Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisin pyyhkiä pyllyni tuolla työkkärin postilla:(

Vierailija
08.06.2014 |

Lähettivät minulle pari päivää työttömäksi ilm jälk 3kpl työtarjouksia joihin en tod aio suostua. Ei ole rahkeita käyttää 2-3h/pvässä pelkästään työmatkoihin norm työajan lisäksi, on ajateltava muutakin elämää kuten lapsiani ja ihan omaakin jaksamista.

Mitä vattua ne HETI hätyyttelee minua, olen aina hankkinut työpaikkani ihan itse, joka ikinen kerta!!!

Minulla on alkavalla vkolla 3 ! haastattelua, lisäksi olen jo 1 ollut ja laittanut  ainakin 20 hakemusta!

Miten hoitaisin nuo työtarj paikat niin etten pääsisi edes haastatteluun? Tekisi mieli vaan ilmoittaa työkkäriin etten niitä edes hae, hoidan itse työni kuten ennenkin ja on nuo 3 haastatteluakin tulossa!

Ei tuossa toiminnassa ole hiventäkään inhimillisyyttä :((

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointsit te-toimistolle, ovat kerrankin olleet aktiivisia.

Vierailija
2/94 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimisto on nyt etenkin yksinhuoltajien ja naisten kimpussa, vaikka todelliset lusmut löytyvät nuorten miesten puolelta...olen todistanut tätä nyt viimeiset viisi vuotta, lieneekö jokin rakenneuudistus? Ja ei, en ole itse yh tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kirjottanut tollasiin paikkoihin vasemmalla kädellä kamalalla käsialalla kuinka pidän tietyistä bändeistä, lempiruoat ja kauheat yhdyssanavirheet.

Vierailija
4/94 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliseen tapaan arkielämästä vieraantunut hallitushan on tekemässä työttömyydelle lisää "jotakin". Koska käytännössä on pula ns. oikeista työpaikoista, joita valtiojohto ei pysty lisäämään, ne kun syntyvät yrityksissä, tämä "jonkin tekeminen" on sitten sitä, että ministreriöt ovat obtaneet TE-toimistoilla tavoitteet aktivointien ja "työtarjousten" lisäämisestä. Ongelma on siis sillä siirretty pois omisa käsistä TE-toimistoillle.

Nämä puolestaan voivat vakuttaa vielä vähemmän oikeiden työpaikkojen syntymseen ja tätäkin vähemmän siihen, että harvoihin olemassaoleviin työpaikkoihin tulisi valittua työtön, etenkin korkeakoulutuksen saaneiden ja/tai ikääntyneiden kyseessä ollessa.

Käytännössä TE-toimisto siis toimii käsketyn mukaisesti ja kylvää tarjouksia enemmän, vaikka tietävät itsekin, etteivät nämä käytännössä mihinkään johda. Onpahan vaan saatu omat tavoitteet täytettyä ja käytännössä aiheutettu työttömyyden aiheuttamista taousvaikeuksista kärsiville työttömille lisää ongelmia ja valtiolle lisää menoja, samalla kun mm. joidenkin tarvitsema oikea kasvokkain tapahtuva neuvonta yms. -työ on vähentynyt, kun asiat "hoidetaan" netissä, paitsi että ne eivät monella hoidu siellä.

Rauhassa vaan ja yritä pärjätä yhä pahemmaksi kiristyvässä julkishallinnon elämänhankaloittamislkehityksessä, kunnes (jos) löydät itse työn ja pääset eroon sosiaali-työttömyyskontrollikoneistosta taas hetkeksi aikaa.

Suurimmalle osalle uhreja nuo kontrollikoneiston jatkuvat vaateet ja puun takaa -yllätykset katastrofaalisine talousvaikutuksineen ovat nimenomaan se rahattomuuttakin stressaavampi ja masennusta aiheuttavampi työttömyyden ilmenemismuoto.

Vierailija
5/94 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet vaan reippaasti niitä paikkoja, pakkohan sinun on. Ne eivät ole työtarjouksia vaan hakukehotuksia. Et ole mitenkään saamassa niitä paikkoja, etenkään jos eivät vastaa sinun omaa osaamisalaasi mitenkään.

Kirjoitat hyvän hakemuksen, mutta vähän ohi haettavan työtehtävän. Korostat erilaista osaamista kuin paikkaan vaaditaan.

Vierailija
6/94 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea korostaa erilaista osaamista kuin paikkoihin vaaditaan, koska minulla on juurikin se osaaminen, ja työkokemus.

Menisin riemusta kieluuen jokaiseen noista jos vain tuo työmatka ei olisi niin epäinhimimillinen ja kohtuuton!!

Ja en ole yh enkä oikein ymmärrä miten kys status tähän edes liittyy..

ap

Vierailija
7/94 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne työnantajat tyhmiä ole. Onko vielä hoitoalan paikoista kyse kun noin paljon on tarjontaa? Ymmärtävät kyllä, ettei kukaan halua noin kaukaa käydä töissä kun lähempääkin löytyy, joten jättävät sinut valitsematta. Sinähän tietenkin jatkat paikkojen etsimistä lähempää ja vaihdat heti kun muuta löytyy.

