Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisin pyyhkiä pyllyni tuolla työkkärin postilla:(

Vierailija
08.06.2014 |

Lähettivät minulle pari päivää työttömäksi ilm jälk 3kpl työtarjouksia joihin en tod aio suostua. Ei ole rahkeita käyttää 2-3h/pvässä pelkästään työmatkoihin norm työajan lisäksi, on ajateltava muutakin elämää kuten lapsiani ja ihan omaakin jaksamista.

Mitä vattua ne HETI hätyyttelee minua, olen aina hankkinut työpaikkani ihan itse, joka ikinen kerta!!!

Minulla on alkavalla vkolla 3 ! haastattelua, lisäksi olen jo 1 ollut ja laittanut  ainakin 20 hakemusta!

Miten hoitaisin nuo työtarj paikat niin etten pääsisi edes haastatteluun? Tekisi mieli vaan ilmoittaa työkkäriin etten niitä edes hae, hoidan itse työni kuten ennenkin ja on nuo 3 haastatteluakin tulossa!

Ei tuossa toiminnassa ole hiventäkään inhimillisyyttä :((

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 11:34"]

Joo, kai ne hakemukset on pakko laittaa, mutta aion myös infota vastuuvirkailijalleni että täysin epäinhimillistä tuollainen 2-3h työmatkan päässä olevien paikkojen tarjonta perheelliselle ja jos nakki kävisi niin kieltäytyisin, tulkoon karenssi. Sitten sossuun vaan, ekaa kertaa elämässäni. Ja mielenterv.toimistoon koska koen olevan junaradalla ilman toivoa.

ap

[/quote]

Siis äitini on matkustanut 30 vuotta päivittäin 2 tunnin päivittäisiä työmatkoja, minulla ne ovat tällä hetkellä kolme tuntia. Hän vei minut aamulla tarhaan ja isä haki pois. Ei muuten koskaan valittanut työmatkasta, kuten en minäkään, ihanaa aikaa saada olla yksin autossa ja rauhoittua päivän jälkeen. 

En kestä kuunnella tuota ruikutusta siitä, että saat vääränlaisia työtarjouksia, koska perhe. Kyllä itsensäkin täytyy joustaa, eikä aina muiden, vaikka olisikin PERHE!

Kerron sinulle yllätyksen - meillä kaikilla muillakin on perhe!

Vierailija
42/94 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 10:11"]

Joo, kai ne hakemukset on pakko laittaa, mutta aion myös infota vastuuvirkailijalleni että täysin epäinhimillistä tuollainen 2-3h työmatkan päässä olevien paikkojen tarjonta perheelliselle ja jos nakki kävisi niin kieltäytyisin, tulkoon karenssi. Sitten sossuun vaan, ekaa kertaa elämässäni. Ja mielenterv.toimistoon koska koen olevan junaradalla ilman toivoa.

ap

[/quote]

Siis äitini on matkustanut 30 vuotta päivittäin 2 tunnin päivittäisiä työmatkoja, minulla ne ovat tällä hetkellä kolme tuntia. Hän vei minut aamulla tarhaan ja isä haki pois. Ei muuten koskaan valittanut työmatkasta, kuten en minäkään, ihanaa aikaa saada olla yksin autossa ja rauhoittua päivän jälkeen. 

En kestä kuunnella tuota ruikutusta siitä, että saat vääränlaisia työtarjouksia, koska perhe. Kyllä itsensäkin täytyy joustaa, eikä aina muiden, vaikka olisikin PERHE!

[/quote]

Eikö olisi järkevää asua vähän lähempänä työpaikkaansa? Tai edes kakkosasunto työpaikkakunnalle. Kauheasti saastuttaa tuollainen autoilla suhaaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa lapsien tilanteesta kertoa ja mitään karenssia ei tule. Yksikään työnanataja ei soita työkkääriin ja sano että ei otettu siksi, kun lapset aina sairaana ja ym. Itse kerroin olevani raskaana ja paikkaa en saanut, olin kyllä oikeasti raskaana. Tosin en enää halunnut fyysistä työtä, kun raskaus oli puolivälissä. 

