Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äijä kotona lasten kanssa viikonlopun ilman akkaa. arvatkaa miten menee?

Vierailija
07.06.2014 |

Taas viikonloppu kuuden lapsen kanssa päineen kotona. Kyllä tekemistä tuntuu piisaavan, mut ei se mitää, tämmöistä tämä elämä on. Kanat, kanit, koirat, ankat ja kissa ruokittu. Nyt ajattelin tekasta pottumuusin ja nakit lapsille niin ovathan taas kaikki jonkuaikaa tyytyväisiä. Tämmöisiä me nykyajan äijät ollaan, ei ollu ennen näin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 18:51"]Täälläpäin vaimoa kutsutaan mammaksi ja kun vaimoni on muualta eikä tykkää mamma nimityksestä niin on luvannut puhutella akaksi. Se on meidän huumoria minä ku oon äijä niin sopii toi akka hyvin kainaloon kunhan joskus kotiutuu. Laitetaan iltapalaksi lettuja. Ja sitten ulkosaunaan saunomaan päivän höyry pois. On meillä yksi pulman täällä nimittäin kani on päässyt häkistä karkuun eikä anna kiinni. Olisiko neuvoja? Minä oon yrittänyt haaveilla saaja kiinni vaan on se niin nokkela ettei onnistu. Nyt hyvät neuvot olisi arvokkaita. Minäpä lähden taas pyydystämään.

[/quote]

Akka on paha haukkumasana minusta. Eukko on parempi.

Vierailija
2/22 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murre-eroja. Akka on ihan neutraali vaimoa kuvaava sana Etelä-Pohjanmaalla. Vrt. näin Järvisen Eskon akan kaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei onnistuisi ja en ole ikinä ollut muutamaa tuntia kauempaa pois. Ristinsä kullakin ;) Olen vähän kade sun akalle. Kannattaa pitää huolta omastaan ja muistathan siivota ennenkuin saapuu kotiin ja kysyä miten meni ja oliko kivaa :) vaikutat hyvältä tyypiltä.

Vierailija
4/22 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapu tapu. Muista myös kondomi.

Vierailija
5/22 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen kontoomeja tarvita minähän olen yksin lasten kaa kotona. Ei mulla ole mitään varapanoja. ilman on pärjättävä. Kiitti vinkistä 21. Ap

Vierailija
6/22 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätevä mies :) Hyvää viikonloppua teille.

Vierailija
7/22 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei osaa edes yhdestä lapsesta + nollasta eläimestä huolta pitää...

Vierailija
8/22 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sentään ennenkin ;-)

Mun isä on osannut kyllä huolehtia omista lapsistaan ja niin myös hänen isänsä..

Vierailija
9/22 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka? Onpa kauniisti sanottu.

Vierailija
10/22 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäkös sulla, ap. Omia lapsiasihan nuo, joten ei varmaan tee tiukkaa. 

Meillä lapsia puolet vähemmän ja "äijä" tietty on ja elää niiden kanssa ihan sujuvasti. Edistys edistyy. Ennen, 50, 60 vuotta sitten, tuo ei olisi onnistunut. Hieno juttu että nyt on nyt!

"Akka"

Vierailija
11/22 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Äijä!

Vierailija
12/22 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko on kysyä, että kun olet varmaan kunnon mies, niin miksi nimittelet vaimoasi akaksi? Vai onko tuo jossain päin ihan korrekti ilmaisu? Savossa ainakin paha haukkumasana ja oli jo minun lapsuudessani 60-luvulla

Vierailija
13/22 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitalia odotellessa.

Vierailija
14/22 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ap on pätevä IHMINEN, minulta tuo ei onnistuisi, kun välillä meinaa kahden lapsen kanssakin tulla itku silmään (toka on vasta vauva, joten totuttelen vielä). Jotkut ne jaksaa. Riippuu toki siitä minkä ikäisiä lapsia, kouluikäisiä ei tarvi hoitamalla hoitaa.

Vierailija
15/22 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap olisi ollut mies, pottumuusista ja nakeista olisi jo tullut sanomista. Muista nyt edes joku salaatti niiden nitriittipommien lisukkeeksi.

Vierailija
16/22 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 17:10"]

Jos ap olisi ollut mies, pottumuusista ja nakeista olisi jo tullut sanomista. Muista nyt edes joku salaatti niiden nitriittipommien lisukkeeksi.

[/quote]siis jos se ois ollut nainen ja äiti

Vierailija
17/22 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin vaimoa kutsutaan mammaksi ja kun vaimoni on muualta eikä tykkää mamma nimityksestä niin on luvannut puhutella akaksi. Se on meidän huumoria minä ku oon äijä niin sopii toi akka hyvin kainaloon kunhan joskus kotiutuu. Laitetaan iltapalaksi lettuja. Ja sitten ulkosaunaan saunomaan päivän höyry pois. On meillä yksi pulman täällä nimittäin kani on päässyt häkistä karkuun eikä anna kiinni. Olisiko neuvoja? Minä oon yrittänyt haaveilla saaja kiinni vaan on se niin nokkela ettei onnistu. Nyt hyvät neuvot olisi arvokkaita. Minäpä lähden taas pyydystämään.

Vierailija
18/22 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:43"]Akka? Onpa kauniisti sanottu.

[/quote]

Miten jollain on sitten oikeutta sanoa ukko?! :o

Vierailija
19/22 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päin saadaan jäniksiä aseella. Koira noutaa.

Vierailija
20/22 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:43"]Akka? Onpa kauniisti sanottu.

[/quote]

Miten jollain on sitten oikeutta sanoa ukko?! :o

[/quote]

Ei ole samaa halventavaa sävyä. Missään mieheen viittaavassa sanassa ei ole.