Vierailija
8/94 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kai ne hakemukset on pakko laittaa, mutta aion myös infota vastuuvirkailijalleni että täysin epäinhimillistä tuollainen 2-3h työmatkan päässä olevien paikkojen tarjonta perheelliselle ja jos nakki kävisi niin kieltäytyisin, tulkoon karenssi. Sitten sossuun vaan, ekaa kertaa elämässäni. Ja mielenterv.toimistoon koska koen olevan junaradalla ilman toivoa.

ap

Vierailija
9/94 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit korostaa myös juuri vastakkaisia luonteenpiirteitä kuin työssä tarvittaisiin. Jos ryhmätyötaidot ovat tärkeitä, kehu miten erinomainen yksintyöskentelijä olet, ja jos pitää kyetä työskentelemään yksin, kerro olevasi todella sosiaalinen ihminen ja rakastavasi muiden ihmisten seuraa.

Vierailija
10/94 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muuta. Ei iso ongelma.

Vierailija
11/94 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päädyt haastatteluun asti, muista mainita lapsistasi ja kysy vähän huolestuneena työajoista. Kyllä työnantaja tajuaa, ettet ole paras vaihtoehto.

Vierailija
12/94 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 1 - 1 1/2 tuntia työmatkaa suuntaansa? eihän tuo ole paha, moni käy vuosikausia tuollaisia työmatkoja. Ja maaseudulla voi lasten koulumatka olla samanpituinen.

Vierailija
13/94 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joillakin sentään on koulutusta vastaavia paikkoja tarjolla. Kiva olla työnhakija, kun ei ole mitään, mitä hakea.

Vierailija
14/94 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tarkemmin, millä ansioilla sinä sitä postia olet saanut?

Onko sinulla joku semmoinen erikoispätevyys, että ihan oikeasti ei saada työntekijää ilman työkkärin hätyyttelyä?

Minä en ole vuosikymmeneen saanut kuin yhden ainoa ilmoituksen MOL:n sivulla auki olevasta paikasta. Kun erikseen kysyin, miksi ilmoittivat juuri minulle toisella puolella Suomea olevasta paikasta - ei siis ollut oman kylän työkkärin lähettämä - kertoivat että heillä ei ole tiedossa lähialueella työttömiä, joilla olisi siihen riittävä pätevyys.

Onko sinunkin kohdallasi kyse tällaisesta? Kerro meillekin, mikä on niin ihmeellinen ammatti, että peräti kolme tarjousta tulee.  Aika erikoinen ,jos lähempää ei löydy riittävän osaavaa tekijää kuin sinä, monen tunnin matkan päästä. Tavallisia siivoojia ja sellaisia yleensä on vartin kävelymatkan päässä ainakin isommilla paikkakunnilla.

Oletko muuten tullut ajatelleeksi, että nykyaikana saa lähettää satoja hakemuksia ennen kuin pääsee edes haastatteluun, saati että pääsee töihin? Jos olet aiemmin päässyt kaikkiin hakemiisi paikkohin, nyt voi tulla yllätys kun puoli vuotta ja 30 hakemusta myöhemmin huomaat, että et ole edennyt edes haastatteluun.

Mistä ihmeestä tämä optimismi tulee, että tosissasi "pelkäät" saavasi jonkun noista 3 paikasta? Eli mikä on se sinun erityisosaaminen, johon uskosi perustuu?

Me muut kuukausia ja vuosia turhaan työtä  hakeneet riennämme pelastamaan sinut hankkimalla saman pätevyyden mahdollisimman pian.

Vierailija
15/94 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ole hakenut uutta työtä ennenkuin määräaikainen pestisi päättyi, jos et olisi jättäytynyt työttömäksi niin et joutuisi asioimaan te-toimistossa.

Vierailija
16/94 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 11:21"]

Tavalliseen tapaan arkielämästä vieraantunut hallitushan on tekemässä työttömyydelle lisää "jotakin". Koska käytännössä on pula ns. oikeista työpaikoista, joita valtiojohto ei pysty lisäämään, ne kun syntyvät yrityksissä, tämä "jonkin tekeminen" on sitten sitä, että ministreriöt ovat obtaneet TE-toimistoilla tavoitteet aktivointien ja "työtarjousten" lisäämisestä. Ongelma on siis sillä siirretty pois omisa käsistä TE-toimistoillle.

Nämä puolestaan voivat vakuttaa vielä vähemmän oikeiden työpaikkojen syntymseen ja tätäkin vähemmän siihen, että harvoihin olemassaoleviin työpaikkoihin tulisi valittua työtön, etenkin korkeakoulutuksen saaneiden ja/tai ikääntyneiden kyseessä ollessa.

