Eiliset tuparit ja isäntäparin käytös
Olin eilen käymässä tuttavaparin tupareissa. Olivat muuttaneet uuteen asuntoon pari viikkoa sitten ja kutsuivat noin 15 henkilöä mukaan. Asunto oli esikaupungissa. Pari oli esittänyt toiveen, ettei ruokaa tuotaisi lainkaan, sillä tarjoilut olisi runsaat. Raha olisi sensijaan tervetullut.
No, otin sitten mukaan 30€ kirjekuoressa (kattanee ainakin syömiseni) ja ajoin ystävilleni. Paikan päälle saavuin 20 min kutsun aloitusajan jälkeen. Annoin kuoren parille, jotka repäsivät sen heti eteisessä .. Mies tuhahti jotain "vain kolmesta kympistä" ja kiitostakaan ei kuulunut.
Paikalla oli noin 8-10 vierasta jo. Keittiön pöydälle oltiin asetettu tarjottavat, jotka olivat jo huvenneet hyvää vauhtia. Jäljellä oli 4 voileipää, viidessosa juustokakkua ja sipsikulho. Juomapuoleen oli satsattu, mutta autoilevana sain tyytyä hanaveteen ja kouralliseen sipsiä. Tiesin, että vieraita oli tulossa lisää, eikä ruoka tulisi riittämään.
Ilta kulki leppoisasti rupatellen, kunnes klo 23 päättivät siirtyä baariin. Olin ainut ajokuntoinen, joten pyysivät ajamaan 50 km lenkin keskustaan. Itse asuin eri suunnalla.Suostuin silti ja lupasivat maksaa bensasta. Itse lähtisin kotiin nukkumaan tämän jälkeen.
Keskustassa autolastillinen pomppasi kuitenkin ulos suoraa tienlaidassa, eikä kukaan jäänyt maksamaan mitään. Nielin kiukkuni ja ajoin kotiin nukkumaan.. Muutaman tunnin päästä heräsi kun parin mies soitteli hakemaan keskustasta kotiin. Olivat juoneet taksirahansa.. Sanoin että olen jo nukkumassa enkä enää tule sinne. Sain kauheat haukut kuinka olen pihi ja laiska... Toivotin yön jatkot ja löin luurin korvaan.
Ärsytti ihan urakalla, mutta sainpa avautua. Kiva jos joku jaksoi lukeakin.
Kommentit (98)
Aloituksessa lukee selkeästi "muutaman tunnin päästä". Ei naisten tarvitse nykyisin olla enää lukutaidottomia,opetelkaa siis ihmeessä.
Millä perusteella aloitus on provo? Itse juon aniharvoin,useimmiten autolla liikenteessä. Röyhkeitä ihmisiä on vauva.fi jo puolillaan, miksei sitten oikeassa elämässä heitä olisi? Esikaupunki alue oli varmaan vain hienosti kerrottu, että maalla. Kaikki ei myöskään asua kehä 3 sisäpuolella.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:00"]
Kiva juttu taas. Esikaupunki noin 25 km päässä keskustasta (sitä kai tarkoitit tuolla 50 km lenkki keskustaan?) tosin tuntui aika hauskalta, koska Suomessa ei ole esikaupunkeja tuolla etäisyydellä muualla kuin jossain susirajalla.
Toiseksi miksi ne oli siellä baarissa vain vajaan tunnin ennen kuin soitti sinulle? Laske seuraavalla kerralla ajat uudestaan ajoineen kaikkineen niin saadaan todempi kertomus.
[/quote]
Eihän ap kirjoittanut, että tyypit olisivat olleet baarissa vain vajaan tunnin, vaan että se mies soitti muutaman tunnin tunnin päästä ja ap heräsi siihen.
Lukuvirheitä sattuu erityisesti silloin, kun katsoo liian skeptisten linssien läpi.
-Ei ap
Joku ehtikin kommentoida samaa asiaa mua ennen :)
-24
Oot kyllä ollu avokätinen, kovin montaa yli 30e:n tuparilahjaa itsekään koskaan saanut! Isäntäväeltä huonosti suunnitellut kekkerit jos tarjoilut loppuu kesken jo ennen kuin kaikki ovat saapuneet paikalla. Oli myös kilttiä sinulta kuskata porukkaa baariin, vaikka sovittua bensarahaa siitä et saanutkaan :( Ja kehtaavatkin soittaa vielä yöllä et tule hakemaan...
Älä tuhlaa aikaasi huonoihin kavereihin, vaan keskity niihin hyviin! Ei se määrä vaan laatu! :)
Tosiaan mietin itsekin tuota summaa kauan. Mutta kun tarjoilut olivat kuulemma "runsaat" ja alkottomana oletin että minullekin oli varattu muuta kuin kraanavettä (maitoakin kuulemma olisi ollut, en tiedä oliko sitten piikittelyä tarjota sitä?)... Äkkiä pikkutarjottaviin saa rahaa menemään, varsinkin jos vähänkään erikoisempia raaka-aineita.
Pariskunta on myös tähän asti ollut oikein mukava, enkä osannut aavistaa tällaista tulevan.. Ovat meilläkin kahvitelleet aiemmin ilman tuomisia, mitä en kuitenkaan pidä outona, sillä ei aina tarvitse olla tuliaisia kiikuttamassa :)
Mä en ois edes mennyt tupareihin, joissa pyydetään rahaa lahjaksi.
Se joka kutsuu juhliin, maksaa kaiken. Aika vitun paskoja "ystäviä"...
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:08"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:52"]
Turun esikaupunkialueita on esim pohjola, raunistula, vasaramäki jne. Raisio ei ole esikaupunkialue.
[/quote]
Ap ei sitten varmaankaan ollut Turun seudulta.
[/quote]
Tuosta tuli jostain syystä mieleen, että miehelleni (s. 1963), joka on kotoisin Helsingistä, opetettiin kouluvuosinaan, että Espoo on Helsingin maaseutua. Ja se kuulemma niihin aikoihn oli juuri nimenomaan sitä. :D
Asuu Turussa nykyisin minun kanssani se mies. ;)
Ai niin, Raunistula, Pohjola etc. ovat Turun kaupunginosia, ei esikaupunkeja. Kyllä Raisio ja Kaarina oikeasti ovat niitä esikaupunkeja. :D
Tuosta yhden vastarannankiisken jankkaamisesta päättelen, että jompi kumpi edustaja isäntäpariskunnasta on eksynyt linjoille :D
Taas meni hyvä ketju ihan pilalle täysin joutavanpäiväisen jankkaamisen takia. Monta sivua säälittävää paskanjauhantaa, joka ei varsinaisesti liity aloitusviestiin. Tekis mieli potkia perseelle teitä.
Heidän olisi pitänyt ostaa viinaa niin paljon että ei tarvi lähteä peräkylästä vähän suurempaan paikkaan baariin vetää viinaa.
Kamalia ihmisiä - siis se tupari-pariskunta. älä välitä, ap. Ota välimatkaa. He saivat sinulta jo oivan lahjan: 30 e ja kyydin baariin.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:18"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:08"]
Ap jatkaa: Juu tosiaan 25 km suuntaansa tuli matkaa, eli 50 km ylimääräistä. Ja kuten joku jo osasi heittää, ei tosiaan asuta pk-seudulla.. Eihän tuo euromääräisesti paljoa tee, mutta yöllä tällainen turha lenkki, niin olisin edes jo luvattuja "matka korvauksia" odottanut.
Oli myös itselläni Eka kerta, kun tupareissa rahaa pyydetään. Pistin sen piikkiin että nuoripari ja varmaankin tahtovat sisustaa jne.Kauhean läheisiäkään ei olla, mieheen olen tutustunut muutama vuosi sitten yhteyden tuttavan kautta..
[/quote]
Ekaa kertaa syrjäkylää kutsutaan esikaupungiksi! Kyllä ne kuule täällä maalla on selkeästi kyliä eikä mitään esikaupunkia, joten seuraavalla kerralla mieti provo kunnolla.
[/quote]
Mitä helvettiä, kyllä mä keksin montakin ESIKAUPUNKIA vaikka ihan Turun läheltä. Kyseisissä paikoissa on toki myös baareja mutta silti usein lähdetään sinne Turkuun juhlimaan. Onko vaihtoehdot vain suuri kaupunki tai peräkylä?
[/quote]
siis eihän naapurikaupungit ole esikaupunkeja, jestas
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:39"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:34"]
käytötavat tulee olla niin selvinpäin kuin kännissä. Niin humalaan ei itseään kannata juodakkaan, etteikö osaisi olla kohtelias.
[/quote]
HAHahahaha hyvä kommentti suomessa/suomalaisille juomatavoille. Ihan akateemiset herratkin vetävät/käyttäytyvät kun siat joten turha nyt wt-korttia on kaivaa tähän ongelmaan.
[/quote]
Missä alkuperäinen kommentoija vetää wt-kortin esille?
[/quote]
Ei missään vaan se oli ennakoiva. Jos olisin sanonut vain suomalaiset juomatavat, olisi tullut minuutissa wt-kansa juo niin ja "hienot ja koulutetut" juovat sivistyneesti.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:18"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:11"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 14:08"]
Ap jatkaa: Juu tosiaan 25 km suuntaansa tuli matkaa, eli 50 km ylimääräistä. Ja kuten joku jo osasi heittää, ei tosiaan asuta pk-seudulla.. Eihän tuo euromääräisesti paljoa tee, mutta yöllä tällainen turha lenkki, niin olisin edes jo luvattuja "matka korvauksia" odottanut.
Oli myös itselläni Eka kerta, kun tupareissa rahaa pyydetään. Pistin sen piikkiin että nuoripari ja varmaankin tahtovat sisustaa jne.Kauhean läheisiäkään ei olla, mieheen olen tutustunut muutama vuosi sitten yhteyden tuttavan kautta..
[/quote]
Kyllä mä esim. Siilinjärveä pitäisi Kuopion esikaupunkina. Joidenkin kaupunkien välillä on enemmän yhteistyötä ja liikennettä kuin toisten.
Ekaa kertaa syrjäkylää kutsutaan esikaupungiksi! Kyllä ne kuule täällä maalla on selkeästi kyliä eikä mitään esikaupunkia, joten seuraavalla kerralla mieti provo kunnolla.
[/quote]
Mitä helvettiä, kyllä mä keksin montakin ESIKAUPUNKIA vaikka ihan Turun läheltä. Kyseisissä paikoissa on toki myös baareja mutta silti usein lähdetään sinne Turkuun juhlimaan. Onko vaihtoehdot vain suuri kaupunki tai peräkylä?
[/quote]
siis eihän naapurikaupungit ole esikaupunkeja, jestas
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 15:42"]
Muista vetää perseet ja sekoilla ja huudella ohikulkijoille.
[/quote]
Olen ollut humalassa viimeksi uutenavuotena 1999- 2000.
Mekin asutaan täällä Taivalkoskella, joka on Helsingin esikaupunkialuetta! Jos siis minä niin päätän. Esikaupunki ei ole ennen ollut naapurikunta, nyt on, koska ap mokasi kirjoituksessaan ikävällä tavalla.
Hitto, kun menee nyt lainaukset miten sattuu. Siis tuolle ettei naapurikaupungit ole esikaupunkeja, niin esimerkiksi Siilinjärveä pidetään yleisesti Kuopion esikaupunkina. Toisten kaupunkien välillä on enemmän liikennettä ja yhteistyötä.
[/quote]
[/quote]