Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on ensiajatuksesi minusta?

Vierailija
07.06.2014 |

Ja nyt rehellisyyttä kehiin sitten ihmiset! teen huvikseni tälläisen aloituksen jossa kerron muutamia faktoja itsestäni ja te saatte analysoida sitten, minkälainen ihminen voisin olla luonteeltani ja ulkonäöltäni. :) ja voisinko kuulua kenties ystäväpiiriisi? :)

Olen 49-vuotias ja sukupuoleltani nainen. Täytin tänä vuonna 49v.

Siviilisäätyni on naimisissa. Olen ollut naimisissa 27-vuotiaasta lähtien v.1992.

Mieheni on minua 4v nuorempi eli hän on syntynyt 1969 ja minä 1965. Suhteemme alkoi jo kun minä olin 23-vuotias ja mies vasta 19v, kesällä 1988.

Meillä on 4 lasta. 18-, 14- ja 8-vuotiaat tytöt ja 5-vuotias poika. :)lapset täyttää siis tänä vuonna 19, 15, 9 ja 6. :) mies on kaikkien lasteni isä.

Asumme savossa, aika pienellä paikkakunnalla ja syrjäkylällä, omassa rakentamassamme punaisessa yksikerroksisessa omakotitalossa joka valmistui v.2001.

Olen ammatiltani tarjoilija, työskentelen tällä hetkellä kaupungissa tasokkaassa ravintolassa. :) joskus nuorempana olen työskennellyt baareissa.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että ensiajatus munasta...

Vierailija
62/65 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 16:09"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 13:18"]

Kivoja vastauksia muuten, mutta miksi ihmeessä ajattelet jätttäväsi kodin vanhimmalle lapselle perinnöksi? Mitäs ne muut saavat? Ja vanhin joutuu maksamaan muut "ulos". Järki käteen. Kaikki lapset samanarvoisia perintökaaressa.

[/quote] Kiinnitin huomiota samaan. Julmaa syrjiä kolmea lastaan.

[/quote]

Ei meillä ketään syrjitä. Mutta kun tällä av-palstalla halutaan kaikki aina vääntää ja kääntää. :) kuten sanoin, jos esikoinen saa esim. meidän talon, niin 2 muuta tyttöä vaikka mun arvokkaat kultakorut ja pojalle sitten halutessaan isän hyvin tuottava yritys. Kelpaako jo muille av-mammoille? :)

Kun sitä taloa kun ei voi jakaa kun oikein palaa kakkua. Ja sinä et näköjään ymmärrä, jos sulla ei omaa rakentamaa taloa oo, että se on aika haikeata myydä tuntemattomille... mielummin sitä siirtää sitä kalleutta seuraaville sukupolville ja se talo pysyy kallisarvoisena ja hyvänä kun siitä huolehditaan hyvin ja jossain vaiheessa suoritetaan esim. tarvittavat peruskorjaukset. :) ja jos ei halua täällä korvessa asua, niin saapahan sitten vaikka itselleen omakotitalon kokoisen kesämökin kaikkineen luksuksineen johon sisältyy myös oma ranta vesineen, hiekkoineen, kivet naarattu omalta rannalta pohjasta poikkeen jotta on hyvä mennä ihan rannastakin uimaan - eikä oo äkkisyvä kun tasotettu siten, laitureineen!!!

Anteeksi kun nyt huusin, mutta näin on asia. En ole mitenkään epäreilu äiti, toimin vaan tilanteen vaatimalla tavalla. Piste. Asiasta ei ole enempää keskusteltavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 16:20"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 15:39"]

Kivoja vastauksia muuten, mutta miksi ihmeessä ajattelet jätttäväsi kodin vanhimmalle lapselle perinnöksi? Mitäs ne muut saavat? Ja vanhin joutuu maksamaan muut "ulos". Järki käteen. Kaikki lapset samanarvoisia perintökaaressa.

[/quote]

Niin ovatkin. Mutta tuskin kaikki sisarukset haluavat asua aikuisena keskenään samassa talossa...? ja vielä perheineen, eivät edes tänne mahtuisi. Emmekä me pakolla jätä tätä taloa kellekkään, mutta jos hän haluaa, niin hän sitten saa sen. Hän on esikoinen. :) jos ei halua, voidaan kysyä muilta lapsilta, haluavatko he. Ja ikäjärjestyksen mukaan sitten mennään, koska jollain perusteella se on valittava ja meillä perustelu olisi tämä. Esikoinen voi tarvittaessa myydä/antaa talon myös sitten nuoremmalle sisarukselle jos hän haluaa tai nuoremmille ja niin edelleen. Vai pitäisikö sinun mielestä myydä tämä meidän itse rakentama talo sitten joillekin aivan tuntemattomille kun me ei enää tässä asuta? että sitä ei voi lahjottaa esimerkiksi omalle lapselle jos tämä haluaa? ei siinäkään mun mielestä ole mitään järkeä... on tavallaan musta arvokasta vaalia jotain taloa, pitää se hyvässä kunnossa ja siirtää perheenjäseneltä jollekin toiselle perheenjäsenelle... esim. edes KESÄMÖKIKSI! kun tässä on vielä tämä rantakin. Niin olisi sitten ihan kunnollinen omakotitalo kaikenlisäksi kesämökkinä, eikä esim. pieni mökki, vaikka ei niissäkään mitään vikaa ole. Mistä kukin tykkää taas, makujuttuja, mä viihdyn molemmissa. :)

Se on aivan mahdotonta olla TÄYSIN tasapuolinen aina kaikkia kohtaan ja ei sellaista jaksaisikaan. Millon kukin saa mitäkin arvokasta ja toiset ei aina saa samanlaista ja sillä selvä. Ei se oikeassakaan elämässä mene aina niin, että kaikki saisivat samalla lailla samanlaista. Niin siihen on mun mielestä ihan hyvä oppia. Jos minä esikoiselle tämän talon jättäisin hänen halutessaan, niin muille on sitten jotain muuta. :)

Näin minä vaan toimisin. :)

[/quote] Nyt alkoi tulla niin tyhmää tekstiä, että taitaakin olla provo. Esikoisen suosiminen on VÄÄRIN! blaa blaa

[/quote]

Mikä siinä on väärää? hän on rakas ensimmäinen lapseni. <3 tottakai rakastan myös kaikkia muita ihan yhtälailla! mutta kun sitä taloa ei tosiaan voida jakaa kuin palaa kakkua ja minä ja mies ei raaskita niin hyvää taloa, tonttia ja rantaa myydä jollekin vieraalle, niin myykööt sitten joku muu kun meissä ei enää henki pihise!

Menikö perille? vai etkö sinä osaa yhtään vaalia omaa? miten sinä sitten tämän taloasian hoitaisit?

Vierailija
64/65 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 16:46"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 15:39"]

[/quote]

Niin ovatkin. Mutta tuskin kaikki sisarukset haluavat asua aikuisena keskenään samassa talossa...? ja vielä perheineen, eivät edes tänne mahtuisi. Emmekä me pakolla jätä tätä taloa kellekkään, mutta jos hän haluaa, niin hän sitten saa sen. Hän on esikoinen. :) jos ei halua, voidaan kysyä muilta lapsilta, haluavatko he. Ja ikäjärjestyksen mukaan sitten mennään, koska jollain perusteella se on valittava ja meillä perustelu olisi tämä. Esikoinen voi tarvittaessa myydä/antaa talon myös sitten nuoremmalle sisarukselle jos hän haluaa tai nuoremmille ja niin edelleen. Vai pitäisikö sinun mielestä myydä tämä meidän itse rakentama talo sitten joillekin aivan tuntemattomille kun me ei enää tässä asuta? että sitä ei voi lahjottaa esimerkiksi omalle lapselle jos tämä haluaa? ei siinäkään mun mielestä ole mitään järkeä... on tavallaan musta arvokasta vaalia jotain taloa, pitää se hyvässä kunnossa ja siirtää perheenjäseneltä jollekin toiselle perheenjäsenelle... esim. edes KESÄMÖKIKSI! kun tässä on vielä tämä rantakin. Niin olisi sitten ihan kunnollinen omakotitalo kaikenlisäksi kesämökkinä, eikä esim. pieni mökki, vaikka ei niissäkään mitään vikaa ole. Mistä kukin tykkää taas, makujuttuja, mä viihdyn molemmissa. :)

Se on aivan mahdotonta olla TÄYSIN tasapuolinen aina kaikkia kohtaan ja ei sellaista jaksaisikaan. Millon kukin saa mitäkin arvokasta ja toiset ei aina saa samanlaista ja sillä selvä. Ei se oikeassakaan elämässä mene aina niin, että kaikki saisivat samalla lailla samanlaista. Niin siihen on mun mielestä ihan hyvä oppia. Jos minä esikoiselle tämän talon jättäisin hänen halutessaan, niin muille on sitten jotain muuta. :)

Näin minä vaan toimisin. :)

[/quote] Nyt alkoi tulla niin tyhmää tekstiä, että taitaakin olla provo. Esikoisen suosiminen on VÄÄRIN! blaa blaa

[/quote]

Toivon, ettei ole provo.

Juu, lahjoittaa ei kannata jo veroseraamustenkaan takia. Eikä välttämättä kaikki edes halua ylipäätään okt:a itselleen "vaivoiksi". Sen näkee sitten aikanaan.

39

[/quote]

Juuri näin. :) enkä mä ole ollut missään vaiheessa tätä kellekkään lapselle pakottamassa. Aivan itse saavat päättää asiasta. t. ap

Vierailija
65/65 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 16:47"]

Luin, että ensiajatus munasta...

[/quote]

Hommaa lukutaito. :) mutta vahinkoja sattuu meille kaikille. ;) t. ap