Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin influenssassa 1000 X kipeämmäksi kuin koronassa. En meinaa parantua. :(

Keuhkot meni
01.01.2021 |

Ai h..i tätä tautia, Luoja kun olen ollut kipeänä. Nyt jo paljon parempi, pysyin käymään vessassa ilman apua ja käyttää ipadia. Mulla todettiin kolme viikkoa sitten influenssa, kun olin tullut äkkiä tosi tosi kipeäksi ja koronaa ei löytynyt.

En tosiaankaan tiennyt että tää on näin kauhea tauti!!! Mul oli toukokuussa korona ja ei ollut mitään tähän verrattuna.

Vielä olen tosi heikko, huippaa, oksettaa ja aivan järkyttävä päänsärky edelleen. Mulle on jäänyt hirveä yskä ja yskäisy sattuu niin paljon että itkettää. tulee sellaisia 5 minuutin yskäkohtauksia ja happi meinaa loppua.

Että mulla näin päin taudit. Hitsi kun harmittaa että en ottanut rokotetta.

Elämäni ylivoimaisesti pahin sairastuminen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

A vai B?

Vierailija
2/6 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen 21 v SM-tason urheilija, opiskelen Jyväskylän yliopiston liikunnalla. Sain keväällä koronan ja olin hengityskoneessa 3 viikkoa, vaikka olin täysin perusterve. Nyt en jaksa kävellä edes ulkona olevalla postilaatikolle ja takaisin ilman, että pitää istua lepäämään. Tuurista se on kiinni. Sairastin vuonna 2017 influenssan, enkä ollut edes kovin kipeä.

Terkut tutuille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noi taudit itsessään juuri eroa keskenään. Yhtä inhottavia/vaarallisia voivat olla... paitsi influenssan A -muoto, joka on yleisvaarallinen tauti ja siis yleisesti ottaen vaarallisempi kuin korona. Koronan kanssa virus ei vaan päässy etenemään, tmän inluenssan kanssa pääsi. Olisi voinut olla myös toisin päin, jos olisit sairastanu inluenssan keväällä et talvella.

Vierailija
4/6 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut ottaa rokote.

Vierailija
5/6 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ei ihmisiä turhaan rokoteta joka vuosi influenssaa vastaan. Joillakin sekin on lieväoireinen kuten koronakin joillakin, tai jopa oireeton, sellaista se on kun ihmiset on yksilöitä, meillä on erilaiset vastustuskyvyt eri viruksille eri aikoina ja sekin vaikuttaa miten paljon virusta saa elimistöön kun sen saa. 

Oletko saanut lääkettä influenssaasi? Siihenhän on sentään olemassa parikin lääkettä, toisin kuin koronaan.

Vierailija
6/6 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä noita tauteja keräilet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä