miten kyseinen daami voisi pitää työpaikkansa. Vähintäänkin hänen pitäisi ymmärtää irtisanoutua itse.
Ei ehkä kuitenkaan kannata pidätellä hengitystä sitä odottaessa.
Vierailija kirjoitti:
Kontrolloidusti. Ei suuria kokoontumisia, turvavälit ja maskit. Näin eletään tänään. Sinäkin av:läinen, kun otat nuo huomioon voit tehdä paljon enemmän kuin istua tietokoneella kotona. Samalla pidät yhteiskunnan pystyssä kuluttamalla edes vähän.
Olisiko tämä mahdollista?
Kontrolloidut kokoontumiset tartuttavat vähemmän, kuin kotona istuminen? Enpä usko.
Suomi oli kesällä kotimaanmatkailun kulta-aikaa. Tavallinen suomalainen teki lomamatkansa Suomessa paikkoihin joissa ei ollut ennen käynyt. Minunkin kahvilassa kävi n.25% sellaisia jotka oli ensikertaa koko kylässä.
Turha yrittää täällä vääntää että liikkuminen Uudellamaalla kesällä olisi ollut joku synti kenellekään.
Kesällä kukaan ei ollut kärttyinen kenenkään liikkumisista Suomessa. Mutta nyt jälkikäteen myös viimekesäinen ravintolassa käyminen Uudellamaalla onkin väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako näitä pipoja tilata jostain? Nuoriso kyselee penkkaria varten. Laittavat kuulemma valkoiset takit, ja vitsin kruunaisi kuuluisa Hus-pipo. (Tämä on oikea kysymys eli ei vitsi.)
Penkkareille viestiksi, että jos ei ole suvussa HUS:n palkkalistoilla olevia, kannattaa alkaa kiivaasti lukemaan, kuuden vuosen kuluttua voi jo pistää HUS:n pipon päähän.
Kysymys oli, että saako niitä ns.naamiaistarkoitukseen, vitsinä? Luulisin, ettei monikaan halua juuri HUSiin töihin.Sillä on työpaikkana melko huono maine kautta Suomen. Eikö siellä ollut se nuorten lääkärien kampanja kiusaamiseen puuttumiseenkin?Olen muualta Suomesta, enkä terveysalalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys oli, että saako niitä ns.naamiaistarkoitukseen, vitsinä? Luulisin, ettei monikaan halua juuri HUSiin töihin.Sillä on työpaikkana melko huono maine kautta Suomen. Eikö siellä ollut se nuorten lääkärien kampanja kiusaamiseen puuttumiseenkin?Olen muualta Suomesta, enkä terveysalalla.
Anteeksi, ymmärsin kyllä että vitsi. Vitsiksi minäkin viestini heitin.
Vierailija kirjoitti:
Olihan Tehyn mannekiini Maisa Torppakin ennen joulua Dubaissa, joten kyllä näillä terveydenhuollon ammattilaisilla taitaa olla ihan omat matkustusohjeistukset ja tavallinen kansa pysykööt kotonaan. Miksei Millariikka Rytkönen silloin paheksunut julkisesti kyseisen julkimon matkustelua.
Se on nykyisin Finnairin emäntänä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä koko fiasko oli viestinnällisesti jo sen tason perinpohjainen moka, etten ymmärrä enää miten kyseinen daami voisi pitää työpaikkansa. Vähintäänkin hänen pitäisi ymmärtää irtisanoutua itse.
Ei ehkä kuitenkaan kannata pidätellä hengitystä sitä odottaessa.
Nimenomaan. Ei hänessä taida olla riittävää itsekriittisyyttä ja nöyryyttä erota ja toiset pomot suojaavat. Manus manum lavat. Mutta juurikaan pahemmin tämä nainen ei olisi voinut mokata.
Tuolla tasolla ihmisellä pitää olla tilannetajua ja ymmärrystä isosta kuvasta. Kokonaisuuksista, maineesta.
HUS:ista löytyy ihan varmasti fiksumpia välinehuoltajia ja siistijöitä kuin tämä käsittämättömän korkealle noussut ihminen.
Siistijät siistii, siivoojat siivoaa, sairaaloissa on laitoshuoltajat. Kukaan ei halua olla siistiä!
Mietiskelin, että onko kollegiaalisuus sittenkin vähenemässä. Vanhat tyypit kuten Markku-setä noudattaa ”Ei korppi korpin silmää noki”, mutta nuorempi polvi ei juurikaan piittaa noista pölyttyneistä, sikarinkatkuisista kerhoista. Tällaiselle pitää laittaa piste ja näyttää, ettei tällainen vetele.
Vierailija kirjoitti:
Pk-seutu kommentti poistettiin myös. HUS toivoi ennen joulua etäkoulua ja ECDC ohjeisti samoin. Tämä ei V a P aa vuo re lle käynyt, vaan puolsi lähikoulua tai oikeammin antoi vastuun taas eteenpäin kouluille itsellleen. Lähikoulua käytiin leviämisalueella ja osa kouluista jouduttiin sulkemaan tartuntojen vuoksi ja samalla suositeltiin kaikille kouluissa testiä. Tämä ei täällä myrskyä aiheuttanut, mitä sopii ihmetellä
Ei ole syytä poistaa tätä.
Vierailija kirjoitti:
Kesällä kukaan ei ollut kärttyinen kenenkään liikkumisista Suomessa. Mutta nyt jälkikäteen myös viimekesäinen ravintolassa käyminen Uudellamaalla onkin väärin?
Kävin kesällä Inarissa jopa ukonkiven risteilyllä. Kaunista on. Oon käynyt Levillä muutamia kertoja mutten talvella. Nyt Levi on ilmeisesti niinku kirosana jos siellä käy.
Onhan se vaarallista eliitille, että kansalaisissa on meitäkin, joille alaston ex rannalla putouksessa ensitreffeillä huussissa ja bb:ssä ei toimikaan oman ajattelun sammuttajina.
Mun mielestä tää PR ladynon anarkisti.Itä-HelsinginRoihiksen kasvatti Vaaliesittelunsä mukaan.Tykkään kovasti.
Mitä tarkoitat? Mikä ämpäri? Mitkä pullot? Jos näin on tapahtunut, tulisi varmasti käynnistää sisäinen selvitys. Lukeekohan iltapäivälehdet näitä? Saadaan aikamoinen skandaali aikaan. En kyllä usko ennen kuin näen. Sellaista tarinaa tulee tietoon.