Käytännössä TE-toimisto siis toimii käsketyn mukaisesti ja kylvää tarjouksia enemmän, vaikka tietävät itsekin, etteivät nämä käytännössä mihinkään johda. Onpahan vaan saatu omat tavoitteet täytettyä ja käytännössä aiheutettu työttömyyden aiheuttamista taousvaikeuksista kärsiville työttömille lisää ongelmia ja valtiolle lisää menoja, samalla kun mm. joidenkin tarvitsema oikea kasvokkain tapahtuva neuvonta yms. -työ on vähentynyt, kun asiat "hoidetaan" netissä, paitsi että ne eivät monella hoidu siellä.

Rauhassa vaan ja yritä pärjätä yhä pahemmaksi kiristyvässä julkishallinnon elämänhankaloittamislkehityksessä, kunnes (jos) löydät itse työn ja pääset eroon sosiaali-työttömyyskontrollikoneistosta taas hetkeksi aikaa.

Suurimmalle osalle uhreja nuo kontrollikoneiston jatkuvat vaateet ja puun takaa -yllätykset katastrofaalisine talousvaikutuksineen ovat nimenomaan se rahattomuuttakin stressaavampi ja masennusta aiheuttavampi työttömyyden ilmenemismuoto.

[/quote]

Ei sitten ole muuten pakko alapeukuttaa vain siksi, ettei ymmärtänyt tekstiä. En ole tuon kirjoittaja, mutta olen iloinen, että hän sen kirjoitti. Pelkkää asiaa.

Vierailija
17/94 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 12:03"]

No joillakin sentään on koulutusta vastaavia paikkoja tarjolla. Kiva olla työnhakija, kun ei ole mitään, mitä hakea.

[/quote]

Niinpä.

Minun kokemukseni on aivan päinvastainen kuin aloittajalla: on paljon vaikeampi saada töitä kuin olla saamatta. Olen vilpittömästi kateellinen aloittajalle. Jos nyt kaikesta huolimatta saat työpaikan, sinullahan on aina mahdollisuus vaihtaa lähemmäs ja parempaan. Kai niitä sinulle sopivia töitä on lähempänäkin, jos tuolla etäisyydellä on noin paljon. Yleensä työnantajat ottavat mieluummin sellaisen, joka on jo töissä.

Jos työsi on määräaikainen, pyydä siihen irtisanomisehto juuri siltä varalta, että saat paremman paikan ennen sen päättymistä.

Eihän ne työapaikat todellakaan sillä lisäänny, että niihin vähiin paikkoihin on entistä enemmän hakijoita.

Vierailija
18/94 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä välillä (säännöllisti) aivan jumalattoman typeriä ihmisiä.

Miksiköhän vaivaudun edes vastaamaan tuollaisille...

No, kerrotaan nyt että alunperin jäin työttömäksi tuotannollis-taloudellisisa syistä ja yksikkö menikin sitten konkurssiin. Sen jälkeen hain ja pääsin jatko-opisk omaa alaani ja nyt on opiskelut purkissa ja sitä myöten alkoi työttömyys koska en ole alani työpaikkaa vielä löytänyt.

Että näin, näin olen jättäytynyt työttömäksi.

ap

Vierailija
19/94 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun kerta löytyy noita paskastakin kateellisia perheellisiä ihmisiä jotka eivät kokisi ongelmaksi eikä raskaaksi esim 2-3h työmatka-aikaa, niin HAKEKAA TIETYN SEKTORIN TÖIHIN NIIN JOHAN ALKAA TYÖPAIKKOJA LÖYTYÄ!!

Mutta älkää sitten valittako siitä 10-11h päivästänne matkojen kanssa, matalasta palkkatasosta.

Kukaanhan ei pakota olemaan alalla jolla työtä ei tunnu löytyvän, helppo nakki vaihtaa koulutusta ja alaa, aivan yhtä helppo kuin vaikkapa muuttaa sen epäinhmillisen työn perässä ja myydä esim koti, vaihdattaa lasten pk tai koulu jne.jne!

ap

Vierailija
20/94 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot haastattelussa, että voi voi kuinka lapset ovat jatkuvassa flunssa- ja vatsatautikierteessä ja sinä yksin joudut aina kipeät lapset hoitamaan, että voi voi - miehellä niin tärkeä työ ja teidän perheessä lapset ovat käytännössä sinun vastuulla. Ja voithan sanoa, että työmatkat ovat pitkät. Eivät ne silloin sua ota. Mutta muista, että mikäli omalla käyttäytymiselläsi (= sanot suoraan, että työ ei kiinnosta) et saakkaan paikkaa, sulle napsahtaa karenssi. Ja kaksi tällaista kieltäytymistä puolen vuoden sisään, sulle napsahtaa karenssi määrittelemättömäksi ajaksi, kunnes olet jostain saanut työpaikan ja tehtyä 5 kk töitä.... Mutta se, että lapset ovat jatkuvasti kipeänä ja joudut heitä hoitamaan on vain kylmä fakta, jonka perusteella et vain voi saada karenssia. Se ei ole sun omaa huonoa käytöstä (=jonka perusteella karenssi voisi tulla), kerrot vain faktat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä