Vähäunisia aikuisia?
Onko muita aikuisia, jotka ovat selvästi keskimääräistä vähäunisimpia? Olen vuosia kärsinyt unettomuudesta ja sitä on yritetty hoitaa sekä pehmeästi että kovasti, mutta lopulta olen tullut lääkärin kanssa siihen tulokseen, että olen vain selkeästi vähäunisempi kuin muut. Olen pitänyt sitä ongelmana vaikka kuinka kauan, kunnes vasta yksi nuori naislääkäri esitti kysymyksen, että oletko ajatellut, että kyse voisi olla ihan sinun ominaisuudestasi. Ööö. No enpä ole...
Nukun 5-6 tuntia yössä. Lasten ollessa pieniä en kärsinyt valvomisesta, vaan nukuin sitten kun nopeasti kerkesin. Olen ollut tosi huolissani, kun nukun niin "vähän", koska jotenkin tuntuu siltä, että pitäisi nukkua enemmän (liikaa iltapäivälehtiä). Mutta kun olen kuitenkin ihan pirteä enkä väsähdä kuin korkeintaan tylsän televisio-ohjelman ääressä illalla, pakko kai tämä on vain hyväksyä.
Kaikesta sitä ihminen tekee ongelmaa. On vain niin tylsä valvoa, kun muut nukkuvat. Olen opiskellut, tehnyt töitä, käynyt lenkillä, kun muut nukkuvat mutta silti tykkäisin nukkua enemmän. Unta ei vain riitä. Äitini on myös tosi vähäuninen. Fiksumpi olisi tietysti voinut vetää yhtäläisyysmerkit näiden välille.
Nosto