Vierailija
44/94 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
45/94 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia?

Vierailija
46/94 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko lainata vähän pidempiä lainauksia vastauksiinne? Sivun mittaiset on niin lyhyenläntiä.

Vierailija
47/94 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 10:34"]

Lähettivät minulle pari päivää työttömäksi ilm jälk 3kpl työtarjouksia joihin en tod aio suostua. Ei ole rahkeita käyttää 2-3h/pvässä pelkästään työmatkoihin norm työajan lisäksi, on ajateltava muutakin elämää kuten lapsiani ja ihan omaakin jaksamista.

Mitä vattua ne HETI hätyyttelee minua, olen aina hankkinut työpaikkani ihan itse, joka ikinen kerta!!!

Minulla on alkavalla vkolla 3 ! haastattelua, lisäksi olen jo 1 ollut ja laittanut  ainakin 20 hakemusta!

Miten hoitaisin nuo työtarj paikat niin etten pääsisi edes haastatteluun? Tekisi mieli vaan ilmoittaa työkkäriin etten niitä edes hae, hoidan itse työni kuten ennenkin ja on nuo 3 haastatteluakin tulossa!

Ei tuossa toiminnassa ole hiventäkään inhimillisyyttä :((

[/quote]Tyyppiesimerkki miten työttömät ovat työhaluttomia ja keksivät verukkeita etteivät ottaisi työtä vastaan. Ei muuta kuin karenssi päälle!

Vierailija
48/94 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 10:25"]

Eikö olisi järkevää asua vähän lähempänä työpaikkaansa? Tai edes kakkosasunto työpaikkakunnalle. Kauheasti saastuttaa tuollainen autoilla suhaaminen.

[/quote]

Ei siinä kuule kovin autolla suhaamisen saastuttamista ajatella, kun kuitenkin haluaa viettää yötä omassa sängyssä ja olla perheen luona, eikä ole hyvin paljon vaihtoehtoja. Niin, me kaikki emme välitä olla työttöminä kovin pitkään.

Vierailija
49/94 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajallahan on oikeus tietää haastateltavien elämäntilanteesta edes perusasiat kuten juurikin lapsiin liittyviä juttuja ja käytännön tilanteiden tuomista haasteista. Katsokaas kun työnantajalla on oikeus palkata mahd sopiva hlö työhön, kukaan ei halua että työntekijä aloittaa ja ottaa hetikohta hatkat saatuaan paremman työpaikan tai työpaikan paremmalla ja hänen elämäänsä sopivammalla sijainnilla.

Eli on vain reilua ja asiaankuuluvaa ilmaista tietyt seikat haastattelussa, se on myös työnantajatahon etu.

Vierailija
50/94 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
51/94 |
10.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
52/94 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
53/94 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 11:28"]

Vaikea korostaa erilaista osaamista kuin paikkoihin vaaditaan, koska minulla on juurikin se osaaminen, ja työkokemus.

Menisin riemusta kieluuen jokaiseen noista jos vain tuo työmatka ei olisi niin epäinhimimillinen ja kohtuuton!!

Ja en ole yh enkä oikein ymmärrä miten kys status tähän edes liittyy..

ap

[/quote]

Kaksi tuntia työmathoihin päivässä on normi ihmisillä. Todella harvalla on lyhyemmät työmatkat. 

Olet vaan pummi et mitään muuta

Vierailija
54/94 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 17:19"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 12:27"]

Mutta muista, että mikäli omalla käyttäytymiselläsi (= sanot suoraan, että työ ei kiinnosta) et saakkaan paikkaa, sulle napsahtaa karenssi. Ja kaksi tällaista kieltäytymistä puolen vuoden sisään, sulle napsahtaa karenssi määrittelemättömäksi ajaksi, kunnes olet jostain saanut työpaikan ja tehtyä 5 kk töitä.... Mutta se, että lapset ovat jatkuvasti kipeänä ja joudut heitä hoitamaan on vain kylmä fakta, jonka perusteella et vain voi saada karenssia. Se ei ole sun omaa huonoa käytöstä (=jonka perusteella karenssi voisi tulla), kerrot vain faktat.

