Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina käsketään menemään ammatinvalintapsykologille?

Vierailija
07.06.2014 |

5-6 eri ammatinvalintapsykologin luona olen käynyt kaikki ehdottaneet toimistopuolen merkonomi koulutusta vaikka en siinä oppimisvaikeuksien takia pärjää. Eivät ilmeisesti keksi muuta koulutusta mulle kun fyysinen työe ei käy.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tää on taas tää. 

Vierailija
42/47 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:48"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 12:45"]

No miks et sitten opiskele kirjastonhoitajaksi, jos kerran niistä töistä pidit. Jos kerta ymmärrät lukemasi. Siinä ei ainakaan mitään laksemista taida olla. Yliopistoon voi hakea, vaikka ei olisi lukiosta papereita. Saisit jotain hommaa tuohon toimettomuuteen kun opiskelisit.

[/quote]

Ei ole ollut missään kirjantonvirkailijakoulutuksia missä olen asunut ja datanomiksi en pääse en niin hyvä tietotekniikassa ole.

[/quote]Ajat sillä autolla, sehän sulta onnistui vaikka huimasi. Ja menet ensin avoimeen ja siltä pohjalta pääsykokeisiin tai väylän kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietojenkäsittelytieteellä ja tietokoneen käytöllä on hyvin vähän yhteistä.

Tietojenkäsittelytiedettä on helppo päästä opiskelemaan, mutta sisällöltään opinnot ovat huomattavasti vaikeampia kuin useimmat muut yliopiston koulutusalat.

Vierailija
44/47 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä tietotekniikassa mikään nero tarvii datanomiksi opiskelevan olla!! Siellähän opiskellaan sitä.

Vierailija
45/47 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aiemmin tehnyt miehesi yrityksessä kevyitä, voimiesi mukaisia toimistohommia, mutta et ole saanut niistä palkkaa. Tee miehesi kanssa kunnon sopimus, tee muutama tunti toimistohommia/ vko ja miehesi maksaa sinulle siitä palkkaa. Maailma on täynnä puolisoiden välisiä työsuhteita, ei ole kvanttifysiikkaa.

Nyt kerroit että luet. Voi että saisi viettää päivänsä kirjallisuuden parissa! Mitä luit viimeksi, kuka on lempikirjailijasi? 

Minäkin harrastan kokkailua. Millaisia ruokia teet? Oma suosikkini on "cucina povera", eli köyhien keittiö, jota sovellan aina vuodenaikojen mukaan. Nyt me eletään kala-, pottu- ja vihannesaikaa. Grillikausi alkaa kunhan päästään mökille. 

Vierailija
46/47 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 13:06"]

Olet aiemmin tehnyt miehesi yrityksessä kevyitä, voimiesi mukaisia toimistohommia, mutta et ole saanut niistä palkkaa. Tee miehesi kanssa kunnon sopimus, tee muutama tunti toimistohommia/ vko ja miehesi maksaa sinulle siitä palkkaa. Maailma on täynnä puolisoiden välisiä työsuhteita, ei ole kvanttifysiikkaa.

Nyt kerroit että luet. Voi että saisi viettää päivänsä kirjallisuuden parissa! Mitä luit viimeksi, kuka on lempikirjailijasi? 

Minäkin harrastan kokkailua. Millaisia ruokia teet? Oma suosikkini on "cucina povera", eli köyhien keittiö, jota sovellan aina vuodenaikojen mukaan. Nyt me eletään kala-, pottu- ja vihannesaikaa. Grillikausi alkaa kunhan päästään mökille. 

[/quote]

Tekisin mutta mies ei suostu maksamaan palkkaa ei se kannata. Anna-Leena Härkösen kirjoja olen lueskellut. Ja mä tykkään Italialaisesta ruuasta, lasagnesta yms.

Vierailija
47/47 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Sain itsekin "käskyn" ammatinvalintapsykologille.

Itse olin sitä mieltä, että nykyinen ammattialani riittäisi, semminkin kun pidän siitä, minulla on siitä pitkä kokemus ja hyvä urahistoria, minulla ei ole mitään ruumillisia saatika henkisiä sairauksia ja minulla on siihen mm. vanha opistoinsinöörin ja tuoreempi diplomi-insinöörin koulutus.

Työkkärin täti totesi, että kukaan ei ota tuon ikäistä (50) usean vuoden työttömänä olluttta ex-johtajaa töihin, joten minun pitäisi kouluttautua esim. lähihoitajaksi, mihin minulla ei ole minkäänlaisia taipumuksia eikä kiinnostusta.

Mitähän mahtaa psykologi suositella, kun kaikki ammatinvalintatestit ovat tähänkin mennessä näyttäneet sitä, millä olen työhistoriani tehnytkin. TE-tätin mielipiteen tuollaisen psykologilausunnon jälkeen jo valmiiksi tiedänkin, pitäisi varmaan repiä koulupaperit ja pyrkiä kouluttautumaan uudelleen saman alan perusduunariksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme