Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Noniin, nyt alkoi vaihdevuodet ihan kunnolla

Vierailija
01.01.2021 |

đŸ˜đŸ˜đŸ€đŸ€źđŸ„¶đŸ€ŁđŸ˜ŽđŸ˜ŽđŸ’–đŸ†â˜•

Kommentit (67)

41/67 |
01.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KÀyttÀjÀ35319 kirjoitti:

Ja ÀlkÀÀ viitsikö puhua rintasyöpÀriskistÀ. Jos elÀmÀnlaatu on niin huonoa ilman hormoneita ettei ole elÀmisen arvoista niin...Antakaa jokaisen pÀÀttÀÀ itse riskinsÀ.

N-77

No, kyllÀ siitÀ kannattaa puhua, koska se voi olla monelle syy olla ottamatta hormonikorvaushoitoa. Esimerkiksi minulla on Àiti ja ainokainen sisko sairastaneet rintasyövÀn alle kuusikymppisenÀ, joten sen takia en ota korvaushoitoa.

Jokainen tietysti punnitsee riskit ja hyödyt itse, koska ne ovat yksilöllisiÀ. Mutta siksi ei myöskÀÀn kannata tuputtaa muille hoitoa, jos ei samalla kerro, ettÀ ne eivÀt kaikille sovi. Kannattaa jutella asiasta gynekologinsa kanssa ja miettiÀ asiaa eri puolilta. Vaihdevuosioireet ON inhoja, mutta niidenkin kanssa voi kyllÀ elÀÀ.

12

MinÀhÀn sanoinkin ettÀ jokainen pÀÀttÀköön itse. Mulla ei ole perinnöllistÀ rintasyöpÀ taipumusta, ja ottaisin estrogeenia vaik olisikin. Voinhan poistatuttaa molemmat rinnat etukÀteen yksityisellÀ, jos haluaisin. Silloin ei ainakaan ole riskiÀ!

N-77

42/67 |
01.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KÀyttÀjÀ35319 kirjoitti:

Ja ÀlkÀÀ viitsikö puhua rintasyöpÀriskistÀ. Jos elÀmÀnlaatu on niin huonoa ilman hormoneita ettei ole elÀmisen arvoista niin...Antakaa jokaisen pÀÀttÀÀ itse riskinsÀ.

N-77

No minusta sytostaatit ovat erityisen v-mÀiset. Ja sen pÀÀlle vaihdevuosioireet moninkertaisena eikÀ niihin olekaan rintasyövÀn sairastaneelle enÀÀ kunnon hoitoa.

ItsellÀni todettiin aggressiivinen rintasyöpÀ 6 kk estrogeenihoidon aloituksen jÀlkeen.

N-72

En usko alkuunkaan ettÀ estrogeeni olisi syöpÀsi aiheuttanut, ei se syöpÀ noin nopeasti muodostu. Ja kuten sanoin, poistatan rintani jos alan pelkÀÀmÀÀn syöpÀÀ, ja laitan tekotissit tilalle, mielummin niin kuin ettÀ kuivun. Miksi tÀÀllÀ alpeukutetaan kun sanoin ettei kaikille paikallisvalmisteet auta, koska on totta ettÀ ne eivÀt auta kaikille.

N-77

N-77

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
01.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

VielÀkö kannattaisi ottaa hormonikierukka? NiissÀ lienee vain keltarauhashorminia. Aikaisemmat mulla Mirenaa. IkÀ nyt 52 ja lieviÀ satunnaisia vaihdevuosioireita, mutta menkat kuitenkin tulee vielÀ. Kierukasta ei kai ole erityisiÀ terveysriskejÀ kuten syöpÀÀ?

Vierailija
44/67 |
02.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KÀyttÀjÀ35319 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KÀyttÀjÀ35319 kirjoitti:

N-77

No minusta sytostaatit ovat erityisen v-mÀiset. Ja sen pÀÀlle vaihdevuosioireet moninkertaisena eikÀ niihin olekaan rintasyövÀn sairastaneelle enÀÀ kunnon hoitoa.

ItsellÀni todettiin aggressiivinen rintasyöpÀ 6 kk estrogeenihoidon aloituksen jÀlkeen.

N-72

En usko alkuunkaan ettÀ estrogeeni olisi syöpÀsi aiheuttanut, ei se syöpÀ noin nopeasti muodostu. Ja kuten sanoin, poistatan rintani jos alan pelkÀÀmÀÀn syöpÀÀ, ja laitan tekotissit tilalle, mielummin niin kuin ettÀ kuivun. Miksi tÀÀllÀ alpeukutetaan kun sanoin ettei kaikille paikallisvalmisteet auta, koska on totta ettÀ ne eivÀt auta kaikille.

N-77

N-77

HormoniperĂ€inen rintasyöpĂ€ saa ”ruokansa” estrogeenisĂ€ ja agressiivinen rintasyöpĂ€ kasvaa ja leviÀÀ todella nopeasti. Rintojen poistaminen ei poista riskiĂ€ sairastua rintasyöpÀÀn, ainoastaan pienentÀÀ sitĂ€.

