Eiliset tuparit ja isäntäparin käytös
Olin eilen käymässä tuttavaparin tupareissa. Olivat muuttaneet uuteen asuntoon pari viikkoa sitten ja kutsuivat noin 15 henkilöä mukaan. Asunto oli esikaupungissa. Pari oli esittänyt toiveen, ettei ruokaa tuotaisi lainkaan, sillä tarjoilut olisi runsaat. Raha olisi sensijaan tervetullut.
No, otin sitten mukaan 30€ kirjekuoressa (kattanee ainakin syömiseni) ja ajoin ystävilleni. Paikan päälle saavuin 20 min kutsun aloitusajan jälkeen. Annoin kuoren parille, jotka repäsivät sen heti eteisessä .. Mies tuhahti jotain "vain kolmesta kympistä" ja kiitostakaan ei kuulunut.
Paikalla oli noin 8-10 vierasta jo. Keittiön pöydälle oltiin asetettu tarjottavat, jotka olivat jo huvenneet hyvää vauhtia. Jäljellä oli 4 voileipää, viidessosa juustokakkua ja sipsikulho. Juomapuoleen oli satsattu, mutta autoilevana sain tyytyä hanaveteen ja kouralliseen sipsiä. Tiesin, että vieraita oli tulossa lisää, eikä ruoka tulisi riittämään.
Ilta kulki leppoisasti rupatellen, kunnes klo 23 päättivät siirtyä baariin. Olin ainut ajokuntoinen, joten pyysivät ajamaan 50 km lenkin keskustaan. Itse asuin eri suunnalla.Suostuin silti ja lupasivat maksaa bensasta. Itse lähtisin kotiin nukkumaan tämän jälkeen.
Keskustassa autolastillinen pomppasi kuitenkin ulos suoraa tienlaidassa, eikä kukaan jäänyt maksamaan mitään. Nielin kiukkuni ja ajoin kotiin nukkumaan.. Muutaman tunnin päästä heräsi kun parin mies soitteli hakemaan keskustasta kotiin. Olivat juoneet taksirahansa.. Sanoin että olen jo nukkumassa enkä enää tule sinne. Sain kauheat haukut kuinka olen pihi ja laiska... Toivotin yön jatkot ja löin luurin korvaan.
Ärsytti ihan urakalla, mutta sainpa avautua. Kiva jos joku jaksoi lukeakin.
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:30"]
Täytyykin perua mm. mun parhaan kaverin kutsu mun synttäreille, ku narttu on pamautti itsensä paksuksi.
[/quote]
Etkä ymmärrä lukemaasi? Eihän kukaan niin ole sanonut, että selviä ihmisiä ei pidä kutusua vaan niin, että jos ei selvänä kestä humalaisia kannataa itse kieltäytyä juhlista jossa muut on humalassa.
[/quote]
No mutta miksi ihmeessä kutsua, kun ne selvinpäin olevathan vaan pilaa juhlat ja tunnelman ;-)
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:32"]
Ahaa, eli jos juo = ei ole kuski, jos ei juo = kuski? Mites esimerkiksi minä, jolla ei ole korttia, mutta en myöskään juo? Ja ongelma tässä tuntui olevan se ILMAINEN kuski, ei se että oli kuski.
[/quote]
Ai en huomannutkaan, että 10-20€ bensiiniraha oli se ongelma tässä kun itse oli vienyt mega 30€ "lahjan".
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:36"]
Ahaa, eli jos juo = ei ole kuski, jos ei juo = kuski? Mites esimerkiksi minä, jolla ei ole korttia, mutta en myöskään juo? Ja ongelma tässä tuntui olevan se ILMAINEN kuski, ei se että oli kuski.
[/quote]
Ai en huomannutkaan, että 10-20€ bensiiniraha oli se ongelma tässä kun itse oli vienyt mega 30€ "lahjan".
[/quote]
Jes, ja sieltähän se väärin luettu/ymmärretty kommentti taas tuli!
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:34"]
käytötavat tulee olla niin selvinpäin kuin kännissä. Niin humalaan ei itseään kannata juodakkaan, etteikö osaisi olla kohtelias.
[/quote]
HAHahahaha hyvä kommentti suomessa/suomalaisille juomatavoille. Ihan akateemiset herratkin vetävät/käyttäytyvät kun siat joten turha nyt wt-korttia on kaivaa tähän ongelmaan.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:38"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jees, mutta nyt lähden porvoon satamaan nauttimaan iltapäivä kahvit (oluen) päiväjatkoja.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:34"]
käytötavat tulee olla niin selvinpäin kuin kännissä. Niin humalaan ei itseään kannata juodakkaan, etteikö osaisi olla kohtelias.