[/quote]

5 kk karensseja ei enää anneta. 3 kk on se aika, mikä voi tulla toistuvasta moitittavasta menettelystä (kuten termi oikeasti kuuluu). Koskee siis työtömyysajalta evättävää korvausta. Työvoimakoulutuksen tai työkokeilun ajalta korvausta saa 3 kk karenssista huolimatta.

Faktat lastenhoitovastuusta voi kertoa työnantajalle liioittelematta.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Jos kaksi kertaa kieltäydyt 6 kk sisällä, saat IKIKARENSSIN. Joka poistuu vasta ku saat töitä tai menet kurssille. Eli voit oikeasti olla saamatta monta vuotta työkkäristä yhtään senttiäkään.

[/quote]

Voit nimittäää sitä ikikarenssiksi, jos haluat, mutta sen oikea termi on  työssäoloehto. Kirjoitin mielestäni selvästi, ettei tuollaisen "ikikarenssin" saanut saa työttömyysturvaa työttömyysajalta. Ns. toimenpiteiden ajalta saa ja tietysti myös työttömyysajaltakin sen jälkeen, kun on sen 3 kk ollut työssä, opiskelemassa tai ns. toimenpiteessä.

Tässä ap:lle linkki työkkärin sivulle, jossa on faktaa asiasta eikä mutua

http://www.te-palvelut.fi/te/fi/tyonhakijalle/jos_jaat_tyottomaksi/tyottomyysturva/karenssi/index.html

Ja sori pitkä lainaus :)

[/quote]

Niin, eli kun saa ikikarenssin, pitää saada jostain töitä tai käydä kursseja, jonka jälkeen saa taas työttömyystukea. Sitä ennen ei saa yhtään mitään. Jotkut ovat olleet vuosikausia ikikarenssilla. Lisäksi vanhemmat ihmiset, joilla velaton omistusasunto, eivät voi mennä edes sossuun, eli oikeasti eivät saa mistään senttiäkään. Tällainen tilanne voi kestää vuosikausia.

Toistuva työvoimapoliittisesti moitittava menettely

Työvoimapoliittisesti moitittava menettely viittaa tilanteeseen, jossa esimerkiksi kieltäydyt työstä tai koulutuksesta. Jos ilman pätevää syytä toistuvasti menettelet työvoimapoliittisesti arvioituna moitittavasti, sinulle asetetaan työssäolovelvoite.

Työssäolovelvoite tarkoittaa, että oikeutesi työttömyysetuuteen palautuu, kun olet ollut vähintään 12 kalenteriviikkoa

työssäoloehtoon luettavassa työssä
työvoimakoulutuksessa
työllistymistä edistävässä palvelussa, joita ovat työnhaku- tai uravalmennus, työ- tai koulutuskokeilu ja kuntouttava työtoiminta
päätoiminen opiskelija
päätoiminen yrittäjä tai työllistynyt omassa työssä.

Työvoimapoliittisesti moitittavan menettelyn toistuvuutta arvioitaessa tarkastelujakso on kuusi kuukautta.

Vierailija
55/94 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 19:13"]

[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 10:11"]

ap

[/quote]

[/quote]

Niin? Entä jos ei ole mahdollisuutta tuohon, että yksi vie ja toinen tuo? Siitähän tässä nyt kai varsinaisesti puhutaan?

Aletaan olla siinä pisteessä, että työvoimaviranomaisen hyveisiin kuuluu tahallinen typeryys ja julmuus, johon sitten sadistisempi virkailija ryhtyy riemuiten ja normaalimpi häveten ja rohkein tekee sen lusmuten, mutta kukaan ei kehtaa kertoa, että tarkoitus todella on kyykyttäminen. Viranomaisella tuntuu olevan täysi oikeus tulkita ohjeita tavalla, joka ei ole minkään normaalilogiikan mukaan perusteltavissa.