Vierailija
45/67 |
02.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KÀyttÀjÀ35319 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei voi hormonikorvaushoitoa kÀyttÀÀ. Vasta-aiheita diabetes, veritulpat, verenpaine...

Kokeilin ja oikee jalka turposi norsujalaksi ja kynsi sinistyi...

Ashwagandhaa olen ottanut ja kahvit jÀttÀnyt. Mukavat vaatteet on ihan pakolliset, ja rautaa ja b-vitamiineja menee.

Silti Justiina ja Alienpredator joskus yllÀttÀvÀt...

Mie ehkÀisen tulppia serrapeptase+nattokinasella(merrkkituote). Verenpaine lÀhtee paleolla+tavsuola, kahvi pois). Diabetes yleensÀ lÀhtee paleolla. Mulla ei tosin o ikinÀ ollu noita ongelmia. Ei perinnöllistÀ tulppataipumusta, tutkitutin verrikokeissa MehilÀisessÀ.

N-77

Mulla myös ruokavalio on auttanut oireisiin. Ensin hikoilutti, mutta jÀttÀessÀni kahvin, sokerin, alkoholin, vehnÀn ja muitakin huonoja hiilareita pois, olo on ihan hyvÀ nyt. Menkat oli viimeksi toukokuussa. Oliko tÀmÀ nyt sitten tÀssÀ?

Vierailija
46/67 |
02.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KÀyttÀjÀ35319 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei voi hormonikorvaushoitoa kÀyttÀÀ. Vasta-aiheita diabetes, veritulpat, verenpaine...

Ashwagandhaa olen ottanut ja kahvit jÀttÀnyt. Mukavat vaatteet on ihan pakolliset, ja rautaa ja b-vitamiineja menee.

Mie ehkÀisen tulppia serrapeptase+nattokinasella(merrkkituote). Verenpaine lÀhtee paleolla+tavsuola, kahvi pois). Diabetes yleensÀ lÀhtee paleolla. Mulla ei tosin o ikinÀ ollu noita ongelmia. Ei perinnöllistÀ tulppataipumusta, tutkitutin verrikokeissa MehilÀisessÀ.

N-77

HirveÀsti sinÀ ainakin tunget itseesi kaikkea.

MinÀ syön virallisterveellisesti ja kasvispainotteisesti, liikun paljon enkÀ kÀytÀ mitÀÀn lÀÀkkeitÀ. LisÀravinteena D-vitamiinia. Esivaihdevuosioireisiin löysin parhaan hoidon siitÀ ettÀ jÀtin alkoholin pois.

En tiennyt ettÀ nÀin nuoret edes kÀyttÀvÀt estrogeenia. SitÀhÀn joutuu sitten kÀyttÀmÀÀn vuosikausia.

N77 minÀkin.

Vierailija
47/67 |
02.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KÀyttÀjÀ35319 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ihan varma mitennihliset paleon tulkitsevat (enkÀ halua kuulla siitÀ tÀssÀ) mutta muursmallw tutulleni ddieetti jota he kutsuivat paleoksi tarklitti lihansyönnin lisÀÀmistÀ, ja sebei ainakaan keski-ikÀisellenole mitenkÀÀn suositeltavaa. Jörkevin osa tÀtÀnon se ettÀ nopeat jabjalostetutnhÏlihydraatit vÀhenevÀt ja vihannekset ja juurekset lisÀÀntyvÀt.

Vierailija
48/67 |
02.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

ItsellÀ alkoi kuumat aallot ja kuivuus noin puolen vuoden pÀÀstÀ siitÀ kun oli viimeiset kuukautiset 55-vuotiaana. NÀhtÀvÀksi jÀÀ kuinka monta vuotta kestÀÀ aallot vaiko loppuiÀn

Vierailija
49/67 |
02.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sydÀmentykytys vaihdevuosien oire? Olen tÀtÀ itsellÀni kovasti ihmetellyt. Syke ei ole nopea mutta se tuntuu voimakkaana niin, etten saa nukahdettua tai nukuttua. Esiintyy erityisesti öiseen aikaan.

Kilpirauhanen?

LÀÀkÀri epÀili vaihdevuosia mutta olikin kilpparin liikatoiminta.

Vierailija
50/67 |
02.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kai te kaikki olette hoikkia? Ylipaino on suurempi altistaja rintasyövÀlle kuin hormonit.

Vierailija
51/67 |
02.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

SyökÀÀ enemmÀn soijaa. Tofua kehiin

Vierailija
52/67 |
02.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sydÀmentykytys vaihdevuosien oire? Olen tÀtÀ itsellÀni kovasti ihmetellyt. Syke ei ole nopea mutta se tuntuu voimakkaana niin, etten saa nukahdettua tai nukuttua. Esiintyy erityisesti öiseen aikaan.

Ei tietenkÀÀn, mutta liiallinen D-vitamiini tekee sen. Se saa myös aikan ne liian aikaiset vaihdevuodetkin, etkö ole kuullut? Ihan liikaa kun ottaa, tylee sydÀnpysÀhdys. On lukenut ainakin 20 vuotta sitten Pharmacassa.

