Noniin, nyt alkoi vaihdevuodet ihan kunnolla
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Ja älkää viitsikö puhua rintasyöpäriskistä. Jos elämänlaatu on niin huonoa ilman hormoneita ettei ole elämisen arvoista niin...Antakaa jokaisen päättää itse riskinsä.
N-77
No minusta sytostaatit ovat erityisen v-mäiset. Ja sen päälle vaihdevuosioireet moninkertaisena eikä niihin olekaan rintasyövän sairastaneelle enää kunnon hoitoa.
Itselläni todettiin aggressiivinen rintasyöpä 6 kk estrogeenihoidon aloituksen jälkeen.
N-72
En usko alkuunkaan että estrogeeni olisi syöpäsi aiheuttanut, ei se syöpä noin nopeasti muodostu. Ja kuten sanoin, poistatan rintani jos alan pelkäämään syöpää, ja laitan tekotissit tilalle, mielummin niin kuin että kuivun. Miksi täällä alpeukutetaan kun sanoin ettei kaikille paikallisvalmisteet auta, koska on totta että ne eivät auta kaikille.
N-77
N-77
Vieläkö kannattaisi ottaa hormonikierukka? Niissä lienee vain keltarauhashorminia. Aikaisemmat mulla Mirenaa. Ikä nyt 52 ja lieviä satunnaisia vaihdevuosioireita, mutta menkat kuitenkin tulee vielä. Kierukasta ei kai ole erityisiä terveysriskejä kuten syöpää?
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Ja älkää viitsikö puhua rintasyöpäriskistä. Jos elämänlaatu on niin huonoa ilman hormoneita ettei ole elämisen arvoista niin...Antakaa jokaisen päättää itse riskinsä.
N-77
No minusta sytostaatit ovat erityisen v-mäiset. Ja sen päälle vaihdevuosioireet moninkertaisena eikä niihin olekaan rintasyövän sairastaneelle enää kunnon hoitoa.
Itselläni todettiin aggressiivinen rintasyöpä 6 kk estrogeenihoidon aloituksen jälkeen.
N-72
En usko alkuunkaan että estrogeeni olisi syöpäsi aiheuttanut, ei se syöpä noin nopeasti muodostu. Ja kuten sanoin, poistatan rintani jos alan pelkäämään syöpää, ja laitan tekotissit tilalle, mielummin niin kuin että kuivun. Miksi täällä alpeukutetaan kun sanoin ettei kaikille paikallisvalmisteet auta, koska on totta että ne eivät auta kaikille.
N-77
N-77
Hormoniperäinen rintasyöpä saa ”ruokansa” estrogeenisä ja agressiivinen rintasyöpä kasvaa ja leviää todella nopeasti. Rintojen poistaminen ei poista riskiä sairastua rintasyöpään, ainoastaan pienentää sitä.
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei voi hormonikorvaushoitoa käyttää. Vasta-aiheita diabetes, veritulpat, verenpaine...
Kokeilin ja oikee jalka turposi norsujalaksi ja kynsi sinistyi...
Ashwagandhaa olen ottanut ja kahvit jättänyt. Mukavat vaatteet on ihan pakolliset, ja rautaa ja b-vitamiineja menee.
Silti Justiina ja Alienpredator joskus yllättävät...
Mie ehkäisen tulppia serrapeptase+nattokinasella(merrkkituote). Verenpaine lähtee paleolla+tavsuola, kahvi pois). Diabetes yleensä lähtee paleolla. Mulla ei tosin o ikinä ollu noita ongelmia. Ei perinnöllistä tulppataipumusta, tutkitutin verrikokeissa Mehiläisessä.
N-77
Mulla myös ruokavalio on auttanut oireisiin. Ensin hikoilutti, mutta jättäessäni kahvin, sokerin, alkoholin, vehnän ja muitakin huonoja hiilareita pois, olo on ihan hyvä nyt. Menkat oli viimeksi toukokuussa. Oliko tämä nyt sitten tässä?
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei voi hormonikorvaushoitoa käyttää. Vasta-aiheita diabetes, veritulpat, verenpaine...
Ashwagandhaa olen ottanut ja kahvit jättänyt. Mukavat vaatteet on ihan pakolliset, ja rautaa ja b-vitamiineja menee.
Mie ehkäisen tulppia serrapeptase+nattokinasella(merrkkituote). Verenpaine lähtee paleolla+tavsuola, kahvi pois). Diabetes yleensä lähtee paleolla. Mulla ei tosin o ikinä ollu noita ongelmia. Ei perinnöllistä tulppataipumusta, tutkitutin verrikokeissa Mehiläisessä.
N-77
Hirveästi sinä ainakin tunget itseesi kaikkea.
Minä syön virallisterveellisesti ja kasvispainotteisesti, liikun paljon enkä käytä mitään lääkkeitä. Lisäravinteena D-vitamiinia. Esivaihdevuosioireisiin löysin parhaan hoidon siitä että jätin alkoholin pois.
En tiennyt että näin nuoret edes käyttävät estrogeenia. Sitähän joutuu sitten käyttämään vuosikausia.
N77 minäkin.
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ihan varma mitennihliset paleon tulkitsevat (enkä halua kuulla siitä tässä) mutta muursmallw tutulleni ddieetti jota he kutsuivat paleoksi tarklitti lihansyönnin lisäämistä, ja sebei ainakaan keski-ikäisellenole mitenkään suositeltavaa. Jörkevin osa tätänon se että nopeat jabjalostetutnhìlihydraatit vähenevät ja vihannekset ja juurekset lisääntyvät.
Itsellä alkoi kuumat aallot ja kuivuus noin puolen vuoden päästä siitä kun oli viimeiset kuukautiset 55-vuotiaana. Nähtäväksi jää kuinka monta vuotta kestää aallot vaiko loppuiän
Vierailija kirjoitti:
Onko sydämentykytys vaihdevuosien oire? Olen tätä itselläni kovasti ihmetellyt. Syke ei ole nopea mutta se tuntuu voimakkaana niin, etten saa nukahdettua tai nukuttua. Esiintyy erityisesti öiseen aikaan.
Kilpirauhanen?
Lääkäri epäili vaihdevuosia mutta olikin kilpparin liikatoiminta.
Kai te kaikki olette hoikkia? Ylipaino on suurempi altistaja rintasyövälle kuin hormonit.
Syökää enemmän soijaa. Tofua kehiin
Vierailija kirjoitti:
Onko sydämentykytys vaihdevuosien oire? Olen tätä itselläni kovasti ihmetellyt. Syke ei ole nopea mutta se tuntuu voimakkaana niin, etten saa nukahdettua tai nukuttua. Esiintyy erityisesti öiseen aikaan.
Ei tietenkään, mutta liiallinen D-vitamiini tekee sen. Se saa myös aikan ne liian aikaiset vaihdevuodetkin, etkö ole kuullut? Ihan liikaa kun ottaa, tylee sydänpysähdys. On lukenut ainakin 20 vuotta sitten Pharmacassa.
Vierailija kirjoitti:
Eiks oo kiva kun ei ole enää menkkoja?
Mulla meni hikoiluoireiden alkamisesta menkkojen loppumiseen 6 vuotta...menkat loppuivat n. vuosi sitten, hikoilu jatkuu yhä...
Hiilareiden syömisen määrällä ja hikoilulla tuntuu muuten olevan selvä yhteys ainakin omalla kohdallani. Pizzaa illalla, kamala yö. Kasvispainotteista ruokaa (En tarkoita kuitenkaan kasvisruokavaliota) ja hyvä yö.
Vierailija kirjoitti:
Kai te kaikki olette hoikkia? Ylipaino on suurempi altistaja rintasyövälle kuin hormonit.
Ylipaino altistajana johtuu siitä, että rasvakudos erittää mm. estrogeeniä. Kannattaa ottaa selvää mistä kirjoittelee. Sairastuin vuosi sitten lievästi ylipainoisena, mutta syöpätyyppi oli sellainen, ettei hormoneilla ollut mitään tekemistä sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino altistajana johtuu siitä, että rasvakudos erittää mm. estrogeeniä. Kannattaa ottaa selvää mistä kirjoittelee. Sairastuin vuosi sitten lievästi ylipainoisena, mutta syöpätyyppi oli sellainen, ettei hormoneilla ollut mitään tekemistä sen kanssa.
Niin ja moni sairastuu rintasyöpään vaikka on hoikka, liikunnallinen ja ei käytä hormoneja. Tunnen itsekin pari tällaista henkilöä. Mikä oli pointtisi? Minun oli se, että kannattaa laihduttaa ja liikkua enemmän eikä hysterisoida hormonihoitoa, mikä on monille elämänlaadun kannalta järkevä hoitomuoto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja moni sairastuu rintasyöpään vaikka on hoikka, liikunnallinen ja ei käytä hormoneja. Tunnen itsekin pari tällaista henkilöä. Mikä oli pointtisi? Minun oli se, että kannattaa laihduttaa ja liikkua enemmän eikä hysterisoida hormonihoitoa, mikä on monille elämänlaadun kannalta järkevä hoitomuoto.
Se, että kun on 30-vuotiaana sairastunut, niin syyllisistämispuheet nostaa samantien niskavillat pystyyn. Kukaan ei aiheuta rintasyöpää itselleen sillä, että on ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35319 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä35319 kirjoitti:
N-77
N-72
N-77
N-77
Hormoniperäinen rintasyöpä saa ”ruokansa” estrogeenisä ja agressiivinen rintasyöpä kasvaa ja leviää todella nopeasti. Rintojen poistaminen ei poista riskiä sairastua rintasyöpään, ainoastaan pienentää sitä.
Kyllä tuo on tiedetty jo 45 vuoden ajan ainakin! Mihin se tieto hukkuu?
Vierailija kirjoitti:
Syökää enemmän soijaa. Tofua kehiin
En ole koskaan maistanut, mutta sen tiedän, ettei soijaa saa syödä ikinä, jos on rintasyöpä kerran todettu. Femisoija taisi olla se, josta se monellekin on tullut ja tietysti e-vitsmiinissa on aina ollut soijaöljyä, koska siinä purkin kyljessä (Ido-E) oli soijakasvin kuva. Muusta tosin ei voinut arvatakaan, mutta kyllä siitä tuli hirveän huono olo, enkä tiennyt miksi. Siksi en ole koskenut soijatuotteisiin enää ikinä:-X
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlainen säteily a i h e u t t a a syöpää, myös röntgentutkimukset. Kukaan ei kysy niistä koskaan. Mammografia tietyin aikojen välein ihan "varmuuden vuoksi" on kyllä älyttömin juttu ikinä, kun se saattaa rikkoa soluja ja syöpäsolukin syntyy aina siihen rikottuun soluun. No, voi sen saada rikki vaikka kaarituellisen liivin rautapiikillä, jos oikein huonosti sattuu:-X
Hormoonikorvaushoito vei pahimmat oireet. Esioireiden jälkeen kun oireet vain paheni niin onneksi hain estrogeenit. Ihan turhaan kärsiä.
Minähän sanoinkin että jokainen päättäköön itse. Mulla ei ole perinnöllistä rintasyöpä taipumusta, ja ottaisin estrogeenia vaik olisikin. Voinhan poistatuttaa molemmat rinnat etukäteen yksityisellä, jos haluaisin. Silloin ei ainakaan ole riskiä!
N-77