Työnvälitystoiminta pitäisi minimoida ja saattaa yksityiseksi, jotta sen ohjaavana periaatteena olisi se, että oikeat ihmiset löytyvät oikeille paikoille ja huonosti työllistyvä pystyisi saamaan oikeasti toimivaa apua ongelmiinsa ja kaikki olisivat mahdollisimman tyytyväisiä. Työn vaihtamisen vaikeuttaminen pitäisi lopettaa, jotta työpaikoilla olisi myös pakko pitää huolta ilmapiiristä. Nykyjärjestelmä pitäisi ajaa alas.

En voi ymmärtää, miten oppimattomia ihmiset ovat. Eikö ole mitään käsitystä fasististen yhteiskuntien synnystä ja toimintatavoista, jos ei välitetä laittaa vastaan, kun valtaa käytetään piittaamatta hallintoalamaisten tarpeista mitään? Aina vain tuomitaan muut lusmuiksi, koska omakin äiti teki sitä ja tätä. Kateus sokaisee, mutta se ihan oikeasti on niin kallis harrastus, että sitä ei saa pitää ohjaavana periaatteena, jonka mukaan työpaikakkeita aletaan ihmisille väkisin jakaa.

[/quote]

Juuri näin. 

Vierailija
56/94 |
09.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä, tulee pukamia.

Vierailija
57/94 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lain mukaan sairasta lasta saa jäädä hoitamaan 3 päiväksi kotiin?

Vierailija
58/94 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 17:28"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 12:13"]

Täällä on kyllä välillä (säännöllisti) aivan jumalattoman typeriä ihmisiä.

Miksiköhän vaivaudun edes vastaamaan tuollaisille...

No, kerrotaan nyt että alunperin jäin työttömäksi tuotannollis-taloudellisisa syistä ja yksikkö menikin sitten konkurssiin. Sen jälkeen hain ja pääsin jatko-opisk omaa alaani ja nyt on opiskelut purkissa ja sitä myöten alkoi työttömyys koska en ole alani työpaikkaa vielä löytänyt.

Että näin, näin olen jättäytynyt työttömäksi.

ap

[/quote]

Miksi et vaivaudu kertomaan minulle typerykselle, miten sinä voit saada jo viikossa 3 työtarjousta, kun minä akateemisella koulutuksella en saa edes vuodessa ensimmäistäkään?

Etkä kerro, millä ansioilla sinä edes kuvittelet pääseväsi, tai siis sinun tilanteessa JOUTUVASI johonkin niistä sinulle tarjotusta 3 paikasta? Mikä on se ala, jolle ei löydy riittävän osaavaa ja kykenevää tekijää lähempää, ja jolla on noin paljon avoimia paikkoja?

Oletko sinä aivan oikeasti olemassa, tai siis ne sinulle viikon sisällä tulleet 3 työtarjousta? Tai ehkä sinä oletkin nähnyt vain unta.

[/quote]

En ole ap, mutta miten voit väittää pelkästään sen perusteella, että ap on saanut viikossa kolme työtarjousta, että ap olisi provo? Jos ap työskentee esimerkiksi juuri hoitoalalla, aivan varmasti on töitä tarjolla. Jos sinä akateemisesti koulutettu taas olet hankkinut itsellesi vaikkapa jonkin humanistisen alan koulutuksen ja satut vielä asumaan jossain muualla kuin pääkaupunkiseudulla, nii en ihmettele yhtään, että ei ole töitä tarjottu: kun ei niitä välttämättä vain ole - toisin kuin esimerkiksi hoitoalalla.

Se, että sulle ei ole tarjottu töitä kertaakaan vuodessa, ei tarkoita sitä, etteikö jollekin voisi riittää työtarjouksia vaikka jokaiselle viikonpäivälle. Vastavalmistuneena akateemisena sain muuten viime keväänä valita työpaikkani neljästä hakemastani paikasta ja kaikki nämä tarjoukset tulivat kahden viikon aikana.

[/quote]

"Jos ap työskentee esimerkiksi juuri hoitoalalla, aivan varmasti on töitä tarjolla".