Vierailija
53/67 |
02.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks oo kiva kun ei ole enÀÀ menkkoja?

Mulla meni hikoiluoireiden alkamisesta menkkojen loppumiseen 6 vuotta...menkat loppuivat n. vuosi sitten, hikoilu jatkuu yhÀ...

Hiilareiden syömisen mÀÀrĂ€llĂ€ ja hikoilulla tuntuu muuten olevan selvĂ€ yhteys ainakin omalla kohdallani. Pizzaa illalla, kamala yö. Kasvispainotteista ruokaa (En tarkoita kuitenkaan kasvisruokavaliota) ja hyvĂ€ yö. 

Vierailija
54/67 |
02.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te kaikki olette hoikkia? Ylipaino on suurempi altistaja rintasyövÀlle kuin hormonit.

Ylipaino altistajana johtuu siitÀ, ettÀ rasvakudos erittÀÀ mm. estrogeeniÀ. Kannattaa ottaa selvÀÀ mistÀ kirjoittelee. Sairastuin vuosi sitten lievÀsti ylipainoisena, mutta syöpÀtyyppi oli sellainen, ettei hormoneilla ollut mitÀÀn tekemistÀ sen kanssa.

Vierailija
55/67 |
02.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino altistajana johtuu siitÀ, ettÀ rasvakudos erittÀÀ mm. estrogeeniÀ. Kannattaa ottaa selvÀÀ mistÀ kirjoittelee. Sairastuin vuosi sitten lievÀsti ylipainoisena, mutta syöpÀtyyppi oli sellainen, ettei hormoneilla ollut mitÀÀn tekemistÀ sen kanssa.

Niin ja moni sairastuu rintasyöpÀÀn vaikka on hoikka, liikunnallinen ja ei kÀytÀ hormoneja. Tunnen itsekin pari tÀllaista henkilöÀ. MikÀ oli pointtisi? Minun oli se, ettÀ kannattaa laihduttaa ja liikkua enemmÀn eikÀ hysterisoida hormonihoitoa, mikÀ on monille elÀmÀnlaadun kannalta jÀrkevÀ hoitomuoto.

Vierailija
56/67 |
02.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja moni sairastuu rintasyöpÀÀn vaikka on hoikka, liikunnallinen ja ei kÀytÀ hormoneja. Tunnen itsekin pari tÀllaista henkilöÀ. MikÀ oli pointtisi? Minun oli se, ettÀ kannattaa laihduttaa ja liikkua enemmÀn eikÀ hysterisoida hormonihoitoa, mikÀ on monille elÀmÀnlaadun kannalta jÀrkevÀ hoitomuoto.

Se, ettÀ kun on 30-vuotiaana sairastunut, niin syyllisistÀmispuheet nostaa samantien niskavillat pystyyn. Kukaan ei aiheuta rintasyöpÀÀ itselleen sillÀ, ettÀ on ylipainoinen.

Vierailija
57/67 |
02.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KÀyttÀjÀ35319 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KÀyttÀjÀ35319 kirjoitti:

N-77

N-72

N-77

N-77

HormoniperĂ€inen rintasyöpĂ€ saa ”ruokansa” estrogeenisĂ€ ja agressiivinen rintasyöpĂ€ kasvaa ja leviÀÀ todella nopeasti. Rintojen poistaminen ei poista riskiĂ€ sairastua rintasyöpÀÀn, ainoastaan pienentÀÀ sitĂ€.

KyllÀ tuo on tiedetty jo 45 vuoden ajan ainakin! Mihin se tieto hukkuu?

Vierailija
58/67 |
02.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SyökÀÀ enemmÀn soijaa. Tofua kehiin

En ole koskaan maistanut, mutta sen tiedÀn, ettei soijaa saa syödÀ ikinÀ, jos on rintasyöpÀ kerran todettu. Femisoija taisi olla se, josta se monellekin on tullut ja tietysti e-vitsmiinissa on aina ollut soijaöljyÀ, koska siinÀ purkin kyljessÀ (Ido-E) oli soijakasvin kuva. Muusta tosin ei voinut arvatakaan, mutta kyllÀ siitÀ tuli hirveÀn huono olo, enkÀ tiennyt miksi. Siksi en ole koskenut soijatuotteisiin enÀÀ ikinÀ:-X

Vierailija
59/67 |
02.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlainen sÀteily a i h e u t t a a syöpÀÀ, myös röntgentutkimukset. Kukaan ei kysy niistÀ koskaan. Mammografia tietyin aikojen vÀlein ihan "varmuuden vuoksi" on kyllÀ Àlyttömin juttu ikinÀ, kun se saattaa rikkoa soluja ja syöpÀsolukin syntyy aina siihen rikottuun soluun. No, voi sen saada rikki vaikka kaarituellisen liivin rautapiikillÀ, jos oikein huonosti sattuu:-X

Vierailija
60/67 |
02.01.2021 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Hormoonikorvaushoito vei pahimmat oireet. Esioireiden jĂ€lkeen kun oireet vain paheni niin onneksi hain estrogeenit. Ihan turhaan kĂ€rsiĂ€. 

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: seitsemÀn viisi kahdeksan