[/quote]
HAHahahaha hyvä kommentti suomessa/suomalaisille juomatavoille. Ihan akateemiset herratkin vetävät/käyttäytyvät kun siat joten turha nyt wt-korttia on kaivaa tähän ongelmaan.
[/quote]
Missä alkuperäinen kommentoija vetää wt-kortin esille?
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:38"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jees, mutta nyt lähden porvoon satamaan nauttimaan iltapäivä kahvit (oluen) päiväjatkoja.
[/quote]
Muista vetää perseet ja sekoilla ja huudella ohikulkijoille.
Kuka menee tupareihin autolla juomaan mehua (tai vettä tässä tapauksessa) nehän on ryyppyjuhlat. Olisit itsekin vetänyt lärvit täyteen niin olisi ollut hauskaa eikä tarvitsisi netissä nillittää kaltoin kohtelua.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:00"]
Kuka menee tupareihin autolla juomaan mehua (tai vettä tässä tapauksessa) nehän on ryyppyjuhlat. Olisit itsekin vetänyt lärvit täyteen niin olisi ollut hauskaa eikä tarvitsisi netissä nillittää kaltoin kohtelua.
[/quote]
Kaikki eivät juo alkoholia, toiset ovat töissä seuraavana päivänä tms. Kannattaisi sinunkin opetella olemaan ilman viinaa, niin ehkä osaisit ajatella asioita myös toiselta kantilta.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:00"]Kuka menee tupareihin autolla juomaan mehua (tai vettä tässä tapauksessa) nehän on ryyppyjuhlat. Olisit itsekin vetänyt lärvit täyteen niin olisi ollut hauskaa eikä tarvitsisi netissä nillittää kaltoin kohtelua.
[/quote]
Missä määrätään että tuparit on ryyppyjuhlat??
täytyy olla provo. en usko tuota "vain 30" tuhahtelua!
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:09"]
[/quote]
Kaikki eivät juo alkoholia, toiset ovat töissä seuraavana päivänä tms. Kannattaisi sinunkin opetella olemaan ilman viinaa, niin ehkä osaisit ajatella asioita myös toiselta kantilta.
[/quote]
No silloin kannattaa kieltäytyä juhlista missä muut ovat humalassa. Ymmärrän kyllä juhlat joissa ollaan (kaikki) selvinpäin, mutta en sitä että mennään yksin olemaan selvinpäin joissa muut on kännissä.
[/quote]
Missä määrätään, että polttarit/työpaikan pikkujoulut jne. jne. on ryyppyjuhlat? Ei missään, mutta niissä suurinosa on kännissä.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:17"]
[/quote]
[/quote]
No silloin kannattaa kieltäytyä juhlista missä muut ovat humalassa. Ymmärrän kyllä juhlat joissa ollaan (kaikki) selvinpäin, mutta en sitä että mennään yksin olemaan selvinpäin joissa muut on kännissä.
[/quote]
Miksi känniläisille on vaikeaa, jos joku ei juo?
En tiedä luitko aloitusta, mutta ap:hän ei valita "känniläisistä" vaan lahjan saajan tuhahtelusta, tarjoiluista, ilmaisena kuskina olosta ja siitä, että häntä pidettiin vielä aamuyöstä ilmaisena kuskina.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:15"]täytyy olla provo. en usko tuota "vain 30" tuhahtelua!
[/quote]
olisko se nyt niin ihme kun tällä palstalla ei ole sallittua viedä mihinkään juhliin tai kenellekään alle 50 e, koska ainoastaan se tai siitä ylöspäin on tarpeeksi.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:19"]
[/quote]
Missä määrätään, että polttarit/työpaikan pikkujoulut jne. jne. on ryyppyjuhlat? Ei missään, mutta niissä suurinosa on kännissä.
[/quote]
Meilläpäin on ainakin ihan ok olla myös selvinpäin, tai ottaa vain yksi. Kurja, ettei teillä suvaita erilaisuutta :(
tossahan luki MUUTAMAN tunnin,taidat itse olla tuo luuseri pariskunta !
ei ap[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:00"]
Kiva juttu taas. Esikaupunki noin 25 km päässä keskustasta (sitä kai tarkoitit tuolla 50 km lenkki keskustaan?) tosin tuntui aika hauskalta, koska Suomessa ei ole esikaupunkeja tuolla etäisyydellä muualla kuin jossain susirajalla.
Toiseksi miksi ne oli siellä baarissa vain vajaan tunnin ennen kuin soitti sinulle? Laske seuraavalla kerralla ajat uudestaan ajoineen kaikkineen niin saadaan todempi kertomus.
[/quote]