Älkäähän nyt puhuko joutavia. Tein haun työkkärin kannsta ja vakituisia kokopäiväisiä palkallisia sote alan duuneja (eli ns. oikeita töitä, muilla ei juurikaan tämän kustannustaso maassa elä)  auki KOKO MAASSA huikeat 702 kpl harrastustoiminnan ohjauksesta ammattiurheiluun, lähiohoitajasta lääkäriin ja eläinlääkäristä proviisoriin.

Siinä sitä on "varmasti töitä tarjolla"

Vierailija
59/94 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 17:47"]

Mutta lain mukaan sairasta lasta saa jäädä hoitamaan 3 päiväksi kotiin?

[/quote]

Kyllä, ja lain mukaan nimenomaan ilman palkkaa. Silti työhaastattelussa ei nosteta esille sitä, että aikoo olla pois töistä aina, kun se on mahdollista lain puitteissa.

Vierailija
60/94 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 17:28"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 16:16"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 12:13"]

Täällä on kyllä välillä (säännöllisti) aivan jumalattoman typeriä ihmisiä.

Miksiköhän vaivaudun edes vastaamaan tuollaisille...

No, kerrotaan nyt että alunperin jäin työttömäksi tuotannollis-taloudellisisa syistä ja yksikkö menikin sitten konkurssiin. Sen jälkeen hain ja pääsin jatko-opisk omaa alaani ja nyt on opiskelut purkissa ja sitä myöten alkoi työttömyys koska en ole alani työpaikkaa vielä löytänyt.

Että näin, näin olen jättäytynyt työttömäksi.

ap

[/quote]

Miksi et vaivaudu kertomaan minulle typerykselle, miten sinä voit saada jo viikossa 3 työtarjousta, kun minä akateemisella koulutuksella en saa edes vuodessa ensimmäistäkään?

Etkä kerro, millä ansioilla sinä edes kuvittelet pääseväsi, tai siis sinun tilanteessa JOUTUVASI johonkin niistä sinulle tarjotusta 3 paikasta? Mikä on se ala, jolle ei löydy riittävän osaavaa ja kykenevää tekijää lähempää, ja jolla on noin paljon avoimia paikkoja?

Oletko sinä aivan oikeasti olemassa, tai siis ne sinulle viikon sisällä tulleet 3 työtarjousta? Tai ehkä sinä oletkin nähnyt vain unta.

[/quote]

En ole ap, mutta miten voit väittää pelkästään sen perusteella, että ap on saanut viikossa kolme työtarjousta, että ap olisi provo? Jos ap työskentee esimerkiksi juuri hoitoalalla, aivan varmasti on töitä tarjolla. Jos sinä akateemisesti koulutettu taas olet hankkinut itsellesi vaikkapa jonkin humanistisen alan koulutuksen ja satut vielä asumaan jossain muualla kuin pääkaupunkiseudulla, nii en ihmettele yhtään, että ei ole töitä tarjottu: kun ei niitä välttämättä vain ole - toisin kuin esimerkiksi hoitoalalla.

Se, että sulle ei ole tarjottu töitä kertaakaan vuodessa, ei tarkoita sitä, etteikö jollekin voisi riittää työtarjouksia vaikka jokaiselle viikonpäivälle. Vastavalmistuneena akateemisena sain muuten viime keväänä valita työpaikkani neljästä hakemastani paikasta ja kaikki nämä tarjoukset tulivat kahden viikon aikana.

[/quote]

"Jos ap työskentee esimerkiksi juuri hoitoalalla, aivan varmasti on töitä tarjolla".

Älkäähän nyt puhuko joutavia. Tein haun työkkärin kannsta ja vakituisia kokopäiväisiä palkallisia sote alan duuneja (eli ns. oikeita töitä, muilla ei juurikaan tämän kustannustaso maassa elä)  auki KOKO MAASSA huikeat 702 kpl harrastustoiminnan ohjauksesta ammattiurheiluun, lähiohoitajasta lääkäriin ja eläinlääkäristä proviisoriin.

Siinä sitä on "varmasti töitä tarjolla"

[/quote]

No kuule, työn ei tarvitse olla vakituista ja kokopäiväistä.