Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etelässä asuvat kaverit eivät käy luonani

Vierailija
07.06.2014 |

Onko muilla käynyt samoin? Itseäsi etelänpänä Suomessa asuvat kaverit eivät käy luonasi kylässä, mutta olettavat että tulet heidän luonaan käymään. 

Itse saan mm. kuulla heiltä kommentteja, että "tule sinäkin tänne tuulettumaan" jne. vaikka asun itse n. 60 000 asukkaan kaupungissa. Ja itse olen siis ahkerasti heidän luonaan käynyt ENNEN kuin aloin viime talvena tajuta että tämähän ei ole ollut vuosiin yhtään vastavuoroista.

Esimerkiksi Helsingissä asuva kaverini ilmeisesti kuvittelee, että Stadi nyt vain on sellainen paikka, jossa kaikkien suomalaisten on aika ajoin päästävä käymään. Minua se ei kyllä kaupunkina pahemmin kiinnosta.

Käytän rahani mielummin johonkin kaupunkilomaan jossain Euroopan OIKEASTI isoista kaupungeista!

Olen jo niin turhautunut tähän tilanteeseen, kun ei saa mitään vastakaikua. Pidämme kyllä muuten yhteyttä, mutta kaverit eivät vain koskaan tule minua vastaan, kun haluaisin nähdä kasvotusten ja vaikka heitä kutsuisin luokseni. Kohtalotovereita?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla niin päin, että pohjoisemmassa asuvat ei käy täällä meillä etelässä, vaikka itse käyn säännöllisesti pohjoisemmassa.

Vierailija
22/28 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän porukassa on sovittu niin, että ystävämme, joka tulee pohjoisemmasta, kutsutaan illanistujaisiin mukaan periaatteella, että maksamme kimppaan hänen junalippunsa, dinnerin ja juomat, ja hän yöpyy vuorotellen kunkin meidän luona. Halvemmaksi tulee kimppaan maksaa hänen kulut kuin meidän jokaisen maksaa junat ja yöpymiset (hän asuu opiskelijasolussa, eikä kuitenkaan mahduttaisi sinne yöksi kaikki) hänen luokseen. Toimii hyvin. Ja hän aikoo jäädä paikkakunnalla asuemaan valmistuttuaaan, sitten on sovittu että mennään kylään ja yövytään kaikki hänellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppi aloittajalle. Itse muutin toiselle paikkakunnalle uudeltamaalta, ja kaikki stadilaiset kaverit olettavat minun vierailevan heillä mutta he eivät koskaan käy minun luona...

Vierailija
24/28 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun pääkaupunkiseudulla eikä kauempana asuvat kaverit täällä kyläile. Kyllä se olen minä lähes poikkeuksetta joka liikun

Vierailija
25/28 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 20:57"]

Meidän porukassa on sovittu niin, että ystävämme, joka tulee pohjoisemmasta, kutsutaan illanistujaisiin mukaan periaatteella, että maksamme kimppaan hänen junalippunsa, dinnerin ja juomat, ja hän yöpyy vuorotellen kunkin meidän luona. Halvemmaksi tulee kimppaan maksaa hänen kulut kuin meidän jokaisen maksaa junat ja yöpymiset (hän asuu opiskelijasolussa, eikä kuitenkaan mahduttaisi sinne yöksi kaikki) hänen luokseen. Toimii hyvin. Ja hän aikoo jäädä paikkakunnalla asuemaan valmistuttuaaan, sitten on sovittu että mennään kylään ja yövytään kaikki hänellä.

[/quote]

Tää on fiksu systeemi!

Vierailija
26/28 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla asuvat ystäväni eivät ole KOSKAAN käyneet luonani Helsingissä, minä olen vieraillut heidän luonaan useasti, matkaa 100-300km kunkin luokse, Länsi-, Keski- ja Itä-Suomeen. Potevat jotain Helsinki-vihaa eivätkä siksi suostu tänne tulemaan ja on vielä niin kallistakin. On se minullekin ihan yhtä kallista vierailla heidän luonaan... Harmittaa että minä en ole heille tarpeeksi hyvä syy vierailla Helsingissä pääkaupunkiseutuinhosta huolimatta :( En itsekään tykkää esim. Tampereesta kaupunkina yhtään, mutta ystävistäni pidän hyvinkin paljon, niin mitä väliä kaupungilla...

Vierailija
27/28 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 21:02"]

Itse asun pääkaupunkiseudulla eikä kauempana asuvat kaverit täällä kyläile. Kyllä se olen minä lähes poikkeuksetta joka liikun

[/quote]

olet poikkeus joka vahvistaa säännön.

Vierailija
28/28 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 10:40"]Junalla matkustaminen on kallista jos sitä tekee extempore. Esim. Vaasaan meno-paluu aikuiselta 150 euroa! Kaikki eivät pysty suunnittelemaan lomiaan puolta vuotta etukäteen. Tuo pisti silmään, kun ap morkkasi etelässä asuvia kavereitaan etteivät käy, mutta sitten heti perään itse täräytti, että jos hän jonnekin etelään lähtee niin sitten oikein kunnon kaupunkiin eikä mihinkään "Hesaan". Aikamoista vähättelyä eikä mitään hyvää käytöstä ja ah niin tyypillistä pk-seudun pohjoispuolella asuville. Ikään kuin siellä sittenkin jylläis jonkinlainen huonommuuden tunne landella asumisesta.[/quote]

No miksi minä sinne Helsinkiin lähtisin, kun se on jo niin moneen kertaan nähty ja, kun en enää tämän kaverinkaan luo mene ihan vain periaatteesta? Totta kai minä nyt mielummin lähden johonkin sellaiseen Euroopan kaupunkiin missä en ole vielä koskaan ennen käynyt!

ap