Mikä on ensiajatuksesi minusta?
Ja nyt rehellisyyttä kehiin sitten ihmiset! teen huvikseni tälläisen aloituksen jossa kerron muutamia faktoja itsestäni ja te saatte analysoida sitten, minkälainen ihminen voisin olla luonteeltani ja ulkonäöltäni. :) ja voisinko kuulua kenties ystäväpiiriisi? :)
Olen 49-vuotias ja sukupuoleltani nainen. Täytin tänä vuonna 49v.
Siviilisäätyni on naimisissa. Olen ollut naimisissa 27-vuotiaasta lähtien v.1992.
Mieheni on minua 4v nuorempi eli hän on syntynyt 1969 ja minä 1965. Suhteemme alkoi jo kun minä olin 23-vuotias ja mies vasta 19v, kesällä 1988.
Meillä on 4 lasta. 18-, 14- ja 8-vuotiaat tytöt ja 5-vuotias poika. :)lapset täyttää siis tänä vuonna 19, 15, 9 ja 6. :) mies on kaikkien lasteni isä.
Asumme savossa, aika pienellä paikkakunnalla ja syrjäkylällä, omassa rakentamassamme punaisessa yksikerroksisessa omakotitalossa joka valmistui v.2001.
Olen ammatiltani tarjoilija, työskentelen tällä hetkellä kaupungissa tasokkaassa ravintolassa. :) joskus nuorempana olen työskennellyt baareissa.
Kommentit (65)
No ihmisillä on huomionkipeät hetkensä.... Kuka se on joka ei halua huomiota ikinä koskaan missään?? Tai entäpä uteliaisuus? Halu tietää, mitä muut ajattelee? Nämäkin kävisi, tuo että käytät termiä huomionkipeä kertoo enemmän sinusta kuin aloittajasta.
Tuiki tavallinen suurperheen äiti, pidätte kotona olemisesta, ette matkustele ettekä. Käy useinkaan ulkona syömässä. Elämä pyörii perheen ympärillä. Et kuulu kaveripiiriini. Meillä on elämässä aivan erilaiset intressit.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:10"]
Näin minun ajatukset kulki: Miksi ihmeessä joku haluaa asua jossain syrjäkylässä Savossa? Mahtaa olla pitkä työmatka sinne kaupunkiin. Taitaa olla aika juntti.
Mutta ei tosiaan millään pahalla :)
[/quote] Ei tosiaan pahalla ei, laita hymiö perään vaan. Suomessa asuu ihmisiä pitkin maata, missä paikoissa ei niitä juntteja asu?
Kurppana vanhenee surkeassa ammatissa jossain nääntyvässä junttikylässä. Sorry, mutta itsepä kysyit.
Näin minun ajatukset kulki: Miksi ihmeessä joku haluaa asua jossain syrjäkylässä Savossa? Mahtaa olla pitkä työmatka sinne kaupunkiin. Taitaa olla aika juntti.
[/quote]
No me asutaan täällä koska miehellä on täällä omaa maata ja sit hyvällä paikalla ja saatiin rakennettua rantatontille vielä omakotitalo, niin että tonteista ei tarvinnut maksaa mitään. Kun itsessään jo omakotitalon rakennus oli kallista. :)
Ja hmm, mulla on yli 40km työmatka yhteen suuntaan mutta saan kilometrikorvaukset ja me tykätään asua maalla, kun on niin hyvällä paikalla vielä tää talo, kaupunkiin on mukava ajaa autolla töihin ja käydä siellä töissä ja viettää joskus aikaakin. Mutta sitten on myös ihanaa päästä rauhottumaan kotiin, maaseudun rauhaan lasten kanssa... :) ei ole hälinää ja hulinaa ympärillä, vaan, vaan ja ainoastaan omaa rauhaa! vaikka asuu tässäkin lähettyvillä ihan naapureita, mutta saa kyllä myös paljon omassa rauhassa olla. :)
Kun 2 ensimmäistä lasta oli pieniä, niin asuttiin me miehen kanssa sillon nuorempana kaupungissa kerrostalo asunnossa. Mutta kun 2 ensimmäistä lasta oli 6 ja 2v niin muutettiin sieltä kaupungista sitten maalle. :) nykysin esikoinen kyllä taas asuu kaupungissa ja en ihmettele sitä yhtään, nuoren mieli halajaa ainakin sinne ja jotkut tietysti viihtyy myös aikuisenakin. :)
Ap, vaikutat ainakin elämänmyönteiseltä ja positiiviselta! Vastaat asiallisesti ja ystävällisesti näille negatiivisillekin tyypeille.
Ja mies sitten työskentelee kyllä täällä kotikylässä. Tuolla keskustassa sitten enemmän. On lähempänä lasten kouluja ja päiväkoteja tarvittaessa tietenkin. Miehellä on oma yritys. Pyörittää autokorjaamoa ja hyvin käy kauppa, koska kylällä ei muita autokorjaamoita ole. :) niin kaikki tuovat sitten autonsa meille korjattavaksi ja luottavat mieheen. Oikein mukavia kyläläisiä.
Olet iloinen, positiivinen ja lämmin ihminen. Ulkoisesti et erityisesti tyylikäs tai muodikas. Kaksivärinen lyhyt tukka. Et polta.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:13"]
No ihmisillä on huomionkipeät hetkensä.... Kuka se on joka ei halua huomiota ikinä koskaan missään?? Tai entäpä uteliaisuus? Halu tietää, mitä muut ajattelee? Nämäkin kävisi, tuo että käytät termiä huomionkipeä kertoo enemmän sinusta kuin aloittajasta.
[/quote]
Olen samaa mieltä. ;) terveisin aloittaja.
Kuulostat ihan tuikitavalliselta pikkupaikkakunnan perheenäidiltä.
Jos asuisitte pk-seudulla, asuisitte kerrostalossa lähiössä ja sinä et olisi töissä kaupungin tasokkaimmassa ravintolassa. :)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:14"]
Tuiki tavallinen suurperheen äiti, pidätte kotona olemisesta, ette matkustele ettekä. Käy useinkaan ulkona syömässä. Elämä pyörii perheen ympärillä. Et kuulu kaveripiiriini. Meillä on elämässä aivan erilaiset intressit.
[/quote]
Kiitos vastauksesta! :)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:14"]
[/quote] Ei tosiaan pahalla ei, laita hymiö perään vaan. Suomessa asuu ihmisiä pitkin maata, missä paikoissa ei niitä juntteja asu?
[/quote]
Niin kaikkihan tämä upea pinta-ala suomen maassamme on tarkoitettu asuttavaksi. :) miksi pitäisi siis pakkautua vaan lähes yhteen ja ainoaan paikkaan? tai yhtiin ja ainoisiin paikkoihin? olisiko se sitten mukavaa? kai se joidenkin mielestä on ja toisten mielestä taas sitten ei. :) mielipide ja makuasioita. t. ap
15: "Miksi ihmeessä joku haluaa asua jossain syrjäkylässä Savossa? Mahtaa olla pitkä työmatka sinne kaupunkiin."
Asun Helsingissä. Eilen meni työmatkaan (toiselle puolelle Helsinkiä) 55 minuuttia.
18 "Kuka se on joka ei halua huomiota ikinä koskaan missään?? "
Minä.
ohis
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:15"]
Kurppana vanhenee surkeassa ammatissa jossain nääntyvässä junttikylässä. Sorry, mutta itsepä kysyit.
[/quote]
Tuskimpa. Myö pyritään asumaan tässä meidän itse rakentamassa omakotitalossa miehen kanssa niin kauan kun pystytään. Mutta sitten kun vanhuus rupeaa tulemaan, eikä omillaan asuminen enää onnistu ja ei jakseta tehdä pihatöitä, hoitaa isoja tontteja, ajaa nurmikoita, huolehtia marjapensaista ja kukkaistutuksista, tiputtaa katolta lumia jne... niin sitten myö muutetaan joko kaupunkiin omaan kerrostalo asuntoomme, minkä siis ostamme sitten jos meillä varaa on tai vuokralle ja tarvittaessa meillä käy, joku hoitaja sitten siellä kotona. On palvelut ja kaikki paljon lähempänä ja hyvä sairaala, jos tarviaa sinne äkkiä päästä. Tai sitten menemme vanhainkotiin kaupunkiin passattavaksi... :) niinhän sinne moni meistä jossain vaiheessa joutuu.
Talomme kun on kuitenkin suht uusi ja moderni vaikka kuvastaakin perus suomalaista punaista omakotitaloa valkoisineen ovineen ja ikkunapuitteineen mut sisällä meillä ei oo esimerkiks mitkään juntit puulattiat vaan meillä on modernit valkeat kivilattiat ja sisustus on modernia ja kylpyhuone on todella hyvässä ja nätissä kunnossa, joskus otettiin lainaakin tätä taloa varten mikä nyt on sitten maksettu v.2011 kokonaan pois, eikä meillä oo mitään karjaa tai omia peltoja jotta niistä tarviis huolehtia, eli siinä mielessä ei olla mitään juntteja, eikä omisteta mitään traktoreita, tontti hyvä ja oma ranta hyvä, niin tämän talon jätämme sitten perintönä vanhimmalle lapsellemme ja vanhimmalta lapselta se siirtyy sitten tarvittaessa nuoremmille sukupolville ja talon hyvästä kunnosta pyritään huolehtimaan että siinä olisi vielä hyvä asua monen vuoden päästäkin. Tai sitten esikoisemme saa halutessaan myydä tämän pois tai jotain. Ei olla vielä niin pitkälle mietitty kun ei ole ollut tarvis. Nyt kuitenkin pyritään siihen että tulevilla lapsen lapsilla olisi tälläinen mukava mummola täällä maalla. :)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:19"]
Ap, vaikutat ainakin elämänmyönteiseltä ja positiiviselta! Vastaat asiallisesti ja ystävällisesti näille negatiivisillekin tyypeille.
[/quote]
Kiitos! :)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:22"]
Olet iloinen, positiivinen ja lämmin ihminen. Ulkoisesti et erityisesti tyylikäs tai muodikas. Kaksivärinen lyhyt tukka. Et polta.
[/quote]
Kiitos vastauksesta! :) tulen kertomaan sitten illalla myöhemmin mitkä kaikki vastauksista meni oikein. Kun odotan tosiaan ketjuuni paljon vastauksia!. :)
Onko muuten 6 henkinen perhe suurperhe? siis äiti, isä + 4 lasta. Kai me sitten ollaan, olen yleensä itsekkin näin ajatellut. :) mutta jotkut ovat taas joskus todenneet täälläkin että 6 henkinen perhe ja sellanen perhe jossa on 4 lasta, on vielä aika normaali... :) t. aloittaja
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:22"]
Kuulostat ihan tuikitavalliselta pikkupaikkakunnan perheenäidiltä.
Jos asuisitte pk-seudulla, asuisitte kerrostalossa lähiössä ja sinä et olisi töissä kaupungin tasokkaimmassa ravintolassa. :)
[/quote]
Miksi en olisi? olen kuitenkin jo tämän ikäinen ja baareista edennyt pikku hiljaa urallani tasokkaalle ravintola tasolle, että vaikka minä en olisi siellä pk-seudulla KAIKISTA HIENOIMMASSA ravintolassa ehkä varmaan töissä, niin kuitenkin, jokatapauksessa olisin tasokkaassa. Nimittäin olen kuitenkin peruskoulun lisäksi kouluja käynyt, olen hoitanut aina työni hyvin ja ollut mukava asiakaspalvelija. :)
Olet varmasti kyllä asiakaspalvelualalla ihan omalla alallasi. Se näkyy näistä kohteliaista vastauksistasi :)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:07"]
Huomionkipeä koska sama aloitus sekä kaksplussalla että täällä.
[/quote]
No voi sinua...